Polska

Sondaż: czy należy wstrzymać wydobycie w Turowie?

Pracownia SW Research na zlecenie Rzeczpospolitej przeprowadziła sondaż dotyczący zdania Polaków na temat wstrzymania wydobycia w kopali węgla brunatnego w Turowie.

2 min czytania
fot. yt/Above the Earth - Below the Sky
fot. yt/Above the Earth - Below the Sky

Pracownia SW Research na zlecenie Rzeczpospolitej przeprowadziła sondaż dotyczący zdania Polaków na temat wstrzymania wydobycia w kopali węgla brunatnego w Turowie.

TSUE w trybie zabezpieczenia nakazał Polsce wstrzymanie wydobycia węgla w kopalni w Turowie. Postanowienie w tym przedmiocie zapadło w maju w związku ze skargą Czech przeciwko Polsce.

Polska wówczas nie wstrzymała wydobycia, podejmując jednocześnie negocjacje z Czechami w sprawie polubownego zakończenia sporu.

Teraz jednak na wniosek KE TSUE orzekając w składzie jednoosobowym nałożył na Polskę kary finansowe za niewykonanie postanowienia o wstrzymaniu wydobycia. Kara wynosi 500 tys. euro za każdy dzień niewstrzymania. Czechy domagały się aż 5 mln euro kary za każdy dzień niewstrzymania wydobycia.

- Mieszkańcy Bogatyni mają marznąć bo taka jest decyzja TSUE? To nie jest sprawiedliwy wyrok. Ten wyrok jest pozbawiony adekwatności i proporcjonalności - mówił wówczas premier Mateusz Morawiecki.

Kopalnia w Turowie i mieszcząca się nieopodal elektrownia zatrudniają łącznie 8 tys. ludzi, stanowiąc tym samym bardzo istotne dla całego regionu placówki. Ponadto wstrzymanie wydobycia wiąże się również ze wstrzymaniem pracy elektrowni, która zaopatruje w prąd cały region.

Nałożona na Polskę kara jest nieadekwatna także w ocenie Rzecznika Praw Obywatelskich prof. Marcina Wiącka. Europoseł Jacek Saryusz-Wolski zapowiedział zaś w tej sprawie interpelację, ponieważ w jego ocenie TSUE nie ma kompetencji do zajmowania się sprawami polityki energetycznej państw członkowskich UE.

Wyniki sondażu wskazują, że Polacy są podzieleni w kwestii oceny, czy Polska powinna wstrzymać wydobycie, czy też nie.

Większość Polaków nie ma bowiem zdania na ten temat. Jest to jednak większość nikła, bo wynosząca 33,60 proc. badanych.

Minimalnie mniejszy odsetek badanych uważa, że Polska nie powinna wstrzymywać wydobycia. Wynosi on 33,50 proc.

Z kolei 32,90 proc. badanych uważa, że Polska powinna wstrzymać wydobycie węgla w Turowie.

jkg/rp

Komentarze

101 komentarzy

Dodawanie komentarzy wymaga zalogowania.

Nie nazywaj nikogo debilem 29.09.2021, 14:37

bo jeszcze ktoś pomyśli, że jesteś głupi i agresywny.

1/3 TAK 1/3 NIE 1/3 NIE WIEM 26.09.2021, 15:52

- a nam wmawiają, że w Polsce niszczy się demokrację.

Alojzy Cedzidło 26.09.2021, 10:00

A wiesz co "can", totalny geniuszu ,że przyznanie się do niewiedzy to dowód mądrości . Tylko idiota wie wszystko. Gdybyś był mniej zapatrzony w swoją genialność , to byś wiedział ,ze już niejaki Sokrates , mędrzec niegdysiejszy powiedział " WIEM ŻE NIC NIEWIEM " Nie będę tłumaczył na polski czy niemiecki , bo Ty jako geniusz totalny pewno Sokratesa znasz . Tylko nie pisz ,że osobiście .

B52 26.09.2021, 09:45

powstaje pytanie jak Brukselę oczyścić z komunistów którzy nie mają pojęcia o gospodarce a przypomnę tylko panu filipowi że Polacy przystępowali do Unii Gospodarczej a zielony ład to zaprzeczenie gospodarki

B52 26.09.2021, 09:29

poczytaj o bocianim gnieździe w Czechach to się dowiesz czy było z kim negocjować

Filip 26.09.2021, 08:50

Mateusz Morawiecki miał wiele miesięcy, żeby odwołać się od wyroku, czego nie uczynił. Jeśli ta sytuacja go przerasta, to powinien podać się do dymisji. Ten człowiek nie nadaje się na stanowisko premiera. Donald Tusk opluwany przez polityków z PiS-u rozwiązałby problem. Mateusz Morawiecki nie chciał spotkać się w Budapeszcie z premierem Czech, bo nie miał mu nic do zaoferowania? Jeśli Trybunał Julii Przyłębskiej orzeknie, że prawo TSUE nas nie obowiązuje, to Polska nie dostanie dotacji z Funduszu Odbudowy. Wyrok pokaże jakie są intencje obecnej władzy w stosunku do prawa unijnego. Czy jeśli wyrok TSUE jest korzystny, to akceptujemy, ale jeśli nie należy go sabotować? Politycy z PiS-u butni, zarozumiali, popadający w arogancję szkodzą naszemu krajowi. Możliwość polexitu jest całkiem realna.

cam 26.09.2021, 07:29

O jeden się przyznał, że jest KRETYNEM i analfabetą funkcjonalnym :-) NIKT nie chce, ja również, zamykania Turowa, a tylko żeby kopalnia poniosła koszty swojej działalności. A ty Alojz tylko potwierdzasz, że statystyczny wyborca PIS to intelektualna AMEBA i chodzący głęboki deficyt intelektualny.

Taki sondaż jakie IQ pytanych osób 26.09.2021, 06:53

A kogo pytano? Debilów ze smartfonami po gimnazjum? Czy gumowe silikonowe lale które chodzą na fitness? Oni nie potrafią pokazać gdzie leży Polska na mapie Europy a co dopiero pytać o politykę czy gospodarkę.

To jest plastikowe społeczeństwo po gimnazjum 26.09.2021, 06:45

W sondażu pytano pewnie absolwentów gimnazjum, którzy nie potrafią dobrze czytać i pisać albo warsiawiaków, którzy przez całe życie nie wychylili nosa poza swoje miasto może z wyjątkiem wyjazdów na Mazury lub nad Bałtyk. I na tym kończy się ich wiedza o geografii Polski oraz o tym jakie mamy zasoby naturalne i dlaczego powinniśmy używać własne jak robią normalne państwa a nie przepłacać za sprowadzanie ich od obcych.

Jesteś matołem nad matołami 26.09.2021, 06:40

Przez cały okres po 1945 r. do 1990 r. znad NRD i Czechosłowacji nad polskie Sudety i Karkonosze napływały kwaśne deszcze z ich hut i fabryk. Do dziś to widać po uschniętych, obumarłych drzewach - setki hektarów i wszystko było ok. Nikt nie domagał się odszkodowań a szkód dla polskiej przyrody nie można porównać do wydobycia węgla w Turowie, które są znikome.

Sam jesteś "niewydolny" umysłowo trollu 26.09.2021, 06:33

Będziesz płacił 10 razy tyle za ruski, niemiecki, czeski, chiński, ukraiński albo australijski węgiel frajerze za ich "niewydolną pracę" bo nie licz że "zielona energia" zastąpi w 100 % węgiel. Nawet reaktory atomowe nie działają przy -30 stopniowych mrozach o wiatrakach już nie wspominając. Na końcu w razie srogiej zimy zostaje tylko węgiel. Wiatrakami i panelami mozna sie bawić wiosna - lato i to tylko jak będzie słoneczne a nie deszczowe.

ANONIM 26.09.2021, 06:21

Tak, tylko wyborcy PO mogą oskarżać d u p ę za zasrane spodnie, za to że głowa nie pomyślała, żeby pójść i załatwić wszytko w toalecie.

Czołem 26.09.2021, 06:18

jest sobota, jest fronda, jest Lol Content! A gdzie Donek ? Dawać Donka kaczkę i to już!!!!

PORTODUPO 26.09.2021, 06:13

Co rząd zrobił złego w sprawie elektrowni i kopalni w Turowie? Czy rząd PIS wybudował i uruchomił tę inwestycję? Rząd chce żeby ludzie mieli energię elektryczną jaką wytwarza ta elektrownia a ludzie , którzy tam pracują pracę. Rządzący nie mają za co winić siebie.

klaus 26.09.2021, 05:41

nie wiem ale jak czytam ,że prawie połowa jest za zamknięciem Turowa , a druga połowa nie, to zastanawiam się jak zryty czerep trzeba mieć , i jak nie dużo czasu wystarczyło GW. TVN wykształcić u Polaków gen poddaństwa , zdrady , oddaniu suwerenności za poklepanie po plecach że jest się postępowcem , i fanem tvnu, gw., że jest się najlepszym robotem na świecie w zbieraniu szparag, podcierani żołpy Niemcom, następnym razem proszę zapytać czy ci tak postępowi są za wyłączeniem smarfonów, tvnu,internetu,,jak ekologia i zielona energia i postęp to postęp, proszę już tych postępowców zacząć nauczać obsługiwania lamp naftowych,sadzenia zieleniny, a tu się poważnie zastanawiam ,po zjedzeniu zieleniny, tak jak u bydła którego chów należy zlikwidować bo wydzielają się gazy, a co będzie z z tymi zielonymi po zjedzeniu zieleniny czy natychmiastowa utylizacja bo jak to wydzielać po zjedzeniu trawy, tyle etanu.

Portofino 26.09.2021, 04:44

Przecież to Wyszehrad jest solą w niemieckim oku wiec trzeba go było zniszczyć i chyba im się to udało. Współpracy z Beneszem ja już sobie nie wyobrażam, z innym czeskim premierem też nie, bo tą sterowaną przez Niemcy akcją przypomnieli Polakom, że byli i nadal są wrogim Polsce narodem. Wrogim i podłym, który teraz powinien być już tylko traktowany z buta. Czy Ty chińska podróbo nie widzisz, że tu nie chodzi o ekologię? Nie widzisz, że chodzi o obalenie legalnego polskiego rządu i że do tej akcji dołączyły też Czechy a przy okazji o wyrządzenie szkód gospodarczych wszystkim Polakom także Tobie o ile jesteś Polakiem. Oczywiście żadnych pieniędzy nie dostaną i zaszkodzą tylko sobie. Już w przygranicznych po naszej stronie sklepach i knajpach, z których korzystali także Czesi pojawiły się napisy "Czechów nie obsługujemy". Dobra współpraca w Grupie Wyszehradzkiej uśpiła nie tylko nasz rząd, ale nas wszystkich. Znasz pewnie powiedzenie" Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło" uważam, że w tym wypadku tak właśnie się skończy.

ryszard 26.09.2021, 04:35

j.w.

ryszard 26.09.2021, 04:34

Mentalność każdego chama tkwi w przekonaniu, że jak ktoś bije w mordę tzn. ma prawo.

Portofino 26.09.2021, 04:07

Spór o Turów. Winni Czesi, Niemcy, Rosja i TSUE. Rządzący winią wszystkich, tylko nie siebie.

freddy kruger 26.09.2021, 01:46

boze spal wolske niech plonie jak zydzi w jedwabnem !!!!!

fcuk piss 26.09.2021, 01:43

tak jak krasnal po poludniu w stanie wojennym

Anonim 26.09.2021, 01:41

nie klam bo szosty wolska 22 ale od 2000 roku niemcy notuja spadek 12 procent wolska wzrost 1 procent

bog 26.09.2021, 01:38

hahaha nie bedzie !!!!

fcuk piss 26.09.2021, 01:35

no tak ale warszawiacy i reszta polski musi placic slazaka za ich niewydolna niby prace

fcuk piss 26.09.2021, 01:32

a jak byscie sie czuli gdyby niemiecki przedsiebirca mial spalarnie lub utylizacje padliny na nieszczescie obok waszego miejsca zamieszkania co byscie zrobili gdyby nie UE do kogo byscie zlozyli skarge do pinokia i co by pinokio zrobil czolgi wyslal ?

xyz123 26.09.2021, 00:37

PIS-owi ciężko przełknąć fakt, że ograła ich grupka czeskich działkowców.

Asior 25.09.2021, 21:33

32,90 proc. PO. je.b.a.ń.c.ó.w

ceramik 25.09.2021, 19:54

Jak można w ogóle zadać takie pytanie Polakom? Polakom mówię.

Alojzy Cedzidło 25.09.2021, 19:43

No proszę ,już się jeden przyznał , że w " sondażowni " klęknął przed Tuskiem i Angelą.

Alojzy Cedzidło 25.09.2021, 19:34

I znów mamy przykład " praworządności " w Brukseli. Zamknięcie z dnia na dzień kopalni i elektrowni to zagłada dla tego regionu . Dość to łatwo zauważyć . O ile jestem skłonny tą damę brukselskiego sądu zrozumieć bo zachowała się jak babka klozetowa w miejskiej latrynie , która wyszła na skrzyżowanie kierować ruchem drogowym. to za żadne skarby świata nikt mnie nie zmusi do uwierzenia ,że to nie polityka Niemiec . Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to 30 %poparcie dla tego durnego polecenia UE . Poparcia Polaków , czy jakichś folksdojczów . Posłuszeństwo dla Brukseli udupi nas wszystkich . Czy oni tego nie widzą ? Co nie znaczy ,że się upieram przy trwaniu Turowa . Nie jestem uczonym , nie wiem , bo w gronie tych ostatnich też trafiają sią miłośnicy Hajli Hajlu.

Rzeczpospolita zrobiła sondaż na zlecenie Brukseli 25.09.2021, 18:16

Pytano mieszkańców woj. śląskiego??? Chyba nie bo na Śląsku wszyscy wiedzą że sprawa Turowa to spisek czesko-niemiecki.

Ten sondaż to manipulacja prounijna 25.09.2021, 18:11

A kogo badano i gdzie? 1000 osób z warszawskich dzielnic? Co oni wiedzą o wydobyciu węgla? Zyją z tego? Jedźcie na Śląsk to wam ludzie powiedzą co myślą o zamykaniu kopalń.

Ten sondaż to jakaś ściema. RP manipuluje jak GW 25.09.2021, 18:09

Gdzie ten sondaż był robiony? W Warszawie? Pod warszawskim marketem? Kogo pytano? Górników? Co warszawiacy mogą wiedzieć o wydobyciu węgla przecież ani miasto ani Mazowsze z tego nie żyją. Niech zrobią sondaż w woj. śląskim to wszyscy będą przeciwko zamykaniu wydobycia. Wkurzają mnie takie sondaże. To jakby pytać się górali z Zakopanego czy mamy łowić ryby w Bałtyku.

polak 25.09.2021, 17:55

Pepiczki to kraj bez hpnoru i ojczyzny prawdziwej .poddają się jak dziwka najpierw hitlerowi póxniej lewackiej brukseli

cam 25.09.2021, 17:38

Jak dobrze, że PIS rozpoczął seryjną produkcję promów - "ko(s)micznych"?

cam 25.09.2021, 17:37

Czesi NIGDY nie chcieli zamknięcia kopalni czy elektrowni! Czesi chcieli tyko dostępu do WODY w tym regionie! Psim obowiązkiem kopalni jest zapewnić dostęp do wody i ochronę przed hałasem oraz pyłem. To pisowskie DYPŁOMATOŁY doprowadziły do eskalacji tego problemu, który ciągnie się od dobrych paru lat.

Seba 25.09.2021, 17:35

dramatem w Polsce jest ze ponad 32 % badanych chce zamkniecia kopalni....

bez sondazy podpisany wyrok 25.09.2021, 16:51

Obejrzyjcie zajawke, usunietego wywiadu E Stankiewicz.przez republike, sakiewicza. https://www.youtube.com/watch?v=vRSD6jS6sBI

czołem frędzle! 25.09.2021, 16:48

jest sobota, jest fronda, jest Lol Content! A gdzie Antek? Dawać Antka i to już!!!!

Anonim 25.09.2021, 16:43

Tak, tylko wyborcy PiS mogą oskarżać d u p ę za zasrane spodnie, za to że głowa nie pomyślała, żeby pójść i załatwić wszytko w toalecie.

Filip 25.09.2021, 16:34

Zatrzymanie wydobycia w kopalni w Turowie kosztowałoby więcej niż wynoszą czeskie roszczenia. Sędzina z Hiszpanii zna się na prawie, ale nie na pracy kopalni w Turowie. Nawet Czesi nie domagali się zamknięcia kopalni. Od 1958 roku Czesi mają dług graniczny z naszym krajem wynoszący 386,44 ha. Prowadzili wieloletnie negocjacje i działania pozorowane. Nasi nie wnieśli sprawy do arbitrażu międzynarodowego. Czesi na naszym miejscu dawno by to zrobili.

Mirek 25.09.2021, 16:24

Elektrownia Turów pracuje nieprzerwanie od 1962 roku !!! . .........i pracować będzie ....

Mirek 25.09.2021, 16:19

Kopalnia i elektrownia Turów zbudowane zostały za czasów głębokiej komuny i nikomu to nie przeszkadzało . Tyle tylko że mamy sąsiedztwo z Czechami ....narodem wrednym jak nasz Ryży . I tu jest problem ......

!!!!! 25.09.2021, 16:12

Nie nasza wina, że nasz poprzedni rząd bawił się naszym bezpieczeństwem energetycznym, tylko dla swoich interesów partyjnych. Jakby nasz poprzedni rząd PO robił to co do niego należy, to problem Turowa by już nie istniał.

Niemcy to..... 25.09.2021, 16:04

...... czwarty i największy producent CO2 na świecie. Poza tym - co wam szkodzi skierować podobne roszczenia do Niemców i Czechów? Skoro ich elektrownie też są przy granicy?

do anonimka 25.09.2021, 15:58

Rozumowanie i logika starego Volksdeuch-a. Z d u p y wychodzi g o w n o to trzeba ją zatkać.

Maciej Piwowar 25.09.2021, 15:58

Wstrzymanie WYDOBYCIA to ZDRADA.Czyli Polska Staje się Wasalem UE ,vel KRAJEM NIEWOLNIKÓW.Pora OLAĆ CIEPŁYM MOCZEM TSUE, Zmniejszyć wpłatę na KONTO UE do Kwoty symbolicznej.CZY PREMIER--RZĄD PIS ULEGNIE I ZDRADZI NARÓD.

foster czy toster? 25.09.2021, 15:52

Wojtek Wojtek bucu stary!

anonimku ty 25.09.2021, 15:50

debilu

dr.D u p a 25.09.2021, 15:49

Idź się lecz.

Może nie chcę Ci się pisać po polsku? 25.09.2021, 15:45

Pisz po polsku bo cię nie rozumiem!

POlityk EUropejskiego formatu 25.09.2021, 15:39

Gdy rządziła PO udało się skutecznie zlikwidować polskie stocznie ,a po odsunięciu PiS od władzy skutecznie zlikwiduje się polskie kopalnie ...

Anonim 25.09.2021, 15:36

Polska to nie watykan, spadaj do swoich.

Anonim 25.09.2021, 15:35

Debilu w 1920 zssr nie istniało powstało w 1922 roku, typowy katol zero mózgu tony agresji i głupoty.

jaro 25.09.2021, 15:22

trzeba mieć jeba aby formułować tak pytanie albo być kurtyką lub innym naimskim którzy zadeklarowani w uni likwidację Bełchatowa,Turowie,Połańca i innych .Polska bez energetyki,kopalń,rolnictwa i służby zdrowia , wygląda na to ,że te brańże pis właśnie rozwala

Żyd zboczeniec z Gdańska szuka "miłości" 25.09.2021, 14:22

Tu na Frondzie zboczeniec-pedofil pod pseudonimem "𝐑𝐄𝐁𝐄𝐋𝐈𝐀𝐍𝐓" złożył memu synowi (13-latek) następująca "propozycje", cyt. "Daj mi proszę swój numer telefonu to z chęcią zadzwonię i zaproszę cię np. na lody?" - - - - - - - - - - - - - - - Sprawa będzie miała dla tego zboczeńca, tak czy siak, poważne reperkusje!

OKOPZN 25.09.2021, 14:07

Wegiel nasze bogactwo !!!! https://www.youtube.com/watch?v=cRWMZLN0LMQ&t=199s

Pfft 25.09.2021, 13:59

To już nie tylko wszędzie w Polsce, ale wszędzie w Europie zaczęliście widzieć komunistów spiskujących przeciwko wam? Oblężona twierdza coraz mocniej wchodzi, jak widzę.

Katolik wyborca PIS 25.09.2021, 13:45

Jestem bardzo chory , jad kapie mi z pyska i wycieka z du py

Hala 25.09.2021, 13:35

nie wierzę w taki sondaż, bo każdy prawdziwy Polak odpowie, że TSUE bezprawnie żąda takich posunięć. Polska, Polacy i całe terytorium stanowi suwerenność i wara obcym działającym na zamówienie polityczne, wara od Polski !!!!!!!!!!!

rebeliant 25.09.2021, 13:34

Należy wykonać dźwignię tak jak w judo i zaproponować dotacje na lokalny system melioracji i infrastruktury hydrologicznej. Argumentując przy tym, że opadanie wód gruntowych to problem Europy Środkowo Wschodniej - również z dala od kopalni. Zamiast ryzykować rozwojem sporów, które pochłoną masę wysiłku i nerwów i w zamian dadzą jeszcze więcej minusów, lepiej jest wykazać chińskość i w tej trudnej sytuacji zabrać się za taką pracę, która zamiast strat przyniesie jeszcze zyski.

Jim 25.09.2021, 13:22

Kopalnia istnieje od 1904 roku. Komunistka z Hiszpanii skierowana do TSUE postanawia z dnia na dzień, że ma być wstrzymane wydobycie. KE, która akceptowała koncesję nakłada za wydobycie kary bez wyroku, a lewacki "intelektualista" twierdzi, że to wina PIS.

Anonim 25.09.2021, 12:55

Jaka toksyna? Jest problem, a podstawą rozwiązania problemu jest jego zrozumienie. Powie to tobie lekarz, informatyk i każda osoba, która na co dzień zajmuję się rozwiązywaniem problemów. Na lekarza też narzekasz bo postawił tobie diagnozę? Nie moja wina, że nasz aktualny rząd bawi się naszym bezpieczeństwem energetycznym, tylko dla swoich interesów partyjnych. Jakby nasz rząd robił to co do niego należy, to problem Turowa by już nie istniał.

Foster 25.09.2021, 12:54

...,a to też prawda.

heniek 25.09.2021, 12:38

anonim to kretyn

Jak 25.09.2021, 12:35

możesz to pogoń , uważaj tylko na siebie bo pierwszy KOPA dostaniesz w swoją starą dvpę.

* 25.09.2021, 12:35

... i co tam, zapleśniały knedlu wyczytałeś jeszcze? Kiedy pozwą mieszkańców Bogatyni o zużywanie tlenu podczas oddychania?

Do Anonim 25.09.2021, 12:26

Cała wina spoczywa na Anonimie bo swoimi głupimi wpisami wytwarza więcej toksyny niż elektrownia i kopalnia Turów razem

Anonim 25.09.2021, 12:09

Cała wina za zaistniałą sytuację spoczywa na rządzie PiS, który szykuję nas do wyjścia z UE, a Turów ma być największym argumentem w kampami Polexitowej.

Foster 25.09.2021, 12:04

Z czeskich mediów: spór z Czechami o Turów toczy się od wielu miesięcy. Czesi zaskarżyli Polskę do Trybunału Sprawiedliwości UE - ich zdaniem polska koncesja dla kopalni narusza unijne przepisy.

Mirek 25.09.2021, 12:00

Zdradzieckie mordy których jest prawie 33% chcą tego co Czesi i Niemcy . Pytanie w tekście artykułu jest źle postawione bo powinno brzmieć : Czy chciałbyś aby po zamknięciu elektrowni Turów w twoim domu nie było codziennie przez 2 godziny prądu ?!! .

krety zboczeniec 25.09.2021, 11:35

kretyn to kazirodek ..nawet swoja matke gwalci

Anonim 25.09.2021, 11:33

bo tak powiedzieli w tvn, dawniej w innych tvnach mowili ze zydzi roznosza wszy ale nie aryjczycy.......... te kopalnie sa bardzo bliskie siebie ale szkodzi tylko polska

Anonim 25.09.2021, 11:32

ona tylko donkowi PiSda przyklaskuje....

ofiaro inseminatora 25.09.2021, 11:30

gumowym inseminator cie zrobil

Anonim 25.09.2021, 11:27

J*bac unie i twoja matke parchu antypolski

gumowa kaczka 25.09.2021, 11:23

a jak wyglądają wyniku sondażu :czy chciałbyś być młody i bogaty ?

Foster 25.09.2021, 11:21

Ze Śląska to za daleko. Bliżej i taniej by było zakupić węgiel u sąsiadów.

Foster 25.09.2021, 11:18

Polacy to dziwny naród - narozrabiał PIS a pretensje mają do Unii Europejskiej.

Anonim 25.09.2021, 11:01

A co sądzi teściowa Tuska?

POlityk EUropejskiego formatu 25.09.2021, 11:01

PO zlikwidowaniu kopalni i elektrowni w Turowie tamtejsi Polacy będą wysyłani na roboty do Niemiec przy zbieraniu szparagów na polach u bauerów aby nie mieli krzywdy :D

Anonim 25.09.2021, 10:53

Szkopuł w tym, że prawdziwy debil tego nie zrozumie.

odp 25.09.2021, 10:50

Ty raczej modlić się już nie musisz. Wieczny byt w objęciach szatana masz zagwarantowany. Zastanawiam się podła kanalio, do czego jesteś gotów się jeszcze posunąć?

Foster 25.09.2021, 10:49

Czyli większość za wstrzymaniem wydobycia węgla ?. Miejscowi wiedzą z czym to się wiąże.

Foster 25.09.2021, 10:47

....ale oni nie dewastują środowiska naturalnego.

katolicka kretynizacja polski 🇵🇱 25.09.2021, 10:45

"Ponadto wstrzymanie wydobycia wiąże się również ze wstrzymaniem pracy elektrowni..." ponoć węgla na śląsku mamy na 200 lat jak stwierdził jeden debil! w czym problem dostarczać węgiel z innych polskich źródeł...

JPIII 25.09.2021, 10:35

Te durnie z Turowa i okolic niech zaczną odprawiać modły do qoorwy maryśki i starego pedophila boga, który ją gwałcił o spuszczaniu zanieczyszczeń na ich domy a nie sąsiadów, i o wodę dla sąsiadów.

Foster 25.09.2021, 10:33

Mam pytanie - czy granice z Czechami jeszcze są otwarte ?

Ela 25.09.2021, 10:29

W 1920 nikt nie chciał nam pomóc w obronie przed ZSRR, natomiast Węgrzy przysłali nam broń i amunicję. Czesi w tym samym czasie utrudniali ten transport z Węgier. Prosżę sobie o tym poczytać. Historię trzeba znać, bo na niej uczymy się. Jej nieznajomość powoduje mylny osąd teraźniejszości.

Anonim 25.09.2021, 10:23

https://pl.wikipedia.org/wiki/Grupa_Wyszehradzka

kat 25.09.2021, 10:21

NIE, NIE i jeszcze raz NIE! Przez lata PRL-owskiego zniewolenia obowiązywały dyrektywy Związku Radzickiego, a dziś dyktat UE. Po jaką cholerę walczyliśmy o wolność, żeby dziś kłaniać się kolejnemu uzurpatorowi władzy w Polsce? I pamiętajmy jeszcze o jednym, tzw. "gruba kreska" dała zdrajcom Polski prawo do dalszego, konsekwentnego jej niszczenia. Wrogowie wolnej Polski niegdyś grupujący się w PZPR i tzw. FJN (PZPR, ZSL,SD) dziś rujnują nasz kraj z pozycji opozycji totalnej. To są ci sami ludzie, ich dzieci i urabialny, bezrozumny motłoch gwarantujący klakę niszczycielom naszej Ojczyzny. Boże chroń Polskę!

Należy wstrzymać natychmiast. 25.09.2021, 10:19

Poza tym - co wam szkodzi skierować podobne roszczenia do Niemców i Czechów? Skoro ich elektrownie też są przy granicy?

??? 25.09.2021, 10:18

kiedy oni byli przyjaciółmi

Anonim 25.09.2021, 10:15

Nóż w plecy od przyjaciół Czechów. Na szczęscie mamy jeszcze Węgry i.....to na tyle.

Portofino 25.09.2021, 10:12

Wstrzymać należy Czesko- Niemiecką agresję.

Anonim 25.09.2021, 10:10

Gdyby nie debile z solidarności i rządy aws Polska od 20 lat miałaby energetykę opartą na atomie i pewnie też broń atomową, bylibyśmy wolnym krajem, a tak liżemy dupę wszystkim.

Po 11 ... 25.09.2021, 10:10

Ciekawe jakie było pytanie? Mogło być takie: "Czy powinno się przestrzegać prawa?" albo takie: "Czy należy przestrzegać niesprawiedliwych, bezprawnych wyroków wydanych przez skorumpowanego sędziego?".

Pies jebał ten wredny narodzik! 25.09.2021, 10:08

W dyplomacji "wstanie od stołu negocjacyjnego" jest również dyplomacją, jest językiem mniej dyplomatycznym. Były prezydent Trump na drugim spotkaniu z koreańskim despotą Fatso Kim w Wietnamie nieoczekiwanie wstał od stołu, wsiadł do "Beast" następnie do Air Force One i wrócił do USA. Despota koreański został sam jak chüj przy stole. Co się stało? Spotkanie w Wietnamie miało przynieść znaczące szczegóły denuklearyzacji Płn. Korei, tego oczekiwał prez. Trump po pierwszym spotkaniu w Singapur. A tu Fatso Kim zaczął od razu w gumy grać, czym wkürwił Donalda. Dokładnie tak jak to robią przedstawiciele tego gównaniego narodziku jakim są Czechy. Panie Premierze, upłynęły m-ce rozmów i nawet mój pies już wie, że gówniane Czechy grają w chüja. Proszę wstać od stołu w najmniej przez nich oczekiwanym momencie i piierdolnąć drzwiami. Adios motherfuckers. Unia jest pustą nazwą. Każdy sobie rzepkę skrobie.

Anonim 25.09.2021, 10:08

to jest replay jak wtedy z uchodzcami. Wojna o praworzadnosc ktora lamie UE. Merkel to wspaniala kobieta, ale z tej dobroci uczynila nie raz duzo zla. W tym przypadku nie winie jej tylko Ziobre Staszewskiego czy Suskiego bo jak nas widza tak nas osadzaja.

Foster 25.09.2021, 10:00

Co to nas obchodzi ?. Jedni i drudzy kłamią.

Anonim 25.09.2021, 09:58

czyli 66,5% antypolaków mamy w Polsce -trzeba by pogonić to tałatajstwo

Polecane

Czytaj dalej