Dodawanie komentarzy wymaga zalogowania.
Kubuś
15.02.2021, 15:24
Rozbicie dzielnicowe w Polsce już było i doprowadziło do... oderwania Śląska od Macierzy.
Gonić to niemieckie tałatajstwo ze Śląska póki nie bdzie za póżno.
BieS
15.02.2021, 15:06
A o co tobie chodzi? Jak są w Polsce Niemcy i jest im źle to niech wyjadą tam gdzie im będzie dobrze.
BieS
15.02.2021, 14:54
Ty nie jesteś chłopka lecz bauerka. Skoro nie jesteś Polką ani Ślązaczką tylko Niemką to pisz po niemiecku a wtedy będzie wiadomo o co ci chodzi. To jest polska ziemia.
BieS
15.02.2021, 14:47
A ty znasz, leniu! Najpierw trzeba poznać w czym rzecz a potem brać się za pisaninę. Co ty możesz rozumieć jak nie wiesz o co chodzi?
Ślązaczka
15.02.2021, 12:09
mój śp. Ojciec został przymusowo wcielony do Werhmachtu w 1943r, wrócił w 47r. od Andersa. Służbę w niemieckim wojsku tak skomentował: " za gupigo Hitlera musioł zech się przez 2,5 roku poniewiyrać po świecie". Brat mojej babci zginął w obozie, Mama była na przymusowych robotach. Jestem Ślązaczką z dziada, pradziada, posługuję się gwarą i kiedy słyszę o RAŚ iu i ich autonomii to "mie pieron biere".
cam
14.02.2021, 11:05
Poniżej zdjęcie tablicy z dworca w Forst czyli łużyckiej Barści: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/be/Stacja_barsc_luzyce.JPG/800px-Stacja_barsc_luzyce.JPG
cam
14.02.2021, 10:52
Częściowo masz rację. Polskich Łużyc już nie ma - poza nic nie niosącą za sobą nazwą. Ostatnich Łużyczan wysiedlono za Nysę Łużycką w 1948 r. Łużyckie nazwy miejscowości, które zostały w zniemczone w XIX, po 1945 r. zostały zastąpione spolszczonymi nazwami niemieckimi lub zupełnie nowymi wymyślonymi, tak jak łużycka Barść, zniemczona do Forst została po wojnie Zasiekami.
Rewizjonista
14.02.2021, 10:33
Nie ma czegos takiego jak polska częśc Łużyc, sa to tereny tylko zarzadzane przez polakow ale nie polskie
cam
14.02.2021, 09:07
Ale odróżniasz imigrantów zarobkowych od ludności autochtonicznej?
Ale nie są po polsku,
14.02.2021, 08:41
a Polacy w Niemczech nie mają statusu mniejszości. To normalne? RAŚ może spadać do Reichu.
Rybnik
14.02.2021, 00:02
Jedyn z prastarzików czuł sie Niymcem i mioł chiba piyrwszo grupa za Adolfa, ale nie robiył z tego cyrku.
kryst63
13.02.2021, 21:44
wy nimce za Auschwitz nie powinniście gymba rozwirać to hańba lo wos.Albo napiszcie na stacjach,,Tyndy wieżli żydów i Cyklon B.
chłopka
13.02.2021, 21:29
Drjaki . Wielu wypowiada się na temat Śląska i Ślązaków a nic lub niewiele na ten temat wie . Jeden drugiemu zarzuca niedouczoność . Nic nie wiecie skoro swą wiedzę czerpiecie z książek i czyichś interpretacji .Po II Wojnie Światowej na Śląsku ( Górnym ) nie było już niemieckich osadników . Wszyscy wyjechali jeszcze przed końcem wojny . Zostali tylko Ślązacy , czyli rdzenni mieszkańcy tych ziem . Wyludniły się całe wsie które zasiedlono repatriantami lub przybyszami z innych regionów obecnej Polski . W latach 50 /60--tych wyjechało jeszcze trochę Ślązaków takich , którzy czuli się Niemcami . Byli to przede wszystkim młodzi ludzie przeważnie z małżeństw mieszanych śląsko - niemieckich którzy w RFN widzieli lepszą przyszłość dla siebie . Lata 60/ 70 chcieli już z Polski wyjechać prawie wszyscy Ślązacy z powodu polskich represji . Ale Niemcy przyjmowali tylko tych ( lub ich potomków ) którzy służyli w Wehrmachcie . Wyjechało wtedy wielu Ślązaków . Moją mamę wydalono pomimo tego , że jej bracia w Wehrmachcie służyli ( jeden nie wrócił z wojny ) - gdyż dziadek był Powstańcem Śląskim . Jaka tam panowała skrupulatna dokumentacja pomimo przegranej wojny i ruin to można Niemcom tylko pozazdrościć . Wiedzieli nawet to , że moja babcia ukrywała żydowskie dzieci , które uciekły z Marszu Śmierci pod koniec wojny .
A lata 70/ 80 to były wyjazdy Ślązaków tylko ze względów ekonomicznych . I raczej sporadyczne . Część moich krewnych wyjechała , ale w Polsce inwestuje i często tu przebywa . Mają zamiar wrócić . Ci , którzy wyjechali wcześniej już wracać nie chcą . Tak to z grubsza wyglądało . Lider Mniejszości Niemieckiej ( jak już wcześniej pisałam ) jest Żydem . Wielu z wierchuszki RAŚ też pomimo polskich czy śląskich nazwisk a więc wątpię by służyć chcieli śląskiej ziemi . Raczej sobie . A więc nie popieram RAŚ pomimo swego śląskiego pochodzenia .
cam
13.02.2021, 19:03
Ciekawe co ten ćwierć-mózg Kowalski powie na to: https://image.saechsische.de/954x636/5/8/58q0eo157xgljz5e8uwqt51yijzmjtld.jpg to link do zdjęcia dwujęzycznej tablicy na dworcu kolejowym w Weisswasser. Drogowskazy i tablice miejscowości są tam po niemiecku i po łużycku. W polskiej części Łużyc po folklorze i języku serbołużyckim nie pozostał nawet najmniejszy ślad.
T.
13.02.2021, 18:40
Ale na Opolszczyźnie żyje mniejszość NIEMIECKA - stąd niemieckie nazwy (a polskie prawo gwarantuje im m.in. dwujęzyczność - o to walczymy na Litwie i Białorusi dla naszych rodaków). RAŚ za to podkreśla, że region to nie tylko Polacy, ale też pozostałości osadnictwa niemieckiego (którzy żyli tam od setek lat, jeszcze z czasów piastowskich) oraz osób które nie identyfikowały się ani z polskością ani z niemczyzną, a określają się jako tutejsi, Ślązacy. Ale żeby to wiedzieć, trzeba się było historii uczyć ;)
chłopka
13.02.2021, 18:24
Nie napisałach , że starzik żałowoł najbardzi .
chłopka
13.02.2021, 18:22
Nie napisałach żech jest chłopka i wyskoczoł mi anonim . I nie wypowiadej sie w moim imiyniu , bo moj starzik boł Powstańcem Śląskim a potym przez reszta życia tego żałowali wszyscy znani mi sąsiedzi i znajomi że Śląsk stoł sie polski .
Anonim
13.02.2021, 18:18
Jo tyż nie nie chca u nas Nimców . Ale bardzi niż Nimcow nie trowia Żydów , tych niby Poloków . Jo jest czysto Hanyska , bez domieszek a Ty jako niby Hanys cosik mi podpadosz . Za małoś logiczny jak na Hanysa . A Twoi dziadowie , a pradziadowie ? Skąd sie wywodzą , hę ? Chyba jako Hanys mosz jakichś przodkow tak jak jo ?
chłopka
13.02.2021, 18:08
Żydostwo wygania nas z własnej , od dziesiątek pokoleń zasiedziałej przez Ślązaków ziemi . Przegoniono ich zza Buga a więc szarogęszą się u nas . " Tu jest Polska " pisze przybłęda . Ile lat ? Raptem 70 lat . A wcześniej przez więcej niż 700 lat tu były Niemcy . I kto do tych ziem ma większe prawo ?
Madry Historyk 💪👁🍻🚬
13.02.2021, 17:30
Proponuje zaczac od przywrocenia prawdziwych nazw niemieckich miast takich jak Breslau, Stettin, Hirschberg, Oppeln, Elbing i.t.d.
Maciej Płatov
13.02.2021, 17:27
Ślązacy BUCU to nie są NIEMCY. Ślązacy DURNIU to Słowiańska Mniejszość Etniczna,tak samo jak Kaszubi ,Górale ,itd..W Polsce nie uznawana przez nie-Rząd ze STRACHU. A co do Autonomii ? To Autonomia; Językowa ( godka NIE MOWA),Kulturowa ,Ekonomiczna,ITD.
Madry Historyk🧠💪
13.02.2021, 17:23
Autoktoni powinni decydowac o swojej ojczyznie a przyjezdni powinni sie podporzadkowac!!
A co? Może nie jest? Zwłaszcza ten wasz!
13.02.2021, 15:51
Jeśli wam wolno było domagać się dwujęzycznych tablic w Litwie, to Niemcom wolno domagać się tego samego w tymkraju.
toWarzysz Piwo ????
13.02.2021, 15:16
... jeszcze jeden ...bOlek TW kowalski miech ....... obywatelu ... Wam kury szczać prowadzać ..... nie Litwinow i inne narody na Polaka judzic ...
won za don .. albo do bakutili palestyskiego do strefy Gazy .... na psie konserwy ...
Olek
13.02.2021, 15:11
Moj dziadek po grzbietach takich parobkow jak Ty toWarzysz wsiadal na konia
Ty "Do Rzeszy"" - KURWO ŁUKASZENKI
13.02.2021, 15:09
Skąd nadajesz? Z "katowic"? Z "lubinia"?
toWarzysz piwo ???
13.02.2021, 14:59
... obywatelu tu nie jest masonski polin ... zgolcie pejsy , zdejmnicie jarmulke ... a za trolowanie scieska zdrowia ...
Miglans
13.02.2021, 14:35
RAŚ walczy o polski wyngile , a kowalski zyd go sprzedal za czapke sliwek . POlin won za don , albo do strefy Gazy !!!!
ala
13.02.2021, 14:17
Dlaczego do tej pory nie zdelegalizowano faszystowską niemiecką organizację RAŚ? Jest to organizacja jawnie antypolska. Dlaczego w Sejmie tolerowany jest rasizm? Dlaczego tzw. mniejszość niemiecka bez zasady wzajemności ma posła na innych zasadach niż reszta?
Olek
13.02.2021, 13:32
Co ty Drjaki bredzisz,Rodowici Niemcy wyjechali do swojej ojczyzny ,do Niemiec .Ci ludzie to sa POLACY,Zapytaj ktora maja grupe FOLKLISTY od 1 do 6.Nikt w Niemczech nie traktuje ich jak Niemcow.Niemcy mowia na nich POLACY
Stańczyk
13.02.2021, 13:31
Poseł mniejszości niemieckiej całe życie nazywał się Heniek Król a jego ojciec odznaczony był za walkę na rzecz polskości śląska opolskiego. Nie widzisz nic dziwnego w tym, że kiedy przyszła odpowiednia koniunktura to nazwał się Heinrich Kroll?
Olek
13.02.2021, 13:27
Tu jest Polska FOLKSDOJCZE.Nie podoba sie to RAUS DO HEIMATU<CZYLI NIEMIEC.
Jerzy
13.02.2021, 13:09
proponuję ich zadowolić, i w każdej miejscowości w Polsce umieścić tablice: "Hitler kaput" oraz "Szwaby won!!!"
A może by wzdłuż rzeki Bug
13.02.2021, 13:05
ustawić bramy powitalne zrobione na wzór tych jakie Żydzi budowali dla wkraczających żydo-bolszewików znanych jako krasnoarmiejcy.
NEOS com pl
13.02.2021, 12:54
... zaburzanski zyd ... hazar kowalski (miech) ... odwraca kota ogonem ... za chwila wszyscy bedziemy na wymarciu ... a on o szyldach tu oPISuje ...
https://www.youtube.com/watch?v=kQjG8CR3CR0
PiS z banda 4 zrobił z Polski więzienie!
13.02.2021, 12:50
https://www.youtube.com/watch?v=ZOCNCh4OXKc
AAAtomek
13.02.2021, 12:50
Jeśli miejscowość w Polsce posiada podwójne napisy w j. polskim i języku mniejszości, takie sam napisy można zamontować na stacji kolejowej. Ja rozumiem, że Kowalski nie zna prawa polskiego, ale ktoś w rządzie powinien je znać????????????????
Rybnik
13.02.2021, 12:20
Pieronski adolfki na posku Makreli. U nos nimi gardzom.
yhy
13.02.2021, 11:55
"Folksdojczów" baranie, "folksdojczów" bo od :ten folksdojcz, a nie od "ta folksdojcza". Prosta odmiana rzeczowników w języku polskim ci się kłania. Jak można tak szmacić swój język.
Z oo
13.02.2021, 11:50
Głupie gadanie. Ile ukraińskich nazwisk mają Polacy. Czy to znaczy, że są Ukraińcami?
A może by tak w W-wie
13.02.2021, 11:49
w dawnej dzielnicy żydowskiej znanej jako gnojówka powywieszać tablice w jidysz: "Szmaty kupuje - Garnki lutuje"
Drjaki
13.02.2021, 11:46
Albo jesteś niedouczony w tej materii albo celowo kłamiesz. Po II wojnie światowej nie wszyscy Niemcy wyjechali. Zostało ich tu sporo i zostali zmuszeni do przyjęcie obywatelstwa polskiego. OBYWATELSTWA nie narodowości. Ich potomkowie czują się Niemcami i mają również obywatelstwo niemieckie. Za tzw. komuny próbowano ich spolonizować, ale swojej tożsamości oni nigdy się nie wyrzekli. Za komuny byli Ślązakami, nie mogli być Niemcami. Byli źle traktowani. Dla nich nie było lepszych stanowisk i lepszych szkół. Ślązak to był gorszy sort. Niedawno nie kto inny tylko Kaczyński określił Ślązaków jako "ukryta opcja niemiecka". Więc o co wam chodzi? Są Niemcy w Polsce, ale ich nie ma? Zdecydujcie się w końcu, Polołki.
Grizzly
13.02.2021, 11:19
Wiadomo, ruska swołocz!
RODŁO
13.02.2021, 10:26
Najwyższy czas zadać pytanie dlaczego w kwestii formalnie nieuznawanej Polskiej Mniejszości Narodowej w Niemczech nie wysuwa się argumentu ,że obecna nowa Niemiecka Mniejszość Narodowa w Polsce realnie utworzyła się i powstała dopiero po 1989 r. natomiast wcześniejsza czyli dawna Niemiecka Mniejszość Narodowa posiadająca swoją ciągłość historyczną i prawną wyjechała z terytorium Polski po II Wojnie Światowej zgodnie z postanowieniami zwycięskich mocarstw na Konferencji Poczdamskiej w 1945 r przestając tym samym na terenie powojennej Polski (PRL-u) formalnie i prawnie oraz realnie istnieć (Po wojnie z Polski wyjechało kilka milionów Niemców którzy utworzyli w RFN tak zwane ziomkostwa wypędzonych ,natomiast pozostać mogły jedynie takie osoby które same zadeklarowały i uznały się za Polaków i za takich Polaków zostały formalnie uznane przez polskie władze) ? Tak więc w obecnej Polsce realnie uznane są za nową Niemiecką Mniejszość Narodową osoby które same uznały się za Niemców dopiero po 1989 r i dlatego obiektywnie przebywają one w Polsce formalnie jako Niemcy dużo krócej niż mieszkający w Niemczech Polacy przybyli tam zarówno w czasach PRL jak również mieszkający tam nadal potomkowie jeszcze przedwojennej Polskiej Mniejszości Narodowej ,która została zlikwidowana prawnie dekretem przez hitlerowców i do dziś jej status formalno-prawny nie został przywrócony przez podobno demokratyczne władze RFN. Zadziwiające jest ,że polski rząd 30 lat temu nie uwzględnił tego oczywistego faktu w negocjacjach traktatowych i pozwolił na to aby Polska i Polacy byli tak nierównoprawnie i niesprawiedliwie potraktowani przez Niemcy w tej kwestii. Już chyba najwyższy czas aby renegocjować traktat z Niemcami i naprawić ten niesprawiedliwy stan rzeczy obiektywnie krzywdzący dla nadal formalnie nieuznawanej Polskiej Mniejszości Narodowej w Niemczech.
P.S. Każdy naród ,który dobrowolnie zgadza się na niesprawiedliwe traktowanie go przez inny naród zawsze będzie tak przez niego traktowany i nigdy nie zdobędzie sobie u niego prawdziwego szacunku.
Nacjonalista
13.02.2021, 10:22
konfederacja = zdrajcy
Miglans
13.02.2021, 10:20
Nie kopcie dolka polskim mniejszoscia na Litwie , Ukrainie itd.Kazdy kij ma dwa konce !!!
A pejsaty Kowalski z knesetu POlin nie musi sie wyPOwiadac za Polske !!!!
Stańczyk
13.02.2021, 10:04
Na początku funkcjonowania tego kuriozum większość śląskiego "narodu" stanowili przedstawiciele mniejszości niemieckiej (zwykle o typowo polskich nazwiskach). Także nie dziwi to, że RAŚ tak się zachowuje w tej sprawie.
rewers
13.02.2021, 10:00
A dlaczego wiceminister a nie premier, dlaczego zaproponował a nie skierował do realizacji usunięcie tablic, skoro to niezgodne z prawem?!
klik
13.02.2021, 10:00
To rzuca trochę światła na zjawisko folksdojczy, szmalcowników i wydawania Żydów hitlerowcom w czasie wojny.
Polak
13.02.2021, 09:56
Kiedy zabrakło kasy na kupowanie volksdeutschy -nasi odwieczni "przyjaciele" zza Odry odgrzebali koncepcję gorlaenvolk -tym razem w wydaniu śląskim ,kaszubskim a nawet mazurskim . Ślązacy w II RP pomimo wielkiego kryzysu i wojny celnej z Niemcami zyli sobie jako tako kiedy hitlerki jak to maja w zwyczaju znowu wprosili sie do nas -zaczęło sie piekło Polaków -także tych ze Śląska zarówno podczas okupacji niemieckiej jak i sowieckiej -ta druga była długofalowym skutkiem wojny . Dziś sprawcy zamieszania tłumaczą poszkodowanym Ślazakom ze to wina ... Polski i Polaków- zaiste perfidia iście gebelsowska .
Komentarze
50 komentarzyDodawanie komentarzy wymaga zalogowania.
Rozbicie dzielnicowe w Polsce już było i doprowadziło do... oderwania Śląska od Macierzy. Gonić to niemieckie tałatajstwo ze Śląska póki nie bdzie za póżno.
A o co tobie chodzi? Jak są w Polsce Niemcy i jest im źle to niech wyjadą tam gdzie im będzie dobrze.
Ty nie jesteś chłopka lecz bauerka. Skoro nie jesteś Polką ani Ślązaczką tylko Niemką to pisz po niemiecku a wtedy będzie wiadomo o co ci chodzi. To jest polska ziemia.
A ty znasz, leniu! Najpierw trzeba poznać w czym rzecz a potem brać się za pisaninę. Co ty możesz rozumieć jak nie wiesz o co chodzi?
mój śp. Ojciec został przymusowo wcielony do Werhmachtu w 1943r, wrócił w 47r. od Andersa. Służbę w niemieckim wojsku tak skomentował: " za gupigo Hitlera musioł zech się przez 2,5 roku poniewiyrać po świecie". Brat mojej babci zginął w obozie, Mama była na przymusowych robotach. Jestem Ślązaczką z dziada, pradziada, posługuję się gwarą i kiedy słyszę o RAŚ iu i ich autonomii to "mie pieron biere".
Poniżej zdjęcie tablicy z dworca w Forst czyli łużyckiej Barści: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/be/Stacja_barsc_luzyce.JPG/800px-Stacja_barsc_luzyce.JPG
Częściowo masz rację. Polskich Łużyc już nie ma - poza nic nie niosącą za sobą nazwą. Ostatnich Łużyczan wysiedlono za Nysę Łużycką w 1948 r. Łużyckie nazwy miejscowości, które zostały w zniemczone w XIX, po 1945 r. zostały zastąpione spolszczonymi nazwami niemieckimi lub zupełnie nowymi wymyślonymi, tak jak łużycka Barść, zniemczona do Forst została po wojnie Zasiekami.
Nie ma czegos takiego jak polska częśc Łużyc, sa to tereny tylko zarzadzane przez polakow ale nie polskie
Ale odróżniasz imigrantów zarobkowych od ludności autochtonicznej?
a Polacy w Niemczech nie mają statusu mniejszości. To normalne? RAŚ może spadać do Reichu.
Jedyn z prastarzików czuł sie Niymcem i mioł chiba piyrwszo grupa za Adolfa, ale nie robiył z tego cyrku.
wy nimce za Auschwitz nie powinniście gymba rozwirać to hańba lo wos.Albo napiszcie na stacjach,,Tyndy wieżli żydów i Cyklon B.
Drjaki . Wielu wypowiada się na temat Śląska i Ślązaków a nic lub niewiele na ten temat wie . Jeden drugiemu zarzuca niedouczoność . Nic nie wiecie skoro swą wiedzę czerpiecie z książek i czyichś interpretacji .Po II Wojnie Światowej na Śląsku ( Górnym ) nie było już niemieckich osadników . Wszyscy wyjechali jeszcze przed końcem wojny . Zostali tylko Ślązacy , czyli rdzenni mieszkańcy tych ziem . Wyludniły się całe wsie które zasiedlono repatriantami lub przybyszami z innych regionów obecnej Polski . W latach 50 /60--tych wyjechało jeszcze trochę Ślązaków takich , którzy czuli się Niemcami . Byli to przede wszystkim młodzi ludzie przeważnie z małżeństw mieszanych śląsko - niemieckich którzy w RFN widzieli lepszą przyszłość dla siebie . Lata 60/ 70 chcieli już z Polski wyjechać prawie wszyscy Ślązacy z powodu polskich represji . Ale Niemcy przyjmowali tylko tych ( lub ich potomków ) którzy służyli w Wehrmachcie . Wyjechało wtedy wielu Ślązaków . Moją mamę wydalono pomimo tego , że jej bracia w Wehrmachcie służyli ( jeden nie wrócił z wojny ) - gdyż dziadek był Powstańcem Śląskim . Jaka tam panowała skrupulatna dokumentacja pomimo przegranej wojny i ruin to można Niemcom tylko pozazdrościć . Wiedzieli nawet to , że moja babcia ukrywała żydowskie dzieci , które uciekły z Marszu Śmierci pod koniec wojny . A lata 70/ 80 to były wyjazdy Ślązaków tylko ze względów ekonomicznych . I raczej sporadyczne . Część moich krewnych wyjechała , ale w Polsce inwestuje i często tu przebywa . Mają zamiar wrócić . Ci , którzy wyjechali wcześniej już wracać nie chcą . Tak to z grubsza wyglądało . Lider Mniejszości Niemieckiej ( jak już wcześniej pisałam ) jest Żydem . Wielu z wierchuszki RAŚ też pomimo polskich czy śląskich nazwisk a więc wątpię by służyć chcieli śląskiej ziemi . Raczej sobie . A więc nie popieram RAŚ pomimo swego śląskiego pochodzenia .
Ciekawe co ten ćwierć-mózg Kowalski powie na to: https://image.saechsische.de/954x636/5/8/58q0eo157xgljz5e8uwqt51yijzmjtld.jpg to link do zdjęcia dwujęzycznej tablicy na dworcu kolejowym w Weisswasser. Drogowskazy i tablice miejscowości są tam po niemiecku i po łużycku. W polskiej części Łużyc po folklorze i języku serbołużyckim nie pozostał nawet najmniejszy ślad.
Ale na Opolszczyźnie żyje mniejszość NIEMIECKA - stąd niemieckie nazwy (a polskie prawo gwarantuje im m.in. dwujęzyczność - o to walczymy na Litwie i Białorusi dla naszych rodaków). RAŚ za to podkreśla, że region to nie tylko Polacy, ale też pozostałości osadnictwa niemieckiego (którzy żyli tam od setek lat, jeszcze z czasów piastowskich) oraz osób które nie identyfikowały się ani z polskością ani z niemczyzną, a określają się jako tutejsi, Ślązacy. Ale żeby to wiedzieć, trzeba się było historii uczyć ;)
Nie napisałach , że starzik żałowoł najbardzi .
Nie napisałach żech jest chłopka i wyskoczoł mi anonim . I nie wypowiadej sie w moim imiyniu , bo moj starzik boł Powstańcem Śląskim a potym przez reszta życia tego żałowali wszyscy znani mi sąsiedzi i znajomi że Śląsk stoł sie polski .
Jo tyż nie nie chca u nas Nimców . Ale bardzi niż Nimcow nie trowia Żydów , tych niby Poloków . Jo jest czysto Hanyska , bez domieszek a Ty jako niby Hanys cosik mi podpadosz . Za małoś logiczny jak na Hanysa . A Twoi dziadowie , a pradziadowie ? Skąd sie wywodzą , hę ? Chyba jako Hanys mosz jakichś przodkow tak jak jo ?
Żydostwo wygania nas z własnej , od dziesiątek pokoleń zasiedziałej przez Ślązaków ziemi . Przegoniono ich zza Buga a więc szarogęszą się u nas . " Tu jest Polska " pisze przybłęda . Ile lat ? Raptem 70 lat . A wcześniej przez więcej niż 700 lat tu były Niemcy . I kto do tych ziem ma większe prawo ?
Proponuje zaczac od przywrocenia prawdziwych nazw niemieckich miast takich jak Breslau, Stettin, Hirschberg, Oppeln, Elbing i.t.d.
Ślązacy BUCU to nie są NIEMCY. Ślązacy DURNIU to Słowiańska Mniejszość Etniczna,tak samo jak Kaszubi ,Górale ,itd..W Polsce nie uznawana przez nie-Rząd ze STRACHU. A co do Autonomii ? To Autonomia; Językowa ( godka NIE MOWA),Kulturowa ,Ekonomiczna,ITD.
Autoktoni powinni decydowac o swojej ojczyznie a przyjezdni powinni sie podporzadkowac!!
Jeśli wam wolno było domagać się dwujęzycznych tablic w Litwie, to Niemcom wolno domagać się tego samego w tymkraju.
... jeszcze jeden ...bOlek TW kowalski miech ....... obywatelu ... Wam kury szczać prowadzać ..... nie Litwinow i inne narody na Polaka judzic ... won za don .. albo do bakutili palestyskiego do strefy Gazy .... na psie konserwy ...
Moj dziadek po grzbietach takich parobkow jak Ty toWarzysz wsiadal na konia
Skąd nadajesz? Z "katowic"? Z "lubinia"?
... obywatelu tu nie jest masonski polin ... zgolcie pejsy , zdejmnicie jarmulke ... a za trolowanie scieska zdrowia ...
RAŚ walczy o polski wyngile , a kowalski zyd go sprzedal za czapke sliwek . POlin won za don , albo do strefy Gazy !!!!
Dlaczego do tej pory nie zdelegalizowano faszystowską niemiecką organizację RAŚ? Jest to organizacja jawnie antypolska. Dlaczego w Sejmie tolerowany jest rasizm? Dlaczego tzw. mniejszość niemiecka bez zasady wzajemności ma posła na innych zasadach niż reszta?
Co ty Drjaki bredzisz,Rodowici Niemcy wyjechali do swojej ojczyzny ,do Niemiec .Ci ludzie to sa POLACY,Zapytaj ktora maja grupe FOLKLISTY od 1 do 6.Nikt w Niemczech nie traktuje ich jak Niemcow.Niemcy mowia na nich POLACY
Poseł mniejszości niemieckiej całe życie nazywał się Heniek Król a jego ojciec odznaczony był za walkę na rzecz polskości śląska opolskiego. Nie widzisz nic dziwnego w tym, że kiedy przyszła odpowiednia koniunktura to nazwał się Heinrich Kroll?
Tu jest Polska FOLKSDOJCZE.Nie podoba sie to RAUS DO HEIMATU<CZYLI NIEMIEC.
proponuję ich zadowolić, i w każdej miejscowości w Polsce umieścić tablice: "Hitler kaput" oraz "Szwaby won!!!"
ustawić bramy powitalne zrobione na wzór tych jakie Żydzi budowali dla wkraczających żydo-bolszewików znanych jako krasnoarmiejcy.
... zaburzanski zyd ... hazar kowalski (miech) ... odwraca kota ogonem ... za chwila wszyscy bedziemy na wymarciu ... a on o szyldach tu oPISuje ... https://www.youtube.com/watch?v=kQjG8CR3CR0
https://www.youtube.com/watch?v=ZOCNCh4OXKc
Jeśli miejscowość w Polsce posiada podwójne napisy w j. polskim i języku mniejszości, takie sam napisy można zamontować na stacji kolejowej. Ja rozumiem, że Kowalski nie zna prawa polskiego, ale ktoś w rządzie powinien je znać????????????????
Pieronski adolfki na posku Makreli. U nos nimi gardzom.
"Folksdojczów" baranie, "folksdojczów" bo od :ten folksdojcz, a nie od "ta folksdojcza". Prosta odmiana rzeczowników w języku polskim ci się kłania. Jak można tak szmacić swój język.
Głupie gadanie. Ile ukraińskich nazwisk mają Polacy. Czy to znaczy, że są Ukraińcami?
w dawnej dzielnicy żydowskiej znanej jako gnojówka powywieszać tablice w jidysz: "Szmaty kupuje - Garnki lutuje"
Albo jesteś niedouczony w tej materii albo celowo kłamiesz. Po II wojnie światowej nie wszyscy Niemcy wyjechali. Zostało ich tu sporo i zostali zmuszeni do przyjęcie obywatelstwa polskiego. OBYWATELSTWA nie narodowości. Ich potomkowie czują się Niemcami i mają również obywatelstwo niemieckie. Za tzw. komuny próbowano ich spolonizować, ale swojej tożsamości oni nigdy się nie wyrzekli. Za komuny byli Ślązakami, nie mogli być Niemcami. Byli źle traktowani. Dla nich nie było lepszych stanowisk i lepszych szkół. Ślązak to był gorszy sort. Niedawno nie kto inny tylko Kaczyński określił Ślązaków jako "ukryta opcja niemiecka". Więc o co wam chodzi? Są Niemcy w Polsce, ale ich nie ma? Zdecydujcie się w końcu, Polołki.
Wiadomo, ruska swołocz!
Najwyższy czas zadać pytanie dlaczego w kwestii formalnie nieuznawanej Polskiej Mniejszości Narodowej w Niemczech nie wysuwa się argumentu ,że obecna nowa Niemiecka Mniejszość Narodowa w Polsce realnie utworzyła się i powstała dopiero po 1989 r. natomiast wcześniejsza czyli dawna Niemiecka Mniejszość Narodowa posiadająca swoją ciągłość historyczną i prawną wyjechała z terytorium Polski po II Wojnie Światowej zgodnie z postanowieniami zwycięskich mocarstw na Konferencji Poczdamskiej w 1945 r przestając tym samym na terenie powojennej Polski (PRL-u) formalnie i prawnie oraz realnie istnieć (Po wojnie z Polski wyjechało kilka milionów Niemców którzy utworzyli w RFN tak zwane ziomkostwa wypędzonych ,natomiast pozostać mogły jedynie takie osoby które same zadeklarowały i uznały się za Polaków i za takich Polaków zostały formalnie uznane przez polskie władze) ? Tak więc w obecnej Polsce realnie uznane są za nową Niemiecką Mniejszość Narodową osoby które same uznały się za Niemców dopiero po 1989 r i dlatego obiektywnie przebywają one w Polsce formalnie jako Niemcy dużo krócej niż mieszkający w Niemczech Polacy przybyli tam zarówno w czasach PRL jak również mieszkający tam nadal potomkowie jeszcze przedwojennej Polskiej Mniejszości Narodowej ,która została zlikwidowana prawnie dekretem przez hitlerowców i do dziś jej status formalno-prawny nie został przywrócony przez podobno demokratyczne władze RFN. Zadziwiające jest ,że polski rząd 30 lat temu nie uwzględnił tego oczywistego faktu w negocjacjach traktatowych i pozwolił na to aby Polska i Polacy byli tak nierównoprawnie i niesprawiedliwie potraktowani przez Niemcy w tej kwestii. Już chyba najwyższy czas aby renegocjować traktat z Niemcami i naprawić ten niesprawiedliwy stan rzeczy obiektywnie krzywdzący dla nadal formalnie nieuznawanej Polskiej Mniejszości Narodowej w Niemczech. P.S. Każdy naród ,który dobrowolnie zgadza się na niesprawiedliwe traktowanie go przez inny naród zawsze będzie tak przez niego traktowany i nigdy nie zdobędzie sobie u niego prawdziwego szacunku.
konfederacja = zdrajcy
Nie kopcie dolka polskim mniejszoscia na Litwie , Ukrainie itd.Kazdy kij ma dwa konce !!! A pejsaty Kowalski z knesetu POlin nie musi sie wyPOwiadac za Polske !!!!
Na początku funkcjonowania tego kuriozum większość śląskiego "narodu" stanowili przedstawiciele mniejszości niemieckiej (zwykle o typowo polskich nazwiskach). Także nie dziwi to, że RAŚ tak się zachowuje w tej sprawie.
A dlaczego wiceminister a nie premier, dlaczego zaproponował a nie skierował do realizacji usunięcie tablic, skoro to niezgodne z prawem?!
To rzuca trochę światła na zjawisko folksdojczy, szmalcowników i wydawania Żydów hitlerowcom w czasie wojny.
Kiedy zabrakło kasy na kupowanie volksdeutschy -nasi odwieczni "przyjaciele" zza Odry odgrzebali koncepcję gorlaenvolk -tym razem w wydaniu śląskim ,kaszubskim a nawet mazurskim . Ślązacy w II RP pomimo wielkiego kryzysu i wojny celnej z Niemcami zyli sobie jako tako kiedy hitlerki jak to maja w zwyczaju znowu wprosili sie do nas -zaczęło sie piekło Polaków -także tych ze Śląska zarówno podczas okupacji niemieckiej jak i sowieckiej -ta druga była długofalowym skutkiem wojny . Dziś sprawcy zamieszania tłumaczą poszkodowanym Ślazakom ze to wina ... Polski i Polaków- zaiste perfidia iście gebelsowska .