Dodawanie komentarzy wymaga zalogowania.
Suweren
29.04.2021, 09:27
Won trollu wystrugany z buraka przez POmioty SBeckie ! Won od mojego nicka! Won psychopato skąd wylazłeś - do szamba buraczanego!
do suwerena
29.04.2021, 09:11
Wściekła opozycja której jesteś wspomagierem próbuje od 2015 roku dokonać zamachu stanu łącznie z rozlewem krwi. Nie ma niczego bardziej w polityce ohydniejszego i straszniejszego dla milionów obywateli.
jer
29.04.2021, 09:05
Najpierw w czerwcu 2015 roku konstytuchę ( firmowaną przez dwóch czerwonych pornogrubasów ) zgwałciły PO-PSL razem do spółki z kilkoma majstrami z Trybunału Konstytucyjnego. A później doszło do różnych sporów, interpretacji oraz nadinterpretacji nt. konstytucyjnych zapisów lub ich poszukiwanie gdzie indziej np . w dotychczasowych
zwyczajach prawnych itd. Kto chce może to nazywać dla lepszego efektu łamaniem, gwałceniem itp. W Polsce prawo należy do silniejszego - powiedziała w III RP Ewa Łętowska dzisiejsza czołowa obrończyni konstytucji .
GIZD
28.04.2021, 14:37
Zło jest z natury destrukcyjne więc ulega samozagładzie.
S
28.04.2021, 09:23
Bardzo dobrze. Dawno to już powinno być zrobione.
ceramik
27.04.2021, 17:01
Brawo!
Tak trzymać
27.04.2021, 13:16
BRAWO POLSKA
BRAWO POLSKA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
27.04.2021, 13:15
Tak trzymać - BRAWO POLSKA
Golfstrom
26.04.2021, 12:33
Unia może nam najwyżej pogrozić jakąś rezolucją, i tyle. Tylko że PIS w odróżnieniu od "nowoczesnych liberalnych Europejczyków" nie potrzebuje unijnego klepania po plecach. Dałem im swój głos, żeby walczyli o moje/nasze/polskie interesy realistycznie, ale bez kompleksów.
Suweren
30.03.2021, 10:32
Sorry, ale ten poziom retoryki trafia conajwyżej do wyborców Dudy i Morawieckiego.
oj głupia ty, choć nie małgośka ...
30.03.2021, 09:30
... niechby wszystkie artykuły wszystkich umów międzynarodowych mówiły sobie co tylko chciały, to nie może top stać w sprzeczności z konstytucją, chyba, że ktoś to zmieni i zapisze w konstytucji absolutną wyższość umów międzynarodowych nad jej zapisami ... jeśli nawet ktoś - coś ratyfikował, a jest to niezgodne z Konstytucją, o czym - zgodnie z z Konstytucją - orzeka TK, to jest to z mocy prawa nieobowiązujące ...
Anonim
30.03.2021, 09:27
Skąd ta histeria ? Przecież to samo zrobili Niemcy (idole opozycji). Czyżbyśmy byli gorsi ? A to aby nie rasizm
o kurcze ...
30.03.2021, 09:22
... to zębaczyński wstąpił do pisu? ... ale jaja, ale jaja ...
... opozycjo! ...
30.03.2021, 09:18
... KONSTYTUCJA! ....
Ty nie jesteś suweren.
30.03.2021, 09:06
Ty nie jesteś naród, co najwyżej kopiejka.
Za klasykiem.
30.03.2021, 09:02
"Ale jaja, ale jaja."
Paweł
30.03.2021, 08:05
Andrzej Duda złamał następujące artykuły Konstytucji: art. 7, 10, 32, 42, 126, 144, 173, 178, 179, 180, 183, 187, 190, 194, co wypomniał mu nawet jego były promotor prof. Jan Zimmermann. Dlaczego Mateusz Morawiecki złożył wniosek do Trybunału Konstytucyjnego o uznanie Konstytucji RP nad prawem UE, skoro politycy z PiS-u jej nie przestrzegają?
Aldona
30.03.2021, 07:46
Także o tym mówi siedem pierwszych art. Traktatów akcesyjnych podpisanych przez PL
Aldona
30.03.2021, 07:43
Te expert zacznik od Art. 1, 2, ..., 7 Traktatów podpisanych przez Polskę.
Tam Rada Europy decyduje nie TSUE !!!!!
te art. są decydujące.
Aldona
30.03.2021, 07:40
Bolek co ty Tu wyprawiasz ?
Aldona
30.03.2021, 07:38
Prawo ma to do siebie ,żę od czasów rzymskich trzeba przepisy prawa tłumaczyć z ichniego na nasze. Dobrze zrobił pan Premier morawiecki ,że złozył wniosek do TK.
Bo Trybunał Konstytucyjny RP przetłumaczy z niemieckiego , francuskiego , włoskiego ...
na język polski dlaczego Niemcy , Francuzi , Włosii... stosuja to samo unijne prawo do siebie inaczej niż do Polski.
Wystaczy poczytać znanego niemieckiego experta prawnego znanego pederasty bywalca exlusiwnych party pederastów w Hamburg pana Armina Von B. aby stało sie jasnym ,że to co wolno Niemcom NIE WOLNO POLAKOM podobnie jest z Francuzami , Włochami....
To gówno trzeba polska miotła wyczyścić bo Prawo to taka uznaniowa kupa.
Obywatel żeby mógł wejść do sądu powszechnego musi się opłacić papudze żeby mu wygdakała prawo na język polski oczywiście za grubą kasę .To na co nam jest potrzebna
MAFIA PRAWNICZA !?
Suweren
30.03.2021, 07:35
Wgrane wybory nie upoważniają do łamania i naginania prawa oraz niekontrolowanej i bezprawnej zmiany ustroju. Tylko tyle i aż tyle.
sok z lewaka
30.03.2021, 07:28
cały czas próbujecie zaprzańcy dać kopa demokratycznie wybranej władzy RP.
***** was zdrajcy
Suweren
30.03.2021, 07:28
Czy to nie ironiczne, że człowiek, który powszechnie znany jest ze swojego swobodnego podejścia do Konstytucji (lub OTUI dla niektórych, jak widać powyżej) składa jakieś wnioski do Trybunału Julii Przyłębskiej, którego działania są wprost sprzecznę z Konstytucją (OTUĄ).
Anonim
30.03.2021, 07:23
No właśnie. Nie ma co się przejmować bełkotem PISowców
MaxFiend
30.03.2021, 06:22
Widocznie PiS prosi się o kopa w zęby od UE. No to go w końcu dostanie :-D
Brawo Premierze!
30.03.2021, 05:57
KONSTYTUCJA!!! TY!!! JA!!! OTUA!!! KONSTYTUCJA!!! TY!!! JA!!! OTUA!!! KONSTYTUCJA!!! TY!!! JA!!! OTUA!!! KONSTYTUCJA!!! TY!!! JA!!! OTUA!!! KONSTYTUCJA!!! TY!!! JA!!! OTUA!!! KONSTYTUCJA!!! TY!!! JA!!! OTUA!!! KONSTYTUCJA!!! TY!!! JA!!! OTUA!!! KONSTYTUCJA!!! TY!!! JA!!! OTUA!!!KONSTYTUCJA!!! TY!!! JA!!! OTUA!!! KONSTYTUCJA!!! TY!!! JA!!! OTUA!!!
Laki
30.03.2021, 05:57
Zboczeni wyznawcy pislamu!
zaczarowani, zahipnotyzowani
30.03.2021, 05:39
To niech sobie Zembaczyński przyjmie obywatelstwo Unii Europejskiej. Wtedy będzie pod prawem unijnym, ale warto wiedzieć, że takiego państwa nie ma, więc i prawo unijne to jakiś żart stworzony przez marksistów, żeby nękać państwa stowarzyszone w unii. Już jest wszystko: prawo, flaga, parlament, tylko Państwa nie ma, a więc cała reszta to żart.
o ...
30.03.2021, 05:39
... tak ... masz rację ... oby więc rządy pisu trwały jak najdłużej ... bo po nich - tak, jak piszesz ... katastrofa ...
o ...
30.03.2021, 05:36
... tak ... masz rację ... oby więc rządy pisu trwały jak najdłużej ... bo po nich - tak, jak piszesz ... katastrofa ...
niestety
30.03.2021, 05:18
a po co się przejmować bełkotem lewackich debili. Lewacki debil i tak ma głęboko w czterech literach Polskę
Grizzly
30.03.2021, 05:14
Won złodziejska mendo bolszewicka od mojego nicka! Won parchu!
tęczowy ormowiec
30.03.2021, 04:59
nie ma sprawy, on jest otwarty tęczowo
jula
30.03.2021, 04:50
Wreszcie!
Grizzly
30.03.2021, 04:48
Podpisany TL więc o co chodzi? To podobno najlepszy prezydent był
Taro
30.03.2021, 04:26
Dziwne,ze te klamliwe kanalie nic nie powiedza o prawie niemieckim, ktore stoi ponad prawem unijnym i zostalo to juz kilkakrotnie oficjalnie powiedzane przez ichnich sedziow. Nikt z tych pseudoaktorow na scenie politycznej przez ostatnie 18 lat nie krzyczal ,,Deutschlandexit,,
KIRK
30.03.2021, 04:18
Panie Wałęsa czas wystąpić w ulubionej koszulce KONSTYTUCJA !
boa
30.03.2021, 04:14
brawo !!! tak powinno być w suwerennym niepodległym państwie ,UNIA TO NIE STANY ZJEDNOCZNE ! nie po to powstała aby narzucać i zmieniać specyfikę i różnorodność krajów europejskich , szanujmy ich zwyczaje , obyczaje i TOŻSAMOŚĆ !
Anonim
30.03.2021, 04:13
Więc to był patriota wg ciebie? Z patriotyzmu zapewne wstrzymał ekshumacje w Jedwabnem? Kiedy zaczęło wychodzić że nie do końca tak było jak żydzi opowiadają. Ciekawe...
wesoły tęczowy ormowiec
30.03.2021, 04:09
ach, chciałbym żeby mnie AAAtomek albo Anonim spenetrował, chcę tego
czytelnik
30.03.2021, 04:07
nie jesteś anonimowy, durniu ! na kilometr śmierdzisz ruskim prowokatorem lub zdrajcą z Konfederacji Targowickiej - zresztą jeden i drugi to to samo antypolskie łajno
CD.
30.03.2021, 04:06
"Art. 279. środki tymczasowe w sprawach rozpatrywanych przez Trybunał Sprawiedliwości
W sprawach, które rozpatruje, Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej może zarządzić niezbędne środki tymczasowe.
Art. 280. Wykonanie wyroków Trybunału Sprawiedliwości
Wyroki Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej podlegają wykonaniu na warunkach określonych w artykule 299.
Art. 281. Statut Trybunału Sprawiedliwości
Statut Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej jest określony w odrębnym protokole.
Parlament Europejski i Rada, stanowiąc zgodnie ze zwykłą procedurą ustawodawczą, mogą zmienić postanowienia Statutu, z wyjątkiem postanowień tytułu I i artykułu 64 tego Statutu. Parlament Europejski i Rada stanowią na wniosek Trybunału Sprawiedliwości i po konsultacji z Komisją albo na wniosek Komisji i po konsultacji z Trybunałem Sprawiedliwości."
B
30.03.2021, 04:05
Niemcy też podpisały traktat i uznają wyższość własnej Konstytucji i własnego prawa, podobnie jak większość państw europejskich. Ale łajdacy musza dalej oblewać pomyjami ś. p. Lecha Kaczynskiego, nawet po smierci. Zapłacisz kiedyś za każdy twój hejt, pamiętaj o tym, Bóg nierychliwy, ale sprawiedliwy; wymierzy sprawiedliwość tam, gdzie człowiek nie może.
CD.
30.03.2021, 04:04
"Art. 276. Wyłączenie właściwości Trybunału Sprawiedliwości w sprawach utrzymania porządku publicznego i ochrony bezpieczeństwa wewnętrznego
W wykonywaniu swoich uprawnień dotyczących postanowień części trzeciej tytuł V rozdziały 4 i 5 odnoszących się do przestrzeni wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości, Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej nie jest właściwy w zakresie kontroli ważności lub proporcjonalności działań policji lub innych organów ścigania w Państwie Członkowskim ani do orzekania w sprawie wykonywania przez Państwa Członkowskie obowiązków dotyczących utrzymania porządku publicznego i ochrony bezpieczeństwa wewnętrznego.
Art. 277. Powoływanie się niemożność stosowania aktu
Bez względu na upływ terminu przewidzianego w artykule 263 akapit szósty, każda strona może, w postępowaniu dotyczącym aktu o zasięgu ogólnym przyjętego przez instytucję, organ lub jednostkę organizacyjną Unii, podnieść zarzuty określone w artykule 263 akapit drugi, w celu powołania się przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej na niemożność stosowania tego aktu.
Art. 278. Skarga do Trybunału Sprawiedliwości a wykonanie zaskarżonego aktu
Skargi wniesione do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej nie mają skutku zawieszającego. Jednakże Trybunał może, jeśli uzna, że okoliczności tego wymagają, zarządzić zawieszenie wykonania zaskarżonego aktu."
CD.
30.03.2021, 04:02
"Art. 272. Klauzula arbitrażowa
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej jest właściwy do orzekania na mocy klauzuli arbitrażowej umieszczonej w umowie prawa publicznego lub prywatnego, zawartej przez Unię lub w jej imieniu.
Art. 273. Rozstrzyganie sporów między Państwami Członkowskimi
Trybunał Sprawiedliwości jest właściwy do orzekania w każdym sporze między Państwami Członkowskimi, związanym z przedmiotem Traktatów, jeśli spór ten jest mu przedłożony na mocy kompromisu.
Art. 274. Jurysdykcja w sporach z Unią sądów krajowych
Z zastrzeżeniem właściwości Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej określonej Traktatami, spory, których stroną jest Unia, nie są z tego tytułu wyłączone spod jurysdykcji sądów krajowych.
Art. 275. Wyłączenie właściwości Trybunału Sprawiedliwości w zakresie wspólnej polityki zagranicznej i bezpieczeństwa
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej nie jest właściwy w zakresie postanowień dotyczących wspólnej polityki zagranicznej i bezpieczeństwa ani w zakresie aktów przyjętych na ich podstawie.
Trybunał jest jednak właściwy w zakresie kontroli przestrzegania artykułu 40 Traktatu o Unii Europejskiej oraz orzekania w sprawie skarg wniesionych na warunkach przewidzianych w artykule 263 akapit czwarty niniejszego Traktatu, dotyczących kontroli legalności decyzji przewidujących środki ograniczające wobec osób fizycznych lub prawnych przyjętych przez Radę na podstawie tytułu V rozdział 2 Traktatu o Unii Europejskiej."
CD.
30.03.2021, 04:00
"Art. 268. Orzekanie w sporach dotyczących odszkodowań od Unii
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej jest właściwy do orzekania w sporach dotyczących odszkodowań określonych w artykule 340 akapity drugi i trzeci.
Art. 269. Wniosek o stwierdzenie legalności aktu przyjętego przez Radę Europejską lub Radę
Trybunał Sprawiedliwości jest właściwy do orzekania w sprawie legalności aktu przyjętego przez Radę Europejską lub Radę zgodnie z artykułem 7 Traktatu o Unii Europejskiej wyłącznie na wniosek Państwa Członkowskiego, którego dotyczy stwierdzenie Rady Europejskiej lub Rady, oraz wyłącznie w odniesieniu do przestrzegania postanowień czysto proceduralnych przewidzianych w tym artykule.
Wniosek taki musi być złożony w terminie miesiąca od daty tego stwierdzenia. Trybunał orzeka w terminie miesiąca od daty wniosku.
Art. 270. Rozstrzyganie sporów między Unią i jej pracownikami
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej jest właściwy do orzekania w każdym sporze między Unią i jej pracownikami, w granicach i na warunkach określonych w regulaminie pracowniczym urzędników Unii oraz warunkach zatrudnienia innych pracowników Unii.
Art. 271. Granice orzekania Trybunału Sprawiedliwości w niektórych sporach
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej jest właściwy do orzekania, w poniższych granicach, w sporach dotyczących:
a) wykonywania zobowiązań Państw Członkowskich, wynikających ze Statutu Europejskiego Banku Inwestycyjnego. W tym zakresie Rada Dyrektorów Banku ma uprawnienia przyznane Komisji przez artykuł 258;
b) środków przyjętych przez Radę Gubernatorów Europejskiego Banku Inwestycyjnego. W tym zakresie każde Państwo Członkowskie, Komisja i Rada Dyrektorów Banku mogą wnieść skargę na warunkach przewidzianych w artykule 263;
c) środków przyjętych przez Radę Dyrektorów Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Skargi na te środki mogą być wniesione, na warunkach określonych w artykule 263, tylko przez Państwa Członkowskie lub Komisję i jedynie w związku z naruszeniem procedur przewidzianych w artykule 21 ustępy 2 i 5–7 Statutu Banku;
d) wykonywania przez krajowe banki centralne zobowiązań wynikających z Traktatów i Statutu ESBC i EBC. W tym zakresie Rada Prezesów Europejskiego Banku Centralnego dysponuje wobec krajowych banków centralnych uprawnieniami przyznanymi Komisji wobec Państw Członkowskich przez artykuł 258. Jeśli Trybunał stwierdza, że krajowy bank centralny uchybił jednemu ze zobowiązań, które na nim ciążą na mocy Traktatów, bank ten jest zobowiązany podjąć środki, które zapewnią wykonanie wyroku Trybunału."
CD.
30.03.2021, 03:58
"Art. 266. Zobowiązanie do podjęcia środków dla wykonania orzeczenia o nieważności aktu
W przypadku orzeczenia o nieważności aktu przyjętego przez instytucję, organ lub jednostkę organizacyjną lub stwierdzenia, iż zaniechanie przez nią działania jest sprzeczne z Traktatami, jest ona zobowiązana do podjęcia środków, które zapewnią wykonanie wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Zobowiązanie to nie narusza zobowiązania, jakie może wyniknąć z zastosowania artykułu 340 akapit drugi.
Art. 267. Prejudycjalny tryb orzekania Trybunału Sprawiedliwości
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej jest właściwy do orzekania w trybie prejudycjalnym:
a) o wykładni Traktatów;
b) o ważności i wykładni aktów przyjętych przez instytucje, organy lub jednostki organizacyjne Unii;
W przypadku gdy pytanie z tym związane jest podniesione przed sądem jednego z Państw Członkowskich, sąd ten może, jeśli uzna, że decyzja w tej kwestii jest niezbędna do wydania wyroku, zwrócić się do Trybunału z wnioskiem o rozpatrzenie tego pytania.
W przypadku gdy takie pytanie jest podniesione w sprawie zawisłej przed sądem krajowym, którego orzeczenia nie podlegają zaskarżeniu według prawa wewnętrznego, sąd ten jest zobowiązany wnieść sprawę do Trybunału.
Jeżeli takie pytanie jest podniesione w sprawie zawisłej przed sądem krajowym dotyczącej osoby pozbawionej wolności, Trybunał stanowi w jak najkrótszym terminie."
CD.
30.03.2021, 03:56
"Art. 264. Stwierdzenie przez Trybunał Sprawiedliwości nieważności aktu
Jeżeli skarga jest zasadna, Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzeka o nieważności danego aktu.
Jednakże Trybunał wskazuje, jeśli uzna to za niezbędne, które skutki aktu, o którego nieważności orzekł, powinny być uważane za ostateczne.
Art. 265. Skarga o stwierdzenie naruszenia Traktatów
Jeśli Parlament Europejski, Rada Europejska, Rada, Komisja lub Europejski Bank Centralny, z naruszeniem Traktatów, zaniechają działania, Państwa Członkowskie i inne instytucje Unii mogą wnieść skargę do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w celu stwierdzenia tego naruszenia. Niniejszy artykuł ma zastosowanie, na tych samych warunkach, do organów i jednostek organizacyjnych Unii, które zaniechają działania.
Skarga ta jest dopuszczalna tylko wtedy, gdy dana instytucja, organ lub jednostka organizacyjna została uprzednio wezwana do działania. Jeśli w terminie dwóch miesięcy od tego wezwania instytucja, organ lub jednostka organizacyjna nie zajęła stanowiska, skarga może być wniesiona w ciągu następnych dwóch miesięcy.
Każda osoba fizyczna lub prawna może wnieść sprawę do Trybunału, na warunkach określonych w poprzednich akapitach, stawiając zarzut jednej z instytucji lub jednemu z organów lub jednej z jednostek organizacyjnych Unii, iż zaniechała wydania aktu skierowanego do niej, innego niż zalecenie lub opinia."
CD.
30.03.2021, 03:54
"Art. 262. Przyznanie Trybunałowi Sprawiedliwości właściwości w sprawach z zakresu własności intelektualnej
Bez uszczerbku dla innych postanowień Traktatów, Rada, stanowiąc jednomyślnie zgodnie ze specjalną procedurą ustawodawczą i po konsultacji z Parlamentem Europejskim, może przyjąć postanowienia w sprawie przyznania Trybunałowi Sprawiedliwości Unii Europejskiej, w określonym przez nią zakresie, właściwości w odniesieniu do sporów dotyczących stosowania aktów przyjętych na podstawie Traktatów, które tworzą europejskie tytuły prawne w dziedzinie własności intelektualnej. Postanowienia te wchodzą w życie po ich zatwierdzeniu przez Państwa Członkowskie, zgodnie z ich odpowiednimi wymogami konstytucyjnymi.
Art. 263. Kontrola legalności aktów przez Trybunał Sprawiedliwości
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej kontroluje legalność aktów ustawodawczych, aktów Rady, Komisji i Europejskiego Banku Centralnego, innych niż zalecenia i opinie, oraz aktów Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej zmierzających do wywarcia skutków prawnych wobec podmiotów trzecich. Kontroluje również legalność aktów organów lub jednostek organizacyjnych Unii, które zmierzają do wywarcia skutków prawnych wobec osób trzecich.
W tym celu Trybunał jest właściwy do orzekania w zakresie skarg wniesionych przez Państwo Członkowskie, Parlament Europejski, Radę lub Komisję, podnoszących zarzut braku kompetencji, naruszenia istotnych wymogów proceduralnych, naruszenia Traktatów lub jakiejkolwiek reguły prawnej związanej z jego stosowaniem lub nadużycia władzy.
Trybunał jest właściwy, na tych samych warunkach, do orzekania w zakresie skarg wniesionych przez Trybunał Obrachunkowy, Europejski Bank Centralny i Komitet Regionów, zmierzających do zapewnienia ochrony ich prerogatyw.
Każda osoba fizyczna lub prawna może wnieść, na warunkach przewidzianych w akapitach pierwszym i drugim, skargę na akty, których jest adresatem lub które dotyczą jej bezpośrednio i indywidualnie oraz na akty regulacyjne, które dotyczą jej bezpośrednio i nie wymagają środków wykonawczych.
Akty tworzące organy i jednostki organizacyjne Unii mogą przewidywać wymogi i warunki szczególne dotyczące skarg wniesionych przez osoby fizyczne lub prawne na akty tych organów lub jednostek organizacyjnych zmierzające do wywarcia skutków prawnych wobec tych osób.
Skargi przewidziane w niniejszym artykule wnosi się w terminie dwóch miesięcy, stosownie do przypadku, od daty publikacji aktu lub jego notyfikowania skarżącemu lub, w razie ich braku, od daty powzięcia przez niego wiadomości o tym akcie."
B.
30.03.2021, 03:54
Sądzę, że wielu ludziom w całej Europie zaczyna marzyć się -exit, gdy widzą, że Wielka Brytania zaszczepiła już prawie 34 mln obywateli i zaczyna luzować obostrzenia, a prawie cała Europa nadal w głębokim lockdownie. Na tym przykładzie widać, jak działa Unia, w której rządzą tępaki zajmujące się jedynie rozporkami LGBT i hejtem na konserwatystów, bo tylko na tym się znają.
Anonim
30.03.2021, 03:54
Dobrze by było gdyby Trybunał potwierdził wyższość naszej konstytucji i naprawił tym samym podpis zdrajcy Kaczyńskiego. Oczywiście jeśli ktos chce utrzymywać jego pomniki na swoim terenie (gminy, osoby prywatne itd.) to jak najbardziej może, ale grób z Wawelu trzeba usunąć na zwykły cmentarz.
CD.
30.03.2021, 03:52
"Art. 260. Wykonanie wyroku Trybunału Sprawiedliwości
1. Jeśli Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej stwierdza, że Państwo Członkowskie uchybiło jednemu ze zobowiązań, które na nim ciążą na mocy Traktatów, Państwo to jest zobowiązane podjąć środki, które zapewnią wykonanie wyroku Trybunału.
2. Jeżeli Komisja uzna, że dane Państwo Członkowskie nie podjęło środków zapewniających wykonanie wyroku Trybunału, może ona wnieść sprawę do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, po umożliwieniu temu Państwu przedstawienia uwag. Wskazuje ona wysokość ryczałtu lub okresowej kary pieniężnej do zapłacenia przez dane Państwo Członkowskie, jaką uzna za odpowiednią do okoliczności.
Jeżeli Trybunał stwierdza, że dane Państwo Członkowskie nie zastosowało się do jego wyroku, może na nie nałożyć ryczałt lub karę pieniężną.
Procedura ta nie narusza artykułu 259.
3. Jeżeli Komisja wniesie skargę do Trybunału zgodnie z artykułem 258, uznając, że dane Państwo Członkowskie uchybiło obowiązkowi poinformowania o środkach podjętych w celu transpozycji dyrektywy przyjętej zgodnie z procedurą ustawodawczą, Komisja może, o ile uzna to za właściwe, wskazać kwotę ryczałtu lub okresowej kary pieniężnej do zapłacenia przez dane Państwo, jaką uzna za odpowiednią do okoliczności.
Jeżeli Trybunał stwierdzi, że nastąpiło naruszenie prawa, może nałożyć na dane Państwo Członkowskie ryczałt lub okresową karę pieniężną w wysokości nie przekraczającej kwoty wskazanej przez Komisję. Zobowiązanie do zapłaty staje się skuteczne w terminie określonym w wyroku Trybunału.
Art. 261. Przyznanie Trybunałowi Sprawiedliwości nieograniczonego prawa orzekania
Rozporządzenia uchwalone wspólnie przez Parlament Europejski i Radę, i przez Radę, na mocy postanowień Traktatów, mogą przyznać Trybunałowi Sprawiedliwości Unii Europejskiej nieograniczone prawo orzekania w odniesieniu do sankcji przewidzianych w tych rozporządzeniach."
CD.
30.03.2021, 03:50
"Art. 258. Uchybienie przez Państwo Członkowskie zobowiązaniom Traktatu
Jeśli Komisja uznaje, że Państwo Członkowskie uchybiło jednemu z zobowiązań, które na nim ciążą na mocy Traktatów, wydaje ona uzasadnioną opinię w tym przedmiocie, po uprzednim umożliwieniu temu Państwu przedstawienia swych uwag.
Jeśli Państwo to nie zastosuje się do opinii w terminie określonym przez Komisję, może ona wnieść sprawę do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Art. 259. Wniesienie sprawy do Trybunału Sprawiedliwości
Każde Państwo Członkowskie może wnieść sprawę do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, jeśli uzna, że inne Państwo Członkowskie uchybiło jednemu z zobowiązań, które na nim ciążą na mocy Traktatów.
Zanim Państwo Członkowskie wniesie przeciwko innemu Państwu Członkowskiemu skargę opartą na zarzucanym naruszeniu zobowiązania, które na nim ciąży na podstawie Traktatów, powinno wnieść sprawę do Komisji.
Komisja wydaje uzasadnioną opinię, po umożliwieniu zainteresowanym państwom przedstawienia, zgodnie z zasadą kontradyktoryjności, uwag pisemnych i ustnych.
Jeśli Komisja nie wyda opinii w terminie trzech miesięcy od wniesienia sprawy, brak opinii nie stanowi przeszkody we wniesieniu sprawy do Trybunału."
CD.
30.03.2021, 03:48
"Art. 257. Sądy wyspecjalizowane
Parlament Europejski i Rada, stanowiąc zgodnie ze zwykłą procedurą ustawodawczą, mogą utworzyć przy Sądzie sądy wyspecjalizowane, do rozpoznawania w pierwszej instancji niektórych kategorii skarg wniesionych w konkretnych dziedzinach. Parlament Europejski i Rada stanowią w drodze rozporządzeń na wniosek Komisji i po konsultacji z Trybunałem Sprawiedliwości albo na wniosek Trybunału Sprawiedliwości i po konsultacji z Komisją.
Rozporządzenie ustanawiające sąd wyspecjalizowany określa zasady organizacji sądu i zakres przyznanej mu właściwości.
Od orzeczeń wydanych przez sądy wyspecjalizowane przysługuje prawo odwołania się do Sądu, ograniczone do kwestii prawnych lub – jeżeli jest to przewidziane w rozporządzeniu ustanawiającym sąd wyspecjalizowany – obejmujące również kwestie faktyczne.
Członkowie sądów wyspecjalizowanych są wybierani spośród osób o niekwestionowanej niezależności i mogących zajmować stanowiska sądowe. Są oni mianowani przez Radę, stanowiącą jednomyślnie.
Sądy wyspecjalizowane ustanawiają swój regulamin proceduralny w porozumieniu z Trybunałem Sprawiedliwości. Wymaga on zatwierdzenia przez Radę.
Z zastrzeżeniem odmiennych postanowień rozporządzenia ustanawiającego sąd wyspecjalizowany, postanowienia Traktatów dotyczące Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej oraz postanowienia Statutu Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, stosują się do sądów wyspecjalizowanych. Tytuł I Statutu oraz jego artykuł 64 mają zastosowanie w każdym przypadku do sądów wyspecjalizowanych."
CD.
30.03.2021, 03:47
"Art. 256. Właściwość Sądu
1. Sąd jest właściwy do rozpoznawania w pierwszej instancji skarg określonych w artykułach 263, 265, 268, 270 i 272, z wyjątkiem skarg powierzonych sądowi wyspecjalizowanemu utworzonemu na mocy artykułu 257 i skarg zastrzeżonych na mocy Statutu dla Trybunału Sprawiedliwości. Statut może przyznać Sądowi właściwość w innych kategoriach skarg.
Od orzeczeń wydanych przez Sąd na mocy niniejszego ustępu przysługuje, na warunkach i w zakresie określonym przez Statut, prawo odwołania się do Trybunału Sprawiedliwości, ograniczone do kwestii prawnych.
2. Sąd jest właściwy do rozpoznawania skarg wniesionych przeciwko orzeczeniom sądów wyspecjalizowanych.
Orzeczenia wydane przez Sąd na mocy niniejszego ustępu mogą zostać w drodze wyjątku, na warunkach i w zakresie określonym przez Statut, poddane kontroli Trybunału Sprawiedliwości, jeżeli zachodzi poważne ryzyko naruszenia jedności lub spójności prawa Unii.
3. Sąd jest właściwy do rozpoznawania pytań prejudycjalnych przedkładanych na mocy artykułu 267, w poszczególnych dziedzinach określonych w Statucie.
Jeżeli Sąd uzna, że sprawa wymaga orzeczenia co do zasad, które może mieć wpływ na jedność lub spójność prawa Unii, może on przekazać tę sprawę do rozpoznania Trybunałowi Sprawiedliwości.
Orzeczenia wydane przez Sąd w sprawach pytań prejudycjalnych mogą zostać w drodze wyjątku, na warunkach i w zakresie określonym przez Statut, poddane kontroli Trybunału Sprawiedliwości, jeżeli zachodzi poważne ryzyko naruszenia jedności lub spójności prawa Unii."
CD.
30.03.2021, 03:43
"Art. 254. Sędziowie Sądu, organizacja Sądu
Liczbę sędziów Sądu określa Statut Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Statut może przewidywać, że Sąd wspierany będzie przez rzeczników generalnych.
Członkowie Sądu są wybierani spośród osób o niekwestionowanej niezależności i mogących zajmować wysokie stanowiska sądowe. Są oni mianowani za wspólnym porozumieniem przez rządy Państw Członkowskich na okres sześciu lat, po konsultacji z komitetem przewidzianym w artykule 255. Co trzy lata następuje częściowa wymiana składu. Ustępujący członkowie mogą być mianowani ponownie.
Sędziowie wybierają spośród siebie na okres trzech lat prezesa Sądu. Jego mandat jest odnawialny.
Sąd mianuje swojego sekretarza i określa jego status.
Sąd ustanawia swój regulamin proceduralny w porozumieniu z Trybunałem Sprawiedliwości. Wymaga on zatwierdzenia przez Radę.
Z zastrzeżeniem odmiennych postanowień Statutu Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, postanowienia Traktatów dotyczące Trybunału Sprawiedliwości stosują się do Sądu.
Art. 255. Komitet do spraw opiniowania kandydatów na funkcje sędziego i rzecznika generalnego w Trybunale Sprawiedliwości i Sądzie
Ustanawia się komitet, którego zadaniem jest opiniowanie kandydatów do wykonywania funkcji sędziego i rzecznika generalnego w Trybunale Sprawiedliwości i Sądzie przed ich mianowaniem przez rządy Państw Członkowskich zgodnie z artykułami 253 i 254.
Komitet składa się z siedmiu osobistości wybranych spośród byłych członków Trybunału Sprawiedliwości i Sądu, członków krajowych sądów najwyższych i prawników o uznanej kompetencji, przy czym jedną z kandydatur proponuje Parlament Europejski. Rada przyjmuje decyzję ustanawiającą reguły funkcjonowania komitetu oraz decyzję mianującą jego członków. Rada stanowi na wniosek prezesa Trybunału Sprawiedliwości."
Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej
30.03.2021, 03:41
"Dz.U.2004.90.864/2 - Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej - tekst skonsolidowany uwzględniający zmiany wprowadzone Traktatem z Lizbony
Sekcja 5. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej
Art. 251. Obrady Trybunału Sprawiedliwości
Trybunał Sprawiedliwości obraduje w izbach lub w składzie wielkiej izby, na warunkach ustanowionych w tym celu w Statucie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
W przypadkach przewidzianych w Statucie, Trybunał Sprawiedliwości może obradować również w pełnym składzie Trybunału.
Art. 252. Rzecznicy generalni Trybunału Sprawiedliwości
Trybunał Sprawiedliwości jest wspomagany przez ośmiu rzeczników generalnych. Jeżeli Trybunał Sprawiedliwości tego zażąda, Rada, stanowiąc jednomyślnie, może zwiększyć liczbę rzeczników generalnych.
Zadaniem rzecznika generalnego jest publiczne przedstawianie, przy zachowaniu całkowitej bezstronności i niezależności, uzasadnionych opinii w sprawach, które zgodnie ze Statutem Trybunału Sprawiedliwości, wymagają jego zaangażowania.
Art. 253. Wybór i mianowanie sędziów i rzeczników generalnych Trybunału Sprawiedliwości
Sędziowie i rzecznicy generalni Trybunału Sprawiedliwości są wybierani spośród osób o niekwestionowanej niezależności i mających kwalifikacje wymagane w ich państwach do zajmowania najwyższych stanowisk sądowych lub są prawnikami o uznanej kompetencji. Są oni mianowani za wspólnym porozumieniem przez rządy Państw Członkowskich na okres sześciu lat, po konsultacji z komitetem przewidzianym w artykule 255.
Co trzy lata następuje częściowe odnowienie składu sędziowskiego i składu rzeczników generalnych, na warunkach określonych w Statucie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Sędziowie wybierają spośród siebie na okres trzech lat prezesa Trybunału Sprawiedliwości. Jego mandat jest odnawialny.
Ustępujący sędziowie i rzecznicy generalni mogą być mianowani ponownie.
Trybunał Sprawiedliwości mianuje swojego sekretarza i określa jego status.
Trybunał Sprawiedliwości ustanawia swój regulamin proceduralny. Wymaga on zatwierdzenia przez Radę."
AB
30.03.2021, 03:38
Unia liczy 27 państw z czego tylko 3 (słownie:TRZY) uznały wyższość prawa unijnego. Reszta, na czele z Niemcami, uznaje wyższość własnej Konstytucji i własnego prawa. Najzabawniejsze jest to, że ci, którzy teraz wyją na Morawieckiego, od kilku lat latają w koszulkach z napisem "Konstytucja". Rzeczywiście - małpi cyrk urządzają chore z nienawiści matoły i opłacani zdrajcy, bo takich niestety w Polsce nie brakuje.
AB
30.03.2021, 03:24
Zamknij zdradziecki pysk, hejterze. I won za Don, tam twoje miejsce!!!!
Bar
30.03.2021, 03:21
Wybiło szambo z agenturą wpływu i różnej maści zdrajcami, którzy działają na rzecz pozbawienia Rzeczpospolitej podmiotowości i niepodległości, niewątpliwie czerpiąc z tego korzyści. Warto zapamiętać te nazwiska. Szubrawcy powinni wyjechać z Polski i to jak najszybciej, skoro tak nienawidzą niepodległej ojczyzny.
wesoły tęczowy ormowiec
30.03.2021, 03:00
AAAtomek właśnie jest potężnie penetrowany
marek
30.03.2021, 02:54
Zgłaszamy tam gdzie potrzeba. Zobaczymy czy się wywiniesz?
Bardzo w to wątpię.
Anonim
30.03.2021, 02:49
straszą lemingi POLEXITEM- ciekawe ilu uwierzy w ich kłamstwa?
hehehe
30.03.2021, 02:36
Nic z tego się nie sprawdzi bo pis będzie rządził wiecznie :-)
Eustachy
30.03.2021, 02:10
Pamiętajmy że bojkotujemy Wedel ,Żywiec i Nivea.
Anonim
30.03.2021, 01:45
Po tej wiadomości ja mam rozwolnienie, a Po 11... i ladychapel - zatwardzenie. Kretynizacja ma zawał. AAAtomka szlag trafił. Co robić?!
Anonim
30.03.2021, 00:59
Co nas czeka po rządach PiS?
1.Trwały podział społeczeństwa-problem na kilka pokoleń, rozwój ruchów nacjonalistycznych, nazistowskich,
skrajnie klerykalnych.
2.Upadek praworządności, utrata autorytetu sądownictwa z Sądem Najwyższym, Trybunałem Konstytucyjnym na czele oraz Sejmu i Senatu,
3.Upadek nauki i oświaty, które zmierzają do poziomu niedzielnych szkółek parafialnych, dewastacja polskiej kultury,
4.Zapaść gospodarcza, inflacja, zubożenie społeczeństwa,
5.Degradacja środowiska naturalnego,
6.Niewydolność służby zdrowia,
7.Drastyczne obniżenie autorytetu Państwa Polskiego i jego znaczenia.
I prawda Panie i Panowie jest taka, że będzie to wyłączna zasługa nas wszystkich - trzydziestu kilku milionów obywateli, którzy śladem swoich z końca XVIII wieku też doprowadzają kraj do upadku swoją głupotą, egoizmem, fanatyzmem i brakiem wyobraźni.
Wesołych,zdrowych, spokojnych Świąt.
~~~~~~~~~~~~~~
30.03.2021, 00:48
Co nas czeka po rządach PiS?
1.Trwały podział społeczeństwa-problem na kilka pokoleń, rozwój ruchów nacjonalistycznych, nazistowskich,
skrajnie klerykalnych.
2.Upadek praworządności, utrata autorytetu sądownictwa z Sądem Najwyższym, Trybunałem Konstytucyjnym na czele oraz Sejmu i Senatu,
3.Upadek nauki i oświaty, które zmierzają do poziomu niedzielnych szkółek parafialnych, dewastacja polskiej kultury,
4.Zapaść gospodarcza, inflacja, zubożenie społeczeństwa,
5.Degradacja środowiska naturalnego,
6.Niewydolność służby zdrowia,
7.Drastyczne obniżenie autorytetu Państwa Polskiego i jego znaczenia.
I prawda Panie i Panowie jest taka, że będzie to wyłączna zasługa nas wszystkich - trzydziestu kilku milionów obywateli, którzy śladem swoich z końca XVIII wieku też doprowadzają kraj do upadku swoją głupotą, egoizmem, fanatyzmem i brakiem wyobraźni.
Wesołych,zdrowych, spokojnych Świąt.
taka sytuacja
30.03.2021, 00:45
Ruchał mnie taki brudas z Białorusi Radziszewski - ale się cieszył jak mi kichę dawał. A potem Walter obciągnął mi lachę i z apetytem mego gluta połknął. Polecam wszystkim tego uslugi księży patriotow. - - - Znowu bede mial nieprzespana noc ale czego sie nie robi dla tow. Lukaszenki, I-go Pedala Kolchozu Bialorus
Anonim
30.03.2021, 00:42
A co tak opłotkami? Niech pokaże jaja i wypowie traktat .
Wania Antonim tyś kacap.
30.03.2021, 00:28
składasz kwiaty na grobie Bieruta - niosąc czerwoną flagę zbrukaną krwią Polakow. Ruska suko WYxxxxxxj do Moskwy
Anonim
30.03.2021, 00:24
Gdy władzę przejął PiS, o pomniku w Smoleńsku zapomniano.
Do dziś na miejscu katastrofy stoi jedynie drewniany krzyż i wspomniany kamień z rosyjską tablicą.
Za to w Warszawie zaczęły wyrastać smoleńskie monumenty budowane na zlecenie rządu na działkach odebranych nielegalnie miastu.
Tylko na pl. Piłsudskiego stanęły dwa (ku czci ofiar i prezydenta Kaczyńskiego), kolejne upamiętnienie wzniesiono przed Pałacem Prezydenckim.
Dziś przy okazji miesięcznic spotykają się przy nich politycy PiS z Jarosławem Kaczyńskim na czele.
W uroczystościach rocznicowych na miejscu katastrofy bierze zaś udział garstka polskich dyplomatów z ambasady RP w Moskwie.
Rok temu, podczas dziesiątej rocznicy, nie było nawet ambasadora.
Anonim
29.03.2021, 23:32
Nie musi, pajacu.
Anonim
29.03.2021, 23:29
Wszelkie starania mające na celu postawienie jakiejkolwiek Unii ponad Konstytucją noszą znamiona przestępstwa z art. 127 KK, lub podżegania do niego. Tak więc politycy głosujący lub działający na rzecz ustanowienia prawa UE ponad Konstytucja , inaczej mówiąc obalenia Konstytucji, podlegają karze od 10 lat pozbawienia wolności do dożywocia włącznie.
Unia NIE MA konstytucji!
29.03.2021, 23:27
Unia NIE jest federacją państw!
Unia NIE jest federacją państw!
29.03.2021, 23:27
Tak długo jak Unia NIE jest federacją państw, konstytucja każdego z krajów jest NADRZĘDNA do prawa unijnego. Tylko konstytucja jest prawem NADRZĘDNYM!
Anonim
29.03.2021, 23:26
Art. 127. Zamach stanu
§ 1. Kto, mając na celu pozbawienie niepodległości, oderwanie części obszaru lub zmianę przemocą konstytucyjnego ustroju Rzeczypospolitej Polskiej, podejmuje w porozumieniu z innymi osobami działalność zmierzającą bezpośrednio do urzeczywistnienia tego celu,
podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 10, karze 25 lat pozbawienia wolności albo karze dożywotniego pozbawienia wolności.
§ 2. Kto czyni przygotowania do popełnienia przestępstwa określonego w § 1,
podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 3.
rychu
29.03.2021, 23:24
kiedys oddali zwierzchnosc sovietom teraz chca oddac bolszewickiej uni
Anonim
29.03.2021, 23:03
Do lewaków popełniających przestępstwo podżegania przeciwko suwerenności 3RP - żadne rząd, sejm, senat ani nawet ludność w referendum nie ma prawa ani mocy zlikwidowania suwerenności państwa. Jeśli nawet jakiś pacan coś tam podpisał, to bez względu na funkcję prezesa, premiera, prezydenta, sędziego czy kogokolwiek, nie miał prawa zrzec się suwerenności. A więc to co podpisał nie ma wagi prawnej i jest nieważne z mocy prawa. Ma za to wartość papieru toaletowego. A więc teraz, wszystkie osoby w tym politycy UE którzy dopuszczają się ataku na suwerenność 3RP, dopuszczają się przestępstwa zdrady stanu i muszą zostać UKARANI, nie wyłączając Kary Śmierci. Jest kwestia czasu, kiedy ZDRAJCY staną przed Sądem i usłyszą wyroki wieloletniego więzienia, dożywocia bez prawa zwolnienia, lub Kary Głównej. To będzie pięknu dzień, gdy Funkcjonariusze Państwa pełnić będą swoją powinność bez względu na szlochy i jęki podsądnych.
Artur
29.03.2021, 21:27
To nie są rozsądni ludzie. Im może chodziło jakąś ich konstytucję a nie o Konstytucję RP. Faktem jest że sobie zaprzeczają bez przerwy. Teraz puszczają jakąś bajeczkę jakoby samolot wiozący ze 200 uciekinierów z Anglii zaraził całą Polskę.To pewnie ten sam samolot zaraził całą Europę bo tam wszędzie też jest wersja angielska wirusa. A jak dostał się do Indii i do USA? Przecież tam nie wozili Polaków z Anglii...
Anonim
29.03.2021, 21:24
Co za brednie wypisujesz? Covid przechodzisz czy co? Słyszałem że to rzuca się na zdolności intelektualne.
Anonim
29.03.2021, 21:23
Właśnie to twoje pytanie mówi wszystko. Drzecie się a nie znacie podstaw!!!
Artur
29.03.2021, 21:22
Co za głąby niepiśmienne w tej opozycji! Co za nieuki niedouczone! Przecież Niemcy już dawno to zrobili, tzn ich trybunał konstytucyjny uznał że prawo niemieckie jest ponad prawem UE. I jakoś ich z UE nie wyrzucili. Nie wyrzucili bo to jest zgodne z traktatem, Polska ma zagwarantowane że Konstytucja RP ma prymat na prawem UE np. w zakresie sądownictwa.
Alex
29.03.2021, 21:18
Od zawsze ignorancie.
Mirek
29.03.2021, 21:11
Słuchaj debilu . Lech Kaczyński podpisał traktat lizboński bo miał dwa wyjścia albo podpisać albo podać się do dymisji . W tamtym czasie na prezydenta Kaczyńskiego była taka nagonka że podpisać musiał . Całe lewactwo z Tuskiem i Platformą rzuciło się na Lecha Kaczyńskiego .
Krzysztof
29.03.2021, 21:10
Morawiecki przeciwko Lechowi Kaczyńskiemu który podpisał Traktat? Grubo.A co na to jego brat?
Anonim
29.03.2021, 21:08
A od kiedy to TK jest ponad prawem UE ?
Anonim
29.03.2021, 20:22
Podstawa, nie może mieć wyższości coś, nad czym nikt nie ma kontroli!
Sem
29.03.2021, 20:12
Do PPRAWO UNIJNE: Jak nie wiesz to nie pisz, a jak piszesz, to sprawdź i pisz prawdę.
Sem
29.03.2021, 20:09
Lewactwo i liberałowie nie wiedzą czego chcą. Zachowują się jak rozwydrzone dzieci. Miesiącami krzyczeli i nosili na podkoszulkach, transparentach napisy "Konstytucja", a jak ta Konstytucja ma być nadrzędna niż prawo europejskie, i choć Konstytucja bynajmniej nie jest sprzeczna z prawami człowieka, to rozwydrzonej hołocie znowu się to nie podoba. Po prostu nie wiedzą, czego chcą. A w sumie chcieliby, by Polska była republiką Europy, a nie suwerennym państwem. Zdrajcy.
LOL
29.03.2021, 19:33
Piękny wywód, niestety nijak mający się do rzeczywistości. Na przykładzie środków/długów na rzecz odbudowy UE, widać że prymat ma konstytucja danego państwa, a nie jakieś dyrdymały UE. Przeczytaj sobie konstytucję Art. 216 p.5. Poniekąd trybunał konstytucyjny RFN podziela ten sam punkt widzenia i zablokował ratyfikację porozumienia i tym samym wypłaty środków finansowych na rzecz odbudowy UE...
Anonim
29.03.2021, 19:33
Ales "ty" ucony unijny lokaju. Bredzisz.
Jim
29.03.2021, 19:27
Ty to wiesz, a dla przykładu niemieckie czy hiszpańskie Trybunały tego nie wiedzą
13 grudnia 2007 roku
29.03.2021, 19:24
Lech Kaczyński podpisał Traktat z Lizbony zmieniający Traktat o Unii Europejskiej i Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, umożliwiając tym samym dalszą likwidację niepodległości i suwerenności Polski na drodze integracji z UE. Prawo i Sprawiedliwość uważa podpisanie przez Kaczyńskiego Traktatu Lizbońskiego za swój największy sukces w polityce międzynarodowej
PRAWO UNIJNE
29.03.2021, 19:09
"Każde państwo, które najpierw zaczyna rozmowy akcesyjne, a później staje się częścią Unii Europejskiej musi w pełni i bez zastrzeżeń zaakceptować acquis communautaire, tj. dorobek prawny Unii Europejskiej. Innymi słowy, państwo godzi się na to, aby przestrzegać prawa unijnego oraz konsekwencji prawnych które z niego wynikają. Jedną z podstawowych zasad prawa UE jest zasada pierwszeństwa prawa unijnego nad prawem krajowym państw członkowskich. Reguła ta jest efektem ewolucji orzeczeń Trybunału Sprawiedliwości"
Traktaty Unii Europejskiej
29.03.2021, 19:06
"Prawo unijne ma rangę wyższą niż konstytucja krajowa, co wynika z zasady pierwszeństwa prawa unijnego przed prawem krajowym przesądzonej w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości w Luksemburgu. Prawo wspólnotowe wynikające z traktatu, jako niezależnego źródła prawa, ze względu na swą istotę nie może być uchylone przez przepisy prawa krajowego i to niezależnie od ich rangi. Ważność działań instytucji Wspólnoty lub skutki takich działań w Państwie Członkowskim nie mogą być podważane ze względu na niezgodność z prawami podstawowymi wynikającymi z konstytucji państwa członkowskiego"
PRANIE MÓZGÓW
29.03.2021, 19:03
"CIEMNEMU LUDOWI" MATEUSZU MORAWIECKI "NA NAUKĘ NIGDY NIE JEST ZA PÓŹNO! ZASTANAWIAM SIĘ CZY NA PEWNO? "Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą (aktualnie Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej) powołał do życia własny system prawny, który z dniem wejścia w życie postanowień Traktatu, stał się integralną częścią systemu prawnego państw członkowskich i który jego sądy mają obowiązek stosować. Powołując do życia na czas nieokreślony Wspólnotę, posiadającą własne instytucje, osobowość i zdolność prawną oraz prawo występowania na arenie międzynarodowej, a zwłaszcza poprzez wyposażenie jej w rzeczywiste uprawnienia wynikające z ograniczenia suwerenności przez państwa członkowskie i przekazania kompetencji na rzecz Wspólnoty, państwa członkowskie ograniczyły swoje suwerenne prawa i w ten sposób tworzyły system prawny, który wiąże zarówno te państwa jak i ich obywateli (UE jest organizacją ponadnarodową). Wprowadzenie do systemu prawnego każdego państwa członkowskiego przepisów wydawanych przez Wspólnotę, a mówiąc ogólniej litery i ducha Traktatu, uniemożliwia państwom członkowskim przyznanie pierwszeństwa jednostronnym lub późniejszym przepisom przed systemem prawnym przyjętym przez nie na zasadzie wzajemności. Przepisy tego rodzaju nie mogą być sprzeczne z tym systemem prawnym. Prawo wynikające z Traktatu, będące niezależnym źródłem prawa, nie może być, ze względu na swój szczególny i wyjątkowy charakter, uchylane przez przepisy prawa krajowego, bez względu na ich moc, bez pozbawienia go jego charakteru jako prawa wspólnotowego i bez zakwestionowania podstaw prawnych, na których opiera się Wspólnota. Dokonany przez państwa członkowskie transfer praw i obowiązków z ich własnych systemów prawnych na rzecz wspólnotowego systemu prawnego prowadzi do trwałego ograniczenia ich praw suwerennych."
Uważaj, co piszesz i w jakim nicku ...!
29.03.2021, 19:03
Wiesz że jesteś chamem i kanalią!? W tej chwili obraziłeś Premiera Polski! Napisałeś pod jego nazwiskiem! W/g Kodeksu Karnego grozi ci za to 3lata bezwzględnego więzienia!
Jan
29.03.2021, 19:00
Brawo Panie Premierze! Brawo Panie Arek. Zakończyć ubeckie rebelie. Targowiczanie Von z Polski! Lewactwo do ZATOKI ŚWIŃ RAZEM Z CELEBRYTKAMI LGBT. vON DO kOLANDII. tAM MIEJSCE DLA ZBOCZEŃCÓW WSZELKIEJ MAŚCI. a LEWACTWO I LIBERALNE WEYPIERDKI MAMUTA VON DO BRUXELII. a KYSZ, a KYSZ a KYSZ!!!!!!!
Brawo "JM" ! To jest prawda co piszesz!
29.03.2021, 18:59
Bardzo trafnie i mądrze mu odpowiedziałeś/łaś/. Mądrego to i miło posłuchać, tak właśnie mówi przysłowie!
Aleks....
29.03.2021, 18:51
Niedoczekanie twoje z tą federalizacją! Poniał!??? To jest Polska, a nie rozbicie federalne!
Unia NIE jest federacją państw!
29.03.2021, 18:50
Tak długo jak Unia NIE jest federacją państw, konstytucja każdego z krajów jest NADRZĘDNA do prawa unijnego. Tylko konstytucja jest prawem NADRZĘDNYM!
"Oleju"..???? Już jesteś zdrowy??...cha...cha...!
29.03.2021, 18:47
Lechu?...Już nie masz "niskiej inteligencji" ??? Inaczej piszesz?... Kilka minut temu, co innego pisałeś...!?..JAK MOŻNA TAK SIEBIE NIENAWIDZIEĆ...?
Piszesz bzdury! Aj, waj!..
29.03.2021, 18:39
ZAMILCZ LECHU! ...Ile razy można to wklejać!?Przez ile dni w każdym artykule!....Nie da się ciebie czytać! ! Widać, że jesteś jednostronnie głupi...!? Wiesz co piszesz i do kogo, nawet zmieniasz swoje nicki! ! WIĘC NIE STRUGAJ WARIATA!...JAK NIM JESTEŚ, TO W PSYCHIATRYKU CZEKAJĄ NA CIEBIE ..., A NIE TU! Żle trafiłeś..! Znam się na tym, jestem pielęgniarką!
Arek
29.03.2021, 18:37
Wyjcie lewackie zaprzańce i gnidy to już wasz koniec.
Takie wycie, to balsam na nasze prawdziwych Polaków i Patriotów serca.
Tak trzymać Panie Premierze, ani kroku wstecz rozjedziemy tą ubecko-lgbtowską swołocz!!!
Jakub
29.03.2021, 18:32
Ale macie bezwład, jednak kroczek we właściwym kierunku. Powinno się teraz wymówić Konwencję Stambulską.
JM
29.03.2021, 18:28
Gdzie byłeś jak Polska była rozdrapywana przez 8 lat kiedy u władzy była koalicja PO-PSL? Podobało ci się to? Czytam te twoje idiotyczne wypowiedzi. A może i ciebie oderwano od koryta? My mamy polską konstytucję i wcale nie pisaną w okresie sprawowania władzy przez obecną ekipę! Dlaczego lewactwo europejskie ma nam dyktować i wtrącać się w nasze sprawy wbrew traktatowi? Puknij się w ten pusty i zdradziecki rozum!!! Bezczelnie używasz określenia naszą Ojczyznę!!!! Gdyby tak wszyscy myśleli jak ty to z Polski pozostałaby na mapie tylko nazwa!!!!!!!! Nie myślę z takimi ludźmi jak ty polemizować bo tak nisko jeszcze nie upadłem!
Olej
29.03.2021, 18:26
Przyznaje się, że jestem kürwa żydowską, osobą o niskiej inteligencji, chorą psychicznie, ze skłonnościami pedofilskimi (nawet na wibratorze mam zdjęcie dziecka sąsiadki), bez podstawowej wiedzy o świecie, jestem skrajnie ogłupiona nienawiścią, zwykłą kürwą, prostaczką, prymitywną żydówą.
XYZ
29.03.2021, 18:21
27 państw i każdy chce po swojemu.PIS wyprowadzi nas z Uni,a zaraz potem z NATO bo przecież tam też zapadają decyzje ne zawsze zgodne z naszą konstytucją.No to potem zaopiekuje się nami nasz sąsiad ze wschodu.
Olej
29.03.2021, 18:18
50 lat sowieckiego urabiania ,,palskości'' zrobiło swoje. Ja to nazywam sparszywieniem etnicznym, którego trudno się pozbyć. Odwieczna zaraza gnębiąca ten polski naród miotany zdradą, zaprzaństwem i pospolitą sprzedajnością. I my się z tego cholerstwa nijak wyzwolić nie możemy, pali to nas od wewnątrz, dzieli i rozwala. W najnowszej tego odsłonie mieliśmy Smoleńsk. Co będzie na zamknięcie rozdziału pod tytułem ,,polska niepodległość'' ???
ryszard
29.03.2021, 18:16
Nareszcie ktoś tej antypolskiej hołocie próbuje powiedzieć "sprawdzam". Dla najemników światowej faszystowskiej finansjery, konstytucyjny obowiązek lojalności wobec własnego Państwa jest obowiązkiem nie wykonalnym.
Po 11 ...
29.03.2021, 18:15
Czas na federalizację, bo inaczej te kacze burki obajtkowo-orbanowe rozdrapią nam Ojczyznę na kawałki.
hassan
29.03.2021, 18:11
slychac wycie znakomicie
Skrzypek na dachu
29.03.2021, 18:07
Polacy potrafili wlasne konstytucijne rozwiazania opracowac niczym tak jak Perykles Atenczyk twierdzil wzorem dla innych narodow byla Nasza Zlota Wolnosc .
abp Sławoj Leszek Głódź
29.03.2021, 18:06
Przyznaje się, że jestem osoba o niskiej inteligencji, chorą psychicznie, ze skłonnościami pedofilskimi (nawet na wibratorze mam zdjęcie dziecka sąsiadki), bez podstawowej wiedzy o świecie, jestem skrajnie ogłupiona nienawiścią, zwykłą kürwą, prostaczką, prymitywną żydówą.
kat
29.03.2021, 17:54
Plebs upiera się przy bezrefleksyjnym poddaństwie. Polacy prawi preferuję niezależność. Niezależność, tzn. wolę współpracy z UE, z gwarancją uznania prawa Polskiego nad unijnym. Nie mogą eurokraci decydować o nas bez nas. To już przerabialiśmy w ramach socjalistycznego stowarzyszenia demoludów. Wystarczy.
ASTOM
29.03.2021, 17:54
I po cholerę ten cyrk skoro komuchy zaraz obśmieją, że TK jest dyspozycyjny??? Taki wniosek powinien złożyć do TSUE!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonim
29.03.2021, 17:53
Działanie rządu jest słuszne, ale dlaczego bez uprzedzenia i dokładnego wyjaśnienia co najmniej kilka dni wcześniej?
Unia NIE jest federacja państw!
29.03.2021, 17:49
Tak długo jak Unia NIE jest federacja państw, konstytucja każdego z krajów jest NADRZĘDNA do prawa unijnego. Tylko konstytucja jest prawem NADRZĘDNYM!
Borysław Budka
29.03.2021, 17:48
Pewnie, że jestem zwykłą kürwą z rynsztoku SokzBuraka
Mateusz Morawiecki
29.03.2021, 17:45
Przyznaje się, że jestem osoba o niskiej inteligencji, chorą psychicznie, ze skłonnościami pedofilskimi (nawet na wibratorze mam zdjęcie dziecka sąsiadki), bez podstawowej wiedzy o świecie, jestem skrajnie ogłupiona nienawiścią, zwykłą kürwą, prostaczką, prymitywną żydówą.
Komentarze
122 komentarzyDodawanie komentarzy wymaga zalogowania.
Won trollu wystrugany z buraka przez POmioty SBeckie ! Won od mojego nicka! Won psychopato skąd wylazłeś - do szamba buraczanego!
Wściekła opozycja której jesteś wspomagierem próbuje od 2015 roku dokonać zamachu stanu łącznie z rozlewem krwi. Nie ma niczego bardziej w polityce ohydniejszego i straszniejszego dla milionów obywateli.
Najpierw w czerwcu 2015 roku konstytuchę ( firmowaną przez dwóch czerwonych pornogrubasów ) zgwałciły PO-PSL razem do spółki z kilkoma majstrami z Trybunału Konstytucyjnego. A później doszło do różnych sporów, interpretacji oraz nadinterpretacji nt. konstytucyjnych zapisów lub ich poszukiwanie gdzie indziej np . w dotychczasowych zwyczajach prawnych itd. Kto chce może to nazywać dla lepszego efektu łamaniem, gwałceniem itp. W Polsce prawo należy do silniejszego - powiedziała w III RP Ewa Łętowska dzisiejsza czołowa obrończyni konstytucji .
Zło jest z natury destrukcyjne więc ulega samozagładzie.
Bardzo dobrze. Dawno to już powinno być zrobione.
Brawo!
BRAWO POLSKA
Tak trzymać - BRAWO POLSKA
Unia może nam najwyżej pogrozić jakąś rezolucją, i tyle. Tylko że PIS w odróżnieniu od "nowoczesnych liberalnych Europejczyków" nie potrzebuje unijnego klepania po plecach. Dałem im swój głos, żeby walczyli o moje/nasze/polskie interesy realistycznie, ale bez kompleksów.
Sorry, ale ten poziom retoryki trafia conajwyżej do wyborców Dudy i Morawieckiego.
... niechby wszystkie artykuły wszystkich umów międzynarodowych mówiły sobie co tylko chciały, to nie może top stać w sprzeczności z konstytucją, chyba, że ktoś to zmieni i zapisze w konstytucji absolutną wyższość umów międzynarodowych nad jej zapisami ... jeśli nawet ktoś - coś ratyfikował, a jest to niezgodne z Konstytucją, o czym - zgodnie z z Konstytucją - orzeka TK, to jest to z mocy prawa nieobowiązujące ...
Skąd ta histeria ? Przecież to samo zrobili Niemcy (idole opozycji). Czyżbyśmy byli gorsi ? A to aby nie rasizm
... to zębaczyński wstąpił do pisu? ... ale jaja, ale jaja ...
... KONSTYTUCJA! ....
Ty nie jesteś naród, co najwyżej kopiejka.
"Ale jaja, ale jaja."
Andrzej Duda złamał następujące artykuły Konstytucji: art. 7, 10, 32, 42, 126, 144, 173, 178, 179, 180, 183, 187, 190, 194, co wypomniał mu nawet jego były promotor prof. Jan Zimmermann. Dlaczego Mateusz Morawiecki złożył wniosek do Trybunału Konstytucyjnego o uznanie Konstytucji RP nad prawem UE, skoro politycy z PiS-u jej nie przestrzegają?
Także o tym mówi siedem pierwszych art. Traktatów akcesyjnych podpisanych przez PL
Te expert zacznik od Art. 1, 2, ..., 7 Traktatów podpisanych przez Polskę. Tam Rada Europy decyduje nie TSUE !!!!! te art. są decydujące.
Bolek co ty Tu wyprawiasz ?
Prawo ma to do siebie ,żę od czasów rzymskich trzeba przepisy prawa tłumaczyć z ichniego na nasze. Dobrze zrobił pan Premier morawiecki ,że złozył wniosek do TK. Bo Trybunał Konstytucyjny RP przetłumaczy z niemieckiego , francuskiego , włoskiego ... na język polski dlaczego Niemcy , Francuzi , Włosii... stosuja to samo unijne prawo do siebie inaczej niż do Polski. Wystaczy poczytać znanego niemieckiego experta prawnego znanego pederasty bywalca exlusiwnych party pederastów w Hamburg pana Armina Von B. aby stało sie jasnym ,że to co wolno Niemcom NIE WOLNO POLAKOM podobnie jest z Francuzami , Włochami.... To gówno trzeba polska miotła wyczyścić bo Prawo to taka uznaniowa kupa. Obywatel żeby mógł wejść do sądu powszechnego musi się opłacić papudze żeby mu wygdakała prawo na język polski oczywiście za grubą kasę .To na co nam jest potrzebna MAFIA PRAWNICZA !?
Wgrane wybory nie upoważniają do łamania i naginania prawa oraz niekontrolowanej i bezprawnej zmiany ustroju. Tylko tyle i aż tyle.
cały czas próbujecie zaprzańcy dać kopa demokratycznie wybranej władzy RP. ***** was zdrajcy
Czy to nie ironiczne, że człowiek, który powszechnie znany jest ze swojego swobodnego podejścia do Konstytucji (lub OTUI dla niektórych, jak widać powyżej) składa jakieś wnioski do Trybunału Julii Przyłębskiej, którego działania są wprost sprzecznę z Konstytucją (OTUĄ).
No właśnie. Nie ma co się przejmować bełkotem PISowców
Widocznie PiS prosi się o kopa w zęby od UE. No to go w końcu dostanie :-D
KONSTYTUCJA!!! TY!!! JA!!! OTUA!!! KONSTYTUCJA!!! TY!!! JA!!! OTUA!!! KONSTYTUCJA!!! TY!!! JA!!! OTUA!!! KONSTYTUCJA!!! TY!!! JA!!! OTUA!!! KONSTYTUCJA!!! TY!!! JA!!! OTUA!!! KONSTYTUCJA!!! TY!!! JA!!! OTUA!!! KONSTYTUCJA!!! TY!!! JA!!! OTUA!!! KONSTYTUCJA!!! TY!!! JA!!! OTUA!!!KONSTYTUCJA!!! TY!!! JA!!! OTUA!!! KONSTYTUCJA!!! TY!!! JA!!! OTUA!!!
Zboczeni wyznawcy pislamu!
To niech sobie Zembaczyński przyjmie obywatelstwo Unii Europejskiej. Wtedy będzie pod prawem unijnym, ale warto wiedzieć, że takiego państwa nie ma, więc i prawo unijne to jakiś żart stworzony przez marksistów, żeby nękać państwa stowarzyszone w unii. Już jest wszystko: prawo, flaga, parlament, tylko Państwa nie ma, a więc cała reszta to żart.
... tak ... masz rację ... oby więc rządy pisu trwały jak najdłużej ... bo po nich - tak, jak piszesz ... katastrofa ...
... tak ... masz rację ... oby więc rządy pisu trwały jak najdłużej ... bo po nich - tak, jak piszesz ... katastrofa ...
a po co się przejmować bełkotem lewackich debili. Lewacki debil i tak ma głęboko w czterech literach Polskę
Won złodziejska mendo bolszewicka od mojego nicka! Won parchu!
nie ma sprawy, on jest otwarty tęczowo
Wreszcie!
Podpisany TL więc o co chodzi? To podobno najlepszy prezydent był
Dziwne,ze te klamliwe kanalie nic nie powiedza o prawie niemieckim, ktore stoi ponad prawem unijnym i zostalo to juz kilkakrotnie oficjalnie powiedzane przez ichnich sedziow. Nikt z tych pseudoaktorow na scenie politycznej przez ostatnie 18 lat nie krzyczal ,,Deutschlandexit,,
Panie Wałęsa czas wystąpić w ulubionej koszulce KONSTYTUCJA !
brawo !!! tak powinno być w suwerennym niepodległym państwie ,UNIA TO NIE STANY ZJEDNOCZNE ! nie po to powstała aby narzucać i zmieniać specyfikę i różnorodność krajów europejskich , szanujmy ich zwyczaje , obyczaje i TOŻSAMOŚĆ !
Więc to był patriota wg ciebie? Z patriotyzmu zapewne wstrzymał ekshumacje w Jedwabnem? Kiedy zaczęło wychodzić że nie do końca tak było jak żydzi opowiadają. Ciekawe...
ach, chciałbym żeby mnie AAAtomek albo Anonim spenetrował, chcę tego
nie jesteś anonimowy, durniu ! na kilometr śmierdzisz ruskim prowokatorem lub zdrajcą z Konfederacji Targowickiej - zresztą jeden i drugi to to samo antypolskie łajno
"Art. 279. środki tymczasowe w sprawach rozpatrywanych przez Trybunał Sprawiedliwości W sprawach, które rozpatruje, Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej może zarządzić niezbędne środki tymczasowe. Art. 280. Wykonanie wyroków Trybunału Sprawiedliwości Wyroki Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej podlegają wykonaniu na warunkach określonych w artykule 299. Art. 281. Statut Trybunału Sprawiedliwości Statut Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej jest określony w odrębnym protokole. Parlament Europejski i Rada, stanowiąc zgodnie ze zwykłą procedurą ustawodawczą, mogą zmienić postanowienia Statutu, z wyjątkiem postanowień tytułu I i artykułu 64 tego Statutu. Parlament Europejski i Rada stanowią na wniosek Trybunału Sprawiedliwości i po konsultacji z Komisją albo na wniosek Komisji i po konsultacji z Trybunałem Sprawiedliwości."
Niemcy też podpisały traktat i uznają wyższość własnej Konstytucji i własnego prawa, podobnie jak większość państw europejskich. Ale łajdacy musza dalej oblewać pomyjami ś. p. Lecha Kaczynskiego, nawet po smierci. Zapłacisz kiedyś za każdy twój hejt, pamiętaj o tym, Bóg nierychliwy, ale sprawiedliwy; wymierzy sprawiedliwość tam, gdzie człowiek nie może.
"Art. 276. Wyłączenie właściwości Trybunału Sprawiedliwości w sprawach utrzymania porządku publicznego i ochrony bezpieczeństwa wewnętrznego W wykonywaniu swoich uprawnień dotyczących postanowień części trzeciej tytuł V rozdziały 4 i 5 odnoszących się do przestrzeni wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości, Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej nie jest właściwy w zakresie kontroli ważności lub proporcjonalności działań policji lub innych organów ścigania w Państwie Członkowskim ani do orzekania w sprawie wykonywania przez Państwa Członkowskie obowiązków dotyczących utrzymania porządku publicznego i ochrony bezpieczeństwa wewnętrznego. Art. 277. Powoływanie się niemożność stosowania aktu Bez względu na upływ terminu przewidzianego w artykule 263 akapit szósty, każda strona może, w postępowaniu dotyczącym aktu o zasięgu ogólnym przyjętego przez instytucję, organ lub jednostkę organizacyjną Unii, podnieść zarzuty określone w artykule 263 akapit drugi, w celu powołania się przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej na niemożność stosowania tego aktu. Art. 278. Skarga do Trybunału Sprawiedliwości a wykonanie zaskarżonego aktu Skargi wniesione do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej nie mają skutku zawieszającego. Jednakże Trybunał może, jeśli uzna, że okoliczności tego wymagają, zarządzić zawieszenie wykonania zaskarżonego aktu."
"Art. 272. Klauzula arbitrażowa Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej jest właściwy do orzekania na mocy klauzuli arbitrażowej umieszczonej w umowie prawa publicznego lub prywatnego, zawartej przez Unię lub w jej imieniu. Art. 273. Rozstrzyganie sporów między Państwami Członkowskimi Trybunał Sprawiedliwości jest właściwy do orzekania w każdym sporze między Państwami Członkowskimi, związanym z przedmiotem Traktatów, jeśli spór ten jest mu przedłożony na mocy kompromisu. Art. 274. Jurysdykcja w sporach z Unią sądów krajowych Z zastrzeżeniem właściwości Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej określonej Traktatami, spory, których stroną jest Unia, nie są z tego tytułu wyłączone spod jurysdykcji sądów krajowych. Art. 275. Wyłączenie właściwości Trybunału Sprawiedliwości w zakresie wspólnej polityki zagranicznej i bezpieczeństwa Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej nie jest właściwy w zakresie postanowień dotyczących wspólnej polityki zagranicznej i bezpieczeństwa ani w zakresie aktów przyjętych na ich podstawie. Trybunał jest jednak właściwy w zakresie kontroli przestrzegania artykułu 40 Traktatu o Unii Europejskiej oraz orzekania w sprawie skarg wniesionych na warunkach przewidzianych w artykule 263 akapit czwarty niniejszego Traktatu, dotyczących kontroli legalności decyzji przewidujących środki ograniczające wobec osób fizycznych lub prawnych przyjętych przez Radę na podstawie tytułu V rozdział 2 Traktatu o Unii Europejskiej."
"Art. 268. Orzekanie w sporach dotyczących odszkodowań od Unii Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej jest właściwy do orzekania w sporach dotyczących odszkodowań określonych w artykule 340 akapity drugi i trzeci. Art. 269. Wniosek o stwierdzenie legalności aktu przyjętego przez Radę Europejską lub Radę Trybunał Sprawiedliwości jest właściwy do orzekania w sprawie legalności aktu przyjętego przez Radę Europejską lub Radę zgodnie z artykułem 7 Traktatu o Unii Europejskiej wyłącznie na wniosek Państwa Członkowskiego, którego dotyczy stwierdzenie Rady Europejskiej lub Rady, oraz wyłącznie w odniesieniu do przestrzegania postanowień czysto proceduralnych przewidzianych w tym artykule. Wniosek taki musi być złożony w terminie miesiąca od daty tego stwierdzenia. Trybunał orzeka w terminie miesiąca od daty wniosku. Art. 270. Rozstrzyganie sporów między Unią i jej pracownikami Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej jest właściwy do orzekania w każdym sporze między Unią i jej pracownikami, w granicach i na warunkach określonych w regulaminie pracowniczym urzędników Unii oraz warunkach zatrudnienia innych pracowników Unii. Art. 271. Granice orzekania Trybunału Sprawiedliwości w niektórych sporach Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej jest właściwy do orzekania, w poniższych granicach, w sporach dotyczących: a) wykonywania zobowiązań Państw Członkowskich, wynikających ze Statutu Europejskiego Banku Inwestycyjnego. W tym zakresie Rada Dyrektorów Banku ma uprawnienia przyznane Komisji przez artykuł 258; b) środków przyjętych przez Radę Gubernatorów Europejskiego Banku Inwestycyjnego. W tym zakresie każde Państwo Członkowskie, Komisja i Rada Dyrektorów Banku mogą wnieść skargę na warunkach przewidzianych w artykule 263; c) środków przyjętych przez Radę Dyrektorów Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Skargi na te środki mogą być wniesione, na warunkach określonych w artykule 263, tylko przez Państwa Członkowskie lub Komisję i jedynie w związku z naruszeniem procedur przewidzianych w artykule 21 ustępy 2 i 5–7 Statutu Banku; d) wykonywania przez krajowe banki centralne zobowiązań wynikających z Traktatów i Statutu ESBC i EBC. W tym zakresie Rada Prezesów Europejskiego Banku Centralnego dysponuje wobec krajowych banków centralnych uprawnieniami przyznanymi Komisji wobec Państw Członkowskich przez artykuł 258. Jeśli Trybunał stwierdza, że krajowy bank centralny uchybił jednemu ze zobowiązań, które na nim ciążą na mocy Traktatów, bank ten jest zobowiązany podjąć środki, które zapewnią wykonanie wyroku Trybunału."
"Art. 266. Zobowiązanie do podjęcia środków dla wykonania orzeczenia o nieważności aktu W przypadku orzeczenia o nieważności aktu przyjętego przez instytucję, organ lub jednostkę organizacyjną lub stwierdzenia, iż zaniechanie przez nią działania jest sprzeczne z Traktatami, jest ona zobowiązana do podjęcia środków, które zapewnią wykonanie wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Zobowiązanie to nie narusza zobowiązania, jakie może wyniknąć z zastosowania artykułu 340 akapit drugi. Art. 267. Prejudycjalny tryb orzekania Trybunału Sprawiedliwości Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej jest właściwy do orzekania w trybie prejudycjalnym: a) o wykładni Traktatów; b) o ważności i wykładni aktów przyjętych przez instytucje, organy lub jednostki organizacyjne Unii; W przypadku gdy pytanie z tym związane jest podniesione przed sądem jednego z Państw Członkowskich, sąd ten może, jeśli uzna, że decyzja w tej kwestii jest niezbędna do wydania wyroku, zwrócić się do Trybunału z wnioskiem o rozpatrzenie tego pytania. W przypadku gdy takie pytanie jest podniesione w sprawie zawisłej przed sądem krajowym, którego orzeczenia nie podlegają zaskarżeniu według prawa wewnętrznego, sąd ten jest zobowiązany wnieść sprawę do Trybunału. Jeżeli takie pytanie jest podniesione w sprawie zawisłej przed sądem krajowym dotyczącej osoby pozbawionej wolności, Trybunał stanowi w jak najkrótszym terminie."
"Art. 264. Stwierdzenie przez Trybunał Sprawiedliwości nieważności aktu Jeżeli skarga jest zasadna, Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzeka o nieważności danego aktu. Jednakże Trybunał wskazuje, jeśli uzna to za niezbędne, które skutki aktu, o którego nieważności orzekł, powinny być uważane za ostateczne. Art. 265. Skarga o stwierdzenie naruszenia Traktatów Jeśli Parlament Europejski, Rada Europejska, Rada, Komisja lub Europejski Bank Centralny, z naruszeniem Traktatów, zaniechają działania, Państwa Członkowskie i inne instytucje Unii mogą wnieść skargę do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w celu stwierdzenia tego naruszenia. Niniejszy artykuł ma zastosowanie, na tych samych warunkach, do organów i jednostek organizacyjnych Unii, które zaniechają działania. Skarga ta jest dopuszczalna tylko wtedy, gdy dana instytucja, organ lub jednostka organizacyjna została uprzednio wezwana do działania. Jeśli w terminie dwóch miesięcy od tego wezwania instytucja, organ lub jednostka organizacyjna nie zajęła stanowiska, skarga może być wniesiona w ciągu następnych dwóch miesięcy. Każda osoba fizyczna lub prawna może wnieść sprawę do Trybunału, na warunkach określonych w poprzednich akapitach, stawiając zarzut jednej z instytucji lub jednemu z organów lub jednej z jednostek organizacyjnych Unii, iż zaniechała wydania aktu skierowanego do niej, innego niż zalecenie lub opinia."
"Art. 262. Przyznanie Trybunałowi Sprawiedliwości właściwości w sprawach z zakresu własności intelektualnej Bez uszczerbku dla innych postanowień Traktatów, Rada, stanowiąc jednomyślnie zgodnie ze specjalną procedurą ustawodawczą i po konsultacji z Parlamentem Europejskim, może przyjąć postanowienia w sprawie przyznania Trybunałowi Sprawiedliwości Unii Europejskiej, w określonym przez nią zakresie, właściwości w odniesieniu do sporów dotyczących stosowania aktów przyjętych na podstawie Traktatów, które tworzą europejskie tytuły prawne w dziedzinie własności intelektualnej. Postanowienia te wchodzą w życie po ich zatwierdzeniu przez Państwa Członkowskie, zgodnie z ich odpowiednimi wymogami konstytucyjnymi. Art. 263. Kontrola legalności aktów przez Trybunał Sprawiedliwości Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej kontroluje legalność aktów ustawodawczych, aktów Rady, Komisji i Europejskiego Banku Centralnego, innych niż zalecenia i opinie, oraz aktów Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej zmierzających do wywarcia skutków prawnych wobec podmiotów trzecich. Kontroluje również legalność aktów organów lub jednostek organizacyjnych Unii, które zmierzają do wywarcia skutków prawnych wobec osób trzecich. W tym celu Trybunał jest właściwy do orzekania w zakresie skarg wniesionych przez Państwo Członkowskie, Parlament Europejski, Radę lub Komisję, podnoszących zarzut braku kompetencji, naruszenia istotnych wymogów proceduralnych, naruszenia Traktatów lub jakiejkolwiek reguły prawnej związanej z jego stosowaniem lub nadużycia władzy. Trybunał jest właściwy, na tych samych warunkach, do orzekania w zakresie skarg wniesionych przez Trybunał Obrachunkowy, Europejski Bank Centralny i Komitet Regionów, zmierzających do zapewnienia ochrony ich prerogatyw. Każda osoba fizyczna lub prawna może wnieść, na warunkach przewidzianych w akapitach pierwszym i drugim, skargę na akty, których jest adresatem lub które dotyczą jej bezpośrednio i indywidualnie oraz na akty regulacyjne, które dotyczą jej bezpośrednio i nie wymagają środków wykonawczych. Akty tworzące organy i jednostki organizacyjne Unii mogą przewidywać wymogi i warunki szczególne dotyczące skarg wniesionych przez osoby fizyczne lub prawne na akty tych organów lub jednostek organizacyjnych zmierzające do wywarcia skutków prawnych wobec tych osób. Skargi przewidziane w niniejszym artykule wnosi się w terminie dwóch miesięcy, stosownie do przypadku, od daty publikacji aktu lub jego notyfikowania skarżącemu lub, w razie ich braku, od daty powzięcia przez niego wiadomości o tym akcie."
Sądzę, że wielu ludziom w całej Europie zaczyna marzyć się -exit, gdy widzą, że Wielka Brytania zaszczepiła już prawie 34 mln obywateli i zaczyna luzować obostrzenia, a prawie cała Europa nadal w głębokim lockdownie. Na tym przykładzie widać, jak działa Unia, w której rządzą tępaki zajmujące się jedynie rozporkami LGBT i hejtem na konserwatystów, bo tylko na tym się znają.
Dobrze by było gdyby Trybunał potwierdził wyższość naszej konstytucji i naprawił tym samym podpis zdrajcy Kaczyńskiego. Oczywiście jeśli ktos chce utrzymywać jego pomniki na swoim terenie (gminy, osoby prywatne itd.) to jak najbardziej może, ale grób z Wawelu trzeba usunąć na zwykły cmentarz.
"Art. 260. Wykonanie wyroku Trybunału Sprawiedliwości 1. Jeśli Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej stwierdza, że Państwo Członkowskie uchybiło jednemu ze zobowiązań, które na nim ciążą na mocy Traktatów, Państwo to jest zobowiązane podjąć środki, które zapewnią wykonanie wyroku Trybunału. 2. Jeżeli Komisja uzna, że dane Państwo Członkowskie nie podjęło środków zapewniających wykonanie wyroku Trybunału, może ona wnieść sprawę do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, po umożliwieniu temu Państwu przedstawienia uwag. Wskazuje ona wysokość ryczałtu lub okresowej kary pieniężnej do zapłacenia przez dane Państwo Członkowskie, jaką uzna za odpowiednią do okoliczności. Jeżeli Trybunał stwierdza, że dane Państwo Członkowskie nie zastosowało się do jego wyroku, może na nie nałożyć ryczałt lub karę pieniężną. Procedura ta nie narusza artykułu 259. 3. Jeżeli Komisja wniesie skargę do Trybunału zgodnie z artykułem 258, uznając, że dane Państwo Członkowskie uchybiło obowiązkowi poinformowania o środkach podjętych w celu transpozycji dyrektywy przyjętej zgodnie z procedurą ustawodawczą, Komisja może, o ile uzna to za właściwe, wskazać kwotę ryczałtu lub okresowej kary pieniężnej do zapłacenia przez dane Państwo, jaką uzna za odpowiednią do okoliczności. Jeżeli Trybunał stwierdzi, że nastąpiło naruszenie prawa, może nałożyć na dane Państwo Członkowskie ryczałt lub okresową karę pieniężną w wysokości nie przekraczającej kwoty wskazanej przez Komisję. Zobowiązanie do zapłaty staje się skuteczne w terminie określonym w wyroku Trybunału. Art. 261. Przyznanie Trybunałowi Sprawiedliwości nieograniczonego prawa orzekania Rozporządzenia uchwalone wspólnie przez Parlament Europejski i Radę, i przez Radę, na mocy postanowień Traktatów, mogą przyznać Trybunałowi Sprawiedliwości Unii Europejskiej nieograniczone prawo orzekania w odniesieniu do sankcji przewidzianych w tych rozporządzeniach."
"Art. 258. Uchybienie przez Państwo Członkowskie zobowiązaniom Traktatu Jeśli Komisja uznaje, że Państwo Członkowskie uchybiło jednemu z zobowiązań, które na nim ciążą na mocy Traktatów, wydaje ona uzasadnioną opinię w tym przedmiocie, po uprzednim umożliwieniu temu Państwu przedstawienia swych uwag. Jeśli Państwo to nie zastosuje się do opinii w terminie określonym przez Komisję, może ona wnieść sprawę do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Art. 259. Wniesienie sprawy do Trybunału Sprawiedliwości Każde Państwo Członkowskie może wnieść sprawę do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, jeśli uzna, że inne Państwo Członkowskie uchybiło jednemu z zobowiązań, które na nim ciążą na mocy Traktatów. Zanim Państwo Członkowskie wniesie przeciwko innemu Państwu Członkowskiemu skargę opartą na zarzucanym naruszeniu zobowiązania, które na nim ciąży na podstawie Traktatów, powinno wnieść sprawę do Komisji. Komisja wydaje uzasadnioną opinię, po umożliwieniu zainteresowanym państwom przedstawienia, zgodnie z zasadą kontradyktoryjności, uwag pisemnych i ustnych. Jeśli Komisja nie wyda opinii w terminie trzech miesięcy od wniesienia sprawy, brak opinii nie stanowi przeszkody we wniesieniu sprawy do Trybunału."
"Art. 257. Sądy wyspecjalizowane Parlament Europejski i Rada, stanowiąc zgodnie ze zwykłą procedurą ustawodawczą, mogą utworzyć przy Sądzie sądy wyspecjalizowane, do rozpoznawania w pierwszej instancji niektórych kategorii skarg wniesionych w konkretnych dziedzinach. Parlament Europejski i Rada stanowią w drodze rozporządzeń na wniosek Komisji i po konsultacji z Trybunałem Sprawiedliwości albo na wniosek Trybunału Sprawiedliwości i po konsultacji z Komisją. Rozporządzenie ustanawiające sąd wyspecjalizowany określa zasady organizacji sądu i zakres przyznanej mu właściwości. Od orzeczeń wydanych przez sądy wyspecjalizowane przysługuje prawo odwołania się do Sądu, ograniczone do kwestii prawnych lub – jeżeli jest to przewidziane w rozporządzeniu ustanawiającym sąd wyspecjalizowany – obejmujące również kwestie faktyczne. Członkowie sądów wyspecjalizowanych są wybierani spośród osób o niekwestionowanej niezależności i mogących zajmować stanowiska sądowe. Są oni mianowani przez Radę, stanowiącą jednomyślnie. Sądy wyspecjalizowane ustanawiają swój regulamin proceduralny w porozumieniu z Trybunałem Sprawiedliwości. Wymaga on zatwierdzenia przez Radę. Z zastrzeżeniem odmiennych postanowień rozporządzenia ustanawiającego sąd wyspecjalizowany, postanowienia Traktatów dotyczące Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej oraz postanowienia Statutu Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, stosują się do sądów wyspecjalizowanych. Tytuł I Statutu oraz jego artykuł 64 mają zastosowanie w każdym przypadku do sądów wyspecjalizowanych."
"Art. 256. Właściwość Sądu 1. Sąd jest właściwy do rozpoznawania w pierwszej instancji skarg określonych w artykułach 263, 265, 268, 270 i 272, z wyjątkiem skarg powierzonych sądowi wyspecjalizowanemu utworzonemu na mocy artykułu 257 i skarg zastrzeżonych na mocy Statutu dla Trybunału Sprawiedliwości. Statut może przyznać Sądowi właściwość w innych kategoriach skarg. Od orzeczeń wydanych przez Sąd na mocy niniejszego ustępu przysługuje, na warunkach i w zakresie określonym przez Statut, prawo odwołania się do Trybunału Sprawiedliwości, ograniczone do kwestii prawnych. 2. Sąd jest właściwy do rozpoznawania skarg wniesionych przeciwko orzeczeniom sądów wyspecjalizowanych. Orzeczenia wydane przez Sąd na mocy niniejszego ustępu mogą zostać w drodze wyjątku, na warunkach i w zakresie określonym przez Statut, poddane kontroli Trybunału Sprawiedliwości, jeżeli zachodzi poważne ryzyko naruszenia jedności lub spójności prawa Unii. 3. Sąd jest właściwy do rozpoznawania pytań prejudycjalnych przedkładanych na mocy artykułu 267, w poszczególnych dziedzinach określonych w Statucie. Jeżeli Sąd uzna, że sprawa wymaga orzeczenia co do zasad, które może mieć wpływ na jedność lub spójność prawa Unii, może on przekazać tę sprawę do rozpoznania Trybunałowi Sprawiedliwości. Orzeczenia wydane przez Sąd w sprawach pytań prejudycjalnych mogą zostać w drodze wyjątku, na warunkach i w zakresie określonym przez Statut, poddane kontroli Trybunału Sprawiedliwości, jeżeli zachodzi poważne ryzyko naruszenia jedności lub spójności prawa Unii."
"Art. 254. Sędziowie Sądu, organizacja Sądu Liczbę sędziów Sądu określa Statut Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Statut może przewidywać, że Sąd wspierany będzie przez rzeczników generalnych. Członkowie Sądu są wybierani spośród osób o niekwestionowanej niezależności i mogących zajmować wysokie stanowiska sądowe. Są oni mianowani za wspólnym porozumieniem przez rządy Państw Członkowskich na okres sześciu lat, po konsultacji z komitetem przewidzianym w artykule 255. Co trzy lata następuje częściowa wymiana składu. Ustępujący członkowie mogą być mianowani ponownie. Sędziowie wybierają spośród siebie na okres trzech lat prezesa Sądu. Jego mandat jest odnawialny. Sąd mianuje swojego sekretarza i określa jego status. Sąd ustanawia swój regulamin proceduralny w porozumieniu z Trybunałem Sprawiedliwości. Wymaga on zatwierdzenia przez Radę. Z zastrzeżeniem odmiennych postanowień Statutu Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, postanowienia Traktatów dotyczące Trybunału Sprawiedliwości stosują się do Sądu. Art. 255. Komitet do spraw opiniowania kandydatów na funkcje sędziego i rzecznika generalnego w Trybunale Sprawiedliwości i Sądzie Ustanawia się komitet, którego zadaniem jest opiniowanie kandydatów do wykonywania funkcji sędziego i rzecznika generalnego w Trybunale Sprawiedliwości i Sądzie przed ich mianowaniem przez rządy Państw Członkowskich zgodnie z artykułami 253 i 254. Komitet składa się z siedmiu osobistości wybranych spośród byłych członków Trybunału Sprawiedliwości i Sądu, członków krajowych sądów najwyższych i prawników o uznanej kompetencji, przy czym jedną z kandydatur proponuje Parlament Europejski. Rada przyjmuje decyzję ustanawiającą reguły funkcjonowania komitetu oraz decyzję mianującą jego członków. Rada stanowi na wniosek prezesa Trybunału Sprawiedliwości."
"Dz.U.2004.90.864/2 - Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej - tekst skonsolidowany uwzględniający zmiany wprowadzone Traktatem z Lizbony Sekcja 5. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej Art. 251. Obrady Trybunału Sprawiedliwości Trybunał Sprawiedliwości obraduje w izbach lub w składzie wielkiej izby, na warunkach ustanowionych w tym celu w Statucie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. W przypadkach przewidzianych w Statucie, Trybunał Sprawiedliwości może obradować również w pełnym składzie Trybunału. Art. 252. Rzecznicy generalni Trybunału Sprawiedliwości Trybunał Sprawiedliwości jest wspomagany przez ośmiu rzeczników generalnych. Jeżeli Trybunał Sprawiedliwości tego zażąda, Rada, stanowiąc jednomyślnie, może zwiększyć liczbę rzeczników generalnych. Zadaniem rzecznika generalnego jest publiczne przedstawianie, przy zachowaniu całkowitej bezstronności i niezależności, uzasadnionych opinii w sprawach, które zgodnie ze Statutem Trybunału Sprawiedliwości, wymagają jego zaangażowania. Art. 253. Wybór i mianowanie sędziów i rzeczników generalnych Trybunału Sprawiedliwości Sędziowie i rzecznicy generalni Trybunału Sprawiedliwości są wybierani spośród osób o niekwestionowanej niezależności i mających kwalifikacje wymagane w ich państwach do zajmowania najwyższych stanowisk sądowych lub są prawnikami o uznanej kompetencji. Są oni mianowani za wspólnym porozumieniem przez rządy Państw Członkowskich na okres sześciu lat, po konsultacji z komitetem przewidzianym w artykule 255. Co trzy lata następuje częściowe odnowienie składu sędziowskiego i składu rzeczników generalnych, na warunkach określonych w Statucie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Sędziowie wybierają spośród siebie na okres trzech lat prezesa Trybunału Sprawiedliwości. Jego mandat jest odnawialny. Ustępujący sędziowie i rzecznicy generalni mogą być mianowani ponownie. Trybunał Sprawiedliwości mianuje swojego sekretarza i określa jego status. Trybunał Sprawiedliwości ustanawia swój regulamin proceduralny. Wymaga on zatwierdzenia przez Radę."
Unia liczy 27 państw z czego tylko 3 (słownie:TRZY) uznały wyższość prawa unijnego. Reszta, na czele z Niemcami, uznaje wyższość własnej Konstytucji i własnego prawa. Najzabawniejsze jest to, że ci, którzy teraz wyją na Morawieckiego, od kilku lat latają w koszulkach z napisem "Konstytucja". Rzeczywiście - małpi cyrk urządzają chore z nienawiści matoły i opłacani zdrajcy, bo takich niestety w Polsce nie brakuje.
Zamknij zdradziecki pysk, hejterze. I won za Don, tam twoje miejsce!!!!
Wybiło szambo z agenturą wpływu i różnej maści zdrajcami, którzy działają na rzecz pozbawienia Rzeczpospolitej podmiotowości i niepodległości, niewątpliwie czerpiąc z tego korzyści. Warto zapamiętać te nazwiska. Szubrawcy powinni wyjechać z Polski i to jak najszybciej, skoro tak nienawidzą niepodległej ojczyzny.
AAAtomek właśnie jest potężnie penetrowany
Zgłaszamy tam gdzie potrzeba. Zobaczymy czy się wywiniesz? Bardzo w to wątpię.
straszą lemingi POLEXITEM- ciekawe ilu uwierzy w ich kłamstwa?
Nic z tego się nie sprawdzi bo pis będzie rządził wiecznie :-)
Pamiętajmy że bojkotujemy Wedel ,Żywiec i Nivea.
Po tej wiadomości ja mam rozwolnienie, a Po 11... i ladychapel - zatwardzenie. Kretynizacja ma zawał. AAAtomka szlag trafił. Co robić?!
Co nas czeka po rządach PiS? 1.Trwały podział społeczeństwa-problem na kilka pokoleń, rozwój ruchów nacjonalistycznych, nazistowskich, skrajnie klerykalnych. 2.Upadek praworządności, utrata autorytetu sądownictwa z Sądem Najwyższym, Trybunałem Konstytucyjnym na czele oraz Sejmu i Senatu, 3.Upadek nauki i oświaty, które zmierzają do poziomu niedzielnych szkółek parafialnych, dewastacja polskiej kultury, 4.Zapaść gospodarcza, inflacja, zubożenie społeczeństwa, 5.Degradacja środowiska naturalnego, 6.Niewydolność służby zdrowia, 7.Drastyczne obniżenie autorytetu Państwa Polskiego i jego znaczenia. I prawda Panie i Panowie jest taka, że będzie to wyłączna zasługa nas wszystkich - trzydziestu kilku milionów obywateli, którzy śladem swoich z końca XVIII wieku też doprowadzają kraj do upadku swoją głupotą, egoizmem, fanatyzmem i brakiem wyobraźni. Wesołych,zdrowych, spokojnych Świąt.
Co nas czeka po rządach PiS? 1.Trwały podział społeczeństwa-problem na kilka pokoleń, rozwój ruchów nacjonalistycznych, nazistowskich, skrajnie klerykalnych. 2.Upadek praworządności, utrata autorytetu sądownictwa z Sądem Najwyższym, Trybunałem Konstytucyjnym na czele oraz Sejmu i Senatu, 3.Upadek nauki i oświaty, które zmierzają do poziomu niedzielnych szkółek parafialnych, dewastacja polskiej kultury, 4.Zapaść gospodarcza, inflacja, zubożenie społeczeństwa, 5.Degradacja środowiska naturalnego, 6.Niewydolność służby zdrowia, 7.Drastyczne obniżenie autorytetu Państwa Polskiego i jego znaczenia. I prawda Panie i Panowie jest taka, że będzie to wyłączna zasługa nas wszystkich - trzydziestu kilku milionów obywateli, którzy śladem swoich z końca XVIII wieku też doprowadzają kraj do upadku swoją głupotą, egoizmem, fanatyzmem i brakiem wyobraźni. Wesołych,zdrowych, spokojnych Świąt.
Ruchał mnie taki brudas z Białorusi Radziszewski - ale się cieszył jak mi kichę dawał. A potem Walter obciągnął mi lachę i z apetytem mego gluta połknął. Polecam wszystkim tego uslugi księży patriotow. - - - Znowu bede mial nieprzespana noc ale czego sie nie robi dla tow. Lukaszenki, I-go Pedala Kolchozu Bialorus
A co tak opłotkami? Niech pokaże jaja i wypowie traktat .
składasz kwiaty na grobie Bieruta - niosąc czerwoną flagę zbrukaną krwią Polakow. Ruska suko WYxxxxxxj do Moskwy
Gdy władzę przejął PiS, o pomniku w Smoleńsku zapomniano. Do dziś na miejscu katastrofy stoi jedynie drewniany krzyż i wspomniany kamień z rosyjską tablicą. Za to w Warszawie zaczęły wyrastać smoleńskie monumenty budowane na zlecenie rządu na działkach odebranych nielegalnie miastu. Tylko na pl. Piłsudskiego stanęły dwa (ku czci ofiar i prezydenta Kaczyńskiego), kolejne upamiętnienie wzniesiono przed Pałacem Prezydenckim. Dziś przy okazji miesięcznic spotykają się przy nich politycy PiS z Jarosławem Kaczyńskim na czele. W uroczystościach rocznicowych na miejscu katastrofy bierze zaś udział garstka polskich dyplomatów z ambasady RP w Moskwie. Rok temu, podczas dziesiątej rocznicy, nie było nawet ambasadora.
Nie musi, pajacu.
Wszelkie starania mające na celu postawienie jakiejkolwiek Unii ponad Konstytucją noszą znamiona przestępstwa z art. 127 KK, lub podżegania do niego. Tak więc politycy głosujący lub działający na rzecz ustanowienia prawa UE ponad Konstytucja , inaczej mówiąc obalenia Konstytucji, podlegają karze od 10 lat pozbawienia wolności do dożywocia włącznie.
Unia NIE jest federacją państw!
Tak długo jak Unia NIE jest federacją państw, konstytucja każdego z krajów jest NADRZĘDNA do prawa unijnego. Tylko konstytucja jest prawem NADRZĘDNYM!
Art. 127. Zamach stanu § 1. Kto, mając na celu pozbawienie niepodległości, oderwanie części obszaru lub zmianę przemocą konstytucyjnego ustroju Rzeczypospolitej Polskiej, podejmuje w porozumieniu z innymi osobami działalność zmierzającą bezpośrednio do urzeczywistnienia tego celu, podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 10, karze 25 lat pozbawienia wolności albo karze dożywotniego pozbawienia wolności. § 2. Kto czyni przygotowania do popełnienia przestępstwa określonego w § 1, podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 3.
kiedys oddali zwierzchnosc sovietom teraz chca oddac bolszewickiej uni
Do lewaków popełniających przestępstwo podżegania przeciwko suwerenności 3RP - żadne rząd, sejm, senat ani nawet ludność w referendum nie ma prawa ani mocy zlikwidowania suwerenności państwa. Jeśli nawet jakiś pacan coś tam podpisał, to bez względu na funkcję prezesa, premiera, prezydenta, sędziego czy kogokolwiek, nie miał prawa zrzec się suwerenności. A więc to co podpisał nie ma wagi prawnej i jest nieważne z mocy prawa. Ma za to wartość papieru toaletowego. A więc teraz, wszystkie osoby w tym politycy UE którzy dopuszczają się ataku na suwerenność 3RP, dopuszczają się przestępstwa zdrady stanu i muszą zostać UKARANI, nie wyłączając Kary Śmierci. Jest kwestia czasu, kiedy ZDRAJCY staną przed Sądem i usłyszą wyroki wieloletniego więzienia, dożywocia bez prawa zwolnienia, lub Kary Głównej. To będzie pięknu dzień, gdy Funkcjonariusze Państwa pełnić będą swoją powinność bez względu na szlochy i jęki podsądnych.
To nie są rozsądni ludzie. Im może chodziło jakąś ich konstytucję a nie o Konstytucję RP. Faktem jest że sobie zaprzeczają bez przerwy. Teraz puszczają jakąś bajeczkę jakoby samolot wiozący ze 200 uciekinierów z Anglii zaraził całą Polskę.To pewnie ten sam samolot zaraził całą Europę bo tam wszędzie też jest wersja angielska wirusa. A jak dostał się do Indii i do USA? Przecież tam nie wozili Polaków z Anglii...
Co za brednie wypisujesz? Covid przechodzisz czy co? Słyszałem że to rzuca się na zdolności intelektualne.
Właśnie to twoje pytanie mówi wszystko. Drzecie się a nie znacie podstaw!!!
Co za głąby niepiśmienne w tej opozycji! Co za nieuki niedouczone! Przecież Niemcy już dawno to zrobili, tzn ich trybunał konstytucyjny uznał że prawo niemieckie jest ponad prawem UE. I jakoś ich z UE nie wyrzucili. Nie wyrzucili bo to jest zgodne z traktatem, Polska ma zagwarantowane że Konstytucja RP ma prymat na prawem UE np. w zakresie sądownictwa.
Od zawsze ignorancie.
Słuchaj debilu . Lech Kaczyński podpisał traktat lizboński bo miał dwa wyjścia albo podpisać albo podać się do dymisji . W tamtym czasie na prezydenta Kaczyńskiego była taka nagonka że podpisać musiał . Całe lewactwo z Tuskiem i Platformą rzuciło się na Lecha Kaczyńskiego .
Morawiecki przeciwko Lechowi Kaczyńskiemu który podpisał Traktat? Grubo.A co na to jego brat?
A od kiedy to TK jest ponad prawem UE ?
Podstawa, nie może mieć wyższości coś, nad czym nikt nie ma kontroli!
Do PPRAWO UNIJNE: Jak nie wiesz to nie pisz, a jak piszesz, to sprawdź i pisz prawdę.
Lewactwo i liberałowie nie wiedzą czego chcą. Zachowują się jak rozwydrzone dzieci. Miesiącami krzyczeli i nosili na podkoszulkach, transparentach napisy "Konstytucja", a jak ta Konstytucja ma być nadrzędna niż prawo europejskie, i choć Konstytucja bynajmniej nie jest sprzeczna z prawami człowieka, to rozwydrzonej hołocie znowu się to nie podoba. Po prostu nie wiedzą, czego chcą. A w sumie chcieliby, by Polska była republiką Europy, a nie suwerennym państwem. Zdrajcy.
Piękny wywód, niestety nijak mający się do rzeczywistości. Na przykładzie środków/długów na rzecz odbudowy UE, widać że prymat ma konstytucja danego państwa, a nie jakieś dyrdymały UE. Przeczytaj sobie konstytucję Art. 216 p.5. Poniekąd trybunał konstytucyjny RFN podziela ten sam punkt widzenia i zablokował ratyfikację porozumienia i tym samym wypłaty środków finansowych na rzecz odbudowy UE...
Ales "ty" ucony unijny lokaju. Bredzisz.
Ty to wiesz, a dla przykładu niemieckie czy hiszpańskie Trybunały tego nie wiedzą
Lech Kaczyński podpisał Traktat z Lizbony zmieniający Traktat o Unii Europejskiej i Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, umożliwiając tym samym dalszą likwidację niepodległości i suwerenności Polski na drodze integracji z UE. Prawo i Sprawiedliwość uważa podpisanie przez Kaczyńskiego Traktatu Lizbońskiego za swój największy sukces w polityce międzynarodowej
"Każde państwo, które najpierw zaczyna rozmowy akcesyjne, a później staje się częścią Unii Europejskiej musi w pełni i bez zastrzeżeń zaakceptować acquis communautaire, tj. dorobek prawny Unii Europejskiej. Innymi słowy, państwo godzi się na to, aby przestrzegać prawa unijnego oraz konsekwencji prawnych które z niego wynikają. Jedną z podstawowych zasad prawa UE jest zasada pierwszeństwa prawa unijnego nad prawem krajowym państw członkowskich. Reguła ta jest efektem ewolucji orzeczeń Trybunału Sprawiedliwości"
"Prawo unijne ma rangę wyższą niż konstytucja krajowa, co wynika z zasady pierwszeństwa prawa unijnego przed prawem krajowym przesądzonej w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości w Luksemburgu. Prawo wspólnotowe wynikające z traktatu, jako niezależnego źródła prawa, ze względu na swą istotę nie może być uchylone przez przepisy prawa krajowego i to niezależnie od ich rangi. Ważność działań instytucji Wspólnoty lub skutki takich działań w Państwie Członkowskim nie mogą być podważane ze względu na niezgodność z prawami podstawowymi wynikającymi z konstytucji państwa członkowskiego"
"CIEMNEMU LUDOWI" MATEUSZU MORAWIECKI "NA NAUKĘ NIGDY NIE JEST ZA PÓŹNO! ZASTANAWIAM SIĘ CZY NA PEWNO? "Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą (aktualnie Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej) powołał do życia własny system prawny, który z dniem wejścia w życie postanowień Traktatu, stał się integralną częścią systemu prawnego państw członkowskich i który jego sądy mają obowiązek stosować. Powołując do życia na czas nieokreślony Wspólnotę, posiadającą własne instytucje, osobowość i zdolność prawną oraz prawo występowania na arenie międzynarodowej, a zwłaszcza poprzez wyposażenie jej w rzeczywiste uprawnienia wynikające z ograniczenia suwerenności przez państwa członkowskie i przekazania kompetencji na rzecz Wspólnoty, państwa członkowskie ograniczyły swoje suwerenne prawa i w ten sposób tworzyły system prawny, który wiąże zarówno te państwa jak i ich obywateli (UE jest organizacją ponadnarodową). Wprowadzenie do systemu prawnego każdego państwa członkowskiego przepisów wydawanych przez Wspólnotę, a mówiąc ogólniej litery i ducha Traktatu, uniemożliwia państwom członkowskim przyznanie pierwszeństwa jednostronnym lub późniejszym przepisom przed systemem prawnym przyjętym przez nie na zasadzie wzajemności. Przepisy tego rodzaju nie mogą być sprzeczne z tym systemem prawnym. Prawo wynikające z Traktatu, będące niezależnym źródłem prawa, nie może być, ze względu na swój szczególny i wyjątkowy charakter, uchylane przez przepisy prawa krajowego, bez względu na ich moc, bez pozbawienia go jego charakteru jako prawa wspólnotowego i bez zakwestionowania podstaw prawnych, na których opiera się Wspólnota. Dokonany przez państwa członkowskie transfer praw i obowiązków z ich własnych systemów prawnych na rzecz wspólnotowego systemu prawnego prowadzi do trwałego ograniczenia ich praw suwerennych."
Wiesz że jesteś chamem i kanalią!? W tej chwili obraziłeś Premiera Polski! Napisałeś pod jego nazwiskiem! W/g Kodeksu Karnego grozi ci za to 3lata bezwzględnego więzienia!
Brawo Panie Premierze! Brawo Panie Arek. Zakończyć ubeckie rebelie. Targowiczanie Von z Polski! Lewactwo do ZATOKI ŚWIŃ RAZEM Z CELEBRYTKAMI LGBT. vON DO kOLANDII. tAM MIEJSCE DLA ZBOCZEŃCÓW WSZELKIEJ MAŚCI. a LEWACTWO I LIBERALNE WEYPIERDKI MAMUTA VON DO BRUXELII. a KYSZ, a KYSZ a KYSZ!!!!!!!
Bardzo trafnie i mądrze mu odpowiedziałeś/łaś/. Mądrego to i miło posłuchać, tak właśnie mówi przysłowie!
Niedoczekanie twoje z tą federalizacją! Poniał!??? To jest Polska, a nie rozbicie federalne!
Tak długo jak Unia NIE jest federacją państw, konstytucja każdego z krajów jest NADRZĘDNA do prawa unijnego. Tylko konstytucja jest prawem NADRZĘDNYM!
Lechu?...Już nie masz "niskiej inteligencji" ??? Inaczej piszesz?... Kilka minut temu, co innego pisałeś...!?..JAK MOŻNA TAK SIEBIE NIENAWIDZIEĆ...?
ZAMILCZ LECHU! ...Ile razy można to wklejać!?Przez ile dni w każdym artykule!....Nie da się ciebie czytać! ! Widać, że jesteś jednostronnie głupi...!? Wiesz co piszesz i do kogo, nawet zmieniasz swoje nicki! ! WIĘC NIE STRUGAJ WARIATA!...JAK NIM JESTEŚ, TO W PSYCHIATRYKU CZEKAJĄ NA CIEBIE ..., A NIE TU! Żle trafiłeś..! Znam się na tym, jestem pielęgniarką!
Wyjcie lewackie zaprzańce i gnidy to już wasz koniec. Takie wycie, to balsam na nasze prawdziwych Polaków i Patriotów serca. Tak trzymać Panie Premierze, ani kroku wstecz rozjedziemy tą ubecko-lgbtowską swołocz!!!
Ale macie bezwład, jednak kroczek we właściwym kierunku. Powinno się teraz wymówić Konwencję Stambulską.
Gdzie byłeś jak Polska była rozdrapywana przez 8 lat kiedy u władzy była koalicja PO-PSL? Podobało ci się to? Czytam te twoje idiotyczne wypowiedzi. A może i ciebie oderwano od koryta? My mamy polską konstytucję i wcale nie pisaną w okresie sprawowania władzy przez obecną ekipę! Dlaczego lewactwo europejskie ma nam dyktować i wtrącać się w nasze sprawy wbrew traktatowi? Puknij się w ten pusty i zdradziecki rozum!!! Bezczelnie używasz określenia naszą Ojczyznę!!!! Gdyby tak wszyscy myśleli jak ty to z Polski pozostałaby na mapie tylko nazwa!!!!!!!! Nie myślę z takimi ludźmi jak ty polemizować bo tak nisko jeszcze nie upadłem!
Przyznaje się, że jestem kürwa żydowską, osobą o niskiej inteligencji, chorą psychicznie, ze skłonnościami pedofilskimi (nawet na wibratorze mam zdjęcie dziecka sąsiadki), bez podstawowej wiedzy o świecie, jestem skrajnie ogłupiona nienawiścią, zwykłą kürwą, prostaczką, prymitywną żydówą.
27 państw i każdy chce po swojemu.PIS wyprowadzi nas z Uni,a zaraz potem z NATO bo przecież tam też zapadają decyzje ne zawsze zgodne z naszą konstytucją.No to potem zaopiekuje się nami nasz sąsiad ze wschodu.
50 lat sowieckiego urabiania ,,palskości'' zrobiło swoje. Ja to nazywam sparszywieniem etnicznym, którego trudno się pozbyć. Odwieczna zaraza gnębiąca ten polski naród miotany zdradą, zaprzaństwem i pospolitą sprzedajnością. I my się z tego cholerstwa nijak wyzwolić nie możemy, pali to nas od wewnątrz, dzieli i rozwala. W najnowszej tego odsłonie mieliśmy Smoleńsk. Co będzie na zamknięcie rozdziału pod tytułem ,,polska niepodległość'' ???
Nareszcie ktoś tej antypolskiej hołocie próbuje powiedzieć "sprawdzam". Dla najemników światowej faszystowskiej finansjery, konstytucyjny obowiązek lojalności wobec własnego Państwa jest obowiązkiem nie wykonalnym.
Czas na federalizację, bo inaczej te kacze burki obajtkowo-orbanowe rozdrapią nam Ojczyznę na kawałki.
slychac wycie znakomicie
Polacy potrafili wlasne konstytucijne rozwiazania opracowac niczym tak jak Perykles Atenczyk twierdzil wzorem dla innych narodow byla Nasza Zlota Wolnosc .
Przyznaje się, że jestem osoba o niskiej inteligencji, chorą psychicznie, ze skłonnościami pedofilskimi (nawet na wibratorze mam zdjęcie dziecka sąsiadki), bez podstawowej wiedzy o świecie, jestem skrajnie ogłupiona nienawiścią, zwykłą kürwą, prostaczką, prymitywną żydówą.
Plebs upiera się przy bezrefleksyjnym poddaństwie. Polacy prawi preferuję niezależność. Niezależność, tzn. wolę współpracy z UE, z gwarancją uznania prawa Polskiego nad unijnym. Nie mogą eurokraci decydować o nas bez nas. To już przerabialiśmy w ramach socjalistycznego stowarzyszenia demoludów. Wystarczy.
I po cholerę ten cyrk skoro komuchy zaraz obśmieją, że TK jest dyspozycyjny??? Taki wniosek powinien złożyć do TSUE!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Działanie rządu jest słuszne, ale dlaczego bez uprzedzenia i dokładnego wyjaśnienia co najmniej kilka dni wcześniej?
Tak długo jak Unia NIE jest federacja państw, konstytucja każdego z krajów jest NADRZĘDNA do prawa unijnego. Tylko konstytucja jest prawem NADRZĘDNYM!
Pewnie, że jestem zwykłą kürwą z rynsztoku SokzBuraka
Przyznaje się, że jestem osoba o niskiej inteligencji, chorą psychicznie, ze skłonnościami pedofilskimi (nawet na wibratorze mam zdjęcie dziecka sąsiadki), bez podstawowej wiedzy o świecie, jestem skrajnie ogłupiona nienawiścią, zwykłą kürwą, prostaczką, prymitywną żydówą.