Polska

Prezydent: Chodzi o pieniądze, nie o wolność słowa

Prezydent Andrzej Duda gościł dziś na antenie TVP Info, gdzie odniósł się m.in. do protestu niektórych mediów, które nie zgadzają się na proponowany przez rząd podatek od reklam. Prezydent podkreślił, że protestujące media nie walczą o wolność słowa, ale o pieniądze.

1 min czytania
Fot. screenshot - Polsat News
Fot. screenshot - Polsat News

Prezydent Andrzej Duda gościł dziś na antenie TVP Info, gdzie odniósł się m.in. do protestu niektórych mediów, które nie zgadzają się na proponowany przez rząd podatek od reklam. Prezydent podkreślił, że protestujące media nie walczą o wolność słowa, ale o pieniądze.

Część polskich mediów od rana protestuje dziś przeciwko planom wprowadzenia podatku od reklam, z którego dochód miałby zostać przeznaczony na wsparcie służby zdrowia i kultury. Nazywając podatek „haraczem” protestujący przekonują, że walczą o wolność słowa i pluralizm mediów w Polsce.

O kontrowersje wokół planowanego projektu był pytany w „Gościu Wiadomości” prezydent Andrzej Duda. Zaznaczył, że choć nie zna jego szczegółów, to wydaje mu się rozsądnym, że środki z podatku od reklam miałyby być skierowane do NFZ. Mówiąc o protestach natomiast Andrzej Duda wskazał, że nie chodzi o wolność słowa, a o pieniądze.

- „Chwileczkę, chwileczkę; to nie o wolność słowa tutaj chodzi, tylko o pieniądze. Wolności słowa w Polsce nie brakuje – można krytykować wszystkich: prezydenta, rządzących, wszyscy są krytykowani” – mówił prezydent.

Dodał, że o problemach z wolnością słowa w Polsce można było mówić w czasie rządów PO-PSL, kiedy w 2015 roku rządzący wysyłali agentów ABW do redakcji tygodnika „Wprost”, aby przechwycili kompromitujące polityków Platformy nagrania.

kak/TVP INFO

Komentarze

59 komentarzy

Dodawanie komentarzy wymaga zalogowania.

Henio 11.02.2021, 11:52

Wy aczcie,on się cały czas uczy.Kiedy śpi ,jeździ na nartach,leci samolotem,spotyka się z cyrkowcami.

ja 11.02.2021, 10:25

a policzyles spolki w miastach tam sami POpaprancy

T. 11.02.2021, 08:37

Tak, chodzi o pieniądze na działalność mediów niezależnych od państwowej kasy. Takich, które są w stanie wykryć afery, oszustwa i zadawać niewygodne pytania rządzącym, a nie patrzeć się w nich jak w święty obrazek i wystawiać laurki. Na to trzeba pieniędzy - dziennikarstwo śledcze wymaga czasu, zasobów, docierania do informacji, badania tropów i wiąże się z ryzykiem dla dziennikarzy. Dobrym porównaniem jest ile afer wyśledziły i udokumentowały media w Polsce - większość to dzieło "Wyborczej", czasem coś TVN opisze, czasem ktoś w RMFie zada trudniejsze pytania. "Media publiczne" co najwyżej potem te odkrycia, jak np. Latkowski w sprawie pedofilii, po kilku latach na nowo nagłośni - ale to nie nasze podatki utrzymują dziennikarzy śledczych, ale tylko kasa z reklam. A teraz spora część tej kasy ma iść na dofinansowanie mediów, które będą szukały nowych sposobów na chwalenie rządu...

Grizzly 11.02.2021, 08:21

Won złodziejska mendo bolszewicka od mojego nicka! Won tęczowa szmato!

Mieli 11.02.2021, 06:49

rację.

Jak 11.02.2021, 06:47

tępą dzidą trzeba być, żeby w Polsce używać nicka NaziBarbi.

Olafie 11.02.2021, 06:46

Projekt ustawy przewiduje: "Podział wpływów: "2) 35% przychód Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów;" Rządowa telewizja to będzie dostawała wsparcie z tego funduszu. Odda 5 złotych, a dostanie 5000.

Nie lajkuj własnych postów 11.02.2021, 06:44

https://sjp.pwn.pl/zasady/Pisownia-laczna-czastek-bym-bys-by-bysmy-byscie;629503.html

Z projektu ustawy: 11.02.2021, 06:44

Podział wpływów: "2) 35% przychód Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów;". Czyli innymi słowy wszyscy nadawcy mają się złożyć na TVPiS i Rydzyka, bo to oni będą dostawać dofinansowanie z tego Funduszu.

No jak to? Przecież miało nie być nowych podatków! 11.02.2021, 06:43

https://crowdmedia.pl/znow-siegniemy-do-kieszeni-duda-obiecal-ze-tego-podatku-nie-bedzie-ale-rzad-chce-go-wprowadzic/

PREZYDENT MA W 100% RACJĘ 11.02.2021, 05:23

Prezydent: Chodzi o pieniądze, nie o wolność słowa: "84 osoby związane z obozem rządzącym we władzach 14 giełdowych spółek z udziałem państwa, zarobiło za „dobrej zmiany” łącznie 162,4 mln zł. Przyjaciel rodziny Ziobrów i kolega Morawieckiego - po 10,7 mln, druh Kaczyńskiego - ponad 5,4 mln, żona doradcy Dudy - prawie 5 mln zł, dwoje znajomych Szydłów - po 427 tys. zł. Przedstawiamy ranking zarobków: 2 osoby, którym spółki wypłaciły więcej niż 10 mln zł wynagrodzenia, 6 osób z wynagrodzeniem od 5 do 10 mln zł, 23 z zarobkami od 2 do 5 mln zł, 12 osób, którym wypłacono od 1 do 2 mln zł i 41, które otrzymały mniej niż 1 mln zł. Część z nich ma duże szanse dołączyć do grona milionerów, bo ich niewielkie (jak na to zestawienie) zarobki wynikają z tego, że dopiero niedawno objęli funkcje." 1. Zbigniew Jagiełło – prezes PKO BP. Za rządów PiS zarobił ponad 10 mln 697 tys. zł. Może też dostać co najmniej 1 mln 564 tys. zł dodatkowych świadczeń. 2. Michał Krupiński – były prezes PZU, były prezes Pekao, były szef rady nadzorczej Alior Banku. Spółki wypłaciły mu łącznie 10 mln 675 tys. zł różnych świadczeń. 3. Piotr Woźniak – były prezes PGNiG i członek władz podmiotów powiązanych z tą spółką. Zarobił w nich łącznie za rządów PiS 6 mln 991 tys. zł. 4. Tomasz Karusewicz – były dyrektor Grupy PZU i członek rad nadzorczych 2 spółek z grupy; były członek rady nadzorczej Grupy Azoty. Zarobił w tych spółkach 5 mln 932 tys. zł. 5. Maciej Rapkiewicz – członek zarządu PZU i członek rad nadzorczych spółek zależnych. W sumie z grupy PZU otrzymał 5 mln 520 tys. zł uposażenia. 6. Łukasz Kroplewski – były wiceprezes PGNiG. Od 2016 roku zarobił w tej spółce i jej „córkach” 5 mln 502 tys. zł. 7. Wojciech Jasiński – szef rady nadzorczej Orlenu, były prezes tej spółki; członek rady nadzorczej PKO BP. W tych 2 spółkach zarobił łącznie 5 mln 432 tys. zł. 8. Bartłomiej Litwińczuk – dyrektor w Grupie PZU, członek rady nadzorczej Grupy Azoty. Otrzymał z nich w sumie 5 mln 298 tys. wynagrodzenia. 9.Aleksandra Agatowska– dyrektor w Grupie PZU, członek zarządu PZU Życie. W spółkach z grupy PZU zarobiła 4 mln 941 tys. zł. 10. Zbigniew Leszczyński – członek zarządu Orlenu. Zarobił w nim 4 mln 757 tys. zł. Może jeszcze dostać 2 mln 702 tys. zł nagrody.

Anonim 10.02.2021, 21:44

kasa za respiratory się znalazła?

Anonim 10.02.2021, 21:43

Duduś PiSduś jak zwykle - jak kot w piach...

Olaf 10.02.2021, 21:24

A co z rządową telewizją, jest gotowa zapłacić ten haracz z naszych pieniędzy? Nie ma oporów? W sensie suweren popiera podatek nałożony na samego siebie?

jojo 10.02.2021, 21:22

ciemny lud to kupi

Po 11 .... 10.02.2021, 21:19

Turysta z USA odwiedził restaurację w Warszawie, spośród dań wybrał potrawę o nazwie "Jaja a la pollitica". Danie było naprawdę duże i pyszne, a cena przystępna. Powtarzał tak kilka dni, aż pewnego razu, porcja, którą dostał była bardzo mała i śmierdząca. Zjadł i po obiedzie mówi do kelnera: - Dlaczego dzisiejsza porcja była taka malutka?! Kelner odpowiedział: - No cóż, nie zawsze opozycja przegrywa...

Po 11 ... 10.02.2021, 21:15

U Kurskiego. Tylko on może zwalczyć raka toczącego polskie media ....

XYZ 10.02.2021, 21:04

Gdzie są te cztery miliardy które Duda obiecał na onkologie.

miki 10.02.2021, 20:56

Oczywiście że o pieniądze,nikt nie lubi podatków.Media bronią tylko wolności w takim zakresie jaki jest im na rękę i tylko w tym zakresie który zgadza się z ideologią danej stacji. Lewicowe media jakoś nie bronią wolności wyznawania religij.

NaziBarbi 10.02.2021, 20:47

Czasem udaję głupią, choć w szkole mówili że zbyt bystra nie jestem

NaziBarbi 10.02.2021, 20:43

Obcięła bym jaja każdemu lewakowi i zjadła na kolację

jle_ffm 10.02.2021, 20:27

I to mówi 'głowa państwa? Człowiek wybrany na prezydenta, obrońca konstytucji mówi że protestującym mediom chodzi tylko o kasę a nie wolność słowa? To są słowa godne ale partyjnego aparatczyka (i to nie z pierwszego rzędu) a nie prezydenta. Porażka.

nagraj sobie to 10.02.2021, 20:13

https://tinyurl.com/yybmzxpr

kokiku 10.02.2021, 20:10

A ta telewizja co zamówiła ustawkę "wafel SS" to należy do tych pracujących uczciwie, czy ciągnących?

gumowa kaczka 10.02.2021, 20:05

to nagraj i przewiń Watsonie

swasta z wafelków 10.02.2021, 20:04

Nazi -bo taka głupia ,czy Barbi -bo taka mądra ?

***** *** i media 10.02.2021, 19:58

Karma wraca. Medialne curestwo cały czas nagabywało PIS do holocaustu społeczno ekonomicznego a teraz sie budzą z ręką w nocniku jak się okazuje że z ich pieniędzy będzie łatanie tego co rozwalono.

Foster 10.02.2021, 19:53

...ale TVP Info i Fronda o tym nie wspomni.

Foster 10.02.2021, 19:51

Boże - oby z tego nie wyszło coś złego. Ciągle ta walka o władzę i ogłupianie narodu kojarzy mi się z latami trzydziestymi ubiegłego wieku.

NaziBarbi 10.02.2021, 19:44

Smierć w oczy zajrzała fałszywym mediom. Pamiętajcie, kostucha niemiecko-medialna nie popełnia błędów.

Ryszard 10.02.2021, 19:41

Zemsty Jarosława ciąg dalszy..Niestety to jeszcze nie koniec..I niech nikt nam nie mówi że to prawdziwy katolik..

Po 11 ... 10.02.2021, 19:39

Jak nie potrafisz odróżnić dziwki od NMP, to już twój pisowski problem.

Anonim 10.02.2021, 19:37

Kłamiąc, że chodzi o większe podatki, władzy tak naprawdę chodzi o większe posłuszeństwo obywateli. Bo władza za pomocą podległych sobie mediów, posłuszeństwo obywateli chce hodować. Jak na Węgrzech. Jak w Rosji. …

Anonim 10.02.2021, 19:33

Media płacą i płaciły podatki - tu chodzi o dodatkowy, nowy podatek - który ma je wykończyć

Anonim 10.02.2021, 19:33

Media też płacą - tu chodzi o dodatkowy - nowy podatek - który ma je wykończyć

KukłaDudyniaJeZRękiKonferansjeromKurwizji 10.02.2021, 19:31

Kukła dewota Dudynia wystąpiła, popychana niezgrabnie przez stetryczałego starucha z Żoliborza. Jedyne miejsce, gdzie ją zapraszają z żenującymi występami, to rządowa Kurwizja.

obserwator 10.02.2021, 19:30

Cały świat płaci podatki...o co tu ten krzyk. Nie chca płacic niech zwijaja interes i wy****.

Konfederata 10.02.2021, 19:30

PiSu aparot wygral. Nieubiwalnyj jesc PiS.

Polska to NIE twój kraj KURWO ŁUKASZENKI 10.02.2021, 19:28

Spi e r dalaj krasnoarmiejcu! Popracuj nad polskom jazykom brudasie!

Masz kablowa TV? 10.02.2021, 19:25

Ile k u r e wskich reklam ci truje oglądanie? Nie dość, że płacisz za TV to ONI na reklamach zarabiają .... I CO, PODATKÓW NIE CHCĄ PŁACIĆ?!

Anonim 10.02.2021, 19:25

KAZIIU TEPYY NAZISTO! tO wam CHODZI IO PIENIADZE, WIEC WYMUSZACIE, NAZISTOWSKIE TYPY Z PISU I TY, SMIECIU PISKI DUDNISZ!

Nie wiem O CO IM KURWA CHODZI?! 10.02.2021, 19:22

Reklamy przynoszą zyski! Mediom, producentom reklam oraz tym którzy korzystają z reklam oferując swoje usługi, towar, itp. -- - - ZARABIASZ - PŁACISZ PODATKI! -- - Nie wiem O CO IM CHODZI?!

Które są uczciwe a które dziwki? 10.02.2021, 19:21

"Tylko, że jedne media uczciwie zarabiają, a inne jak dziwki,"

ak 10.02.2021, 19:20

Tak. Chodzi o pieniądze, za pomocą których chce się zarżnąć wolne media. I będziemy mieli tak upragnioną dla wielu Białoruś.

gumowa kaczka 10.02.2021, 19:20

akurat tvp to dostaje kasę z NASZYCH podatków ,widzę przesłanki

Viking 10.02.2021, 19:20

aju faju być pazerny bardzo bardzo widać wszystko gojom zabrać chcą wyssać z polina jak najwięcej ...

gumowa kaczka 10.02.2021, 19:18

dobrze ,że prezes ma małego

jan kowalski 10.02.2021, 19:17

do ciebie to chyba z napletka

ble 10.02.2021, 19:17

pewnie o to ,że sami muszą zadbać o własne utrzymanie ,nikt im nie da z naszych podatków pieniędzy na pokazywanie walki Zenka M z mutacją głosu

Mejer 10.02.2021, 19:16

bo wszyscy płacą podatki od tego co zarobią - nie widze przesłanek aby telewizje radio czy internet tego nie robiły - a to jak budżet bedzie rozdysponowany to juz mało ważne.

Polak Dumny nie gej 10.02.2021, 19:16

Nie dyskutuje się z obcą prasą. Do nich się strzela i do trupów ewentualnie się mówi.

Po 11 ... 10.02.2021, 19:15

Tylko, że jedne media uczciwie zarabiają, a inne jak dziwki, dostają miliardy za ciągnięcie druta.

Reklamy przynoszą zyski! 10.02.2021, 19:14

Mediom, producentom reklam oraz tym którzy korzystają z reklam oferując swoje usługi, towar, itp. -- - - ZARABIASZ - PŁACISZ PODATKI! -- - Nie wiem O CO IM CHODZI?!

Dziennikarz TVN 10.02.2021, 19:13

No to koniec z nami. Uczymy się ciągnąć lody bo nic innego nie umiemy.

Polak 10.02.2021, 19:12

Bez poparcie prezydenta obce, zagraniczne media nie mają szans...

Grizzly 10.02.2021, 19:10

ty adrian bo jak cię w du...pe kopnę to ci broda pęknie ty du...po ryju

gumowa kaczka 10.02.2021, 19:07

popychadło dało głos ,na narty podnóżku

Anonim 10.02.2021, 19:05

spasiony i łysiejący przedwcześnie oraz naznaczony PiSdą na brodzie

ladychapel 10.02.2021, 19:04

Dlaczego media mają być obciążone dodatkowymi pieniędzmi na walkę z pandemią oraz na wsparcie funduszu ochrony zabytków? Przecież to jest w gestii państwa - media nie mają takiego obowiązku bo po pierwsze same ucierpiały wiele wskutek pandemii a dwa - fundusz ochrony zabytków finansuje państwo, także z pieniędzy unijnych. To jest zwykłe obciążenie mediów haraczem po to, by niektóre zbankrutowały i by przejął je rząd tak, jak miało to miejsce na Węgrzech ty spasiony Du(p)o Andrzeju

Polecane

Czytaj dalej