Dodawanie komentarzy wymaga zalogowania.
Anonim
06.09.2021, 23:52
Nikt myślący nie chce ponawiać błędów swoich dziadków i bezrefleksyjnie się rozmnażać. Kiedyś ludzie ograniczeni intelektualnie myśleli, że jak dziecko się rodzi to z chlebem pod pachą. Szkoda tylko, że Tylu ludzi urodzonych w ubóstwie w zaniedbaniu emocjonalnych wyrosło na materialistycznych potworów, a ich żywot pod względem zbawienia jest pod dużym znakiem zapytania. Tak, tak płodzenie dziesiątego dziecka wcaaale nie było egoizmem, co tam, że szło spać głodne, w chłodzie i warunkach urągającym bydlętom, a co dopiero człowiekowi. Trudno się słucha te nonsensy o egoizmie...
Co tam odpowiedzialność i zapewnienie wszelkich potrzeb dziecka w tym psychicznych. Niech żyje życzeniowy fideizm. Jakoś to będzie, co tam, że nie radzimy sobie z jednym dzieckiem naróbmy wbrew rozumowi, ale pozbawieni egoizmu piątkę.
Poza tym jestem ciekawa jak też biskup w kapłaństwie przeciwstawia się egoizmowi i np. przed świętami Wielkiej Nocy o głodzie i chłodzie spowiada ludzi przez kilkanaście godzin dziennie. Pomimo że ze zmęczenia nic do Niego nie dociera co penitent mówi, ale przecież to będzie ok. będzie brakiem egoizmu, spełnieniem kapłaństwa.
Ciekawy
06.09.2021, 18:46
Koszty wesel są ogromne, dla wielu młodych ludzi nieosiągalne. Rodziny coraz mniej liczne a każdy chciałby fajne wesele. O braku perspektywy na własne lokum nie wspominając. Nie łatwo podjąć decyzję o sformalizowaniu związku, bo dla jak widać coraz większej ilości młodych osób to gigantyczny problem. A samym gadaniem się go nie rozwiąże.
Marcin
06.09.2021, 15:57
Zgadzam się że jest plaga związków nieformalnych, ale kościół sam się do tego przyczynia - mimo że z moim partnerem chcieliśmy zawrzeć sakramentalne małżeństwo nie możemy, więc żyjemy w związku nieformalnym.
Felek
06.09.2021, 15:23
A co na to wszyscy rozwodnicy z Pisu? Kurski, Czarnecki, Kaczyńska? Aaa zapomniałem, że oni są błogosławieni inaczej no i grube koperty dla biskupa dali.
mistrz
06.09.2021, 14:36
@Pokręć Pracownicy KK Cię zastraszają Grożą Ci? Potrzebujesz jakieś pomocy?
mistrz
06.09.2021, 14:33
Niue zapominaj że WSZYSCY składamy się na utrzymanie Książąt Wyznaniowych z Episkopatu. Część z nas wbrew własnej woli
MaxFiend
06.09.2021, 13:55
Ale co to ma do rzeczy?
antymilo
06.09.2021, 13:29
Stary onanista odwraca uwage od moralnego rynsztoka w swojej firmie......
Anonim
06.09.2021, 13:28
Daj mu spokój, chodzi o związki nieformalne wśród kleru.
public_
06.09.2021, 13:27
ja też uważam, że nieformalne związki księży z gosposiami są plagą. Biedne dzieci muszą potem do tatusia mówić "wujku".
barrt21
06.09.2021, 13:27
więcej cytujcie tego wolskiego szczura a nasz patryjotyzm się jezcze umocni.
cotozanazwa
06.09.2021, 13:26
A on w jakim jest związku?
Słychać wycie !!! znakomicie :D
06.09.2021, 13:15
jak ujadacie komuchy elgiebetowcy i wszelka maść żydowska to znakomicie, znaczy się brawo Abp. Jędraszewski, wszelka ta masa ohydy dostała między oczy prawdą i BOLI :) i musi boleć :)
katolik
06.09.2021, 13:03
Zgadza sie, bo własnie masoni bazujac na osiagnieciu całkowitej szczesliwosci, zdrowia bedą ludzi uzalezniac od chemii genetycznej, to jest ich plan!!
Moly
06.09.2021, 12:07
Jeszcze nigdy nic wartosciwego ten czlowiek nie powiedzial.
Pokręć
06.09.2021, 11:57
Nie musisz się na tym skupiać. Skup się na swoich przewinieniach a nie na cudzych. Czy myślisz, że jak jakiś aktywista "zielonych" powie mi, że jestem taki i owaki, bo jem mięso, to się tym przejmę? Czym mi zagrozi? Ma w ogóle czym, skoro w życie pozagrobowe nie wierzy a skutki mojego jedzenia mięsa raczej mnie nie dopadną (ja już będę w grobie jak Ziemię jej własny klimat usmaży).
Czemu nie traktujesz księży tak, jak ja lewicowych eko-wege-aktywistów, wysyłając ich na drzewo?
kefas
06.09.2021, 11:50
niech eminencja spojrzy na własne podwórko ile związków nieformalnych mają współbracia w kapłaństwie...
Anonim
06.09.2021, 11:49
I lekcji opatrywania poparzeń (tylu ludzi co roku się czymś parzy), i lekcji pomagania ..., tylu ludzi co roku sobie robi ...
Wszystkich srok za ogon nie złapiesz.
Pokręć
06.09.2021, 11:47
Co się tak podniecasz?
Ktoś Ci każe ich słuchać? Jak mi jakiś polityk lewicy powie, że "każdy facet powinien choć raz w życiu spróbować seksu analnego z kolegą, żeby wiedzieć o co w tym chodzi i w ogóle co i jak", to myślisz, że się tym przejmę? A tym bardziej, że będę się czuł w jakikolwiek sposób zobowiązany do zastosowania się do takiej rady?
Wyluzuj majty, żyj jak chcesz i na jakich papierach chcesz! Nikt Ci nie broni! Dlaczego się przejmujesz opinią jakiegoś faceta tylko dlatego, że wielu ludzi go słucha i uważa za autorytet? Niech go słuchają ci, co chcą go słuchać. Ty nie musisz.
Każdy konsekwencje swoich wyborów poniesie sam, osobiście. To wszystko.
Adeptus
06.09.2021, 11:45
Z wycofaniem religii się zgadzam, ale co do tego drugiego - zapewne nie zdajesz sobie sprawy z tego, że większość szkół w Polsce nie ma basenów (ani nie znajduje się w miejscowościach z basenami).
adeptusrpg.wordpress.com
Agnostyk
06.09.2021, 11:33
O co tym koloratkowym sukìnsynom chodzi? Jak ktoś chce brać ślub to niech bierze a jak nie no to nie. Dlaczego te katolickie gnojē próbują wymuszać na wszystkich, aby zyli według ich zasad? Niech każdy zyje jak chce. Poza tym co takiego robi kler, aby sluchac ich rad? Jedyne co potrafią to wyciągać łapska po kasę, molestować dzieci i piërdolic farmazony z ambony. Jak dla mnie to są zupełnie bezużyteczni dla społeczeństwa.
PILNE!!!
06.09.2021, 11:20
Religia - do kościoła - w szkołach - obowiązkowa nauka pływania i pierwszej pomocy minimum 2 x w miesiącu na basenie. Modlitwą siebie czy kogoś nikt nie uratuje a tyle utonięć co roku jest
PILNE!!!
06.09.2021, 11:18
znajd se własny nick gimbie wsiowy
Adeptus
06.09.2021, 11:08
Hedonizm MOŻE prowadzić do zniewolenia, jeśli się uzależnisz. Natomiast religia jest zniewoleniem z założenia.
adeptusrpg.wordpress.com
katolik
06.09.2021, 11:03
mowa o hedonizmie, który w perspektywie doprowadzi do zniewolenia człowieka, Kolego
Adeptus
06.09.2021, 10:55
No i co złego jest w pragnieniu zdrowia i szczęścia? No z katolickiego punktu widzenia zapewne dużo, bo człowiek zdrowy i szcześliwy jest trudniejszy do otumanienia obietnicami zaświatowego "zbawienia". Dla chrześcijanstwa im gorzej, tym lepiej.
adeptusrpg.wordpress.com
***** ***
06.09.2021, 10:54
G wiesz w D byłeś. Może mieć pieniądze, karierę, udaną rodzinę i dobre relacje społeczne oraz mieć kościół w głębokim poważaniu. Tak właśnie jest najczęściej.
"Ja sobie będę żył tak jak mi się podoba"
06.09.2021, 10:52
I gówno ci z tego wychodzi! Nie masz pieniędzy, nie masz rodziny, przyjaciół, ale masz internet. I to jest k urwa życie, jakie ci się podoba!
katolik
06.09.2021, 10:51
SSPIS nazisci mówia Polakom aby przyjęli chemię genetyczną, bo za wszelka cenę muszą być zdrowi, nikt nie moze mieć kataru, tylko samo szczescie
mistrz
06.09.2021, 10:49
Każdy kto uważa że jego bóg dał mu prawo decydować o tym co wolno lub nie wolno drugiemu człowiekowi musi najpierw niewątpliwie wykazać istnienie tego konkretnego boga
Anonim
06.09.2021, 10:49
Göwno mnie obchodzi stanowisko kosciola do związków nieformalnych i generalnie do wszystkiego. I w ogóle czemu kogokolwiek zdanie KK miałoby obchodzić? Ja sobie będę żył tak jak mi się podoba i żaden kleszy pedofil nie będzie mi narzucał żadnych zakazów i nakazów. To, ze ktoś zyje sobie bez ślubu, to nikomu tym krzywdy nie robi, a to ze komuś się to nie podoba to już jego problem. Pozdro
katolik
06.09.2021, 10:48
właśnie, odstapmy od tych świeckich instytucji i będzie sie żyć normalniej
Anonim
06.09.2021, 10:39
Niby nic do tego, a pieprzysz w kółko o tym swoim Marokańczyku, jakby on i urodzenie mu dziecka to był twój największy życiowy sukces.
katolik
06.09.2021, 10:37
szpitale sa opłacone, aby fałszywie swaidczyc o klamstwie pandemii, niech sobie dodrukuja kasy i przestaną sie użalac bez przerwy, bo sie żygać chce. Natomiast jak SSPIS autorytarny system odda Kosciołowi ziemie zabrane przez współbraci SSPIS, komunistów, to wtedy Kościoł moze sie opłacać sam, ale najpierw muszą mu oddać jego mienie
katolik
06.09.2021, 10:33
Episkopat z Abp Gądeckim dał zgodę na mordowanie Polaków chemia genetyczną, nic co teraz chcielibyście osiągnąć w waszych nauczaniach, nie bedzie ziarnem które wpadło w ziemię o obumrze, bo bóg już nie potrzebuje waszej fałszywej nauki. Szataństwo pseudopandemiczne szię szerzy, papież podobno powiedział, ze bez szczepienia nie wchodzi sie do kościoła. Bóg nie bedzie błogosławił, pozwoli na wszelkie zło i kiedyś, gdy uzna sam wkroczy do akcji i stworzy historię swiata znów wg siebie, bo teraz masoni chcą ją tworzyc, mordujac
Adeptus
06.09.2021, 10:32
Gów.no prawda. To hedonizm jak najbardziej do granic - granicą jest naruszanie wolności drugiej osoby. I liberał jak najbardziej może kochać ofiarnie - tylko, że ponosząc ofiary faktycznie na rzecz drugiej kochanej osoby, a nie wyimaginowanych zasad w rodzaju "jeśli używacie antykoncepcji, to znaczy, że się nie kochacie i nie ma znaczenia, że obojgu by wam to pasowało". A co do odrzucenia krzyża i zbawienia - tu się zgodzę. I bardzo dobrze, bo je należy odrzucić.
adeptusrpg.wordpress.com
Zbok szuka kasy
06.09.2021, 10:31
Coraz bardziej rozpaczliwie. I czepia się kogo popadnie. Dogadaj się z tym idiotą, co Kellera-Krawczyka we wszystko miesza, będzie was dwóch zboczeńców.
Anonim
06.09.2021, 10:30
Zadłużenie szpitali - 14 mld pln. Roczny koszt utrzymania czarnych pijawek - 20 mld pln.😁😁
Wysyp zboka
06.09.2021, 10:29
Ile razy można reklamować swojego (?) syna? Księża, do roboty!
Alfons czepia się wszystkich
06.09.2021, 10:27
Kolejne ogłoszenie zboka. Co na to nieistniejący admin frondy?
Glaudiusman
06.09.2021, 10:27
Niestety ideologia liberalna to egoizm, przyjemność, hedonizm bez granic, zamknięcie na miłość ofiarną, odrzucenie krzyża, ale również w konsekwencji i własnego zbawienia. Jest to droga do przepaści ognistej. Jest czas młodości i zabawy, ale jest czas na odpowiedzialność w rodzinie. Ten czas jest jednak stosunkowo krótki. I należy go wykorzystać.
Czy tego alfonsa nie da się usunąć?
06.09.2021, 10:26
Te ogłoszenia będą miały poważne reperkusje nie tylko dla handlującego dzieckiem zboka, ale i dla portalu.
Zbok przyczepił się do kolejnej osoby
06.09.2021, 10:24
A przecież chodzi, pod płaszczykiem obrażania kolejnych frondowiczów, o sprzedawanie ciałka 13-latka. Sprawa będzie miała dla tego alfonsa poważne konsekwencje.
Anonim
06.09.2021, 10:20
Później taki dziaders Maras zagaja mądrymi słowami po czym wsiada w limuzynę i jedzie na wystawny obiad. Pokuszawszy uda sie do swoich komnat, gdzie juz czeka obsługa dziadersa gotowa mu nadskakiwać. Typ w ogóle nie zna życia tylko się mądruje. I się dziwić potem że młodzież to widzi i wyciąga wnioski?:) Ja się nie dziwię. Młodziez pójdzie do pracy i zauważy że państwa wraz z kościelnymi dziadersami okradają go do gaci. I jak tu żyć? Miec rodzinę dzieci itd? Armia budżetowych pierdzistołków do utrzymania i jeszcze dziadersy w sutannach też doją.
Anonim
06.09.2021, 10:16
W Polsce cios Kościołowi zadała religia w szkole. Młodzież dostała szansę zapoznania się bliżej z gagatkami w sutannach. Teraz to efekt tego, w życie wchodzą kolejne roczniki młodzieży już nauczanej religii za przymusowo na ten cel zabierane pieniądze ich rodziców. Sacrum wlazło w strefę profanum celem regularnego udoju finansowego, a młodzież jak słusznie mawiał JP@ jest bardzo wyczulona na fałszywców.
PILNE!!!
06.09.2021, 10:15
zydek Po 11 ... precz_z_komunia pisze CYT.: "Polski cham, antysemita zassany, ośmielony wyłazi ze swych śmierdzących nor i jaskiń i pokazuje swą wszechpolską tępotę umysłową i impotencję… cykl rozpłodowy chama polskiego trwa…" - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - "prof. dr" Jan Hertrich-Woleński i jego PATOLOGICZNA NIENAWIŚĆ do KK i Polski. I na taką kürwę żydowską idą moje podatki!
Adeptus
06.09.2021, 10:09
A nie przychodzi Ci do głowy, że rozsądnych ludzi nie obchodzi żadne "rozliczanie grzechów" przez wątpliwej egzystencji boga, tylko hipokryzja kościelna tu, w realnym świecie?
adeptusrpg.wordpress.com
PILNE!!!
06.09.2021, 10:04
Księża KK sami są sobie winni - dawniej politycy z trybun przemawiali, dziś przemawiają z ambon - ze skrajności w skrajność = POLSKA, a później płacz, że młodzi odchodzą od kościoła (katolickiego, bo protestanci tego problemu nie maja, a nawet konwertytów więcej niż niegdyś, czego Frendzel nie napisze...).
POdPIS
06.09.2021, 09:57
Czyż Narodowy decydent nie uświadomił cie że w Polsce jest sort podlegający jurysdykcji watykańskiej , jurysdykcji partyjnej i cała reszta wisząca na ziobrze..
MaxFiend
06.09.2021, 09:57
Skoro to są czyjeś przemyślenia, to po co Jędraszewski je upublicznia i jeszcze uważa, że należy je traktować jako "naukę"? Niech się skupi na własnych przewinieniach a nie cudzych.
XYZ
06.09.2021, 09:50
Jędraszewski to taki Macierewicz kościoła.Jak kościół nie chcę stracić reszty młodych to niech lepiej go schowają.
janton
06.09.2021, 09:49
ciekawe co na to Kurski czy pełna cnót niewieścich niejaka Marta
Pokręć
06.09.2021, 09:43
Masz to tak rozumieć, że za swoją duszę odpowiadasz Ty sam przed Bogiem. Ja ani abp. Jędraszewski nie będzie odpowiadał za Twoje osobiste grzechy.
Nie interesuj się tym, kto żyje w rodzinie patchworkowej i jak się stara, tylko zajmuj się sobą.
Grzechem nie jest to, co księża określa jako grzech, tylko to, co Pan Bóg określił jako grzech. Nas obowiązuje Ewangelia. Tam jest napisane co i jak.
Z grzechem jest jak z paleniem papierosów - może Ci najnaczelniejszy lekarz po werdykcie Najwyższego Konsylium powiedzieć, że palenie papierosów jest nieszkodliwe. I że możesz palić bez konsekwencji. Jak myślisz, czy twoje płuca i reszta ciała też słyszy takie orzeczenie? Sądzę, że będziesz miał równie zniszczone płuca, serce i wszystko inne tak samo jak ktoś, kto świetnie wiedział, że palenie zabija, a jednak palił. Grzech niszczy duszę tak, jak dym papierosowy ciało. I to, że księża grzesza, czasem nawet bardzo ciężko, dużo ciężej niż Ty - nic Ci nie pomoże, jeśli sam będziesz grzeszył. Tak jak palaczowi tytoniu nie pomoże, że jego lekarz odradzając mu palenie, sam palił jak lokomotywa. Lekarz będzie miał swoją chorobę, Ty swoją. Takie są prawa rzeczywistości. jej się nie da zakląć ani zmienić słowami, nawet, jeśli są to słowa samego papieża, czy innego biskupa. Prawda i rzeczywistość nie zależą od słów. Niczyich, prócz Słowa Bożego. Tak więc nie wkurzaj się na lekarza, jak radzi Ci odstawić fajki i alkohol ani na żadnego księdza, który radzi Ci nie grzeszyć. Bo to Ci NIC nie da.
Mi tam lata kto żyje w jakim związku i z kim. Ja nie żyję w żadnym związku a na seks mam wywalone po całości. Nie chce mi się bawić w tę biologię. Chwila przyjemności a potem zapieprz przez resztę życia. Moim celem jest zbawić duszę, jest mi obojętne, czy Polska będzie, czy nie, czy Kościół będzie, czy nie - niech sobie następne pokolenia układają sprawy jak chcą, ja sobie życie układam sam. Wisi mi, czy na mój grób będą sikać muzułmanie, Chińczycy, liberałowie, czy Polacy-katoprawacy.
Ja mam zbawić WŁASNĄ duszę, więc nie bawię się w żadne "małżeństwo" - ono jest jak kula u nogi w drodze do Nieba. Mam wywalone na to, czy to się nazywa "rozwód", czy "unieważnienie małżeństwa" i ile to kosztuje ani jaki był zamysł Pana Boga, kiedy stwarzał człowieka jako kobietę i mężczyznę (swoją drogą, ciekawe, co wtedy jarał, tam muszą być naprawdę fajne zioła...). Mnie to nie dotyczy, po prostu. I nie mam ochoty, żeby mnie to dotyczyło i wolę mieć święty spokój.
Adeptus
06.09.2021, 09:39
Chcesz znać słowo boże na temat rodziny? Proszę bardzo: "Nie przyszedłem przynieść pokoju, ale miecz. Bo przyszedłem poróżnić syna z jego ojcem, córkę z matką, synową z teściową i będą nieprzyjaciółmi człowieka jego domownicy. Kto kocha ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. I kto kocha syna lub córkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien"; "Jeśli kto przychodzi do Mnie, a nie ma w nienawiści swego ojca i matki, żony i dzieci, braci i sióstr, nadto i siebie samego, nie może być moim uczniem"; "I każdy, kto dla mego imienia opuści dom, braci lub siostry, ojca lub matkę, dzieci lub pole, stokroć tyle otrzyma i życie wieczne odziedziczy"
adeptusrpg.wordpress.com
Adeptus
06.09.2021, 09:38
Ależ ja zdaję sobie sprawę z rozwoju medycyny. To mój rozmówca próbuje wmawiać, że przyczyną chorób jest grzech. Wniosek - sposobem na przezwyciężenie negatywnych skutków grzechu jest medycyna, a nie modły do jahwe i jego bękarta.
Adeptus
06.09.2021, 09:32
Żydzi? W sensie Twoi idole joszke i miriam z Nazaretu ich stworzyli?
adeptusrpg.wordpress.com
POdPIS
06.09.2021, 09:19
To na cholerę nam wymiar sprawiedliwości tak kosztowny i niemrawy skoro sprawiedliwy sędzia jest tylko jeden
Żyd zboczeniec bezkarny skurwysyn
06.09.2021, 09:14
Tu na Frondzie zboczeniec-pedofil pod pseudonimem "𝐌𝐚𝐱𝐅𝐢𝐞𝐧𝐝" złożył memu synowi (13-latek) następująca "propozycje", cyt. "Daj mi proszę swój numer telefonu to z chęcią zadzwonię i zaproszę cię np. na lody?" - - - - - - - - - - - - - - - Sprawa będzie miała dla tego zboczeńca, tak czy siak, poważne reperkusje!
Bóg
06.09.2021, 09:10
rozliczy każdego z jego grzechów. Więc skup się na własnych przewinieniach, a nie na cudzych.
Żałosny jesteś
06.09.2021, 09:07
rafałku. Mierzysz Arcybiskupa swoją miarą, więc wychodzi ci, że jest głupi. Oby dobry Bóg dał ci choć odrobinę rozumu!
MaxFiend
06.09.2021, 09:06
Rozwodnicy, którym za kasę unieważniacie małżeństwa wam nie przeszkadzają? Może najpierw zacznijcie od siebie zakłamani hierarchowie?
Żyd zboczeniec bezkarny skurwysyn
06.09.2021, 09:04
Tu na Frondzie zboczeniec-pedofil pod pseudonimem "𝐑𝐄𝐁𝐄𝐋𝐈𝐀𝐍𝐓" złożył memu synowi (13-latek) następująca "propozycje", cyt. "Daj mi proszę swój numer telefonu to z chęcią zadzwonię i zaproszę cię np. na lody?" - - - - - - - - - - - - - - - Sprawa będzie miała dla tego zboczeńca, tak czy siak, poważne reperkusje!
ABC
06.09.2021, 09:03
"We czci niech będzie małżeństwo pod każdym względem i łoże nieskalane, gdyż rozpustników i cudzołożników osądzi Bóg".
(List św. Pawła do Hebrajczyków 13:4)
I jeszcze słowa Chrystusa: "A sądem jest to, że Światło przyszło na świat, lecz ludzie bardziej ukochali ciemność, ponieważ ich czyny były złe. Bo każdy popełniający podłość nienawidzi światła i nie przychodzi do światła, żeby jego czyny nie zostały wykazane. Natomiast wykonujący prawdę przychodzi do Światła, żeby jego czyny okazały się zdziałane w Bogu” (J 3,16-21).
Wątpię, czy bluźniercy i nienawistnicy wypisujący bzdurne komentarze będą chcieli posłuchać Słowa Bożego, ale na wszelkie wypadek warto przypomnieć, co powiedział Chrystus i św. Paweł.
Żyd zboczeniec z Gdańska szuka "miłości"
06.09.2021, 09:03
Tu na Frondzie zboczeniec-pedofil pod pseudonimem "𝐊𝐋𝐀𝐏𝐀𝐔𝐂𝐉𝐔𝐒𝐙" napastował mego syna (13-latek). Oto co mu "proponował" cyt. "Daj mi proszę swój numer telefonu to z chęcią zadzwonię i zaproszę cię np. na lody?" - - - - - - - - - - - - - - - Sprawa będzie miała dla tego zboczeńca, tak czy siak, poważne reperkusje!
rebeliant
06.09.2021, 09:03
Panie katolicka rękawiczko prosioswinio dla braci starszych w wierze - miedzy innymi właśnie w ten sposób stworzyli, że tacy ludzie są wpychani do takiej roli. Wiele z tych kobiet to w rzeczywistości dziewczynki z domów gdzie na chfałkę Boga ojca chlało się wódę i brało się robotę z krzyża ile tylko fabryka dała. Tego pilnowali klechy, a wszystko szło do zasilania banków, które należą do starszych i mondrzejszych. A zapity oślepiony krzyżem wierny wolałby zabić własną córkę lub popędzić z domu, aby go wielebny poklepał po plecach i za dobre jego słowo. A liczyć się powinna zacięta walka o życie wykorzystując przy tym wszystkie dary natury. Komuchy zorientowały się, ze dzieci stanowią świetny materiał na nieświadomych agentów i tak samo wierni kościoła są agentami wymierzonymi w nich samych.
fuzzy81
06.09.2021, 08:57
Główne źródła laicyzacji społeczeństwa:
KK oferuje politykę w kazaniach
Brak umiejętności przyciągnięcia do siebie młodzieży
Afery pedofilskie i próby zamiecienia ich pod dywan
rafal_gryf
06.09.2021, 08:56
Boże, jaki on jest głupi. Niby ma doktorat, niby zna różne słowa, ale to połączenie socjologizmu (cokolwiek to znaczy), egoizmu, hedonizmu, to brednie. W liczbie rozwodów ma niestety udział KK. Zapytajmy co się dzieje na tzw "naukach przedmałżeńskich". Przecież to farsa. Do niczego nie przygotuje, nikogo nie wyedukuje i nic to nie zmieni. A to tylko jeden drobny kamyczek w tej całe sprawie, Idiota jeden.
Anonim
06.09.2021, 08:55
Niedziwne, że anioł musiał zrobić robotę.😁😁😁
Portofino
06.09.2021, 08:55
Bóg stworzył mężczyznę i kobietę a urwę i alfonsa stworzyli żydzi.
Klapaucjusz
06.09.2021, 08:55
Ciekaw jestem czy na Pielgrzymkę Rodzin przybył prezes Kurski wraz z drugą kościelnie-formalną żoną albo chociaż Marta Kaczyńska z trzema mężami.
151
06.09.2021, 08:55
Procentowo wsrod kleru , zwiazkow nieformalnych jest najwiecej. Wie co mowi .
rebeliant
06.09.2021, 08:50
Przez klesze pyerdy ludzie nie patrzą na to co można zrobić, lecz od razu palą całą wieś.
rebeliant
06.09.2021, 08:48
Ja tu akurat nie zachwalam chrześcijaństwa, lecz wskazuję na branie tych biblijnych słów śmiertelnie poważnie, a z drugiej strony, aby tych słów się nie pozbywać, lecz odbierać je jako pewien rebus. A mianowicie - słowa te mają słuszność, gdyż zabawa z bogami wymaga oderwanie siebie od domostwa.
Co za idiotyzm
06.09.2021, 08:47
Tępoto umysłowa - w dawnych czasach medycyna była na bardzo niskim poziomie. Jeszcze na początku XX wieku nie umiano leczyć chorób wenerycznych; teraz idziesz do dermatologa i po paru tygodniach jesteś wyleczony. Wstyd, że taki nieuk w ogóle zabiera głos!
Wzór rodziny
06.09.2021, 08:45
Maryja mająca jakieś 14 lat, i Józef powyżej lat 80.
rebeliant
06.09.2021, 08:44
Mamy plagę związków nieformalnych na przykład u rozmaitych plemion amazońskich, które do życia podchodzą bardzo poważnie, a katodebilami nie są (nie są też jak to śfięłte k u r w y wciskają tępymi lewackimi dziwkami). Większość z tych kobiet ma wiedzę o przyrodzie, przy której wielebne k u r w i s ko by się po prostu zesrało z bezradności.
Adeptus
06.09.2021, 08:44
"Bogami"? Bogowie pogańscy nie wymagali, żebyś ich kochał bardziej od bliskich. Nie mówię, że pogaństwo nie ma wad, ale w porównaniu z chrześcijaństwem jest super.
adeptusrpg.wordpress.com
Plaga to kler
06.09.2021, 08:42
Księża są przy tobie tuż po urodzeniu, kiedy cię chrzczą. Potem masz ich w szkole, jeżeli rodzice byli bigotami i powierzyli im twoją edukację. Kolej na pierwszą komunię, lekcje katechizmu i bierzmowanie. W dniu ślubu ksiądz powiada ci, co masz robić w sypialni, a nazajutrz, żeby mieć się czym podniecać w konfesjonale, pyta cię na spowiedzi , ile razy to zrobiłeś. Tobie o spółkowaniu mówią księża ze wstrętem, a sami wstają codziennie z łóżek, gdzie je uprawiali; nie myją nawet sobie rąk i idą jeść i pić swojego Pana, żeby potem wydalić go z siebie i wysikać. Powtarzają że ich królestwo nie jest z tego świata, ale zgarniają, co się da. Cywilizacja nie osiągnie doskonałości, póki ostatni kamień z ostatniego kościoła nie spadnie na ostatniego księdza i nie uwolni świata od tej pasożytniczej hołoty.
POdPIS
06.09.2021, 08:39
Tej wsi gdzie jako pacholę Matula Marusia na służbę Bogu wysyłała nie ma już .Pokrył ją niepamięci kusz.
Ale Jędraszewski mentalnie tkwi jeszcze w tamtych czasach i myśli że jego bezgraniczne zniewolenie i poświęcenie w seminarium cały czas będzie owocowało dominowaniu nad stadem owieczek bezdurno wpatrzonych w jego wizerunek .
Ludzie poznali drugą mroczną stronę kościoła i niekoniecznie ją akceptują a księża coraz częściej zostają z ręką w nocniku i na nauczycielskim pensum które też coraz bardziej iluzoryczne się staje .
Takie czasy .
Żyd zboczeniec z Gdańska szuka "miłości"
06.09.2021, 08:38
Tu na Frondzie zboczeniec-pedofil pod pseudonimem "𝐑𝐄𝐁𝐄𝐋𝐈𝐀𝐍𝐓" napastował mego syna (13-latek). Oto co mu "proponowal" cyt. "Daj mi proszę swój numer telefonu to z chęcią zadzwonię i zaproszę cię np. na lody?" - - - - - - - - - - - - - - - Sprawa będzie miała dla tego zboczeńca, tak czy siak, poważne reperkusje!
Żyd zboczeniec z Gdańska szuka "miłości"
06.09.2021, 08:38
Tu na Frondzie zboczeniec-pedofil pod pseudonimem "𝐑𝐄𝐁𝐄𝐋𝐈𝐀𝐍𝐓" złożył memu synowi (13-latek) następująca "propozycje", cyt. "Daj mi proszę swój numer telefonu to z chęcią zadzwonię i zaproszę cię np. na lody?" - - - - - - - - - - - - - - - Sprawa będzie miała dla tego zboczeńca, tak czy siak, poważne reperkusje!
rebeliant
06.09.2021, 08:37
" Kto kocha ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. I kto kocha syna lub córkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien"" - te słowa są korzystne dla świadomości do obrony przed bogami, stanowią informację dla śmiałków, a całe z nimi zamieszanie polega na tym, że ktoś usilnie wzbudza w uzwojeniach zahipnotyzowanych, że oni tak muszą. Bo i co z tego, że ktoś nie jest godzien figurki Jezusa ? Bo jeżeli chodzi o sprawy materialno-prawne (ze strony społeczeństwa), to wówczas mamy ewidentnie do czynienia z sektą globalną, a nie wiarą w Boga.
Anonim
06.09.2021, 08:30
Obecnie tylko retorycznie "wyzwolono" kobietę, w zasadzie ją wyuzadano, prostytutki zapraszane do szkół, jako wzorce osobowe! Pozycja naszych babek i matek w społeczeństwie i rodzinie była dużo wyższa. Dużo więcej władzy, dużo więcej szacunku. Mówię o Polkach, katoliczkach, oczywiście.
Adeptus
06.09.2021, 08:29
Czyli zamiast historykom, mam zaufać jakieś randomowemu gościowi z netu nie podającemu żadnych dowodów na swoje twierdzenia?
Biszkopt mówi
06.09.2021, 08:28
60% księży rzymskokatolickich sypia na boku (z kobietą lub mężczyzną).
Adeptus
06.09.2021, 08:28
No ale w takim razie wygląda na to, że im większa pobożność, tym większa grzeszność.
I najwyraźniej grzeszność powodująca choroby nie spada na skutek modlitw, nabożeństw czy przestrzegania przykazań, ale rozwoju medycyny i upowszechniania higieny oraz zdrowego odżywiania.
xyz123
06.09.2021, 08:28
Abp Jędraszewski o "pladze" związków nieformalnych. Wskazał na "nieszczęście społeczne" A z jakiego związku pochodził Jezus. On nie zna historii religii na którą się powołuje? Wyraźnie uderza w PiSowskie "związki nieformalne" - Obajtek, Kaczyński, Martusia, Mazurek, Terlecki, Gliński, Kuchciński, Witek, obydwie żony Gosiewskiego, Bielan, a Cejrowski, a Mariusz Antoni Kamiński. Poucza facet któremu jego Korporacja Finansowa nie pozwala nawet zamoczyć - obłęd ...
rebeliant
06.09.2021, 08:27
Mam rozumieć, że synagoga szatana wykorzysta święte zaklęcia, aby rzucać kłody pod nogi tym, którzy mają po parę dzieci z różnymi osobami, ale starają się nie przyjmować negatywnych, destrukcyjnych odruchów (w stylu: precz ladacznico z mojego domu "po bożemu"), lecz ze wszystkich możliwości, które daje natura wykorzystać, aby wyżywić i spędzać czas w takiej wspólnocie. Rozumiem, że to nie są słowa rzucane na wiatr, gdyż wielebni przecież mają wgląd w dane osobowe, spędzają masę czasu na śledzeniu ludzi i zbieraniu o nich informacji. I jestem w dużej mierze przekonany, że sami biorą udział w eliminacji ludzi, którzy nie wpisują się w ich klucz władzy - podtruwając jak nie narkotykami, to alkohole, to szczucie, jednych przeciw drugim (przecież wiele córek ugrzęzło w tzw. prostytucji bo ojciec przecież wypędził, mało nie zesrał się z całkiem nieuzasadnionego wstydu przed księciem). A to jest prosta sprawa - należałoby przyjąć sprawę taką jaka ona jest i z całych sił bronić życia - także tej zaciążonej "prostytutki". Jednak skur.w.iele czynią wszystko, aby dobijać, są oni rękawiczką tych którzy nauczyli ich zaklęć z biblijnych.
Dzieci z takich związków to pomsta na tych co chcieli się wywyższać ponad innych !!!
Nie do końca...
06.09.2021, 08:17
Jest takie trafne powiedzonko - historię pisze zwycięzca. Jeśli zacząłbyś się mocno wgłębiać w historię świata to szybko zajarzysz, że uczymy się w szkołach bredni. Na przykład archeologowie twierdzą, że wielką piramidę w Gizie zbudowano w 20 lat. Co jest czystym nonsensem.
Y
06.09.2021, 08:15
Oczywiście, że tak. Grzeszność powstała po powiedzeniu Bogu - nie będę Ci służył i od tamtej pory raz jej więcej raz mniej i tak do końca świata.
Adeptus
06.09.2021, 08:14
Kiedyś choroby i zarazy były dużo powszechniejsze. Wniosek - w dawnych, bogobojnych czasach ludzie grzeszyli więcej, niż we współczesnych, zsekularyzowanych.
adeptusgedeon.wordpress.com
🤔
06.09.2021, 08:12
Czy z gosposia to zwiazek nieformalny???
Konsekwencja jest prosta
06.09.2021, 08:07
Prostą konsekwencją braku miłości do Pana Jezusa, a co za tym idzie braku chęci do wypełniania tego co nam polecił są te związki. Człowiek wybiera drogę na skróty, która zaprowadzi go nad skraj przepaści. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że dzieci są demoralizowane takim przykładem. Więc nie dziwcie się, że nadeszły takie plagi jak śmiercionośny wirus i zabójcze "leki" na niego. Ludzie będą umierać, bo grzechy sprowadzają na nas śmierć.
telewy, stary pryk
06.09.2021, 08:02
Lepiej zajmij się swoją edukacją na poziomie podstawówki, bo jak na razie to ktoś ci zasuflował ten bełkot i pierdzisz.
Adeptus
06.09.2021, 07:53
No, tak gwoli uściślenia, to chyba nie 100%, bo Ci, którzy zamierzają poprzestać na święceniach diakona, mogą być żonaci (chociaż współcześnie diakoni stali prawie zanikli i przeważnie traktuje się diakonat jedynie jako stopień w drodze do prezbiteratu).
Tak, wiem, że się czepiam, ale tak w ramach ciekawostki na marginesie.
adeptusrpg.wordpress.com
telewy
06.09.2021, 07:53
Jak chodziłem do podstawówki to miałem kolegę, który był synem księdza. Co ciekawe mieszkał z mamą, którą była gosposią u tego księdza. Więc stary pryku zajmij się najpierw swoim podwórkiem lepiej.
Anonim
06.09.2021, 07:51
Niedopuszczalne szczegolnie ze wsrod klerykow to 100% zwiazkow :P
Adeptus
06.09.2021, 07:49
Monodeluxe podaje przykłady z życia, a Ty nie potrafisz podać żadnego kontraargumentu, tylko próbujesz go straszyć demonami ;)
adeptusrpg.wordpress.com
krzywelustro
06.09.2021, 07:48
Niedokardynał Jędraszewski, nieustraszony obrońca arcybiskupa Paetza i pogromca jego wrogów, zachowuje się jak mąż słynnej poetki po wykopaniu go z premierostwa: z patosem wygłasza prawdy objawione szczerze sądząc, że jest jeszcze dla kogoś autorytetem moralnym.
Marek Zwich
06.09.2021, 07:48
Stary arcybydkaku, zamknij plugawą mordę na temat kto jak żyje. Ludzie mają ludzkie-konstytucjonalne i boskie PRAWO żyć zgodnie z własnym sumieniem i własną wolą. Tobie obmierzły dziadu nic do tego. Zajmij się stary pierdzielu kościelnymi kolesiami, którzy też żyją w wolnych związkach i płodzą dzieci. Zajmij się wreszcie swoimi klechami pedofilami, pedałami i sadystycznymi lesbijkami w klasztorach. Tu masz pole do popisu, pokaż co potrafisz. Jeśli potrafisz. Od normalnych ludzi stary swołocz trzymaj się z daleka, jeszcze nie dorobiliście się na ślubach. Przecież tylko o to ci chodzi.
Adeptus
06.09.2021, 07:48
"otwarcie się na Ewangelię życia w sposób szczególny odnosi się do życia małżeńskiego i rodzinnego" Czy naprawdę chcemy, żeby nasze rodziny otwierały się na takie ewangeliczne treści, jak: "Nie przyszedłem przynieść pokoju, ale miecz. Bo przyszedłem poróżnić syna z jego ojcem, córkę z matką, synową z teściową i będą nieprzyjaciółmi człowieka jego domownicy. Kto kocha ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. I kto kocha syna lub córkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien"; "Jeśli kto przychodzi do Mnie, a nie ma w nienawiści swego ojca i matki, żony i dzieci, braci i sióstr, nadto i siebie samego, nie może być moim uczniem"; "I każdy, kto dla mego imienia opuści dom, braci lub siostry, ojca lub matkę, dzieci lub pole, stokroć tyle otrzyma i życie wieczne odziedziczy" Ja nie. Chrześcijaństwo nie wspiera "tradycyjnych wartości", w tym rodziny. Jest ich zaprzeczeniem. Rodzina Bogiem słaba.
adeptusrpg.wordpress.com
Anonim
06.09.2021, 07:46
Demon zawładną twoją duszą , o czym nawet jeszcze nie wiesz- uważaj na siebie.
ela pawlowska
06.09.2021, 07:45
A dziwisz zwiąże się w końcu ze swoim chłopakiem?
monodeluxe
06.09.2021, 07:44
Największa plaga związków nieformalnych jest od zawsze wśród kleru.Wszystkie możliwe konfiguracje: ksiądz+ksiądz/ksiądz+ministrant/ksiądz+mężatka/zakonnica+ksiądz/ksiądz+gosposia...
piotr1ipawel2
06.09.2021, 07:44
Czy w Biblii jest wskazanie Pana, że należy brać ślub przed kapłanem? Chyba wręcz przeciwnie. Są tam przyklady wielożeństwa. Mądra księga (nie przypadkowo tak nazywana) mówi kiedy i na jakich warunkach mąż może oddalić żonę. W drugą stronę też chyba jest przyklad. Zawarcie małżeństwa miało za cel zapewnić kobiecie opiekę ( kobieta nie miała swoich praw ) , kobiecie wychowującej potomków - płci męskiej, bo niewiasta warta była określoną ilość dóbr, jakie mogła wnieść w posagu. Dzisiaj kobieta nie musi wychodzić za mąż, bo jest samodzielna finansowo. Wręcz przeciwnie. Małżeństwo nałoży na nią dodatkowe obowiązki, a mężczyzna - mąż, sam, najczęściej nie jest w stanie zapewnić rodzinie życie na odpowiednim poziomie
Adeptus
06.09.2021, 07:43
"Wszystko jest możliwe także dla człowieka, który otworzy się na Boże Słowo i będzie starał się żyć na co dzień Bożą rzeczywistością. Okaże się, że i on się zmienia, i jego patrzenie na świat, i innych ludzi. Całe życie się wtedy zmienia – staje się prawdziwie Boże"
Oczywiście. Na przykład czyny, które dla normalnego człowieka są moralnie neutralne zgodnie z sumieniem i rozsądkiem, dla osobnika otwartego na "Słowo Boże" nagle stają się straszliwymi grzechami zasługującymi na wieczną mękę.
adeptusrpg.wordpress.com
Adeptus
06.09.2021, 07:41
"arcybiskup zwrócił uwagę, że zbawienie według ludzkich wyobrażeń i kalkulacji byłoby niemożliwe, ale „u Boga wszystko jest możliwe”
Bzdura. Właśnie z ludzkiego, zdroworozsądkowego punktu widzenia, gdyby istniało coś takiego jak zbawienie i gdyby zarządzał nim Bóg faktycznie posiadający cechy miłosierdzia, sprawiedliwości i wszechmocy - to wszyscy ludzie, poza ewentualnie największymi zbrodniarzami, byliby zbawieni bez problemu.
To chrześcijaństwo wymyśla jakieś komplikacje w stylu "Ludzie są tak plugawymi grzesznikami, bo zdarza im się przez parę sekund pomyśleć o seksie, że wszechmocny Bóg nie jest w stanie ich nie posyłac do piekła bez złożenia sobie samemu ofiary z własnego syna i pokuty z ich strony".
Żadnemu normalnemu rodzicowi nie przyszłoby do głowy, żeby skazywać na wieczne cierpienie swoje dziecko, z jakiegokolwiek powodu. Tymczasem wmawia się nam, że ze strony Boga to niesamowicie heroiczny wyczyn i przejaw skrajnego miłosierdzia, że NIEKTÓRYCH swoich dzieci nie skaże na wieczne potępienie, jeśli będa go błagać o litość.
adeptusrpg.wordpress.com
Adeptus
06.09.2021, 07:36
"Arcybiskup wskazał na Maryję jako przykład otwarcia się na Boży głos oraz postawę św. Józefa pełną ufności i zawierzenia Panu Bogu, którą z kolei charakteryzuje postawa dziecka"
Co?! Jeśli kogoś charakteryzuje "postawa dziecka" mająca polegać na ufności i zawierzeniu jakimś mitologicznym postaciom, to kompletnie nie nadaje się do bycia rodzicem... czy jakiejkolwiek innej odpowiedzialnej funkcji. Od wieków chrześcijaństwo obsesyjnie stara się upu.piać ludzi, żeby byli właśnie jak dzieci - niesamodzielne, łatwowierne, zależne od boga i jego kapłanów. I to moim zdaniem jest zbrodnia gorsza od wojen i pedofilii (bo te istniałyby i bez religii).
adeptusrpg.wordpress.com
Anonim
06.09.2021, 07:32
Jest wiele osób chcących sformalizować swój związek, niestety rząd pod wpływem kościoła nie chce im tego umożliwić.
🦄⚡️🏳️🌈Polak Ateista Dumny Gej🏳️🌈⚡️🦄
06.09.2021, 07:31
Każda kolejna wypowiedź tej czarnej zarazy to 1000 nowych apostazji i coraz więcej pustych krzeseł w kościołach. Tak trzymaj jędraszewska kanalio, im dłużej pożyjesz tym bardziej zaszkodzisz katosekcie!
🦄⚡️🏳️🌈Polak Ateista Dumny Gej🏳️🌈⚡️🦄
06.09.2021, 07:30
a tobie co dał laskę do mordy?
Adeptus
06.09.2021, 07:29
Ty uważasz, że trzeba uważać na słowa, bo się odpowie za nie przed Twoim bogiem... ale według Ciebie to inni są niewolnikami "szatana".
adeptusrpg.wordpress.com
cezar85
06.09.2021, 07:29
Rozwody w ''związkach nieformalnych'' największą bolączką kościoła, bo nie będzie z nich dzieci
Jeśli śmią się rozwieść nie po bożemu
litości ojcze pedofilu
Anonim
06.09.2021, 07:28
zarzadzanie strachem to podstawowe narzędzie kleruchów do trzymania ciemnego ludu w ryzach. Takiego wała, czarne pijawki! 😁😁😁
Żal
06.09.2021, 07:28
Żal mi ciebie, po 11... Jesteś zadufaną w sobie ludzką karykaturą. Oby Dobry Bóg dał ci łaskę opamiętania!
ajatollah_rydzyk
06.09.2021, 07:28
Po co zawierać związek małżeński, skoro Jądraszewski i tak w każdej chwili może go unieważnić (wraz z trójką dzieci, które już są blisko dorosłości a mimo to... ich nie ma) ;-).
Niech ten adiutant arcy-geja Paetza powie tez coś o pladze unieważniania małżeństw przez dygnitarzy Kościoła (oczywiście za grube "co łaska") !
POdPIS
06.09.2021, 07:27
Masz racje- drzewiej jeszcze kościół zachowywał pozory że jest za solidaryzmem pokoleniowym jakim od zarania dziejów była RODZINA. .
Teraz jednoznacznie opowiada się za bolszewickim PIS i ich solidaryzmem społecznym czyli SOCJALIZMEM.
A towarzysz Jędraszewski to chce przebić samego Lenina.
Smród
06.09.2021, 07:26
Ale tu smród z większości komentarzy, aż mdli! Nawróćcie się, nienawistnicy, bo marny wasz los. Jeśli przyjemność sprawia wam obrażanie kogokolwiek, to jesteście niestety we władzy szatana. Za każde słowo odpowiecie przed Bogiem, wcześniej czy później!!! A Arcybiskup Marek Jędraszewski ma oczywiście rację.
Po 11 ...
06.09.2021, 07:23
Pisanie o pięknie i mądrości w przypadku tego pana, to chyba żart. A zatem, całkiem udany, sarkastyczny wpis :)
faustxyz
06.09.2021, 07:22
Myślałby ktoś, że sklerotyk Kpinomir wali w Kurskiego, Martunię z Kaczyńskich, ale nie, skądże to są ci równiejsi przy których kler zamyka mordy i daje kolejne śluby kościelne bez szemrania. Połajanki, kopniaki są dla maluczkich, którzy są dla Jędraszka tylko ciemną masą do dojenia. A masa ma być bardzo ciemna i baaardzo liczna, bo to gwarancja błogiego luksusowego żywota sukienkowych próżniaków.
Po 11 ...
06.09.2021, 07:20
Utożsamianie rodziny z małżeństwem, a tym bardziej katolickim ... to świństwo i głupota. Rodzinę tworzy MIŁOŚĆ. Znacie takie słowo katolicy? To miłość łączy ludzi, to ona daje im potomstwo, to miłość powoduje, że opiekujemy się dziećmi, a one kiedyś nami. Nooo a jak ktoś nie potrafi kochać, jak boi się zaufać, to taki upadlak moralny potrzebuje papierka i gwarancji prawno-skarbowych.
A.
06.09.2021, 07:19
Piękna i mądra homilia! Wielkie podziękowanie Arcybiskupowi Jędraszewskiemu, że trwa w Prawdzie Chrystusa i odważnie ją głosi. Miłosierny Boże, zlituj się nad nieszczęsnymi ludźmi, którzy nic nie rozumieją i mają w sobie tyle nienawiści, że obrażają Ciebie i Twojego Sługę - Arcybiskupa Jędraszewskiego! Oby się opamiętali!
ototamto
06.09.2021, 07:18
Złamasie jeden. A ch**uj ci do tego w jakich związkach żyją ludzie.
To ich sprawa. Nie twoja.
A sorry. Twoja też, bo mniej kasy wyciągniesz darmozjadzie, nierobie, obrońco pedofilów.
POdPIS
06.09.2021, 07:17
A czy mądrzy ludzie nawet ci z SB palący teczki współpracowników tak licznych w Episkopacie nie przestrzegali przed nowymi czasy niosącymi laicyzację .
Tak dobrze jak za komuny to już Jędraszewskiemu nie będzie . .Byle jakie nauczanie religii za mamonę w szkole to liczna rzesza czarnych owieczek w stadzie .
byly_aniol
06.09.2021, 07:17
Kurski za swój rozwód tak w Łagiewnikach nasmarował, że aż mu sama Przenajświętsza Panienka błogosławiła.
skromne-zero
06.09.2021, 07:16
jędraszewski, przecież ty ze swoim kochasiem żyjesz bez żadnego związku. Nie możesz bo kochaś nieletni...
.
06.09.2021, 07:15
Dziwka czarnucha. Dla tego żyję na koszt mamy.
Anonim
06.09.2021, 07:14
Brawo Jędraszewski! Nikt tak jak on nie zniechęca ludzi do sekty PiSdzielsko-toruńskiej (mylnie zwanej kościołem). Oby tak dalej! 😁😁😁
zigzaur
06.09.2021, 07:13
Na niego to zawsze można liczyć.
Ale tutaj nie rozumiem: z jednej strony narzekają na spadek popularności małżeństwa a z drugiej strony utrudniają zawieranie małżeństw osobom odmiennej orientacji.
Przede wszystkim zaś małżeństwo nie ma nic wspólnego z chrześcijaństwem, jest znacznie starsze.
bobislaw.borboje
06.09.2021, 07:12
Może ten arcyłotr sonduje możliwość wprowadzenia sakramentu rozwodu?
Byłaby ekstra kasa dla klechów.
Skrzypek na dachu
06.09.2021, 07:12
Brawo Abp Marek Jedraszewski . Masz 100% racje .
por
06.09.2021, 07:12
Obłudnik. sam za nic i nikogo nie odpowiada , wokół sami służący albo sługusy. A rozwody, dał nam przyklad Kurski jak rozwodzic się mamy , za zgodą najwyższych KK....
nowomysliciel2010
06.09.2021, 07:11
jędraszewski to tacy jak ty są zakałą dzisiejszego zdemoralizowanego kościoła.
Jezus Chrystus
06.09.2021, 07:10
Zjeba.ny dziad w szmacie do ziemi dal głos. Do chlewu chamie jeden.
Anonim
06.09.2021, 07:10
Plaga kleszej pedofilii jakoś im nie przeszkadzała i dalej nie przeszkadza.😁😁😁
Jenny
06.09.2021, 07:10
Czarna stonka, co za tupet!Jestem w nieformalnym związku z Marokańczykiem,urodzil nam się cudowny synek, a tobie zboczeńcu nic do tego!
graszka
06.09.2021, 07:09
Swoimi wypowiedziami księża jedynie potwierdzają, że naprawdę nie wiedzą nic o życiu rodziny.
zgryz
06.09.2021, 07:09
Największą plagą to wy, czarne pasożyty i specjaliści od pustego mielenia ozorem jesteście
flemming
06.09.2021, 07:08
Kurski - na kolanach z Warszawy do Krakowa i błagać arcyszatana Jędraszewskiego o zezwolenie na życie na kocią łapę. Superkatoliku na pokaz dla ciemnego ludu -rozumiesz????? Czeka cię piekło Kurski...
kibolzpoznania
06.09.2021, 07:08
Ty z Paetzem miałeś w Poznaniu szwedzki stół.... Moralisto od siedmiu boleści...
Komentarze
140 komentarzyDodawanie komentarzy wymaga zalogowania.
Nikt myślący nie chce ponawiać błędów swoich dziadków i bezrefleksyjnie się rozmnażać. Kiedyś ludzie ograniczeni intelektualnie myśleli, że jak dziecko się rodzi to z chlebem pod pachą. Szkoda tylko, że Tylu ludzi urodzonych w ubóstwie w zaniedbaniu emocjonalnych wyrosło na materialistycznych potworów, a ich żywot pod względem zbawienia jest pod dużym znakiem zapytania. Tak, tak płodzenie dziesiątego dziecka wcaaale nie było egoizmem, co tam, że szło spać głodne, w chłodzie i warunkach urągającym bydlętom, a co dopiero człowiekowi. Trudno się słucha te nonsensy o egoizmie... Co tam odpowiedzialność i zapewnienie wszelkich potrzeb dziecka w tym psychicznych. Niech żyje życzeniowy fideizm. Jakoś to będzie, co tam, że nie radzimy sobie z jednym dzieckiem naróbmy wbrew rozumowi, ale pozbawieni egoizmu piątkę. Poza tym jestem ciekawa jak też biskup w kapłaństwie przeciwstawia się egoizmowi i np. przed świętami Wielkiej Nocy o głodzie i chłodzie spowiada ludzi przez kilkanaście godzin dziennie. Pomimo że ze zmęczenia nic do Niego nie dociera co penitent mówi, ale przecież to będzie ok. będzie brakiem egoizmu, spełnieniem kapłaństwa.
Koszty wesel są ogromne, dla wielu młodych ludzi nieosiągalne. Rodziny coraz mniej liczne a każdy chciałby fajne wesele. O braku perspektywy na własne lokum nie wspominając. Nie łatwo podjąć decyzję o sformalizowaniu związku, bo dla jak widać coraz większej ilości młodych osób to gigantyczny problem. A samym gadaniem się go nie rozwiąże.
Zgadzam się że jest plaga związków nieformalnych, ale kościół sam się do tego przyczynia - mimo że z moim partnerem chcieliśmy zawrzeć sakramentalne małżeństwo nie możemy, więc żyjemy w związku nieformalnym.
A co na to wszyscy rozwodnicy z Pisu? Kurski, Czarnecki, Kaczyńska? Aaa zapomniałem, że oni są błogosławieni inaczej no i grube koperty dla biskupa dali.
@Pokręć Pracownicy KK Cię zastraszają Grożą Ci? Potrzebujesz jakieś pomocy?
Niue zapominaj że WSZYSCY składamy się na utrzymanie Książąt Wyznaniowych z Episkopatu. Część z nas wbrew własnej woli
Ale co to ma do rzeczy?
Stary onanista odwraca uwage od moralnego rynsztoka w swojej firmie......
Daj mu spokój, chodzi o związki nieformalne wśród kleru.
ja też uważam, że nieformalne związki księży z gosposiami są plagą. Biedne dzieci muszą potem do tatusia mówić "wujku".
więcej cytujcie tego wolskiego szczura a nasz patryjotyzm się jezcze umocni.
A on w jakim jest związku?
jak ujadacie komuchy elgiebetowcy i wszelka maść żydowska to znakomicie, znaczy się brawo Abp. Jędraszewski, wszelka ta masa ohydy dostała między oczy prawdą i BOLI :) i musi boleć :)
Zgadza sie, bo własnie masoni bazujac na osiagnieciu całkowitej szczesliwosci, zdrowia bedą ludzi uzalezniac od chemii genetycznej, to jest ich plan!!
Jeszcze nigdy nic wartosciwego ten czlowiek nie powiedzial.
Nie musisz się na tym skupiać. Skup się na swoich przewinieniach a nie na cudzych. Czy myślisz, że jak jakiś aktywista "zielonych" powie mi, że jestem taki i owaki, bo jem mięso, to się tym przejmę? Czym mi zagrozi? Ma w ogóle czym, skoro w życie pozagrobowe nie wierzy a skutki mojego jedzenia mięsa raczej mnie nie dopadną (ja już będę w grobie jak Ziemię jej własny klimat usmaży). Czemu nie traktujesz księży tak, jak ja lewicowych eko-wege-aktywistów, wysyłając ich na drzewo?
niech eminencja spojrzy na własne podwórko ile związków nieformalnych mają współbracia w kapłaństwie...
I lekcji opatrywania poparzeń (tylu ludzi co roku się czymś parzy), i lekcji pomagania ..., tylu ludzi co roku sobie robi ... Wszystkich srok za ogon nie złapiesz.
Co się tak podniecasz? Ktoś Ci każe ich słuchać? Jak mi jakiś polityk lewicy powie, że "każdy facet powinien choć raz w życiu spróbować seksu analnego z kolegą, żeby wiedzieć o co w tym chodzi i w ogóle co i jak", to myślisz, że się tym przejmę? A tym bardziej, że będę się czuł w jakikolwiek sposób zobowiązany do zastosowania się do takiej rady? Wyluzuj majty, żyj jak chcesz i na jakich papierach chcesz! Nikt Ci nie broni! Dlaczego się przejmujesz opinią jakiegoś faceta tylko dlatego, że wielu ludzi go słucha i uważa za autorytet? Niech go słuchają ci, co chcą go słuchać. Ty nie musisz. Każdy konsekwencje swoich wyborów poniesie sam, osobiście. To wszystko.
Z wycofaniem religii się zgadzam, ale co do tego drugiego - zapewne nie zdajesz sobie sprawy z tego, że większość szkół w Polsce nie ma basenów (ani nie znajduje się w miejscowościach z basenami). adeptusrpg.wordpress.com
O co tym koloratkowym sukìnsynom chodzi? Jak ktoś chce brać ślub to niech bierze a jak nie no to nie. Dlaczego te katolickie gnojē próbują wymuszać na wszystkich, aby zyli według ich zasad? Niech każdy zyje jak chce. Poza tym co takiego robi kler, aby sluchac ich rad? Jedyne co potrafią to wyciągać łapska po kasę, molestować dzieci i piërdolic farmazony z ambony. Jak dla mnie to są zupełnie bezużyteczni dla społeczeństwa.
Religia - do kościoła - w szkołach - obowiązkowa nauka pływania i pierwszej pomocy minimum 2 x w miesiącu na basenie. Modlitwą siebie czy kogoś nikt nie uratuje a tyle utonięć co roku jest
znajd se własny nick gimbie wsiowy
Hedonizm MOŻE prowadzić do zniewolenia, jeśli się uzależnisz. Natomiast religia jest zniewoleniem z założenia. adeptusrpg.wordpress.com
mowa o hedonizmie, który w perspektywie doprowadzi do zniewolenia człowieka, Kolego
No i co złego jest w pragnieniu zdrowia i szczęścia? No z katolickiego punktu widzenia zapewne dużo, bo człowiek zdrowy i szcześliwy jest trudniejszy do otumanienia obietnicami zaświatowego "zbawienia". Dla chrześcijanstwa im gorzej, tym lepiej. adeptusrpg.wordpress.com
G wiesz w D byłeś. Może mieć pieniądze, karierę, udaną rodzinę i dobre relacje społeczne oraz mieć kościół w głębokim poważaniu. Tak właśnie jest najczęściej.
I gówno ci z tego wychodzi! Nie masz pieniędzy, nie masz rodziny, przyjaciół, ale masz internet. I to jest k urwa życie, jakie ci się podoba!
SSPIS nazisci mówia Polakom aby przyjęli chemię genetyczną, bo za wszelka cenę muszą być zdrowi, nikt nie moze mieć kataru, tylko samo szczescie
Każdy kto uważa że jego bóg dał mu prawo decydować o tym co wolno lub nie wolno drugiemu człowiekowi musi najpierw niewątpliwie wykazać istnienie tego konkretnego boga
Göwno mnie obchodzi stanowisko kosciola do związków nieformalnych i generalnie do wszystkiego. I w ogóle czemu kogokolwiek zdanie KK miałoby obchodzić? Ja sobie będę żył tak jak mi się podoba i żaden kleszy pedofil nie będzie mi narzucał żadnych zakazów i nakazów. To, ze ktoś zyje sobie bez ślubu, to nikomu tym krzywdy nie robi, a to ze komuś się to nie podoba to już jego problem. Pozdro
właśnie, odstapmy od tych świeckich instytucji i będzie sie żyć normalniej
Niby nic do tego, a pieprzysz w kółko o tym swoim Marokańczyku, jakby on i urodzenie mu dziecka to był twój największy życiowy sukces.
szpitale sa opłacone, aby fałszywie swaidczyc o klamstwie pandemii, niech sobie dodrukuja kasy i przestaną sie użalac bez przerwy, bo sie żygać chce. Natomiast jak SSPIS autorytarny system odda Kosciołowi ziemie zabrane przez współbraci SSPIS, komunistów, to wtedy Kościoł moze sie opłacać sam, ale najpierw muszą mu oddać jego mienie
Episkopat z Abp Gądeckim dał zgodę na mordowanie Polaków chemia genetyczną, nic co teraz chcielibyście osiągnąć w waszych nauczaniach, nie bedzie ziarnem które wpadło w ziemię o obumrze, bo bóg już nie potrzebuje waszej fałszywej nauki. Szataństwo pseudopandemiczne szię szerzy, papież podobno powiedział, ze bez szczepienia nie wchodzi sie do kościoła. Bóg nie bedzie błogosławił, pozwoli na wszelkie zło i kiedyś, gdy uzna sam wkroczy do akcji i stworzy historię swiata znów wg siebie, bo teraz masoni chcą ją tworzyc, mordujac
Gów.no prawda. To hedonizm jak najbardziej do granic - granicą jest naruszanie wolności drugiej osoby. I liberał jak najbardziej może kochać ofiarnie - tylko, że ponosząc ofiary faktycznie na rzecz drugiej kochanej osoby, a nie wyimaginowanych zasad w rodzaju "jeśli używacie antykoncepcji, to znaczy, że się nie kochacie i nie ma znaczenia, że obojgu by wam to pasowało". A co do odrzucenia krzyża i zbawienia - tu się zgodzę. I bardzo dobrze, bo je należy odrzucić. adeptusrpg.wordpress.com
Coraz bardziej rozpaczliwie. I czepia się kogo popadnie. Dogadaj się z tym idiotą, co Kellera-Krawczyka we wszystko miesza, będzie was dwóch zboczeńców.
Zadłużenie szpitali - 14 mld pln. Roczny koszt utrzymania czarnych pijawek - 20 mld pln.😁😁
Ile razy można reklamować swojego (?) syna? Księża, do roboty!
Kolejne ogłoszenie zboka. Co na to nieistniejący admin frondy?
Niestety ideologia liberalna to egoizm, przyjemność, hedonizm bez granic, zamknięcie na miłość ofiarną, odrzucenie krzyża, ale również w konsekwencji i własnego zbawienia. Jest to droga do przepaści ognistej. Jest czas młodości i zabawy, ale jest czas na odpowiedzialność w rodzinie. Ten czas jest jednak stosunkowo krótki. I należy go wykorzystać.
Te ogłoszenia będą miały poważne reperkusje nie tylko dla handlującego dzieckiem zboka, ale i dla portalu.
A przecież chodzi, pod płaszczykiem obrażania kolejnych frondowiczów, o sprzedawanie ciałka 13-latka. Sprawa będzie miała dla tego alfonsa poważne konsekwencje.
Później taki dziaders Maras zagaja mądrymi słowami po czym wsiada w limuzynę i jedzie na wystawny obiad. Pokuszawszy uda sie do swoich komnat, gdzie juz czeka obsługa dziadersa gotowa mu nadskakiwać. Typ w ogóle nie zna życia tylko się mądruje. I się dziwić potem że młodzież to widzi i wyciąga wnioski?:) Ja się nie dziwię. Młodziez pójdzie do pracy i zauważy że państwa wraz z kościelnymi dziadersami okradają go do gaci. I jak tu żyć? Miec rodzinę dzieci itd? Armia budżetowych pierdzistołków do utrzymania i jeszcze dziadersy w sutannach też doją.
W Polsce cios Kościołowi zadała religia w szkole. Młodzież dostała szansę zapoznania się bliżej z gagatkami w sutannach. Teraz to efekt tego, w życie wchodzą kolejne roczniki młodzieży już nauczanej religii za przymusowo na ten cel zabierane pieniądze ich rodziców. Sacrum wlazło w strefę profanum celem regularnego udoju finansowego, a młodzież jak słusznie mawiał JP@ jest bardzo wyczulona na fałszywców.
zydek Po 11 ... precz_z_komunia pisze CYT.: "Polski cham, antysemita zassany, ośmielony wyłazi ze swych śmierdzących nor i jaskiń i pokazuje swą wszechpolską tępotę umysłową i impotencję… cykl rozpłodowy chama polskiego trwa…" - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - "prof. dr" Jan Hertrich-Woleński i jego PATOLOGICZNA NIENAWIŚĆ do KK i Polski. I na taką kürwę żydowską idą moje podatki!
A nie przychodzi Ci do głowy, że rozsądnych ludzi nie obchodzi żadne "rozliczanie grzechów" przez wątpliwej egzystencji boga, tylko hipokryzja kościelna tu, w realnym świecie? adeptusrpg.wordpress.com
Księża KK sami są sobie winni - dawniej politycy z trybun przemawiali, dziś przemawiają z ambon - ze skrajności w skrajność = POLSKA, a później płacz, że młodzi odchodzą od kościoła (katolickiego, bo protestanci tego problemu nie maja, a nawet konwertytów więcej niż niegdyś, czego Frendzel nie napisze...).
Czyż Narodowy decydent nie uświadomił cie że w Polsce jest sort podlegający jurysdykcji watykańskiej , jurysdykcji partyjnej i cała reszta wisząca na ziobrze..
Skoro to są czyjeś przemyślenia, to po co Jędraszewski je upublicznia i jeszcze uważa, że należy je traktować jako "naukę"? Niech się skupi na własnych przewinieniach a nie cudzych.
Jędraszewski to taki Macierewicz kościoła.Jak kościół nie chcę stracić reszty młodych to niech lepiej go schowają.
ciekawe co na to Kurski czy pełna cnót niewieścich niejaka Marta
Masz to tak rozumieć, że za swoją duszę odpowiadasz Ty sam przed Bogiem. Ja ani abp. Jędraszewski nie będzie odpowiadał za Twoje osobiste grzechy. Nie interesuj się tym, kto żyje w rodzinie patchworkowej i jak się stara, tylko zajmuj się sobą. Grzechem nie jest to, co księża określa jako grzech, tylko to, co Pan Bóg określił jako grzech. Nas obowiązuje Ewangelia. Tam jest napisane co i jak. Z grzechem jest jak z paleniem papierosów - może Ci najnaczelniejszy lekarz po werdykcie Najwyższego Konsylium powiedzieć, że palenie papierosów jest nieszkodliwe. I że możesz palić bez konsekwencji. Jak myślisz, czy twoje płuca i reszta ciała też słyszy takie orzeczenie? Sądzę, że będziesz miał równie zniszczone płuca, serce i wszystko inne tak samo jak ktoś, kto świetnie wiedział, że palenie zabija, a jednak palił. Grzech niszczy duszę tak, jak dym papierosowy ciało. I to, że księża grzesza, czasem nawet bardzo ciężko, dużo ciężej niż Ty - nic Ci nie pomoże, jeśli sam będziesz grzeszył. Tak jak palaczowi tytoniu nie pomoże, że jego lekarz odradzając mu palenie, sam palił jak lokomotywa. Lekarz będzie miał swoją chorobę, Ty swoją. Takie są prawa rzeczywistości. jej się nie da zakląć ani zmienić słowami, nawet, jeśli są to słowa samego papieża, czy innego biskupa. Prawda i rzeczywistość nie zależą od słów. Niczyich, prócz Słowa Bożego. Tak więc nie wkurzaj się na lekarza, jak radzi Ci odstawić fajki i alkohol ani na żadnego księdza, który radzi Ci nie grzeszyć. Bo to Ci NIC nie da. Mi tam lata kto żyje w jakim związku i z kim. Ja nie żyję w żadnym związku a na seks mam wywalone po całości. Nie chce mi się bawić w tę biologię. Chwila przyjemności a potem zapieprz przez resztę życia. Moim celem jest zbawić duszę, jest mi obojętne, czy Polska będzie, czy nie, czy Kościół będzie, czy nie - niech sobie następne pokolenia układają sprawy jak chcą, ja sobie życie układam sam. Wisi mi, czy na mój grób będą sikać muzułmanie, Chińczycy, liberałowie, czy Polacy-katoprawacy. Ja mam zbawić WŁASNĄ duszę, więc nie bawię się w żadne "małżeństwo" - ono jest jak kula u nogi w drodze do Nieba. Mam wywalone na to, czy to się nazywa "rozwód", czy "unieważnienie małżeństwa" i ile to kosztuje ani jaki był zamysł Pana Boga, kiedy stwarzał człowieka jako kobietę i mężczyznę (swoją drogą, ciekawe, co wtedy jarał, tam muszą być naprawdę fajne zioła...). Mnie to nie dotyczy, po prostu. I nie mam ochoty, żeby mnie to dotyczyło i wolę mieć święty spokój.
Chcesz znać słowo boże na temat rodziny? Proszę bardzo: "Nie przyszedłem przynieść pokoju, ale miecz. Bo przyszedłem poróżnić syna z jego ojcem, córkę z matką, synową z teściową i będą nieprzyjaciółmi człowieka jego domownicy. Kto kocha ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. I kto kocha syna lub córkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien"; "Jeśli kto przychodzi do Mnie, a nie ma w nienawiści swego ojca i matki, żony i dzieci, braci i sióstr, nadto i siebie samego, nie może być moim uczniem"; "I każdy, kto dla mego imienia opuści dom, braci lub siostry, ojca lub matkę, dzieci lub pole, stokroć tyle otrzyma i życie wieczne odziedziczy" adeptusrpg.wordpress.com
Ależ ja zdaję sobie sprawę z rozwoju medycyny. To mój rozmówca próbuje wmawiać, że przyczyną chorób jest grzech. Wniosek - sposobem na przezwyciężenie negatywnych skutków grzechu jest medycyna, a nie modły do jahwe i jego bękarta.
Żydzi? W sensie Twoi idole joszke i miriam z Nazaretu ich stworzyli? adeptusrpg.wordpress.com
To na cholerę nam wymiar sprawiedliwości tak kosztowny i niemrawy skoro sprawiedliwy sędzia jest tylko jeden
Tu na Frondzie zboczeniec-pedofil pod pseudonimem "𝐌𝐚𝐱𝐅𝐢𝐞𝐧𝐝" złożył memu synowi (13-latek) następująca "propozycje", cyt. "Daj mi proszę swój numer telefonu to z chęcią zadzwonię i zaproszę cię np. na lody?" - - - - - - - - - - - - - - - Sprawa będzie miała dla tego zboczeńca, tak czy siak, poważne reperkusje!
rozliczy każdego z jego grzechów. Więc skup się na własnych przewinieniach, a nie na cudzych.
rafałku. Mierzysz Arcybiskupa swoją miarą, więc wychodzi ci, że jest głupi. Oby dobry Bóg dał ci choć odrobinę rozumu!
Rozwodnicy, którym za kasę unieważniacie małżeństwa wam nie przeszkadzają? Może najpierw zacznijcie od siebie zakłamani hierarchowie?
Tu na Frondzie zboczeniec-pedofil pod pseudonimem "𝐑𝐄𝐁𝐄𝐋𝐈𝐀𝐍𝐓" złożył memu synowi (13-latek) następująca "propozycje", cyt. "Daj mi proszę swój numer telefonu to z chęcią zadzwonię i zaproszę cię np. na lody?" - - - - - - - - - - - - - - - Sprawa będzie miała dla tego zboczeńca, tak czy siak, poważne reperkusje!
"We czci niech będzie małżeństwo pod każdym względem i łoże nieskalane, gdyż rozpustników i cudzołożników osądzi Bóg". (List św. Pawła do Hebrajczyków 13:4) I jeszcze słowa Chrystusa: "A sądem jest to, że Światło przyszło na świat, lecz ludzie bardziej ukochali ciemność, ponieważ ich czyny były złe. Bo każdy popełniający podłość nienawidzi światła i nie przychodzi do światła, żeby jego czyny nie zostały wykazane. Natomiast wykonujący prawdę przychodzi do Światła, żeby jego czyny okazały się zdziałane w Bogu” (J 3,16-21). Wątpię, czy bluźniercy i nienawistnicy wypisujący bzdurne komentarze będą chcieli posłuchać Słowa Bożego, ale na wszelkie wypadek warto przypomnieć, co powiedział Chrystus i św. Paweł.
Tu na Frondzie zboczeniec-pedofil pod pseudonimem "𝐊𝐋𝐀𝐏𝐀𝐔𝐂𝐉𝐔𝐒𝐙" napastował mego syna (13-latek). Oto co mu "proponował" cyt. "Daj mi proszę swój numer telefonu to z chęcią zadzwonię i zaproszę cię np. na lody?" - - - - - - - - - - - - - - - Sprawa będzie miała dla tego zboczeńca, tak czy siak, poważne reperkusje!
Panie katolicka rękawiczko prosioswinio dla braci starszych w wierze - miedzy innymi właśnie w ten sposób stworzyli, że tacy ludzie są wpychani do takiej roli. Wiele z tych kobiet to w rzeczywistości dziewczynki z domów gdzie na chfałkę Boga ojca chlało się wódę i brało się robotę z krzyża ile tylko fabryka dała. Tego pilnowali klechy, a wszystko szło do zasilania banków, które należą do starszych i mondrzejszych. A zapity oślepiony krzyżem wierny wolałby zabić własną córkę lub popędzić z domu, aby go wielebny poklepał po plecach i za dobre jego słowo. A liczyć się powinna zacięta walka o życie wykorzystując przy tym wszystkie dary natury. Komuchy zorientowały się, ze dzieci stanowią świetny materiał na nieświadomych agentów i tak samo wierni kościoła są agentami wymierzonymi w nich samych.
Główne źródła laicyzacji społeczeństwa: KK oferuje politykę w kazaniach Brak umiejętności przyciągnięcia do siebie młodzieży Afery pedofilskie i próby zamiecienia ich pod dywan
Boże, jaki on jest głupi. Niby ma doktorat, niby zna różne słowa, ale to połączenie socjologizmu (cokolwiek to znaczy), egoizmu, hedonizmu, to brednie. W liczbie rozwodów ma niestety udział KK. Zapytajmy co się dzieje na tzw "naukach przedmałżeńskich". Przecież to farsa. Do niczego nie przygotuje, nikogo nie wyedukuje i nic to nie zmieni. A to tylko jeden drobny kamyczek w tej całe sprawie, Idiota jeden.
Niedziwne, że anioł musiał zrobić robotę.😁😁😁
Bóg stworzył mężczyznę i kobietę a urwę i alfonsa stworzyli żydzi.
Ciekaw jestem czy na Pielgrzymkę Rodzin przybył prezes Kurski wraz z drugą kościelnie-formalną żoną albo chociaż Marta Kaczyńska z trzema mężami.
Procentowo wsrod kleru , zwiazkow nieformalnych jest najwiecej. Wie co mowi .
Przez klesze pyerdy ludzie nie patrzą na to co można zrobić, lecz od razu palą całą wieś.
Ja tu akurat nie zachwalam chrześcijaństwa, lecz wskazuję na branie tych biblijnych słów śmiertelnie poważnie, a z drugiej strony, aby tych słów się nie pozbywać, lecz odbierać je jako pewien rebus. A mianowicie - słowa te mają słuszność, gdyż zabawa z bogami wymaga oderwanie siebie od domostwa.
Tępoto umysłowa - w dawnych czasach medycyna była na bardzo niskim poziomie. Jeszcze na początku XX wieku nie umiano leczyć chorób wenerycznych; teraz idziesz do dermatologa i po paru tygodniach jesteś wyleczony. Wstyd, że taki nieuk w ogóle zabiera głos!
Maryja mająca jakieś 14 lat, i Józef powyżej lat 80.
Mamy plagę związków nieformalnych na przykład u rozmaitych plemion amazońskich, które do życia podchodzą bardzo poważnie, a katodebilami nie są (nie są też jak to śfięłte k u r w y wciskają tępymi lewackimi dziwkami). Większość z tych kobiet ma wiedzę o przyrodzie, przy której wielebne k u r w i s ko by się po prostu zesrało z bezradności.
"Bogami"? Bogowie pogańscy nie wymagali, żebyś ich kochał bardziej od bliskich. Nie mówię, że pogaństwo nie ma wad, ale w porównaniu z chrześcijaństwem jest super. adeptusrpg.wordpress.com
Księża są przy tobie tuż po urodzeniu, kiedy cię chrzczą. Potem masz ich w szkole, jeżeli rodzice byli bigotami i powierzyli im twoją edukację. Kolej na pierwszą komunię, lekcje katechizmu i bierzmowanie. W dniu ślubu ksiądz powiada ci, co masz robić w sypialni, a nazajutrz, żeby mieć się czym podniecać w konfesjonale, pyta cię na spowiedzi , ile razy to zrobiłeś. Tobie o spółkowaniu mówią księża ze wstrętem, a sami wstają codziennie z łóżek, gdzie je uprawiali; nie myją nawet sobie rąk i idą jeść i pić swojego Pana, żeby potem wydalić go z siebie i wysikać. Powtarzają że ich królestwo nie jest z tego świata, ale zgarniają, co się da. Cywilizacja nie osiągnie doskonałości, póki ostatni kamień z ostatniego kościoła nie spadnie na ostatniego księdza i nie uwolni świata od tej pasożytniczej hołoty.
Tej wsi gdzie jako pacholę Matula Marusia na służbę Bogu wysyłała nie ma już .Pokrył ją niepamięci kusz. Ale Jędraszewski mentalnie tkwi jeszcze w tamtych czasach i myśli że jego bezgraniczne zniewolenie i poświęcenie w seminarium cały czas będzie owocowało dominowaniu nad stadem owieczek bezdurno wpatrzonych w jego wizerunek . Ludzie poznali drugą mroczną stronę kościoła i niekoniecznie ją akceptują a księża coraz częściej zostają z ręką w nocniku i na nauczycielskim pensum które też coraz bardziej iluzoryczne się staje . Takie czasy .
Tu na Frondzie zboczeniec-pedofil pod pseudonimem "𝐑𝐄𝐁𝐄𝐋𝐈𝐀𝐍𝐓" napastował mego syna (13-latek). Oto co mu "proponowal" cyt. "Daj mi proszę swój numer telefonu to z chęcią zadzwonię i zaproszę cię np. na lody?" - - - - - - - - - - - - - - - Sprawa będzie miała dla tego zboczeńca, tak czy siak, poważne reperkusje!
Tu na Frondzie zboczeniec-pedofil pod pseudonimem "𝐑𝐄𝐁𝐄𝐋𝐈𝐀𝐍𝐓" złożył memu synowi (13-latek) następująca "propozycje", cyt. "Daj mi proszę swój numer telefonu to z chęcią zadzwonię i zaproszę cię np. na lody?" - - - - - - - - - - - - - - - Sprawa będzie miała dla tego zboczeńca, tak czy siak, poważne reperkusje!
" Kto kocha ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. I kto kocha syna lub córkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien"" - te słowa są korzystne dla świadomości do obrony przed bogami, stanowią informację dla śmiałków, a całe z nimi zamieszanie polega na tym, że ktoś usilnie wzbudza w uzwojeniach zahipnotyzowanych, że oni tak muszą. Bo i co z tego, że ktoś nie jest godzien figurki Jezusa ? Bo jeżeli chodzi o sprawy materialno-prawne (ze strony społeczeństwa), to wówczas mamy ewidentnie do czynienia z sektą globalną, a nie wiarą w Boga.
Obecnie tylko retorycznie "wyzwolono" kobietę, w zasadzie ją wyuzadano, prostytutki zapraszane do szkół, jako wzorce osobowe! Pozycja naszych babek i matek w społeczeństwie i rodzinie była dużo wyższa. Dużo więcej władzy, dużo więcej szacunku. Mówię o Polkach, katoliczkach, oczywiście.
Czyli zamiast historykom, mam zaufać jakieś randomowemu gościowi z netu nie podającemu żadnych dowodów na swoje twierdzenia?
60% księży rzymskokatolickich sypia na boku (z kobietą lub mężczyzną).
No ale w takim razie wygląda na to, że im większa pobożność, tym większa grzeszność. I najwyraźniej grzeszność powodująca choroby nie spada na skutek modlitw, nabożeństw czy przestrzegania przykazań, ale rozwoju medycyny i upowszechniania higieny oraz zdrowego odżywiania.
Abp Jędraszewski o "pladze" związków nieformalnych. Wskazał na "nieszczęście społeczne" A z jakiego związku pochodził Jezus. On nie zna historii religii na którą się powołuje? Wyraźnie uderza w PiSowskie "związki nieformalne" - Obajtek, Kaczyński, Martusia, Mazurek, Terlecki, Gliński, Kuchciński, Witek, obydwie żony Gosiewskiego, Bielan, a Cejrowski, a Mariusz Antoni Kamiński. Poucza facet któremu jego Korporacja Finansowa nie pozwala nawet zamoczyć - obłęd ...
Mam rozumieć, że synagoga szatana wykorzysta święte zaklęcia, aby rzucać kłody pod nogi tym, którzy mają po parę dzieci z różnymi osobami, ale starają się nie przyjmować negatywnych, destrukcyjnych odruchów (w stylu: precz ladacznico z mojego domu "po bożemu"), lecz ze wszystkich możliwości, które daje natura wykorzystać, aby wyżywić i spędzać czas w takiej wspólnocie. Rozumiem, że to nie są słowa rzucane na wiatr, gdyż wielebni przecież mają wgląd w dane osobowe, spędzają masę czasu na śledzeniu ludzi i zbieraniu o nich informacji. I jestem w dużej mierze przekonany, że sami biorą udział w eliminacji ludzi, którzy nie wpisują się w ich klucz władzy - podtruwając jak nie narkotykami, to alkohole, to szczucie, jednych przeciw drugim (przecież wiele córek ugrzęzło w tzw. prostytucji bo ojciec przecież wypędził, mało nie zesrał się z całkiem nieuzasadnionego wstydu przed księciem). A to jest prosta sprawa - należałoby przyjąć sprawę taką jaka ona jest i z całych sił bronić życia - także tej zaciążonej "prostytutki". Jednak skur.w.iele czynią wszystko, aby dobijać, są oni rękawiczką tych którzy nauczyli ich zaklęć z biblijnych. Dzieci z takich związków to pomsta na tych co chcieli się wywyższać ponad innych !!!
Jest takie trafne powiedzonko - historię pisze zwycięzca. Jeśli zacząłbyś się mocno wgłębiać w historię świata to szybko zajarzysz, że uczymy się w szkołach bredni. Na przykład archeologowie twierdzą, że wielką piramidę w Gizie zbudowano w 20 lat. Co jest czystym nonsensem.
Oczywiście, że tak. Grzeszność powstała po powiedzeniu Bogu - nie będę Ci służył i od tamtej pory raz jej więcej raz mniej i tak do końca świata.
Kiedyś choroby i zarazy były dużo powszechniejsze. Wniosek - w dawnych, bogobojnych czasach ludzie grzeszyli więcej, niż we współczesnych, zsekularyzowanych. adeptusgedeon.wordpress.com
Czy z gosposia to zwiazek nieformalny???
Prostą konsekwencją braku miłości do Pana Jezusa, a co za tym idzie braku chęci do wypełniania tego co nam polecił są te związki. Człowiek wybiera drogę na skróty, która zaprowadzi go nad skraj przepaści. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że dzieci są demoralizowane takim przykładem. Więc nie dziwcie się, że nadeszły takie plagi jak śmiercionośny wirus i zabójcze "leki" na niego. Ludzie będą umierać, bo grzechy sprowadzają na nas śmierć.
Lepiej zajmij się swoją edukacją na poziomie podstawówki, bo jak na razie to ktoś ci zasuflował ten bełkot i pierdzisz.
No, tak gwoli uściślenia, to chyba nie 100%, bo Ci, którzy zamierzają poprzestać na święceniach diakona, mogą być żonaci (chociaż współcześnie diakoni stali prawie zanikli i przeważnie traktuje się diakonat jedynie jako stopień w drodze do prezbiteratu). Tak, wiem, że się czepiam, ale tak w ramach ciekawostki na marginesie. adeptusrpg.wordpress.com
Jak chodziłem do podstawówki to miałem kolegę, który był synem księdza. Co ciekawe mieszkał z mamą, którą była gosposią u tego księdza. Więc stary pryku zajmij się najpierw swoim podwórkiem lepiej.
Niedopuszczalne szczegolnie ze wsrod klerykow to 100% zwiazkow :P
Monodeluxe podaje przykłady z życia, a Ty nie potrafisz podać żadnego kontraargumentu, tylko próbujesz go straszyć demonami ;) adeptusrpg.wordpress.com
Niedokardynał Jędraszewski, nieustraszony obrońca arcybiskupa Paetza i pogromca jego wrogów, zachowuje się jak mąż słynnej poetki po wykopaniu go z premierostwa: z patosem wygłasza prawdy objawione szczerze sądząc, że jest jeszcze dla kogoś autorytetem moralnym.
Stary arcybydkaku, zamknij plugawą mordę na temat kto jak żyje. Ludzie mają ludzkie-konstytucjonalne i boskie PRAWO żyć zgodnie z własnym sumieniem i własną wolą. Tobie obmierzły dziadu nic do tego. Zajmij się stary pierdzielu kościelnymi kolesiami, którzy też żyją w wolnych związkach i płodzą dzieci. Zajmij się wreszcie swoimi klechami pedofilami, pedałami i sadystycznymi lesbijkami w klasztorach. Tu masz pole do popisu, pokaż co potrafisz. Jeśli potrafisz. Od normalnych ludzi stary swołocz trzymaj się z daleka, jeszcze nie dorobiliście się na ślubach. Przecież tylko o to ci chodzi.
"otwarcie się na Ewangelię życia w sposób szczególny odnosi się do życia małżeńskiego i rodzinnego" Czy naprawdę chcemy, żeby nasze rodziny otwierały się na takie ewangeliczne treści, jak: "Nie przyszedłem przynieść pokoju, ale miecz. Bo przyszedłem poróżnić syna z jego ojcem, córkę z matką, synową z teściową i będą nieprzyjaciółmi człowieka jego domownicy. Kto kocha ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. I kto kocha syna lub córkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien"; "Jeśli kto przychodzi do Mnie, a nie ma w nienawiści swego ojca i matki, żony i dzieci, braci i sióstr, nadto i siebie samego, nie może być moim uczniem"; "I każdy, kto dla mego imienia opuści dom, braci lub siostry, ojca lub matkę, dzieci lub pole, stokroć tyle otrzyma i życie wieczne odziedziczy" Ja nie. Chrześcijaństwo nie wspiera "tradycyjnych wartości", w tym rodziny. Jest ich zaprzeczeniem. Rodzina Bogiem słaba. adeptusrpg.wordpress.com
Demon zawładną twoją duszą , o czym nawet jeszcze nie wiesz- uważaj na siebie.
A dziwisz zwiąże się w końcu ze swoim chłopakiem?
Największa plaga związków nieformalnych jest od zawsze wśród kleru.Wszystkie możliwe konfiguracje: ksiądz+ksiądz/ksiądz+ministrant/ksiądz+mężatka/zakonnica+ksiądz/ksiądz+gosposia...
Czy w Biblii jest wskazanie Pana, że należy brać ślub przed kapłanem? Chyba wręcz przeciwnie. Są tam przyklady wielożeństwa. Mądra księga (nie przypadkowo tak nazywana) mówi kiedy i na jakich warunkach mąż może oddalić żonę. W drugą stronę też chyba jest przyklad. Zawarcie małżeństwa miało za cel zapewnić kobiecie opiekę ( kobieta nie miała swoich praw ) , kobiecie wychowującej potomków - płci męskiej, bo niewiasta warta była określoną ilość dóbr, jakie mogła wnieść w posagu. Dzisiaj kobieta nie musi wychodzić za mąż, bo jest samodzielna finansowo. Wręcz przeciwnie. Małżeństwo nałoży na nią dodatkowe obowiązki, a mężczyzna - mąż, sam, najczęściej nie jest w stanie zapewnić rodzinie życie na odpowiednim poziomie
"Wszystko jest możliwe także dla człowieka, który otworzy się na Boże Słowo i będzie starał się żyć na co dzień Bożą rzeczywistością. Okaże się, że i on się zmienia, i jego patrzenie na świat, i innych ludzi. Całe życie się wtedy zmienia – staje się prawdziwie Boże" Oczywiście. Na przykład czyny, które dla normalnego człowieka są moralnie neutralne zgodnie z sumieniem i rozsądkiem, dla osobnika otwartego na "Słowo Boże" nagle stają się straszliwymi grzechami zasługującymi na wieczną mękę. adeptusrpg.wordpress.com
"arcybiskup zwrócił uwagę, że zbawienie według ludzkich wyobrażeń i kalkulacji byłoby niemożliwe, ale „u Boga wszystko jest możliwe” Bzdura. Właśnie z ludzkiego, zdroworozsądkowego punktu widzenia, gdyby istniało coś takiego jak zbawienie i gdyby zarządzał nim Bóg faktycznie posiadający cechy miłosierdzia, sprawiedliwości i wszechmocy - to wszyscy ludzie, poza ewentualnie największymi zbrodniarzami, byliby zbawieni bez problemu. To chrześcijaństwo wymyśla jakieś komplikacje w stylu "Ludzie są tak plugawymi grzesznikami, bo zdarza im się przez parę sekund pomyśleć o seksie, że wszechmocny Bóg nie jest w stanie ich nie posyłac do piekła bez złożenia sobie samemu ofiary z własnego syna i pokuty z ich strony". Żadnemu normalnemu rodzicowi nie przyszłoby do głowy, żeby skazywać na wieczne cierpienie swoje dziecko, z jakiegokolwiek powodu. Tymczasem wmawia się nam, że ze strony Boga to niesamowicie heroiczny wyczyn i przejaw skrajnego miłosierdzia, że NIEKTÓRYCH swoich dzieci nie skaże na wieczne potępienie, jeśli będa go błagać o litość. adeptusrpg.wordpress.com
"Arcybiskup wskazał na Maryję jako przykład otwarcia się na Boży głos oraz postawę św. Józefa pełną ufności i zawierzenia Panu Bogu, którą z kolei charakteryzuje postawa dziecka" Co?! Jeśli kogoś charakteryzuje "postawa dziecka" mająca polegać na ufności i zawierzeniu jakimś mitologicznym postaciom, to kompletnie nie nadaje się do bycia rodzicem... czy jakiejkolwiek innej odpowiedzialnej funkcji. Od wieków chrześcijaństwo obsesyjnie stara się upu.piać ludzi, żeby byli właśnie jak dzieci - niesamodzielne, łatwowierne, zależne od boga i jego kapłanów. I to moim zdaniem jest zbrodnia gorsza od wojen i pedofilii (bo te istniałyby i bez religii). adeptusrpg.wordpress.com
Jest wiele osób chcących sformalizować swój związek, niestety rząd pod wpływem kościoła nie chce im tego umożliwić.
Każda kolejna wypowiedź tej czarnej zarazy to 1000 nowych apostazji i coraz więcej pustych krzeseł w kościołach. Tak trzymaj jędraszewska kanalio, im dłużej pożyjesz tym bardziej zaszkodzisz katosekcie!
a tobie co dał laskę do mordy?
Ty uważasz, że trzeba uważać na słowa, bo się odpowie za nie przed Twoim bogiem... ale według Ciebie to inni są niewolnikami "szatana". adeptusrpg.wordpress.com
Rozwody w ''związkach nieformalnych'' największą bolączką kościoła, bo nie będzie z nich dzieci Jeśli śmią się rozwieść nie po bożemu litości ojcze pedofilu
zarzadzanie strachem to podstawowe narzędzie kleruchów do trzymania ciemnego ludu w ryzach. Takiego wała, czarne pijawki! 😁😁😁
Żal mi ciebie, po 11... Jesteś zadufaną w sobie ludzką karykaturą. Oby Dobry Bóg dał ci łaskę opamiętania!
Po co zawierać związek małżeński, skoro Jądraszewski i tak w każdej chwili może go unieważnić (wraz z trójką dzieci, które już są blisko dorosłości a mimo to... ich nie ma) ;-). Niech ten adiutant arcy-geja Paetza powie tez coś o pladze unieważniania małżeństw przez dygnitarzy Kościoła (oczywiście za grube "co łaska") !
Masz racje- drzewiej jeszcze kościół zachowywał pozory że jest za solidaryzmem pokoleniowym jakim od zarania dziejów była RODZINA. . Teraz jednoznacznie opowiada się za bolszewickim PIS i ich solidaryzmem społecznym czyli SOCJALIZMEM. A towarzysz Jędraszewski to chce przebić samego Lenina.
Ale tu smród z większości komentarzy, aż mdli! Nawróćcie się, nienawistnicy, bo marny wasz los. Jeśli przyjemność sprawia wam obrażanie kogokolwiek, to jesteście niestety we władzy szatana. Za każde słowo odpowiecie przed Bogiem, wcześniej czy później!!! A Arcybiskup Marek Jędraszewski ma oczywiście rację.
Pisanie o pięknie i mądrości w przypadku tego pana, to chyba żart. A zatem, całkiem udany, sarkastyczny wpis :)
Myślałby ktoś, że sklerotyk Kpinomir wali w Kurskiego, Martunię z Kaczyńskich, ale nie, skądże to są ci równiejsi przy których kler zamyka mordy i daje kolejne śluby kościelne bez szemrania. Połajanki, kopniaki są dla maluczkich, którzy są dla Jędraszka tylko ciemną masą do dojenia. A masa ma być bardzo ciemna i baaardzo liczna, bo to gwarancja błogiego luksusowego żywota sukienkowych próżniaków.
Utożsamianie rodziny z małżeństwem, a tym bardziej katolickim ... to świństwo i głupota. Rodzinę tworzy MIŁOŚĆ. Znacie takie słowo katolicy? To miłość łączy ludzi, to ona daje im potomstwo, to miłość powoduje, że opiekujemy się dziećmi, a one kiedyś nami. Nooo a jak ktoś nie potrafi kochać, jak boi się zaufać, to taki upadlak moralny potrzebuje papierka i gwarancji prawno-skarbowych.
Piękna i mądra homilia! Wielkie podziękowanie Arcybiskupowi Jędraszewskiemu, że trwa w Prawdzie Chrystusa i odważnie ją głosi. Miłosierny Boże, zlituj się nad nieszczęsnymi ludźmi, którzy nic nie rozumieją i mają w sobie tyle nienawiści, że obrażają Ciebie i Twojego Sługę - Arcybiskupa Jędraszewskiego! Oby się opamiętali!
Złamasie jeden. A ch**uj ci do tego w jakich związkach żyją ludzie. To ich sprawa. Nie twoja. A sorry. Twoja też, bo mniej kasy wyciągniesz darmozjadzie, nierobie, obrońco pedofilów.
A czy mądrzy ludzie nawet ci z SB palący teczki współpracowników tak licznych w Episkopacie nie przestrzegali przed nowymi czasy niosącymi laicyzację . Tak dobrze jak za komuny to już Jędraszewskiemu nie będzie . .Byle jakie nauczanie religii za mamonę w szkole to liczna rzesza czarnych owieczek w stadzie .
Kurski za swój rozwód tak w Łagiewnikach nasmarował, że aż mu sama Przenajświętsza Panienka błogosławiła.
jędraszewski, przecież ty ze swoim kochasiem żyjesz bez żadnego związku. Nie możesz bo kochaś nieletni...
Dziwka czarnucha. Dla tego żyję na koszt mamy.
Brawo Jędraszewski! Nikt tak jak on nie zniechęca ludzi do sekty PiSdzielsko-toruńskiej (mylnie zwanej kościołem). Oby tak dalej! 😁😁😁
Na niego to zawsze można liczyć. Ale tutaj nie rozumiem: z jednej strony narzekają na spadek popularności małżeństwa a z drugiej strony utrudniają zawieranie małżeństw osobom odmiennej orientacji. Przede wszystkim zaś małżeństwo nie ma nic wspólnego z chrześcijaństwem, jest znacznie starsze.
Może ten arcyłotr sonduje możliwość wprowadzenia sakramentu rozwodu? Byłaby ekstra kasa dla klechów.
Brawo Abp Marek Jedraszewski . Masz 100% racje .
Obłudnik. sam za nic i nikogo nie odpowiada , wokół sami służący albo sługusy. A rozwody, dał nam przyklad Kurski jak rozwodzic się mamy , za zgodą najwyższych KK....
jędraszewski to tacy jak ty są zakałą dzisiejszego zdemoralizowanego kościoła.
Zjeba.ny dziad w szmacie do ziemi dal głos. Do chlewu chamie jeden.
Plaga kleszej pedofilii jakoś im nie przeszkadzała i dalej nie przeszkadza.😁😁😁
Czarna stonka, co za tupet!Jestem w nieformalnym związku z Marokańczykiem,urodzil nam się cudowny synek, a tobie zboczeńcu nic do tego!
Swoimi wypowiedziami księża jedynie potwierdzają, że naprawdę nie wiedzą nic o życiu rodziny.
Największą plagą to wy, czarne pasożyty i specjaliści od pustego mielenia ozorem jesteście
Kurski - na kolanach z Warszawy do Krakowa i błagać arcyszatana Jędraszewskiego o zezwolenie na życie na kocią łapę. Superkatoliku na pokaz dla ciemnego ludu -rozumiesz????? Czeka cię piekło Kurski...
Ty z Paetzem miałeś w Poznaniu szwedzki stół.... Moralisto od siedmiu boleści...