Zagrożenia

Badania: przechorowanie covid-19 nie chroni przed Deltą?

Z badań przeprowadzonych we francuskim Instytucie Pasteura wynika, że przeciwciała wytworzone po przechorowaniu standardowego covid-19 nie chronią przed tzw. wariantem Delta. Zgodnie z tymi badaniami, jedna dawka szczepionki również ma nie chronić przed Deltą.

1 min czytania
Fot. via Pixabay
Fot. via Pixabay

Z badań przeprowadzonych we francuskim Instytucie Pasteura wynika, że przeciwciała wytworzone po przechorowaniu standardowego covid-19 nie chronią przed tzw. wariantem Delta. Zgodnie z tymi badaniami, jedna dawka szczepionki również ma nie chronić przed Deltą. 

W trakcie badania sprawdzono działanie pojedynczych dawek szczepionek Pfizera i Astry Zeneki na wariant Delta oraz Beta (odnotowany jedynie w RPA). Badania wskazały, że pojedyncze dawki wymienionych preparatów są "mało albo zupełnie nieskuteczne" na wskazane wyżej warianty.

Eksperyment przeprowadzono na grupie 103 osób. Jedna dawka którejś z wymienionych wyżej szczepionek zapewniała 10 proc. ochrony przeciwko Delcie i Becie.

Badanie wskazało również, że w stosunku do wariantu Delta przeciwciała powstałe po przechorowaniu standardowego covid-19 są słabsze od 3 do 5 razy. Jednak, jakżeby inaczej, podwójne dawki szczepionki mają zgodnie z tym badaniem neutralizować działanie wirusa na poziomie 95 proc.

Władze brytyjskie poinformowały, że wariant Delta odpowiada obecnie za 60 proc. zakażeń w kraju. Zgodnie z przewidywaniami władz francuskich taka sama sytuacja będzie mieć wkrótce miejsce w ich kraju.

jkg/pap

Komentarze

18 komentarzy

Dodawanie komentarzy wymaga zalogowania.

Tfu 13.07.2021, 17:53

to jest jak codzienne mycie zębów.

Tfu 13.07.2021, 17:49

Zjeżdżaj szantrapo

unicestwiają, unicestwiają i unicestwić nie mogą. 12.07.2021, 08:55

Z tymi "zabójczymi szczepionkami" jest zupełnie jak Wyborczą - też wam upada, upada i upaść nie może.

Anonim 12.07.2021, 04:40

Tzw. preparaty doświadczalne mają unicestwiać przede wszystkim wirusa, ale razem z człowiekiem. "Najbezpieczniejszy wariant" to - dwa metry pod ziemią.

Żródło poproszę. 11.07.2021, 20:08

Prawdy nie należy chować pod korcem.

Jak będą leki to będą chronić 11.07.2021, 20:06

póki co nie ma leków, a do szpitali ze "zwykłą grypą" trafiają już teraz wyłącznie ci, którzy nie chcą się szczepić.

Detonator 11.07.2021, 04:57

Tak, tak chronią tylko szczepionki. Leki nie chronią, przechorowanie nie chroni - chronią tylko szczepionki. Ale trzeba je regularnie przyjmować, najlepiej raz w tygodniu po jedzeniu.

Michał Jan 11.07.2021, 04:06

Mamy lepsze. Bo wbrew pitoleniu szczepieniarzy, kontakt z wirusem (przechorowanie lub przejście bezobjawowe) zabezpiecza skuteczniej i na szerszą gamę zagrożeń. A w Polsce, po momencie rozpoczęcia gwałtownego spadku zakażeń (mały odsetek "wyszczepionych") łatwo można naliczyć, że prawie 20 mln miało tę okazję.

Darek 10.07.2021, 16:59

Póki co chroni przed wszystkimi wariantami COVID całkiem skutecznie. Oby tak zostało. Oczywiście nie chroni przed zakażeniem wirusem ale przed ciężkim zachorowaniem i śmiercią. Obyśmy i w Polsce mieli takie wyniki jak w Izraelu.

Michał Jan 10.07.2021, 16:20

Niemniej, z tymi 90% hospitalizowanymi ... https://twitter.com/coolfonpl/status/1409022971243606021/photo/1

Michał Jan 10.07.2021, 14:38

Fakt - w Izraelu pojawiły się zachorowania, ale brak zgonów. Delta w UK, gdzie materiał porównawczy jest większy, nie wykazuje dużej śmiertelności.

Bul Komoruski 10.07.2021, 10:31

Oczywiście , że nie chroni tak samo jak wyszczepienie preparatami nie chroni a stwarza ryzyko komplikacji poszczepiennych . Żadna to nowina , nauka wie już o tym od dziesiątków lat nie ma szczepionek na wirusa (np. grypy ) , który mutuje co 2-3 miesiące i każda mutacja jest mniej zabójcza. No ale tu nie wiadomo o co chodzi czyli chodzi o pieniądze i ścierwa typu psychol Niedzielski pilnują interesu.

Anonim 10.07.2021, 08:52

a od kiedy ciebie interesuja wyniku testow pcr? ja pisalem o hospitalizacjach, temat zgonow tez pomijam bo sa kontrowersje czy ktos rzeczywiscie umarl na covid czy na choroby dodatkowe.

Michał Jan 10.07.2021, 08:45

Aktualnie szczepionka chroni przed nie wiadomo czym. https://twitter.com/olimpia_szuwar/status/1413751912801898498/photo/1

Anonim 10.07.2021, 08:05

aktualnie szczepionka chroni przed hospitalizacja w 90%, to znaczy ze na 1 zaszczepionego przypada 9 nieszczepionych. Po przechorowaniu bedzie 1 hospitalizacja na 100 ozdrowiencow.

Monika. 10.07.2021, 07:08

Szukam mężczyzny na dyskretne spotkanie. Mam 25 lat i pociągające zgrabne ciałko, moje odważne nagie zdjęcia i kontakt do mnie znajdziesz na stronie: http://panieonline.pl __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ Wyszukaj mnie po niku: Monika89 i napisz do mnie lub zadzwoń o każdej porze, odpisuje zazwyczaj do 5 minut, czekam.

BBBetonek 10.07.2021, 07:03

Podobno w Nature napisali, ze jak się słucha Niedzielskiego lub Andrusiewicza to też się uzyskuje 40% odporności, resztę można uzyskać pijąc alkohol o odpowiednim stężeniu

katolicka kretynizacja polski 🇵🇱 10.07.2021, 06:18

Co za bełkot pseudonaukowy. Odporność naturalną ma się do końca życia. Komórki rozpoznania po chorobie przechodzą do szpiku i tam zostają do śmierci , a sztucznie pobudzony układ odpornościowy preparatem genetycznym jest jak warzywo pędzone nawozem chemicznym.

Polecane

Czytaj dalej