Polityka

Prezes PiS: Prawo unijne nigdy nie stoi ponad polską Konstytucją

- Zmiana władzy w Polsce na uległą i poddaną ułatwi realizację celu drugiego – strategicznego i dalekosiężnego. Nie jest nim jakaś Europa federalna, lecz właśnie superpaństwo, całkowicie niedemokratyczne, z hierarchizacją narodów polegającą na tym, iż jedne utrzymują status suwerennych – na przykład Niemcy i obywatele niemieccy – a Polska i Polacy już nie. Realizacja takiej wizji Unii Europejskiej stała się możliwa po wyjściu Wielkiej Brytanii – powiedział w wywiadzie udzielonym tygodnikowi „Gazeta Polska” wicepremier i prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński.

2 min czytania
fot. tvp info/screen
fot. tvp info/screen

- Zmiana władzy w Polsce na uległą i poddaną ułatwi realizację celu drugiego – strategicznego i dalekosiężnego. Nie jest nim jakaś Europa federalna, lecz właśnie superpaństwo, całkowicie niedemokratyczne, z hierarchizacją narodów polegającą na tym, iż jedne utrzymują status suwerennych – na przykład Niemcy i obywatele niemieccy – a Polska i Polacy już nie. Realizacja takiej wizji Unii Europejskiej stała się możliwa po wyjściu Wielkiej Brytanii – powiedział w wywiadzie udzielonym tygodnikowi „Gazeta Polska” wicepremier i prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński.

Dyskusja na temat wyższości polskiej Konstytucji nad prawem unijnym w obszarach nie obejmujących zapisów traktatowych była przedmiotem m.in. wczorajszej burzliwej dyskusji w Parlamencie Europejskim.

Odnosząc się do ostatnich ataków na Polskę ze strony polityków i urzędników brukselskich prezes PiS stwierdził:

- Zmiana władzy w Polsce na uległą i poddaną ułatwi realizację celu drugiego – strategicznego i dalekosiężnego. Nie jest nim jakaś Europa federalna, lecz właśnie superpaństwo, całkowicie niedemokratyczne, z hierarchizacją narodów polegającą na tym, iż jedne utrzymują status suwerennych – na przykład Niemcy i obywatele niemieccy – a Polska i Polacy już nie. Realizacja takiej wizji Unii Europejskiej stała się możliwa po wyjściu Wielkiej Brytanii.

- Po brexicie uznali, że droga jest otwarta. My z kolei organizujemy front oporu wobec tych działań. Proszę pamiętać, iż w wielu krajach będą niebawem wybory, a ich wynik może być nie po myśli budowniczych koncepcji przemienienia Wspólnoty na niedemokratyczne superpaństwo. Jest też tak, że różne decyzje w Unii nie będą mogły zapaść bez naszej zgody – mówił dalej.

Za szczególnie istotne uznał prezes PiS konieczność wyjaśnienia przez Trybunał Konstytucyjny, jakie od jakiegoś czasu pojawiały się w interpretowaniu pierwszeństwa prawa polskiego i europejskiego, co było podnoszone zarówno polityków opozycji w Polsce, jak też wielu urzędników i polityków unijnych.

- Kiedy pojawiły się działania uderzające w naszą suwerenność, premier zwrócił się do Trybunału Konstytucyjnego z wnioskiem o rozstrzygnięcie. Ono zostało wydane. Jest całkowicie zgodne z Konstytucją RP, z dotychczasowymi orzeczeniami i treścią traktatów. Sprawa jest oczywista: prawo unijne nigdy nie stoi ponad naszą Konstytucją. Jego wyższość nad prawem krajowym – z wyłączeniem ustawy zasadniczej – dotyczy tylko spraw, w których przyznaliśmy Unii Europejskiej takie kompetencje – wyjaśniał Jarosław Kaczyński.

Odnosząc się do działań części polskiej opozycji, która przyłączyła się do ataków na Polskę, stwierdził:

- Totalność wepchnęła ich we wspieranie agresji przeciwko Polsce. [...] Oni naprawdę uważają, że demokracja jest tylko wtedy, gdy oni sprawują władzę. Ukształtowany przez opozycję najbardziej radykalny elektorat, przede wszystkim ten głosujący na PO, musi dostać swoją porcję nienawiści, ponieważ nią żyje.


mp/gazeta polska

Komentarze

225 komentarzy

Dodawanie komentarzy wymaga zalogowania.

Anonim 24.10.2021, 04:54

Skąd w pisie tyle debili? Niektórzy się mienią tytułami naukowymi ! Żenada !

Anonim 24.10.2021, 04:54

Prezes opowiada banały.Przecież nikt tego nie kwestionuje !!!!!

jezabel 24.10.2021, 02:23

do !!! - Swoich zainteresowań i braku umiejętności ich realizacji nie przypisuj innym.

miki 23.10.2021, 18:57

w tym samy akcie prawnym (konstytucji) są dwa zapisy o długości pracy sędziego Art. 180 ustęp 4 i 183 ustęp 3 nic niczego nie skrócił tylko ustawodawca obniżył wiek emerytalny .. nawet sam nie rozumiesz co piszesz.. art. 180 ustęp 4 jest nadrzędny do ary 183 ustęp 3 bo jest wcześniej...

miki 23.10.2021, 18:55

nadrzedna do ustawy... ? ? ? gdyby ustawa była sprzeczna z konstytucją a nie była ... wiek emerytalny definuje ustawa .. to gdzie masz w konstytucji definicję wieku "nima" jak zwykle chba masz sprzeczne muchy w nosie

miki 23.10.2021, 18:23

delikty to masz w głowie bo piszesz głupoty ... poprzednie orzeczenia TK pod inny przewodnictwem były takie same i 9 państw w tym Niemiec i Francji też ...dublerzy to istnieją w twojej głowie bo skoro prezydent nie zaprzysiągło (bo nie musiał) to nie stali sie sędziami prezydent to nie "budka z batonami .." a nawet gdyby no to trzech nadmiarowych ? a orzeczenie było w pełnym składzie 15 sedziów ale nie podejrzewam że umiesz liczyć do 15 ... wyluzuj TSUE złamał prawo a Eriposłowie w rezolucji zrbili z siebie głupców.. ale w końcu rada premierum poszła po rozum do głowy i "mydlana banka" prysła Euro-posłowie PO za głupią rezulchą a dziesiaj Dnald przębąkuje że załatwił kasę (choć robił wszystko aby Polska jej nie dostała) tak samo jakz 500 + najpierw gadał że "pinindzy nima" a poteż że to dzieki nie mu .. niby kabaret.. ale tak nędzny ..że jednak wolę pójść na przwziwy po wydaniu kasy na bilet.. ty też odwalasz ledwie nędzny kabaret.. wbef faktom i logice

Anonim 23.10.2021, 18:15

https://www.youtube.com/watch?v=hNapcB0tSl0

miki 23.10.2021, 18:05

kto tam wie ? co tam masz ? ale to co piszesz to głupoty ... może masz nominacje na trola z Rosji lub z PO

HD 23.10.2021, 17:16

Podobnie jak wyborcza z Maleszka odbijasz rzeczywistość w krzywym lustrze i wychodzi ci cos, co chciałbys widzieć. Polski rząd i PiS wspierają telewizje Biełsat i udzielają azylu prześladowanym opozycjonistom białoruskim (spytaj p. Romaszewska o szczegóły). Doskonale o tym wie Cichanouska, ktora im wielokrotnie dziękowała po tym jak sie zorientowała, ze jej występ na wiecu PO to była mocna wpadka. A ten ostatni przykład świadczy o tym, ze nie szanujesz bliźnich.

Filip 23.10.2021, 17:01

Poseł z PiS-u Stanisław Karczewski publicznie zachwycał się Aleksandrem Łukaszenko, określając jego jako "ciepłego człowieka". Ryszard Terlecki twierdził, że Swiatłana Cichanouska powinna szukać pomocy w Moskwie. Ponadto Ryszard Terlecki ma zdolność przyciągania homoseksualistów, bo Kamil Zaradkiewicz za nim latał.

HD 23.10.2021, 16:45

Tuskowi do tej pory to nie przeszkadza i eurodeputowani z PO tez milczą jak grób , jednego złego słowa nie powiedzą na ten sojusz niemiecko -rosyjski. A gdzie słowa sprzeciwu z dyplomatycznych ust "złotoustego damskiego boksera" herr jasniepana.

Filip 23.10.2021, 14:46

@ "miki". Andrzej Duda skracając kadencję Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego Małgorzacie Gersdorf złamał również art 180 Konstytucji RP dotyczący nie usuwalności sędziów. Z twojego absurdalnego wpisu można wywnioskować, że Prezydentowi RP można skrócić kadencję poprzez ustawowe obniżenie wieku emerytalnego dla jego stanowiska. Z prawa konstytucjonalnego na egzaminie dostałbyś pałę za takie "mądrości".

Filip 23.10.2021, 14:35

Politycy z PiS-u w czasie rządów PO i PSL obwiniali Donalda Tuska o doprowadzenie do wybudowania Nord-Stream. Zgodnie z tą logiką za doprowadzenie do wybudowania Nord-Stream II odpowiedzialni są politycy związani z PiS-em, tj. Jarosław Kaczyński, Andrzej Duda i Mateusz Morawiecki.

Filip 23.10.2021, 14:19

@ "miki". Twoje wpisy wynikają z nieznajomości prawa i są sprzeczne z wypowiedziami najlepszych konstytucjonalistów. Trybunał mgr Julii Przyłębskiej wydając wyrok dotyczący relacji prawa unijnego do krajowego dokonał deliktu konstytucjonalnego, gdyż nie posiada uprawnień do badania kompetencji TSUE, a ponadto został uchwalony przy udziale osób nieuprawnionych to znaczy tzw. dublerów. Ten wyrok jest zapowiedzią nie uznawania wyroków TSUE, które będą nie korzystne dla rządzących, to zapewne będzie musiało doprowadzić do polexitu.

Filip 23.10.2021, 14:08

Konstytucja RP jest nadrzędna w stosunku do ustawy. Kadencja Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego według art. 183 ust. 3 trwa 6 lat. Jeśli Andrzej Duda ustawą skrócił kadencję Małgorzacie Gersdorf, to dokonał deliktu konstytucyjnego. Potem pod naciskiem TSUE musiał się z tego wycofać. Piszę to jako prawnik!

HD 23.10.2021, 13:45

Nasz człowiek w Moskwie- Tusk o Putinie. Nasz człowiek w Warszawie - prasa moskiewska

HD 23.10.2021, 13:37

A Nord Stream i uzależnienie energetyczno-gospodarcze od Rosji to czasem nie wynik sojuszu niemiecko- rosyjskiego?

leon 23.10.2021, 12:57

"Prawo unijne nigdy nie stoi ponad polską Konstytucją" ponieważ nad polską konstytucją stoję ja - Jarek i wszystkim innym wara!!!!

Anonim 23.10.2021, 10:29

Wszyscy czekamy kiedy Kaczyński załozy koszulkę z napisem KONSTYTUCJA.

Filip 23.10.2021, 09:25

Marine Le Pen wzięła pożyczkę w rosyjskim banku w wysokości kilkunastu milionów dolarów. Następnie bank ten został zlikwidowany, żeby nie musiała zwrócić tej pożyczki. To była dotacja od Władimira Putina. Victor Orban i Matteo Salvini to są również wielbiciele Władimira Putina. Oni wszyscy są sojusznikami Jarosława Kaczyńskiego. Prezes PiS-u realizuje strategiczne cele Władimira Putina polegające na rozbijaniu Unii Europejskiej. Potem Polska będzie zależna gospodarczo i politycznie od Rosji. Czyli nazywanie PiS-u nową "Targowicą" ma swoje logiczne uzasadnienie. Tylko ciemny lud wszystko kupi i zagłosuje na PiS!

xyz123 23.10.2021, 08:20

Dzień w którym Kaczyński zostanie odsunięty od władzy, powinien zostać ogłoszony Świętem Narodowym i być tak samo ważny, jak Powstanie Warszawskie.

! ! ! ! 23.10.2021, 08:11

Dziadek, prawo unijne zakazuje walenie konia, bo to nadwyręża nadgarstki.

mlody 23.10.2021, 07:57

Kaczyński stoi tam gdzie stał Breżniew.

Anonim 23.10.2021, 07:56

Kaczyński, eta pierwyj komunist w Prywislańskim Kraju. Gdyby Breżniew żył, dałby mu Order Bohatera Związku Radzieckiego.

Filip 23.10.2021, 07:17

@ "miki". Mam wykształcenie m. in. prawnicze, tak więc uważam się za osobę kompetentną. Uważam ciebie za osobę mało inteligentną i mało wykształconą, która nie potrafi odnieść się merytorycznie do mojego wpisu. Szczerość za szczerość.

Filip 23.10.2021, 07:13

Jeśli Polska nie otrzyma dotacji z Funduszu Odbudowy, to z winy rządzących, a nie opozycji, bo to rządzący łamią praworządność, a nie opozycja. Wyrok Trybunału mgr Julii Przyłębskiej był deliktem konstytucyjnym, gdyż Trybunał Konstytucyjny nie ma uprawnień do badania kompetencji TSUE. Ponadto został wydany przy udziale osób nie uprawnionych czyli tzw. dublerów. Jeśli głosowanie przeciwko bezprawnemu wyrokowi było według pisowców głosowaniem przeciwko Polsce, to głosowanie przeciwko kandydaturze Polaka Donalda Tuska przez Beatę Szydło w Europarlamencie również. Jarosław Kaczyński wynik głosowania 27:1 uznał za zwycięstwo. Chcąc usprawiedliwić bezprecedensowe głosowanie przeciwko własnemu obywatelowi propaganda pisowska określała Donalda Tuska jako "zdrajcę", choć rządzący sami nie wiedzieli na czym jego "zdrada" miałaby polegać. Tylko ciemny lud to kupił.

miki 23.10.2021, 05:41

Trybunał TK orzekłą że w przypadkach w których UE przekracza przyznen kompetencje to Polska konstytucja jest nadrzedna ...ostatnio UE przekraczała kompetencje wtrącając się do polskiego ustroju sądów.. . podobnie orzekło 9 innych państw i to kilkakrotnie w tym i Francja i Niemcy ... Filip do kogo piszesz te swoje bzdury ? ? ? może do swojego psa ?

miki 23.10.2021, 05:37

Filip .. głupoty pisać każdy może i wsydzić się za cokolwiek ..ostatni wstydzę się za Filipa co wypisuje głupoty i nie uzywa rozumu ...

Filip 23.10.2021, 03:46

Andrzej Duda dokonał wielokrotnych deliktów konstytucyjnych, złamał art. 7, 10, 32, 42, 126, 144, 173, 178, 179, 180, 183, 187, 190, 193, co wypomniał mu nawet jego były promotor prof. Jan Zimmermann z Uniwersytetu Jagiellońskiego, Komisja Wenecka, Rada Europejska, Biuro prawne ONZ-u. Jednak pomimo tych deliktów konstytucyjnych wygrał wybory prezydenckie na drugą kadencję. Skoro Konstytucja RP jest najważniejsza dla prawie 80% Polaków, to dostrzegam brak konsekwencji. Wstyd mi, że mamy takiego "prezydenta".

hatolicka deratyzacja Polski 23.10.2021, 01:02

W czasie Stany Wojennego sowieckiego generala Jaruzelskiego Lech Kaczynski faktycznie kierowal cala Solidarnoscia podziemna !!! Komuna morduje i ZAWSZE klamie !

katolicka deratyzacja Polski 23.10.2021, 01:00

PO to partia faszystowska !

katolicka deratyzacja Polski 23.10.2021, 00:59

PO to partia faszystowska

katolicka deratyzacja Polski 23.10.2021, 00:57

PO to partia faszystowska !

katolicka deratyzacja Polski 23.10.2021, 00:56

PO to partia faszystowska

katolicka deratyzacja Polski 23.10.2021, 00:53

PO to partia faszystowska

katolicka deratyzacja Polski 23.10.2021, 00:53

PO to partia faszystowska !

katolicka deratyzacja Polski 23.10.2021, 00:52

PO to partia faszystowska

Fumfel 22.10.2021, 16:29

Pisowe tym bardziej

miki 22.10.2021, 13:59

Kadencja 5 lat ? https://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm Art. 180 ustęp 4 „Ustawa określa granicę wieku po której sędziowie przechodzą w stan spoczynku” Art. 183 ustęp. 3 „Pierwszego prezesa sadu najwyższego …. Na sześcioletnią kadencję” A więc granica wieku emerytalnego sędziego jest określona w konstytucji i jest określona wcześniej niż okres kadencji ..wiec ? więc art. 180 ustęp 4 jest nadrzędny do Art. 183 ustęp 3 ale prawodawca w ustawie zostawił furtkę mogła „paniusia” podanie złożyć i pewnie by zgodę dostała na ale sędzia najwyższy nie będzie przestrzegał prawa … „no nie” to nie dopisze co robi pracodawca (suweren) w normalnej robocie jak pracownik się nie słucha ? ? ? wywala go z roboty „NA ZBITY PYSK” a co jam mam myśleć o tej „paniusi” co chciała zrobić „przewrót pałacowy” jakim prawem się pytam ? Legalnie nie legalnie … no właśnie ? i dlatego prezydent nie podpisał żadnemu sędziemu bo mógł …bo nie jest „automatem” z cocaloą „Gdzie w konstytucji masz, ze sędziów ma wybierać lud.” Tu nie zrozumiałeś nie ma takiego zapisu tylko to jest jedna z propozycji jak ocenić sędziów ? czy poprzez kadencyjne wybory czy jednak poprzez izbę dyscyplinarną (co jej opozycja nie chce) BO KTOŚ MUSI JAKIMS MECHANIZMEM SEDZIÓW OCENIAĆ !!! !!! !!! !!! bo nie może być tak że w systemie trójpodziału władzy jeden element (sędziowie) nie są przez nikogo oceniani a tak w praktyce było .. przypadków przewałów sędziowskich aż nadto ..więc jak widzisz ja czytam konstytucję a UE może zaskarżyć np. polską „definicje banana” może zaskarżyć system podatkowy gdybyśmy np. przeszli na podatek obrotowy A NIE MOŻE ZASKARŻYĆ USTROJU POLSKIEGO SADOWNICTWA BO NIE MA TAKICJ KOMPETENNCJI !!! !!! !!! !!! i na jakiej podstawie jak system sądownictwa nie jest zunifikowany i w każdym kraju inny… zarówno opozycja jaki sejm UE się zbłaźnili do potęgi nie do 27 a chyba do 127 pokazali że są nie sejmem a cyrkiem lewicowych małp… lewica charakteryzuje się tym że nie używa rozumu a „zaklina rzeczywistość” czy ty też ? ? ?

Filip 22.10.2021, 13:58

Trybunał mgr Julii Przyłębskiej swoim wyrokiem ogłosił, że Traktat Lizboński przygotowywany przez m. in. Jarosława Kaczyńskiego i podpisany przez Lecha Kaczyńskiego jest sprzeczny z Konstytucją RP. Piszę to z ironią! Tylko ciemny lud to kupi!

Filip 22.10.2021, 13:55

Trybunał mgr Julii Przyłębskiej wydając wyrok odnośnie relacji prawa krajowego do unijnego dokonał deliktu konstytucyjnego, gdyż nie ma uprawnień do badania kompetencji TSUE. Ponadto w wydawaniu tego wyroku uczestniczyły osoby nie uprawnione tzw. dublerzy.

Filip 22.10.2021, 13:50

Zgadzam się z wszystkim co piszesz, tylko jedna mała poprawka kadencja Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego w Konstytucji RP trwa 6 lat. Andrzej Duda ustawą krócił jej kadencję dokonując deliktu konstytucyjnego. Potem pod naciskiem TSUE musiał się z tego wycofać. Andrzej Duda złamał następujące artykuły ustawy zasadniczej: art. 7, 10, 32, 42, 126, 144, 173, 178, 179, 180, 183, 187, 190, 193. Mam nadzieję, że Trybunał Stanu go nie ominie. Udało mu się otumanić wyborców nie mających wiedzy prawniczej.

YORK 22.10.2021, 12:52

Pewne jest ze Pis dal sie wyrolowac przez szulerow z UE . To nauczka na przyszlosc ze z szulerami nie siada sie do stolu, mam na mysli ubiegloroczne umowy ws energii i finanse po covidzie i na nastepna perspektywe . Co dalej? ja uwazam ze jesli UE bedzie nadal pogrywac to musimy opuscic ten eurokolchoz , 4 rzesza bez nas, niech sie bawia sami, PANIE KACZYNSKI,MORAWIECKI I TEJEMNICZY DORADCY, NAROD ZDRADY NIE WYBACZY. BOZE CHRON NASZA OJCZYZNE.

Hue 22.10.2021, 06:02

Przylebskiej też nie wybrał lud, a jednak pis i ich wyborcy słuchają jej jak boga.

Hue 22.10.2021, 06:01

Zaraz zaraz. Pis od kilku dni krzyczy, że konstytucja jest najważniejsza. W konstytucji jest jak byk, że kadencja prezesa SN trwa 5 lat. Więc co do tego ma emerytura? PO wybralo nielegalnie 2 dodatkowych sędziów, 3 legalnie. Gdzie oni są? Dlaczego nie ma ich w TK. Konstytucja mówi o podziale na 3 ośrodki władzy. Gdzie w konstytucji masz, ze sędziów ma wybierać lud. Ty czytasz ta konstytucję, czy tylko opisujesz jak byś chciał aby było? Bo właśnie o to czepia się UE. O przestrzeganie prawa, a nie jego omijanie. Jak chcecie aby byli inaczej, zmieńcie konstytucję.

HD 22.10.2021, 05:35

Powtórzę znowu za Kmicicem- kozi synu! Unia nie może być tyranem łaskawym dla lewaków i liberałów a opresyjna dla konserwatystów i tych dla których dobro niepodległej ojczyzny jest najważniejsze. Tak juz postępowała w swym obłędzie z UK i zle się skończyło dla obu stron. My chcemy być silny państwem w silnej Unii.

miki 22.10.2021, 05:34

Gersdrof ? czyste kłamstwo i twoja manipulacja ..skrócono wiek emerytalny kobietom to czy Pani Gersdorf nie jest kobietą to raz a dwa zostawiono furtkę sędzia po badaniu lekarskim ogólnej kondycji zdrowotnej może złożyć podanie do prezydenta o przedłużenie pracy po przekroczeniu wieku emerytalnego i Pani Gersdorf tego nie zrobiła czyli nie uznała nowego prawa (czyli je złamała po sędzia działa e granicach prawa (nadzwyczaj szczególnie niż zwykły obywatel)) Skoro PO złamał jako pierwsze ustrój TK przed końcem kadencji i nawet ichnie TK to uznało ale chciał o remisu 3 na 3 problem jest taki że jak przeszli w „pakiecie” to którzy trzech z sześciu ? to jeden problem a drugi jeszcze prostszy skoro prezydent może dać komuś ułaskawienie to może i nie dać i tak samo jak przyjmuje zaprzysiężenie to może nie przyjąć …wola Prezydenta (ale miał podstawy do takiej decyzji) i znowu twój „kapiszon” nikt ci tego w GW ni powiedział ? ? ? Izba dyscyplinarna ? ? ? ? trój podział władzy ? ? ? to jest tak … pracownika w firmie ocenia pracodawca .. firmę ocenia klient a posłów, Prezydenta i rząd oceniają wyborcy ..a kto ma oceniać sędziów ? ? ? i to jest pięta achillesowa problemu sędziów też ktoś musi oceniać ALBO WYBORCY np. CO 5 LAT ALBO IZBA DYSCYPLINARNA …. TAK PO PROSTU Generalnie sędzi sadzi w imieniu króla no to król (suweren wyborca) musi mieć prawo do zdyscyplinowania sędziego a nawet do jego zwolnienie.. Prokuratura czy szeryf zawsz musi być polityczny w USA szeryfa wybiera prezydent miasta i odpowiada przed wyborcami miedzy innymi z tego czy jest porządek .. na to jak ma być gdzie indziej ? i ten porządek ocenią wyborcy Teraz rozumiesz hue że te twoje argumenty są bez sensu

Hue 22.10.2021, 05:17

Jakim cudem komuna nie nawidzi Kaczynskiego. Przecież za komuny z bratem byli gwiazdami kina. A za czasów Solidarności, pozwolili mu pospać pod pierzyna u mamy.

Hue 22.10.2021, 05:15

Ue nie wtrąca się, jak ma wyglądać sadownictwo. Wtrąca się w przestrzegania tego prawa. A pis łamie je nagminnie. Chcieli skrócić 5 letnia kadencję Gesdorf, rozwiązali krs przed terminem. Nie zostało wybranych do tk 3 poprawnie wybranych sędziów. Prokuratura jest upolityczniona, postępowania przeciw pis są zawsze umarzane. Nie postrzeganie sędziów jako osobnej władzy zapisane w konstytucji. Naciski na sędziów, ciaganie ich po izbie dywcyplinarniej. Nie dopuszczanie sędziów do pracy pomimo wyroków. I tak dalej. Pis to prl bis.

miki 22.10.2021, 04:44

w tym że ustruj sądów nie wchodzi w obszar traktatów i na domiar tego w kazdym kraju jest inny (czyli nie zunifikowwany) czyli na podstawi czego ocenić system prawny ...w każdym z krajów ? ? ? na to decyzje tsue w tym temacie to łamania prawa przez UE a wczorajsza rezolucja parlamentu to osmiesznie parlamentu UE woczoraj stwierdzili że Polskie TK jest nie ważne jutro że Polski prezydent jest nie wazny a pójótrze Polski sejm ...to już wiesz Foster w czym problem ? ? ?

Polak 22.10.2021, 03:54

O czym kozi bobku bredzisz? Wiadomo że dla komunistów z pisowskiej mafii nie do pomyślenia jest sytuacja w której fanaberia takiego czy innego kolesia decyduje o polityce państwowej, ale doucz się czegokolwiek o procedurach unijnych zanim zaczniesz majaczyć o rzeczach o których ewidentnie nie masz pojęcia.

HD 21.10.2021, 16:23

Powtórzę raz jeszcze dokładnie za premierem : Polska Konstytucja jest ważniejsza niż prawo unijne. Zrozum to dla dobra ogółu i własnego.

Foster 21.10.2021, 16:16

Znim wstąpiliśmy do UE to Trybunał Konstytucyjny sprawdził zgodność Konstytucji z traktatem UE i dostosowaliśmy polski system prawny do systemu prawnego UE. Ponadto po wstąpieniu Polski do UE każdy projekt ustawy jest sprawdzany pod kątem zgodności z prawem UE. Już po wstąpieniu Polski do UE wprowadzenie zmian do Traktatu i aktów wykonawczych wymagało i wymaga zgody wszystkich państw członkowskich. Więc w czym problem ?

katolicka deratyzacja Polski 21.10.2021, 15:54

PO to partia faszystowska

katolicka deratyzacja Polski 21.10.2021, 15:51

PO to partia faszystowska.

hatolicka deratyzacja Polski 21.10.2021, 15:50

PO to partia faszystowska

katolicka deratyzacja Polski 21.10.2021, 15:49

PO to partia faszystowska.

katolicka deratyzacja Polski 21.10.2021, 15:48

PO to partia faszystowska.

katolicka deratyzacja Polski 21.10.2021, 15:47

PO to partia faszystowska.

katolicka deratyzacja Polski 21.10.2021, 15:46

PO to partia faszystowska.

katolicka deratyzacja Polski 21.10.2021, 15:46

Czasami jeden czlowiek to Polska,i dlatego go Komuna tak nienawidzi,i zabila jego brata,i miliony innych Polakow.

wiarus 21.10.2021, 15:18

tylko łupieżasty konus może stać ponad konstytucją w Wolsce

Maciej 21.10.2021, 15:17

Towarzysz Stanisław M. był urzędnikiem. Towarzysz Stanisław M. skończył średnią szkołę. Towarzysz Stanisław M.był - SEKRETARZEM PODSTAWOWEJ ORGANIZACJI PARTYJNEJ - P.Z.P.R !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wieloletni członek partii - towarzysz Stanisław M. dostał - MIESZKANIE (P.Z.P.R.) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Towarzysz Stanisław M. pobiera emeryturze - CZTERY TYSIĄCE ZŁOTYCH NETTO I ŚMIEJE SIĘ Z TEGO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Kto jest - BENEFICJENTEM ???????????????????????????????????????????

Hue 21.10.2021, 12:58

pis ma komuchow takich jak Piotrowicz. Współpracowali z Kryze. Wspaniała walka z komunizmem. Policzyć ci ile jest rozwodnikow w pis, więc odpuść sobie te mało warte teskty o moralności. Albo spojrzą na kaczynska, mężów więcej niż w telenoweli.

Filip 21.10.2021, 10:58

Andrzej Duda dokonał wielu deliktów konstytucyjnych, złamał art. 7, 10, 32, 42, 126, 144, 173, 178, 179, 180, 183, 187, 190, 193, co wypomniał mu nawet jego były promotor prof. Jan Zimmermann z Uniwersytetu Jagiellońskiego. Łamany jest trójpodział władzy i niezawisłość sądów. Dlaczego politycy PiS-u powołują się na Konstytucję RP, którą wielokrotnie złamali! Oni łamią zarówno Konstytucję RP jak i prawo unijne.

Kaczka zakiwaczka 21.10.2021, 07:29

Bullshit. Konstytucja jest ok i reguluje traktaty międzynarodowe. Problem jest z PiSem i jego nieudolnością, a nie Konstytucją.

AAAtomek 21.10.2021, 07:04

Nie pij tyle denaturatu prawiczku-katoliczku. Mniej będziesz słyszeć stuków, a może uda ci się wymyśleć własny nick?

Jarosław 21.10.2021, 07:04

Prawo unijne nigdy nie stoi nad polską konstytucją. Tylko Prawo i Sprawiedliwość stoi nad polską konstytucją.

Anonim 21.10.2021, 05:44

Dranstwo.

HD 21.10.2021, 05:11

Gdyby było tak jak mówisz to UE juz by nas dawno pożarła a wyglada na to ze jest lekko bezsilna aczkolwiek porykuje głośno. A co do epitetów jakimi obsypujesz chętnie bez żadnych podstaw to odpowiem ci na twoim poziomie cytując Kmicica z Potopu. "Słuchaj Kozi synu! Wolałbyś nikogo nad sobą nie mieć zeby palić, rabować' wycinać", kraść, nie płacić vatu, kupować wyroki sadowe, itp.... Niedoczekanie !

Aldona 21.10.2021, 04:42

Prawdziwa diagnoza tego co sie wyrabia w Komisji Europejskiej i lewacko-sexualnym parlamentem gdzie byli komuniści , Belka , Miller, Cimoszewicz i jakieć inne komusze pomioty mają czelnośc pluć na Polskę , którą nasi przodkowie wyzwolili od okrutnej okupacji niemieckiej i potwornego reżymu komunistów. Tego typu sprzedajne pomioty w ubiegłych stuleciach przyczyniły się do upadku wartośći moralnych i upadku Polski. Polska walczy w słusznej sprawie i Prawo jest po naszej stronie. wywalić z Polski niemieckie sieci handlowe wielkie korporacje które doją Polaków a Polska niewiele z tego ma. Wywalić Oszołomy , CHohlandy , Schwinlidle niech sie Niemcy martwią a Polska i polski handel rozwija.

Filip 21.10.2021, 04:06

O co pytasz?

Polak 21.10.2021, 02:39

W ogóle nie odpowiadasz, bo nie masz żadnych argumentów poza kłamstwami które papugujesz.

HD 20.10.2021, 19:16

A ja widzę serdeczną, twarz prawego człowieka.

Anonim 20.10.2021, 19:13

Bycie premierem czy prezesem partii to nie wybór na Mistera Universum czy Top Model.

Anonim 20.10.2021, 18:22

Kwi, kwi Donald marzy, Kwi kwi zeby było miło, Kwi Kwi Donald marzy , Kwi Kwi zeby sie spełniło, Kwi,Kwi zeby wszystkie ludzie taplali sie w cudzie Ale niestety "pieniędzy nie ma i nie będzie".

Urszula 20.10.2021, 18:14

Ta twarz jest mi niemiła, odczytuję z niej hipoktyzję!!!

janton 20.10.2021, 17:27

Jarozbaw spójrz w lustro ono powie ci prawdę.......czas już na niezasłużoną emeryturę ......Polskę zostaw młodym -dziadu.....czas na ciebie.....pożyj sobie nim na łąki Pana odejdziesz a nie mieszaj już jątrzycielu......pójdziesz w objęcia Rajmunda a nie pod kiecę Jadwisi jak w stanie wojennym -tchurzu

kujawianka 20.10.2021, 16:45

TUSK JAK BYŁ PREMIEREM TO TYLKO BYŁ KIEROWNIKIEM I NIE MOŻE PRZEBOLEĆ,ŻE NASZ PAN JAROSŁAW KACZYŃSKI BYŁ,JEST I BĘDZIE PREZESEM! UCIEKŁ DO BRUKSELI I BYŁ TYLKO KAMERDYNEREM MERKEL! I TO GO BOLI!

HD 20.10.2021, 16:15

Bredzislaw opanuj się. Obrzucanie się łajnem komunistycznym od lewej do prawej strony naszej polskiej sceny politycznej jest juz po prostu skrajnie nużące. Ale w wydaniu lewicy to wisienka na torcie. Znajdź inne argumenty, bo na takie brednie nie odpowiadam.

man.of.Stagira 20.10.2021, 15:20

BRAWO Jarosław Kaczyński! Trzymać za mordę KE, nie puszczać i walić PO pyskach. // Aż popuchną, równo!

Krakus 20.10.2021, 15:12

A pinionszkóf na przekupywanie nierobów (elektoratu PiS) nadal nie dajom...

Krakus 20.10.2021, 15:10

Jaruś, kłamco, rzeczywisttości nie zmienisz. To Twój brat, Lech Kaczyński podpisał 13 lat temu Traktat Lidzboński. 2 kwietnia 2008 roku ustawa została przyjęta przez Senat RP, a 9 kwietnia 2008 została podpisana przez prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego. 15 kwietnia 2008 została opublikowana w Dz. U. z 2008 r.

gumowa kaczka 20.10.2021, 15:05

jak takie coś może rządzić krajem

jan kowalski 20.10.2021, 15:04

na razie to inflacja puchnie,naukowcu

fcuk piss 20.10.2021, 14:56

od kiedy to tak nasz napoleonek broni konstytucji uchwalonej za millera i kwasniewskiego

Ksiądz Bartold 20.10.2021, 14:46

To z twojego pokolenia posyłali 12-latki na pewną śmierć! Gratulacja możesz być dumny, uśmierciliście ponad 100 tysięcy cywilnych warszawiaków.

Naczelny knur RP 20.10.2021, 14:44

Niech ten lepiej puszka trotylu w majtkach.

Naczelny Knur RP 20.10.2021, 14:43

Kwi kwi! Unia zło! Kwi kwi! PiS dobro! Kwi kwi! Unia masony! Kwi kwi! PiS boży ludzi!

🗣 20.10.2021, 14:18

Oto protest Piotra Szczęsnego: Protestuję przeciwko ograniczaniu przez władzę wolności obywatelskich. Protestuję przeciwko łamaniu przez rządzących zasad demokracji, w szczególności przeciwko zniszczeniu (w praktyce) Trybunału Konstytucyjnego i niszczeniu systemu niezależnych sądów. Protestuję przeciwko łamaniu przez władzę prawa, w szczególności Konstytucji RP. Protestuję przeciwko temu, aby ci, którzy są za to odpowiedzialni (m.in. Prezydent) podejmowali jakiekolwiek działania w kierunku zmian w obecnej konstytucji - najpierw niech przestrzegają tej, która obecnie obowiązuje. Protestuję przeciwko takiemu sprawowaniu władzy, że osoby na najwyższych stanowiskach w państwie realizują polecenia wydawane przez bliżej nieokreślone centrum decyzyjne związane z Prezesem PiS, nieponoszące za swoje decyzje odpowiedzialności. Protestuję przeciwko takiej pracy w Sejmie, kiedy ustawy tworzone są w pośpiechu, bez dyskusji i odpowiednich konsultacji, często po nocach, a potem muszą być prawie od razu poprawiane. Protestuję przeciwko marginalizowaniu roli Polski na arenie międzynarodowej i ośmieszaniu naszego kraju. Protestuję przeciwko niszczeniu przyrody, szczególnie przez tych, którzy mają ją chronić (wycinka Puszczy Białowieskiej i innych obszarów cennych przyrodniczo, forowanie lobby łowieckiego, promowanie energetyki opartej na węglu). Protestuję przeciwko dzieleniu społeczeństwa, umacnianiu i pogłębianiu tych podziałów. W szczególności protestuję przeciwko budowaniu "religii smoleńskiej" i na tym tle dzieleniu ludzi. Protestuję przeciwko seansom nienawiści, jakimi stały się "miesięcznice smoleńskie" i przeciwko językowi nienawiści i ksenofobii wprowadzanemu przed władze do debaty publicznej. Protestuję przeciwko obsadzaniu wszystkich możliwych do obsadzenia stanowisk swoimi ludźmi, którzy w większości nie mają odpowiednich kwalifikacji. Protestuję przeciwko pomniejszaniu dokonań, obrzucaniu błotem i niszczeniu autorytetów, takich jak np. Lech Wałęsa, czy byli prezesi TK. Protestuję przeciwko nadmiernej centralizacji państwa i zmianom prawa dotyczącego samorządów i organizacji pozarządowych zgodnie z doraźnymi potrzebami politycznymi rządzącej partii. Protestuję przeciwko wrogiemu stosunkowi władzy do imigrantów oraz przeciw dyskryminacji różnych grup mniejszościowych: kobiet, osób homoseksualnych (i innych z LGBT), muzułmanów i innych. Protestuję przeciwko całkowitemu ubezwłasnowolnieniu telewizji publicznej i niemal całego radia i zrobieniu z nich tub propagandowych władzy. Szczególnie boli mnie niszczenie (na szczęście jeszcze niecałkowite), Trójki – radia, którego słucham od czasów młodości. Protestuję przeciwko wykorzystywaniu służb specjalnych, policji i prokuratury do realizacji swoich własnych (partyjnych bądź prywatnych) celów. Protestuję przeciwko nieprzemyślanej, nieskonsultowanej i nieprzygotowanej reformie oświaty. Protestuję przeciwko ignorowaniu ogromnych potrzeb służby zdrowia.

Polak 20.10.2021, 14:05

Czyli tchórzysz jak bratobójca jarek - typowo pisowskie, komunistyczne zachowanie.

Anonim 20.10.2021, 14:00

Gmyz: Niemcy zainwestowali u nas miliardy. Zależy im, by pieniądze na KPO trafiły do Polski ................ https://www.youtube.com/watch?v=gNP0lyJv85U

Minona 😀 20.10.2021, 13:29

Prezes Niemieckiego Sądu Federalnego? uh?...

QWE 20.10.2021, 13:22

Nad Konstytucją stoi tylko prezes.

man.of.Stagira 20.10.2021, 13:10

der Oppositionsfürer Gerhard Schröder (Rosja): "Umowę dotyczącą budowy pierwszej nitki Gazociągu Północnego (Nord Stream 1) podpisał właśnie pochodzący z socjaldemokratów kanclerz Gerhard Schroder, który zrobił następnie zawrotną karierę w rosyjskich państwowych spółkach zajmujących się eksploatacją i przesyłem surowców energetycznych. Obecnie pełni funkcję szefa rady dyrektorów rosyjskiego koncernu Rosnieft. Schroder osobiście przyjaźni się także z rosyjskim prezydentem Władimirem Putinem."

Anonim 20.10.2021, 12:56

Polacy nauczyli się żyć na kredyt? bez unijnych pieniędzy już nic nie widzą?

Anonim 20.10.2021, 12:52

wróć do lektury?

Anonim 20.10.2021, 12:51

Polexit? czerwona zaraza się nie zmienia? znamy to z PRL-u?

Adieu UE 20.10.2021, 12:50

'Nothing cannot exist forever' -Stephen Hawking

man.of.Stagira 20.10.2021, 12:47

BRAWO Jarosław Kaczyński! Trzymać za mordę KE, nie puszczać i walić PO pyskach. // Aż popuchną ...

Ksiądz Bartold 20.10.2021, 12:19

Powtórzę raz jeszcze: KNURY chcą nas wyprowadzić UE! Biada wam! Będziecie się smażyć w piekle za tą krzywdę, którą wyrządzacie narodowi polskiemu. KNURY!

jawny 20.10.2021, 12:06

Prezes Kaczyński w wywiadzie dla jednej z partyjnych gazet zapowiedział: Będziemy wygrywać wybory jeszcze długo. No jasne. Na Białorusi Łukaszenka wygrywa od 27 lat.

Prose pani unia mnie bije... 20.10.2021, 12:00

Unia znalazła sposób, by nas (PiS – red.) dojechać – słyszymy od polityka PiS zaangażowanego od lat w sprawy europejskie. - Oni nie wypłacą nam tych pieniędzy. Za każdym razem będą domagać się spełnienia coraz to nowych żądań. Na końcu każą nam błagać na kolanach o kasę albo nawet ściągnąć majtki przez głowę – dodaje nasz rozmówca. ( https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/konflikt-z-bruksela-oslabia-mateusza-morawieckiego-jego-przeciwnicy-w-pis-coraz/g4x4phe,79cfc278 )

! ! ! ! 20.10.2021, 12:00

Jarek, znowu jedziesz na brandzlu – spór jest o PiSdowate ustawy a nie polską Konstytucję.

HD 20.10.2021, 11:58

W twojej głowie juz tylko entliczek-pentliczek. Twoja wypowiedz jest enigmatyczna i tak freakowa ze kontynuowanie dyskursu nie ma sensu.

Polak 20.10.2021, 11:28

Odnieś się do meritum i paniki pisowskiej mafii. Wkrótce twoi ukochani komuniści z bratobójcą jarkiem na czele wylecą z Polski :)

robaczek 20.10.2021, 10:55

CYRK NIEUDACZNIKÓW ;] ........................................kontynuacja odwracania kotka ogonem .......................... no i trzeba wytlumaczyć wyznawcom co tera robić!!! ;] ....................................... PISIUSIE POGUBIONE ;] ........................ wodzu!!! ratuj!!!!! PARTIA W POTRZEBIE!!!!! ;] ................. eh stare komuszki wiejskie

Filip 20.10.2021, 10:35

Prawo unijne jest zgodne z Konstytucją RP i między nimi nie ma konfliktu. Dlatego wniosek Mateusza Morawieckiego do Trybunału Julii Przyłębskiej powinien zostać umorzony. Wyrok Julii Przyłębskiej w tej kwestii jest sprzeczny z Konstytucją RP, gdyż Trybunał Konstytucyjny nie ma uprawnień do badania kompetencji TSUE. Jest to jednak zapowiedz nie uznawania w przyszłości nie wygodnych dla władzy wyroków TSUE, co musi doprowadzić w konsekwencji do polexitu.

kefas 20.10.2021, 10:29

Ten ludzki pan to albo rosyjski szpion, albo pożyteczny idiota pchający Polskę w ramiona putinowskiej Rosji.

Anonim 20.10.2021, 10:26

Błędem J Kaczyńskiego jest to, że wciąż jest.

Anonim 20.10.2021, 10:24

Może chcesz się zamienić z chłopakiem z Oświęcimia, który miał kolizję z limuzyną Szydło? Interesuje Cię Najsztub (Od czego jest prokuratura, i wyższe instancje sądowe? Ale gdy prokuratura nie potrafi zebrać dowodów, to nie jest wina sędziego, tylko prokuratora) O jakim prawie pięści piszesz?! To PIS w Polsce zrobił chaos sądowy nie UE. Pomyśl nad tym jak będzie wyglądał Two∆ proces sądowy np. po kolizji z limuzyną rządową, nawet gdy nie będzie to Twoja wina - to i tak będzie Twoja, a wówczas z nadzieją będziesz patrzyl na wynik Twojej apelacji z TSUE.

terrorysta nasz polski powszedni 20.10.2021, 10:12

ale o tym nie dowiesz się z Frondy: "Z powodu przypadkowo odnalezionej bomby na strychu kamienicy przy ul. Piotra Skargi w Szczecinie przed kilkoma dniami trzeba było ewakuować mieszkańców z trzech klatek schodowych, w sumie 37 osób. Kiedy ładunkiem zajmowali się pirotechnicy, ulica została wyłączona z ruchu. Policja ustaliła już, do kogo miał należeć ładunek wybuchowy i w związku z tym zatrzymała mężczyznę. Odnaleziono też u niego nielegalną broń palną. Prokuratura przedstawiła mu zarzuty posiadania urządzenia wybuchowego, które "mogło stwarzać zagrożenie dla zdrowia i życia wielu osób oraz mienia wielkich rozmiarów", a także nielegalne posiadanie broni. Grozi mu od 6 miesięcy do 8 lat więzienia. Mężczyzna, którego sąd aresztował tymczasowo na dwa miesiące, nie przyznał się do winy."

katolicka kretynizacja polski 🇵🇱 20.10.2021, 10:05

spójrzcie na zdjęcie! kaczyński wygląda na nim jak zwiędnięty pomarszczony c h u j księdza pedofila!

Anonim 20.10.2021, 09:56

Nikt w UE nie stosuje się do obowiązującego prawa? tylko stosowane jest prawo pięści? ta zależność została przeniesiona także na grunt Polski? służy anarchizacji Państwa? instytucjonalnie, jak sprawa reformy sądownictwa? prywatnie, jak choćby sprawa Najsztuba?

Anonim 20.10.2021, 09:51

mission impossible?

Anonim 20.10.2021, 09:48

Błędem J Kaczyńskiego jest to, że wierzy, lub udaje głupiego, że można zmienić lewacki chlew na organizację państw narodowych z ludzka twarzą? Kaczyńskiemu coś pozostało po PRL-u? Socjalizm tak, wypaczenia nie?

Realista 20.10.2021, 09:47

Gwarancji pełnej niezależności sędziów nigdy nie ma, dużo zależy od poszczególnych sędziów, ale trzeba stwarzać systemowe rozwiązania, które taką niezależność wzmacniają. Ale jeśli władza wykonawcza ściga sędziów za wydawanie wyroków, które jej się nie podobają, to jest to już systemowa patologia i dowód na to, że nie mamy niezależnego sądownictwa.

Anonim 20.10.2021, 09:43

Mówią, że tylko krowa nie ma poglądów? W gruncie rzeczy nie chodzi niezależność sędziowską od polityków, a o zwykłą sprzedajność, korupcję, w tym polityczną? Nikt nie ma wpływu na decyzje sędziego? Ale wiele razy okazywał się, że sędziowie nie odbiegają od normy? Nie mają moralnego kręgosłupa?

Anonim 20.10.2021, 09:40

Nikt nie kwestionuje tego, że Polska Konstytucja jest ponad prawem UE!!!!!! Ale ustawy uchwalane przez Sejm już muszą być zgodne z prawem UE i prawo UE ma nadrzędność - na mocy traktatów i Art.91 Konstytucji RP, a zwłaszcza ustęp 3. Jeżeli wynika to z ratyfikowanej przez Rzeczpospolitą Polską umowy konstytuującej organizację międzynarodową, prawo przez nią stanowione jest stosowane bezpośrednio, mając pierwszeństwo w przypadku kolizji z ustawami. Nikt inny podpisał traktat lizboński jak Lech Kaczyński!!

PAMIĘTACIE????????????????? 20.10.2021, 09:36

PiS narzeka na szefową Komisji Europejskiej. Jeszcze dwa lata temu chwalił się poparciem jej kandydatury. "Pierwsza kobieta w dziejach EWG-UE - przewodnicząca Komisji Europejskiej przeszła dzięki głosami europosłów PiS! Nasze 26 głosów zdecydowało o jej zwycięstwie 9 głosami! Teraz czas na lepszą jakość w relacjach KE - Rząd RP" - komentował europoseł Ryszard Czarnecki.

PILNE!!!! MEGA MASAKRA!!!! SZOK!!!! 20.10.2021, 09:35

"Pokaż mi swoich przyjaciół, a powiem ci, kim jesteś". Oto, kto w PE stanął w obronie PiS i Morawieckiego: głosy wsparcia płynęły głównie ze strony skrajnych populistów i nacjonalistów m.in. z Ligi Północnej, Alternatywy dla Niemiec czy francuskiego Zjednoczenia Narodowego.

K.K. 20.10.2021, 09:35

Nie ma znaczenia co ty chcesz. Znaczenie ma wola większości.

Anonim 20.10.2021, 09:34

@Ala Wilk trudności w logicznym myśleniu, to efekt szprycowania?

Tenkrajową? Już nie "kwaśnieską" ? 20.10.2021, 09:34

Pisaną na kolanie po pijaku?

Anonim 20.10.2021, 09:33

@ala wilk trudności w logicznym myśleniu, to efekt szprycowania?

AAAtomek 20.10.2021, 09:32

Uch, ale mam dzisiaj stuki w głowie. O takie: łuuup, łuup, łup i wtem nastaje cisza. I nagle takie głośne rozdzierające: KWA!!!, KWA!!!, KWA!!!, i wtedy patrzę w lustro: a tam twarz Antoniego. Uch, kiedy to się skończy? :(

Portofino 20.10.2021, 09:30

PiS powinien przygotować zbrojne podziemie na wypadek przegrania wyborów. To utrudni a może uniemożliwi wrogowi wewnętrznemu sprowadzenia Polski do roli nic nieznaczącej prowincji w niemieckiej Europie.

Anonim 20.10.2021, 09:30

żydostwo nie pozwoli na budowę elektrowni jądrowej? boją się, abyśmy nie zrobili krok dalej?

POZDRAVLIAEM!!! 20.10.2021, 09:27

Skłóceni z EU. Podzieleni i skłóceni wewnętrznie. BRAWO!!!! Jaroslav - ty molodiec. Ty spravilsa a lahy doverili tebie (koneshno durnyh lahov na vidu imieju - etyh u vas mnogo). Nu Jaroslav, teper istorija zapomnit tebe kak etogo vashego karola - kak emu tam bylo - kotoryj podelil Polshu).

janton 20.10.2021, 09:27

dla mikrego tylko pis może być ponad konstytucją......miękiszony

Anonim 20.10.2021, 09:25

Nie kombinuj cwaniaku. Pis trzeba usunąć natychmiast.

Ala Wilk 20.10.2021, 09:25

Dla pisowców suwerenność = kupowanie węgla w Rosji

Anonim 20.10.2021, 09:24

Jeżeli suwerenność ma polegać na podległości rządzącej brunatnej mafii, która rujnuje kraj, to ja nie chcę takiej "niepodległości".

ala wilk 20.10.2021, 09:23

Kaczyński robi zamieszanie w UE na polecenie Orbana, Putina i Łukaszenki

PAMIĘTACIE????????????????? 20.10.2021, 09:23

PiS narzeka na szefową Komisji Europejskiej. Jeszcze dwa lata temu chwalił się poparciem jej kandydatury. "Pierwsza kobieta w dziejach EWG-UE - przewodnicząca Komisji Europejskiej przeszła dzięki głosami europosłów PiS! Nasze 26 głosów zdecydowało o jej zwycięstwie 9 głosami! Teraz czas na lepszą jakość w relacjach KE - Rząd RP" - komentował europoseł Ryszard Czarnecki.

Anonim 20.10.2021, 09:21

Unia powinna przelać pieniądze bezpośrednio na konta gmin, powiatów, rolników itp. z pominięciem czerwono-brunatnej mafii PiS, która wszystko rozkradnie dla swoich.

witia 20.10.2021, 09:19

Zadziwiające jest że są ludzie którzy nie chcą bronić takiej wartości jak suwerenność państwa. Przecież suwerenność wiąże się z niepodległością. Stanowi jej elementarną część. Zrzeczenie się jej prowadzi do utraty niepodległości.

Realista 20.10.2021, 09:19

Wiele instytucji było, jest i będzie upolitycznione, ale sądownictwo powinno być niezależne od rządzących. Bez tego nie ma prawdziwej demokracji. A my niestety odchodzimy od niezależnego sądownictwa. TK jest już całkowicie dyspozycyjny wobec władzy. Sędziowie sądów powszechnych, którzy wydają niewygodne dla władzy wyroki są ścigani przez władzę. To już standardy rosyjskie czy białoruskie, na pewno odległe od tego co jest akceptowalne w UE. Tak jak pisałem wcześniej, winny jest wyłącznie Pis i Ziobro, bo zabrali się za zmiany w sądach w sposób skandalicznie nieudolny.

MEGA MASAKRA!!!TYLKO U NAS!!!! 20.10.2021, 09:19

Przejęcie władzy w obecnej sytuacji wiązałoby sie z samounicestwieniem. Fatalna polityka PiS i jej skutki będą się ciągnąć latami. PiS sam musi pić nawarzone piwo. Tylko samobójca chciałby przejąć dziś po PiSie władzę

Anonim 20.10.2021, 09:18

Nie, to oznacza większe wpływy do budżetu PiS, na rozdawnictwo dla swoich. Morawickie "znalazł" w ten sposób 80 mld. A, że bieda i skrajna bieda w Polsce rośnie, to nieważne, co ? Znowu się nabieracie polaczki.

Anonim 20.10.2021, 09:15

polska z małej litery, a Niemcy z dużej ? Pięknie. Nosisz brunatną koszulę ?

michal 20.10.2021, 09:13

Dla was zydow to nie Polska.

Realista 20.10.2021, 09:13

Niedługo się przekonamy czy stracimy te miliardy czy nie. Moim zdaniem stracimy bo Kaczyński się zakiwał. Nie ma się już jak wycofać z tego ostatniego wyroku TK. Poza tym widać, że chce wprowadzać kolejne "reformy" sądownictwa. Już na pierwszy rzut oka widać, że ich celem będzie eliminacja niezależnych sędziów. Tego znowu UE nie zaakceptuje. Moim zdaniem dla Polski takiej jaką sobie wyobraża Kaczyński i Ziobro nie ma miejsca w UE. Popełniamy teraz historyczny błąd. To jest tak ewidentne działanie na szkodę Polski, że przerażające jest to, że Pis ma nadal poparcie na poziomie ponad 30%.

Albert 20.10.2021, 09:12

Nie piszę tego do katoprawactwa, bo przecież tam to jeden na tysiąc umie czytać. Ten jeden z tego tysiąca to ichni proboszcz jest.

BRAWO!!! MAMY TO!!! PILNE!!! 20.10.2021, 09:12

Szybszy wzrost cen pomaga rządowi, przyznał w TOK FM główny ekonomista resortu finansów Łukasz Czernicki. - Podwyższona inflacja oznacza większą stabilność finansową państwa,

Anonim 20.10.2021, 09:12

A ty masz takich, czy robisz to innym?

Anonim 20.10.2021, 09:12

Nikt tak nie twierdzi dzbanie ! Zarzuty są w stosunku do ustaw, które są niezgodne z polską konstytucją, niezgodne z podpisanymi traktatami i prawem międzynarodowym i niezgodne z demokratycznymi wartościami wolnego świata.

Anonim 20.10.2021, 09:11

Wszystkie instytucje są upolitycznione? Tak było, i tak będzie? Nieupolitycznienie instytucji to mit?

Anonim 20.10.2021, 09:07

Absolutnie NIE! Lewactwo i sprzedawczyki wierzą w niemiecką siłę w UE? i w słabość (uległość) negocjacyjną Premiera?

Realista 20.10.2021, 09:07

Hejt jest zawsze nieuprawniony. Ale zawsze trzeba mówić, że ten TK jest atrapą, jest upolityczniony jak nigdy wcześniej, no i jest dotknięty wadą w osobach sędziów dublerów. Wyroki wydane z ich udziałem mogą być podważane. A to nie hejt, to są fakty.

AAAtomek 20.10.2021, 09:06

Myślisz, że target prawicowy zdoła przeczytać ze zrozumieniem to co napisałeś?

Anonim 20.10.2021, 09:03

NIGDY? bowiem to oznacza, że żłób oddala im się od czerwonego nosa?

Anonim 20.10.2021, 09:01

poznać czerwonego prosiaka po wpisie

Super Polska 20.10.2021, 09:01

Lewaki i sprzedawczyki s r a j ą w gacie.

Anonim 20.10.2021, 09:01

"Polska po prostu straci dziesiątki miliardów EUR z funduszy unijnych" - nic Polska nie straci? to się nam należy? Tusk + KE grają na emocjach? Zastraszają nieświadomych Polaków? Fałszywie biją na larum aby wprowadzić lewactwo do władzy w Polsce? Wprowadzić powszechnie obowiązujący gender? LGBT? "Części rowerowe" do porządku prawnego Polski?

STARY 20.10.2021, 09:00

A kiedy te tluki ze zdradzieckiej opozycji to zrozumieja.

Anonim 20.10.2021, 09:00

nie mędrkuj nie dali tylko tam gdzie nie rządzi czerwona szarańcza

olo 20.10.2021, 08:59

chyba racja stanu gmin zydowskich w polsce

BASTA! 20.10.2021, 08:58

Prawo unijne nigdy nie stoi ponad polską Konstytucją!

Anonim 20.10.2021, 08:57

wszystkie czerwone prosiaki chciały by polską rządzili Niemcy wara

MEGA MASAKRA!!!TYLKO U NAS!!!!SZOK!!!! 20.10.2021, 08:57

Komisarz UE ds. gospodarczych Paolo Gentiloni wyjaśnił powód braku decyzji Komisji Europejskiej dotyczącej Krajowego Planu Odbudowy Polski i Węgier. Stwierdził, że aktualne zobowiązania obu krajów są niewystarczające. - Brakuje przede wszystkim zapewnień dotyczących ochrony zasobów finansowych, ich odpowiedniego wykorzystania, a także poszanowania prawa - doprecyzował.

HD 20.10.2021, 08:56

A nie to, ze Konstytucja Polska jest ważniejsza od prawa unijnego i wszystkich tam ad hoc wprowadzanych zmian?

Anonim 20.10.2021, 08:55

Cały hejt na TK jest nieuprawniony?

Anonim 20.10.2021, 08:55

a co bolszewikom do naszego KT skoro im nie przeszkadzają rozwiązania z innych krajów Europy

Anonim 20.10.2021, 08:54

PiS szykuje się do kolejnego sprzedania suwerenności w ręce Brukseli! .............................. https://www.youtube.com/watch?v=isuny8FlIro

Jenny 20.10.2021, 08:53

PiS to nie Polska

Realista 20.10.2021, 08:53

Oczywiście można stać na takim stanowisku jak Kaczyński, ale jeśli on naprawdę będzie chciał aby jego upolityczniony TK kontrolował wyroki unijnego sądu czy unijne przepisy, to tego się po prostu nie da pogodzić z UE taką jaką ona jest. Kaczyński może chcieć reformować UE z Orbanem i innymi nacjonalistami, ale bardziej prawdopodobnym skutkiem będzie to, że Polska po prostu straci dziesiątki miliardów EUR z funduszy unijnych, a w końcu znajdzie się poza Unią. A to jest zdrada interesu narodowego Polski. A wszystko dlatego, że Pis w skandalicznie nieudolny i po prostu bolszewicki sposób zabrał się za "reformowanie" sądów żeby je sobie podporządkować. Efekt jest taki, że wprowadzili gigantyczny bałagan w sądownictwie, skonfliktowali się z UE i narazili Polskę na gigantyczne straty finansowe. Mam nadzieję, że do ludzi, którzy głosują na Pis w końcu dotrze, że obecna sytuacja to wina wyłącznie Pis.

katolicka kretynizacja polski 🇵🇱 20.10.2021, 08:53

Zaszczany żoliborski brudasie! w Strasburgu nie ma takich którzy na twój widok padają na kolana i całują cię w dpę! Dla nich jesteś zwykłym smierdzielem i idiotą!!!

Anonim 20.10.2021, 08:52

a Laki to pewnie wnuczek czerwonego prosiaka

felek 20.10.2021, 08:52

przeciez wy zydki macie problemy

Anonim 20.10.2021, 08:51

TK nie mógł wydać innego rozstrzygnięcia? Prezes PiS wciągnął instytucję TK do rozgrywek politycznych z KE? Z jednej strony Prezes ma orzeczenie TK, a z drugiej handluje z KE suwerennością Polski?

Albert 20.10.2021, 08:51

Nie wymagajmy od pisiorów niczego - nawet tego, żeby znali własną konstytucję, którą tak sobie ciągle mordy wycierają. Artykuł 91 Konstytucji RP: "1. Ratyfikowana umowa międzynarodowa, po jej ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, stanowi część krajowego porządku prawnego i jest bezpośrednio stosowana, chyba że jej stosowanie jest uzależnione od wydania ustawy. 2. Umowa międzynarodowa ratyfikowana za uprzednią zgodą wyrażoną w ustawie ma pierwszeństwo przed ustawą, jeżeli ustawy tej nie da się pogodzić z umową. 3. Jeżeli wynika to z ratyfikowanej przez Rzeczpospolitą Polską umowy konstytuującej organizację międzynarodową, prawo przez nią stanowione jest stosowane bezpośrednio, mając pierwszeństwo w przypadku kolizji z ustawami. "

Anonim 20.10.2021, 08:51

bo tak już mają czerwone prosiaki od wyzwolenia to pokłosie bolszewickiego chowu świń

Anonim 20.10.2021, 08:49

TK nie mógł wydać innego rozstrzygnięcia? Prezes PiS wciągnął instytucję TK do rozgrywek politycznych z KE? Z jednej strony Prezes ma orzeczenie TK, a z drugiej handluje z KE suwerennością Polski? Obłudnicy?

Laki 20.10.2021, 08:49

Oni rządzą teraz Polską.

olo 20.10.2021, 08:49

czesc opozycji to nie tylko warchlaki czerwone ale i brunatne

wielbicel 20.10.2021, 08:48

witam czerwonego prosiaka

STARY 20.10.2021, 08:46

Kiedy potomkowie zbrodniarzy ubeckiej zydokomuny zrozumieja, ze tu jest Polska a nie Niemcy czy Rosja.

Anonim 20.10.2021, 08:46

to namawiaj ludzi do referendum czy nadal chcą być w kołchozie

Anonim 20.10.2021, 08:45

Nie ma darmowych obiadów?

Anonim 20.10.2021, 08:44

pytanie dlaczego wszystkie czerwone prosiaki chciały by polską rządził Niemiec

Anonim 20.10.2021, 08:44

Prezes PiS: Prawo unijne nigdy nie stoi ponad polską Konstytucją - i tu ma Prezes rację, ale co z tego, jak cichaczem przekazujecie coraz więcej kompetencji KE?

Hue 20.10.2021, 08:41

Spójrz na zeby kaczynskiego, jeżeli tak cię kręci oblesnosc.

Jenny 20.10.2021, 08:41

Kaczor Przylebska kotlety mielone dzisiaj robi,tam sobie pogadajcie o Konstytucji;)

HD 20.10.2021, 08:41

Stara zgrana płyta o konflikcie z Jasniepanstwem z UE. Pewnie nie możesz wyobrazic sobie, ze można uprawiać politykę bez ubierania w marynareczke Junkersa . Służalczość chłopa pańszczyźnianego to wasza domena.

hue 20.10.2021, 08:40

Suweren to również ja. Popieram pełną integracje. Myślisz, że w niebie też bedziesz mial podział na państwa? Może za sąsiada będziesz miał lewaka, niemca, lub żyda.

hue 20.10.2021, 08:38

To powiedz, z którą częścią konstytucji ma problem UE?

Dam 20.10.2021, 08:38

1. Morawiecki w książce "Prawo Europejskie" napisał coś innego https://imgur.com/a/bb1hrQH no ale kto by się przejmował. 2. Prawo unijne wciąż stoi nad ustawami, więc PIS nie może ustawami zawłaszczyć sądów. 3. Ustawy nie stoją wyżej niż konstytucja, więc PIS nie może ustawami zawłaszczyć sądów. Ale "ciemny lud to kupi"

HD 20.10.2021, 08:34

A to pewnie ty z tej grupy czerwonych, zielonych, tęczowych, genderowych, wegańsko-wegetatywnych... Nie chce mi sie dłużej wymieniać.

Anonim 20.10.2021, 08:30

Konus chicken! 😁😁😁

HD 20.10.2021, 08:30

A skąd u takich jak ty tyle naiwności. Może dlatego, ze zbiory szparagów w Niemczech czy zlew w holenderskiej restauracji to szczyt twoich ambicji i boisz sie, ze to utracisz

NOWA FLAGA IMPERIUM POLSKIEGO 20.10.2021, 08:29

https://cdn.wiocha.pl/images/e/b/ebfc29861c9e10f4ac9287e62ba5b4e0.jpg

OTO NASZ WÓDZ 20.10.2021, 08:29

https://cdn.wiocha.pl/images/e/b/ebfc29861c9e10f4ac9287e62ba5b4e0.jpg

POZDRAVLIAEM!!! 20.10.2021, 08:27

Skłóceni z EU. Podzieleni i skłóceni wewnętrznie. BRAWO!!!! Jaroslav - ty molodiec. Ty spravilsa a lahy doverili tebie (koneshno durnyh lahov na vidu imieju - etyh u vas mnogo). Nu Jaroslav, teper istorija zapomnit tebe kak etogo vashego karola - kak emu tam bylo - kotoryj podelil Polshu).

Polak 20.10.2021, 08:26

Co kogo obchodzą słupki PO? Pisowska mafia próbuje udawać że cokolwiek może, a tu wyszła na jaw cała jej indolencja, bezsiła i bezradność. Strach zajrzał w oczy pisowskim kolesiom, to i pokwikują.

Władysław 20.10.2021, 08:24

Nie ludzi prosili, a niewolnicy...

HD 20.10.2021, 08:24

A za kierownica tej mega ciężarówki Spurek i lewacy, czerwoni, zieloni, tęczowi, antyklerykałowie, zwolennicy aborcji, eutanazji i legalizacji narkotyków......

robaczek 20.10.2021, 08:22

WODZU TY NASZ KOCHANY!!!! ..................... całujemy stópki Jarusia i łapki jego małżonka ;] ...................panuj nam wodzu!!!!! ;]

Władysław 20.10.2021, 08:21

"Na pochyła drzewo każda koza wskoczy" Nie pierwszy raz piszę na tym portalu, że temu złu, które spotyka nas od 2017 roku, winien jest... Kaczyński. Jego strach, tchórzostwo i uległość. Zaczęło się od Złej Zmiany Szydło na Morawieckiego oraz lepszej części ministrów na zdecydowanie gorszych, bo uległych i posłusznych oraz ludzi bez właściwości, jak Błaszczak czy Skórkiewicz. Oprócz programów socjalnych PiS wycofało się ze WSZYSTKICH obietnic: 447, ustrój sądów, ustawa degradacyjna, sklepy znowu pracują 7 dni w tygodniu, etc etc. Dużo do myślenia dał niewypał-wygłup z ustawą o futrzakach. Ale czary goryczy przepełniły dwie reakcje Kaczyńskiego - brutalne spacyfikowanie Marszu Niepodległości 2020 i ostentacyjna wręcz służalczość wobec żydowskich koncernów farmaceutycznych. Związane z tym zdjęcia programu "Warto rozmawiać", a ostatnio programu Ewy Stankiewicz, za próbę ujawnienia niewygodnej prawdy o przyszłości polskich kopalni. Projekt "Kaczyński" się wyczerpał. PiS stał się PZPR-em. PO to filia niemieckiej CDU. Pozostałe partie są prorosyjskie. Najwyższy już czas na ogólnonarodowy ruch patriotyczny i nową Polską Partię. Jeśli taka powstanie, a wszystkie obecne media będą na nią pluły, tzn. że jesteśmy na dobrej drodze. W każdym razie, póki co na żadne wybory nie idę, bo mam lustro i sumienie.

HD 20.10.2021, 08:19

Z Konstytucją UE nie ma problemów jeżeli dumnie eksponują ją Wałęsa, Lempart lub inni im podobni. Jeżeli prawica sie na nią powołuje to juz zaczynaja się schody. Czy w Polsce sa dwie rożne konstytucje?

Maciej Piwowar 20.10.2021, 08:18

@ Hue z Ludźmi TAK.Ale nie z LEWACKIMI ODPADAM z Brukseli.Hue PAMIĘTAJ Unia Narodów ,TAKĄ UNIE w REFERENDUM POPARŁ Polski Suweren.NIGDY KOŁCHOZ LEWACKI.

Han 20.10.2021, 08:16

Tak trzymać i nie poddawać sie niemieckim szujom i ich obleśnym kolesiom z tzw UE. Polska to Polska a nie jakieś bezimienne tworzydło jak chcieliby szwaby.

Aha 20.10.2021, 08:14

Kaczynski bardzo chetnie by zmienil Konstytucje. Ale skoro nie ma wiekszosci, to wysluguje sie Przylebska, ktora interpretuje konstytucje, tak jak mu wygodnie.

HD 20.10.2021, 08:12

Wydźwięk tego języka, którym sie posługujesz wskazuje na człowieka z problemami psychicznymi lub desperata, który nie wie co juz powiedzieć byle ulżyć dręczącym go frustracjom. Nie chce cię martwić ale po debacie w PE słupki sondażowe PO nie wzrosną.

Hue 20.10.2021, 08:11

Ciekawe skad w was takie poczucie nizszosci? Ciagle ci wasale, wstawanie z kolan. W UE mieszkaja tacy sami ludzie jak my. Maja ojcow, matki, siostry, braci. Normalni ludzie, z ktorymi mozna normalnie rozmawiac.

Hue 20.10.2021, 08:10

Co za manipulant. Ustawy PIS to nie konstytucja. Z Konstytucja nikt nie ma problemu z UE.

Maciej Piwowar 20.10.2021, 08:10

O następny potomek Chłopa Pańszczyźnianego ,,wyje" ,bo nie ma KOMU podogonie wylizać.

Izydor 20.10.2021, 08:09

Tępa dzicz pod twoim przywództwem uczyniła sobie z konstytucji papier do podcierania dudy.

Hue 20.10.2021, 08:08

Aha, dlatego kiedy w konstytucji napisane bylo, ze kadencja Gesdorf trwa 5 lat, to olewali to?

Maciej Piwowar 20.10.2021, 08:08

Ty ZAWSZONY LEWACKI BUCU.Mnie uczono LEPIEJ GODNIE UMIERAĆ STOJĄC ,niż żyć na Kolanach.Ale Czego Oczekiwać od potomka Chłopa Pańszczyźnianego ,gdy Gen NIEWOLNIKA się odzywa.Czyli wylizać ,,pańciowi" podogonie ,a może po plecach poklepie

harry 20.10.2021, 08:07

Tusk ładną panikę wywołał w Pisie - pos*rali się wszyscy, łącznie z Bielanem, stary dziad, nagle począł odwalać show w mediach, i pieprzy od rzeczy, jak zwykle zresztą, ale dlaczego obraża ludzi ciężko pracujących na życie, chyba dlatego, że jest oderwany od rzeczywistości, i wydaje się gnomowi że ludzie chłoną jego bełkot jak spawacz opary. Niemniej jednak panika taka że im pepsi nie jest potrzebna, sami bez niej dostali dyspepsji, nawet Matousz począł bredzić o Tusku, boją się go, oj boją.

Maciej Piwowar 20.10.2021, 08:04

Nie Głosowałem na PiS.Ale CAŁKOWICIE się ZGADZAM z RETORYKĄ--Ideą PROPONOWANĄ przez PREZESA. Albo Unia Narodowa ,albo Polska Wasal UE ,czyli REZERWAT TANIEJ SIŁY Roboczej.

***** *** 20.10.2021, 08:02

I jeszcze nasyłają te boty, które wklejają zawsze te same teksty. ***** ***!!!

Solidarna świnia 20.10.2021, 08:01

O warunkowość prosiły solidarne świnie - ludzie z partyjki, która ma 3% poparcia. Ludzie, którzy chcą opuścić UE, bo uśmiech proboszcza i ojca dyrektora jest dla nich ważniejszy niż przyszłość ich dzieci i wnuków.

***** *** 20.10.2021, 08:00

Lepiej tego bym nie ujął!

szron 2 20.10.2021, 07:59

Trzeba bylo nie zgadzac sie na warunkowosc. Ludzie prosili Was o to, nie sluchaliscie!

Ksiądz Bartold 20.10.2021, 07:59

Te knury chcą nas wyprowadzić z UE. Niech będą przeklęte te zdrajcy zawzięte. Chcą sprzedać przyszłość naszych dzieci i wnuków za pozostanie przy korycie. NO ALE CÓŻ, główny sprawa dzieci nie ma, wnuków mieć nie będzie, więc dla niego to nic nie znaczy.

RODO 20.10.2021, 07:56

Racja tylko WASZE prawo stoi ponad konstytucją: lockdown, maseczki, segregacja sanitarna sądy tylko to potwierdzają w kolejnych wyrokach naomarksisto

mega masakra!!! szok!!!! 20.10.2021, 07:55

To było zderzenie polskiego małego fiacika z mega ciężarówką, to było zaoranie, zmiażdżenie i zabronowanie. WYGRALIŚMY :)))))))

Anonim 20.10.2021, 07:43

lolo pindolo wyczyściłeś już kuwetę kotka prezesa?

Sarmata 20.10.2021, 07:43

Yebanie PISu to polska racja stanu !!

notka bene 20.10.2021, 07:31

Organa dozorcze Komitetu Centralnego UE, okupowanego przez frakcję niemiecką, wychodzą z dwóch założeń mających doprowadzić do utraty suwerenności przez Polskę. Po pierwsze, że uda im się narzucić Polsce ogólnikowe, elastyczne prawo zwyczajowe, które nie ma nic wspólnego z duchem i literą Traktatów w chwili ich podpisywania. Oni to już coraz częściej stosują, ale wczoraj wpadli nagle w kolektywną furię, gdy premier Morawiecki powiedział: sprawdzam! Po drugie, że rząd PiSu pójdzie na każde ustępstwo i kompromis, by uzyskać należące się Polsce fundusze z UE. W tym kryje się cała perfidna nadzieja unijnych dygnitarzy, że bez tych funduszy dojdzie w Polsce do siłowego odbicia władzy przez totalną opozycję. Wczoraj unijna gestapówka rozkazującym tonem i na jednym oddechu wymieniała warunki, które Polska musi spełnić, by udobruchać sobie Unię w sprawie otrzymania należnych funduszy. Póki co, pominęła taktownie zmianę statusu miasta Gdańska, sprawę eksterytorialnego korytarza z Niemiec do Kalingradu, oraz dodatkowych praw dla niemieckiej mniejszości w Polsce. Odwzajemniając jej warunki, Polska powinna domagać się ponownego przyjęcia do pracy zwolnionych prawników z DDR, zwolnionych po zjednoczeniu Niemiec, oraz wypłaty odszkodowań za zniszczenia wojenne i zwrot zagrabionego mienia. To już nie UE, a zwykła politmafia.

Kornhauser - Kramsztyk 20.10.2021, 07:29

Kaczyński ale wy sami łamiecie Konstytucję swoimi pseudo reformami sądownictwa,to czemu się na nią powołujesz ?

lolo 20.10.2021, 06:52

Waterloo Pinokia i pisbolszewików w PE

Polak 20.10.2021, 06:51

Bratobójcę widocznie dopadło zdziecinnienie starcze, zapomniał że sam kazał Zimnemu Lechowi podpisywać nadrzędność prawa unijnego nad polskim.

Polecane

Czytaj dalej