Dodawanie komentarzy wymaga zalogowania.
Marek
07.10.2021, 06:13
Jezus ostatecznie objawia Ojca ukazując Go w sobie jako maksimum dobroci, ekstremum miłości Boga, który jest i Matką i Ojcem w swoim miłosierdziu. Maryja broniąca przed Synem i Ojcem to Miriam Starego Przymierza, obraz Mojżesza. Wystawiennicy dzisiejszy nie mają za zadanie powstrzymywać gniewu Syna i Ojca mając w ręku oręż maryjnego różańca ale przekonywać o rzece Ducha wylanego na nas z Krzyża.
Materialista
06.10.2021, 20:14
Karma kosztuje coraz więcej i wraca ale jak puszczą pawia.
Paula
06.10.2021, 20:12
Ślepy z definicji nic nie widzi.
WJK
06.10.2021, 18:43
A może Ci po prostu nikt nie przedstawił pełnego spektrum możliwości, co? Skąd wiesz, że nie ma innej/lepszej drogi? Wiesz już wszystko? Jeśli tak, to nawet Twój bóg napisał, że takie "wszystkowiedzenie" jest niebezpieczne i niezgodne z jego nauką. Co samo w sobie jest nieźle porypane, bo z jednej strony każe Wam wierzyć na słowo i nie mieć wątpliwości, ale z drugiej twierdzi, że nigdy nie zdobędziecie pełnej wiedzy, więc powinniście być skazani (słusznie zresztą) na wieczne wątpliwości. Te wątpliwości, które są Wam zakazane. Prosta droga do zwariowania lub ortodoksji :)
#GłosSzczerejSłowiańskiejSzydery ;)
WJK
06.10.2021, 18:37
Na koncertach Martyniuka też są tłumy. I to świadczy o czymś więcej niż to, że tłumowi podobają się jego piosenki?
Maniak antyromansu
06.10.2021, 18:27
Gry komputerowe to czarne apostolstwo? A co jest białym apostolstwem - chodzenie i mówienie o dobrej nowinie zachęcającej pod groźbą do pracy i miłosierdzia dla sodomy? To ja wolę grę gdzie jest się bandytą napadającym i mordującym mieszkańców sodomy - a finał tej gry - ogień spada z nieba - twojej bandyckiej postaci nic się nie dzieje i może mordować sodomitów razem z tym ogniem.
Anonim
06.10.2021, 17:58
a jak spiewają? ..janiołowie sie lękają ,kiedy w jego twarz patrzają, bo stary piekli się o wszystko ,chodzi cały dziń ,sapie i klnie wq-rwiony,a miriam za nim ....wizja zaprawde ujmująca
KRYSTYNA
06.10.2021, 15:54
TAK! MATKA BOŻA TO TAK JAK KAŻDA MAMA W RODZINIE. CHCE,ŻEBY RODZINA BYŁA KOCHAJĄCĄ SIĘ RODZINĄ. BO RODZINA JEST NAJWAŻNIEJSZA. W KAŻDEJ RODZINIE SĄ PROBLEMY,ALE DOBRA MAMA POTRAFI JĄ ZJEDNOCZYĆ I KAŻDY BĘDZIE CIĄGNĄŁ DO TAKIEGO DOMU!
obserwator
06.10.2021, 15:28
antropomorfizacja Boga, płynąca z samego Kościoła jest zaprzeczeniem Jego Immanentnej i Transcendentnej Istoty, czystej miłości. Każda religia, gdy upada zaczyna straszyć. A Bóg...nie zajmuje się karaniem, ludzie sami się karzą i skazują na potępienie
Anonim
06.10.2021, 15:00
stary niebieski jawi sie w/g tych wariatów jako furiat który śle piorunami na lewo i prawo,co za cymbalizm kk ,99% tych głupich "piesni' kosciókowych nalezy od razu wypier.lić do ognia ....bo wyglada na to ,jak chcą te świry, że pambuck stworzył człowieka na swój wzór i podobienstwo ,a człowiek odwdzieczył mu sie tym samym
S
06.10.2021, 13:55
....Owszem robili to Cesarze, robili to królowie, Wikingowie, Wizygoci, Ostrogoci, Sasi, Normanowie, Muzułmanie i wiele, wiele innych potężnych, wpływowych ludzi i ludów. Każdy z nich zastanawiał się dlaczego i skąd taka wiara i siła. I przez te wieki wielu też się śmiało. Jak ty pajacu. Słyszysz teraz ten śmiech.... Raczej nie a widzisz Kościoły i tłumy wiernych. Widzisz:). Zachowujesz się jak prostak, chociaż w towarzystwie pewnie robisz za twardziela i oczytanego. Tutaj za zasłona anonimowości jednak lubisz pokazywać swoją prawdziwa naturę prawda :)?
Hellboy
06.10.2021, 13:48
...no tak Cthulu znowu wypełzł...
S
06.10.2021, 13:47
Dla Ciebie nie ma znaczenia w co wierzymy. Oszczędź nam również opisu swoich napięć seksualnych. Twój komentarz to nie tylko pogarda wobec cudzej wiary, ale absolutny przykład zeszmacenia. Co więcej uważam cię za wyjątkowego tchórza i kawał gno..a Prawdziwy facet nie obraża i nie poniża innych z powodu ich wiary.
rebeliant
06.10.2021, 13:44
Miłosierdzie dla oprawców i krzywdzicieli - a zwłaszcza takie miłosierdzie na chama, gdzie olewa się wolę ofiar - to brak miłosierdzia dla pokrzywdzonych. Dodając do tego zastraszanie piekłem, to z miłosierdzia zrobiła się nienawiść do potęgi - nienawiść do zasłużonego odwetu to brama do raju dla tych co lubią się nad innymi wywyższać poprzez prześladowania, maltretowanie i poniżanie. Bóg Jahwe jest bogiem fałszywej miłości.
ZMordyBijeMuTrudWieluNałogówIBrudŻycia
06.10.2021, 13:43
Wystarczy zerknąć na mordę tego klero-pasożyta Salija, żeby zrozumieć, że to brednie alkoholika chorego na kiłę.
Anonim
06.10.2021, 13:32
Jak niby Maryja powstrzymuje gniew Boży? Pada przed pambukiem na kolana i obrabia mu fujarę, aby go uspokoić? W co wy za brednie wierzycie.
S
06.10.2021, 13:32
Biblia faktycznie jest fenomenem. Jako Księga która przetrwała niejedno imperium do dzisiaj faktycznie jest odkrywana wciąż na nowo. Właściwie to z treści w niej zawartych korzystają archeolodzy, matematycy, antropolodzy, taktycy wojskowi, specjaliści od zarządzania, psychologowie i przyrodnicy. Treści w niej zawarte ukształtowały dzisiejszą cywilizację. Co ciekawe każda linijka jest czymś w rodzaju spakowanego pliku, który im głębiej się schodzi tym więcej ukrytych znaczeń przed nami odkrywa. Polecam każdemu niezależnie od wiary i wykonywanego zawodu.
Agnostyk
06.10.2021, 13:27
Czy kiedykolwiek ktoś zastanawiał się nad tym w co wierzą katolicy i jak bardzo jest to zabawne?? O czym mówi mit związany z matka boska: dawno dawno temu żyła sobie wieśniaczka i nagle przyszedł do niej Bóg i oznajmił jej, ze posłuży mu jako inkubator. Należy pamiętać, ze Maryja miała wtedy 12-13 lat. Maryja urodziła Jezusa nie tracąc błony dziewiczej. Potem ukrzyżowali go ukrzyżowali, wiadomo. I po wszystkim Bóg stwierdził, ze uczyni maryje boginią wszechświata i wciągną ja do nieba a Maryja szczególnie upodobała sobie Polskę. No cóż, mozna opowiadać sobie różne historyjki i mity bo czasem fajnie się tego słucha, ale jak ktoś wierzy, ze to prawda, to reakcja może byc tylko jedna: buhahahahahahaha!!!
AHA...
06.10.2021, 13:26
Przemocowe to chrześcijaństwo.
S
06.10.2021, 12:36
Zachowałeś się jak przekorne dziecko. A ja nie jestem miłym człowiekiem i nie lubię takiego zachowania. Wybrałeś pogardę i głupotę, i dlatego zamykam z Tobą ten wątek.
Adeptus
06.10.2021, 12:21
Widzisz, tyle, że zaproponowany przez Ciebie prezent jest plugawy i służy złu, a ja go wziąłem i naprawiłem, żeby stał się dobry.
adeptusrpg.wordpress.com
Anonim
06.10.2021, 12:18
Jakie Odkupienie? Gdyby Bogu się nie uroiło, że drobiazgi, które nikomu nie szkodzą, są straszliwymi grzechami zasługującymi na potępienie, nie musiałby tych grzechów "odkupywać". Bóg rozwiązuje problem, który sam stworzył - w dodatku rozwiązuje w sposób wysoce niesatysfakcjonujący. A jeśli nie istnieje lepsza propozycja, niż zbawienie - bo jedyną alternatywą jest piekło - to świadczy tylko źle o Bogu, który mógłby złożyć dużo lepsze propozycje (np. unicestwienie po śmierci, albo reinkarnację), ale uparł się na "Masz wolną wolę - czcij mnie albo płoń!". adeptusrpg.wordpress.com
Adeptus
06.10.2021, 12:14
„Twoje relacje z Bogiem mnie nie interesują! To Twoja osobista sprawa” Zarzucaasz mi pogardę wobec chrześcijan. Ja wyjaśniam, że nie, ja gardzę chrześcijaństwem/chrześcijańskim Bogiem, a chrześcijan postrzegam jako ofiary. Odpisuję Ci na temat, który sam poruszyłeś. „Ego twojego umysłu jest twoim złudnym bożkiem a największym trudnym i bolesnym - ale dotyczącym większości z nas - twoim problemem jest to, że poszukujesz kogoś kto się Tobą zaopiekuje w zamian za Twoje oddanie i Twoją służbę” Nie, skąd ten pomysł? Znaczy – gdybym komuś służył, oczywiście, oczekiwałbym nagrody. Ale opcja „nikomu nie służę i nikt się mną nie opiekuje” też jest spoko. Nie miałbym najmniejszego problemu z deistycznym Architektem Wszechświata. Ale chrześcijański Bóg działający na zasadzie „Masz być mi oddanym służyć, a w zamian za to… nie, nie wybawię Cię od ziemskiego cierpienia. Ale łaskawie nie ześlę cię do piekła, lecz pozwolę przez wieczność oddawać mi cześć” – jest paskudny. Bo tu jest wymaganie oddania i służby, a w zamian tak naprawdę nic. „Kogoś kto nada sens Twojemu życiu ponieważ Ty sam masz z tym problem i nie chcesz/nie umiesz lub zwyczajnie jesteś leniwy aby do tego dojrzeć”. Ale ja widzę sens w istnieniu moim i ludzkości. Powiększanie naszej kontroli nad wszechświatem, w celu realizowania naszej woli. Zaś Bóg stoi temu na przeszkodzie. „Nie zgadzam się z ich treścią. Uważam ja za płytkie, prymitywne, wulgarne i pseudofilozoficzne” Aha, spoko. A jakieś argumenty podasz, czy tylko subiektywne „nie podoba mi się”? „Bóg oczekuje od nas brania za siebie samych odpowiedzialności - stąd dar wolnej woli” Tak, też kiedyś tak wierzyłem. Problem w tym, że Bóg z góry narzuca, że jeśli z tej woli skorzystamy w sposób niezgodny z jego widzimisię, spotka nas cierpienie. Czego oczekuję od Boga (zakładając, ze istnieje?). Żeby się od nas odwalił. Kompletnie. Żadnego nieba, żadnego piekła, żadnych sądów, żadnego „doświadczania w celu nauczania pokory”, żadnych łask, żadnego oczekiwania, że będziemy go wielbić. „Serio wybierasz piekło? Oby Bóg się nad Tobą zlitował i dozwolił Ci go posmakować abyś zdał sobie sprawę o czym piszesz” Nie rozumiesz. Im straszniejsze piekło, tym bardziej będę gardził tym, który je stworzył i przez którego ludzie muszą tam cierpieć przez wieczność. I tym bardziej nie zamierzam oddawać mu czci. Więc dając mi odczuć okropieństwo piekła za życia, Bóg jedynie utwierdziłby mnie w przekonaniu, że przyzwoitość nakazuje wybrać właśnie to piekło, a nie wieczną adoracją jego stwórcy. „Na górze wrzucam przysięgę żołnierzy AK. Druknij ją sobie i zachowując zdrowy sceptycyzm od czasu do czasu przeczytaj” Do przysięgi już się odniosłem ;)
Głupio się zachowałeś....
06.10.2021, 11:58
kiedy ktoś daje Ci prezent nie musisz na niego pluć. Wystarczy powiedzieć: Nie, dziękuję....
Adeptus
06.10.2021, 11:53
Hmm, ale o co chodzi? Akurat opowiadania fantasy zawarte w antologii pt. "Biblia" tworzą kanon uniwersum "Chrześcijaństwo", to nie są fanfiki. No ale masz rację o tyle, że ten kanon pozostawia wiele luk i niekonsekwencji, które fanon musi tłumaczyć. adeptusrpg.wordpress.com
S
06.10.2021, 11:53
Twoje relacje z Bogiem mnie nie interesują! To Twoja osobista sprawa. To co teraz napisze, jest objawem tego, że traktuje Cię poważnie i jednocześnie surowo. Nie naśmiewam sie, ani nie gardzę. Tak, oceniam, ale zdaje sobie sprawę, że mogę błądzić. Być może jesteś taki a może bardzo się mylę.... Posłuchaj.... Jesteś pokrętny i zwodniczy wobec siebie samego. Jedno chcesz, co innego robisz a jeszcze co innego mówisz. Ego twojego umysłu jest twoim złudnym bożkiem a największym trudnym i bolesnym - ale dotyczącym większości z nas - twoim problemem jest to, że poszukujesz kogoś kto się Tobą zaopiekuje w zamian za Twoje oddanie i Twoją służbę. Kogoś kto nada sens Twojemu życiu ponieważ Ty sam masz z tym problem i nie chcesz/nie umiesz lub zwyczajnie jesteś leniwy aby do tego dojrzeć. Zapoznałem się z Twoimi wpisami i bardzo nisko je oceniam. Nie zgadzam się z ich treścią. Uważam ja za płytkie, prymitywne, wulgarne i pseudofilozoficzne. Pochwalam jednak poszukiwanie wiedzy. Nie okazujesz szacunku lecz wzgardę chociaż zawoalowaną - gardząc cudzą wiarą okazujesz, że gardzisz też tym człowiekiem. Twoja moralność nie jest moją moralnością. Bóg oczekuje od nas brania za siebie samych odpowiedzialności - stąd dar wolnej woli. Twoje wpisy są zatrute ponieważ pisząc o wolności od razu ujawniasz źródło Twojego zniewolenia. To co deklarujesz jest tego dowodem. Serio wybierasz piekło? Oby Bóg się nad Tobą zlitował i dozwolił Ci go posmakować abyś zdał sobie sprawę o czym piszesz. A uwierz mi nie wiesz.... Na górze wrzucam przysięgę żołnierzy AK. Druknij ją sobie i zachowując zdrowy sceptycyzm od czasu do czasu przeczytaj. Życząc powodzenia w wieczności...
Polak
06.10.2021, 11:32
Nie musicie się nad tym zastanawiać, sprawdźcie swoją książkę z fanfikami, tam macie napisane jak poszczególne wymyślone postacie z tego kanonu wchodzą z sobą w interakcje.
Anna
06.10.2021, 11:31
Nie istnieje lepsza propozycja dla człowieka,niż Odkupienie i Miłosierdzie Jezusa Chrystusa,biedny człowieku!
Adeptus
06.10.2021, 11:26
Czytałem Dzieje Apostolskie. Resztę Nowego Testamentu też. No i co to zmienia w temacie? Myślisz, że jeśli Bóg dopuszcza seks z własną żoną (ale tylko na właściwe sposoby), ale karze wiecznym potępieniem stosunki pozamałżeńskie, analne, oralne, homoseksualne, masturbację, czy też samo myślenie o nich, to nagle przestaje być zbrodniczym psychopatą? adeptusrpg.wordpress.com
Adeptus
06.10.2021, 11:23
rzysięgam być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczpospolitej Polskiej, stać nieugięcie na straży Jej honoru i o wyzwolenie Jej z niewoli walczyć ze wszystkich sił, aż do ofiary mego życia.... Ze wszelkim złem, w tym z zabobonem chrześcijańskim oraz z ohydnym bożkiem, którego ten zabobon czci, o ile on istnieje. adeptusrpg.wordpress.com
Adeptus
06.10.2021, 11:22
Nie wychwalam pod niebiosa. Po prostu pokazałem, że Twój bzdurny "argument" "Skoro jesteś przeciwko, znaczy, że nie zrozumiałeś" można zastosować do każdej innej religii. Ale... owszem, uważam, że religie abrahamiczne, w tym chrześcijaństwo (oraz judaizm i islam, dla jasności), są wyjątkowo szkodliwe. Nie wierzę w żadną religię, ale bajki też mogą mieć różny poziom szkodliwości. Do religii pogańskich mam stosunek ambiwalentny. Zresztą akurat hinduizm jest też dość paskudny, może nawet porównywalnie z abrahamizmami. Piszę to szczerze, bez żadnych manipulacji. I nikt mi nie musi płacić za krytykowanie chrześcijańskiego (islamskiego, judaistycznego) Boga. Szczerze, z umysłu i z serca, gardzę tym skur.wielem ;)
Mam dla WaS prezent
06.10.2021, 11:18
W obliczu Boga Wszechmogącego i Najświętszej Marii Panny Królowej Korony Polskiej, kładę swe ręce na ten święty Krzyż, znak męki i Zbawienia. Przysięgam być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczpospolitej Polskiej, stać nieugięcie na straży Jej honoru i o wyzwolenie Jej z niewoli walczyć ze wszystkich sił, aż do ofiary mego życia....
Adeptus
06.10.2021, 11:17
Dziękuję za życzenia, ale strona jest całkowicie niekomercyjna, gry są do ściągnięcia za darmo. A co do apostolstwa - nauczyłem się, żeby nie mieszać twórczości z ideologią na blogu - mój poprzedni był prokatolicki. To faktycznie może odstraszać odbiorców. Ale w sytuacji, w której reklamuję blog jednocześnie szerząc ideę - nie widzę potencjalnych szkód. Wszak gdybym się nie wypowiadał na Frondzie (jednocześnie przy okazji załączając link do bloga), to jej czytelnicy w ogóle nie wiedzieliby o tym blogu. Więc mogę tylko zyskać.
Adeptus
06.10.2021, 11:14
Nie wmawiaj sobie, że Wami gardzę. Wręcz przeciwnie. Boli mnie, że wśród gorliwych chrześcijan jest wielu wrażliwych, ba, nawet inteligentnych ludzi, którzy marnują swój potencjał i szczerze wierzą, że szerząc ohydną chrześcijańską doktrynę, służą dobru. I skupianie się tylko na sobie, zamiast próby okazania Wam pomocy byłoby egoistyczne i niemoralne. Poza tym - czy chrześcijanie nie odnoszą się do cudzych poglądów? Czy nie na tym polega ewangelizacja, którą nakazał Wam ten plugawy sekciarz Jezus? A co do Boga - przecież wielokrotnie Biblia mówi, że brzydzi się on takimi, a takimi ludźmi. Ale owszem, możliwe, że ten Ostateczny Hipokryta, nawet wtrącając mnie w otchłań piekielną, będzie krzyczał "Kocham cię! Tak bardzo cię kocham!". I za tą obłudę, tym mocniej będę gardził nim. adeptusrpg.wordpress.com
S
06.10.2021, 11:10
Widzę, że reklamujesz swoją lub cudzą stronę z grami paragrafowymi. Życzę sukcesu biznesowego w tym przedsięwzięciu, ponieważ wychodzę z założenia, że jeśli ktokolwiek z Polaków odnosi sukces - zwycięża - biznesowo to i my zwyciężamy. Proponuję jednak zmianę, czyli rezygnację z "czarnego apostolstwa" - Ukłony od Erebusa - albo rezygnację z podpinania adresu.
obserwator
06.10.2021, 11:00
I tutaj demaskujesz się Adeptusie, manipulancie, wrogu chrzescijanstwa- niedawno zrównałeś wszystkie religie jako złe , ale tutaj tylko chrzescijanstwo jest paskudne - islam, hinduizm już wychwalasz pod niebiosa....Kto ci płaci za te paszkwile skierowane przeciwko chrzescijańskiemu Bogu???
S
06.10.2021, 10:59
Dziękuje za tą pogardliwą i nieszczerą troskę. Twoje relacje z Bogiem jednak mnie nie interesują. To sprawa między Wami. Biorąc pod uwagę skale tego pojedynku tak pięknie opisanego w "Dziadach" Mickiewicza sugeruję skupić się na sobie a nie na innych. Wierze, że Bóg nigdy nie powie do Ciebie: Gardzę tobą....
Wierzący do Adeptus
06.10.2021, 10:56
Warto przeczytac Dzieje Apostolskie (WIELE, WIELE STRON do czytania) - tam mozna dowiedziec sie jak na seks zapatruje się Stwórca Twoje jednozdaniowe wyobrażenie, urojenie typu - Myslałes przez minutę o seksie -wiec... BĘDĘ MUSIAŁ Cię ukarac - są po prostu śmieszne.
Adeptus
06.10.2021, 10:55
Ja nie gardzę Wami. Gardzę Waszym Bogiem/religią. Wy jesteście ofiarami, które należy wyzwolić od syndromu stockholmskiego. Sam byłem taką ofiarą, na szczęście udało mi się wyrwać ze szponów Jezusa. adeptusrpg.wordpress.com
S
06.10.2021, 10:54
Ten spektakl upokarzania Chrześcijan znowu pokazuje jak bardzo ludzie go realizujący podobni są do ciemnego tłumu z widłami i pochodniami.
Adeptus
06.10.2021, 10:53
No i jest to wyjaśnienie tak samo obrzydliwe, jak chrześcijańska wiara w karę za grzechy. Złe rzeczy przytrafiają się dobrym ludziom. To jest fakt. Świat jest niesprawiedliwy, a jeśli istnieje jakakolwiek wyższa siła nim rządząca, nie ma ona żadnego związku ze sprawiedliwością. Dlatego trzeba walczyć przeciwko niesprawiedliwemu światowi i siłom nim rządzącym, obojętnie, czy nazwiemy je Bogiem, bogami, Naturą, Losem, czy Karmą, a nie doszukiwać się na siłę w nim jakiegokolwiek ładu i tą swoją imaginację wielbić. Ze swoją reinkarnacją jesteś po tej samej stronie, co katolicy - po stronie upodlenia człowieka.
adeptusrpg.wordpress.com
S
06.10.2021, 10:52
"Każdy pojedynek mnie wzmacnia" :) Czytając posty krytykujące Chrześcijaństwo mam wrażenie, że piszą je ludzie którzy nie mają odwagi zająć się swoim życiem. Wolą poniżać, okazywać swoją pogardę lub z rechotem kpić z innych.
Adeptus
06.10.2021, 10:50
Widać nigdy nie czytałeś Koranu ani Wed albo były zbyt mądre, dlatego nie jesteś w stanie zrozumieć Allaha ani Sziwy. Życie ziemskie jest krótkie, ale jest jedynym, które ma wartość. Mam poświęcać te krótkie, ziemskie życie na wielbienie ohydnego Boga? Jeśli chrześcijaństwo jest fałszywe, to w ten sposób zmarnuję ziemskie życie całkowicie na darmo. Jeśli jest prawdziwe... to zmarnuję je po to, by w nagrodę przez wieczność móc adorować okrutnego tyrana, który w tym samym czasie będzie torturował innych ludzi w piekle. Tak czy inaczej, nie opłaca się służyć Waszemu Bogu. Mocno wątpię w jego istnienie, ale gdybym miał niezbite dowody i pewność jego istnienia, dalej bym go nie czcił. Korzystałbym z życia, wiedząc, że to krótki czas przed tym, jak ten egotyczny, zawistny drań skaże mnie na wieczne męki. Ale nie ugiąłbym karku przed tym potworem. Jeśli Bóg istnieje, to jest czystym, najgorszym złem, a z takowym się nie negocjuje. Piekło moim przeznaczeniem! adeptusrpg.wordpress.com
Uduchowiony
06.10.2021, 10:49
A odnośnie niesprawiedliwości na świecie. Moje wyjaśnienie jest następujące. Każdy zasłużył sobie poprzednim życiem na to co ma teraz. Reinkarnacja to fakt. Karma wraca.
Uduchowiony
06.10.2021, 10:47
Jahwe który jest opisany w starym testamencie to nie jest żaden Bóg. To istota pozaziemska która podaje się za Boga. I nakazuje czynić złe uczynki. I karmi się negatywną energią.
Adeptus
06.10.2021, 10:43
Ale że Bóg ma ukazać Jezusa? I czemu karła, są jakieś przekazy, że Jezus był niski? Chyba, że masz na myśli karła moralnego i intetektualnego, wtedy pasuje. adeptusrpg.wordpress.com
Adeptus
06.10.2021, 10:41
Co? Czy Ty masz pojęcie, jak działa świat? Jeśli istnieje jakiś Bóg, który to wszystko stworzył, to jest w najlepszym wypadku obojętnym Wielkim Architektem, a w najgorszym - sadystą i psychopatą, takim jak biblijny Jahwe. adeptusrpg.wordpress.com
Uduchowiony
06.10.2021, 10:41
STOP kłamstwom kościoła katolickiego. Jedno życie to bzdura. Reinkarnacja istnieje.
Adeptus
06.10.2021, 10:40
"Bóg jest miłosierny wtedy kiedy jego stworzenie żałuje za swoje złe postepowanie, przyznaje sie do niego. Jeżeli wiekszosc ludzi jest zdemoralizowana i zła - wtedy Bog nie ma wyjscia, musi ludzkosc ukarac bo ta wiekszosc zdemoralizowałaby mniejszosc" Ale Bóg nie karze za zło, tylko za "grzechy". Miłosiernej osobie nigdy nie przyszłoby do głowy "myślałeś przez minutę o seksie, więc jeśli za to nie przeprosisz, BĘDĘ MUSIAŁ Cię ukarać". Poza tym, to w końcu, jak jest - Bóg wymierza karę, czy człowiek sam na siebie sprowadza nieszczęście, a Bóg tylko ze smutkiem patrzy? Bo chrześcijanie motają się od jednego, do drugiego. I artykuł prezentuje drugą opcję, podczas gdy Ty pierwszą.
Uduchowiony
06.10.2021, 10:40
Katolicy - w co wy wierzycie? W Boga który jest gniewny i karze? W Boga sadystę? Smutne to. Dlaczego nie wierzycie w Boga który jest miłością? Bo tylko Bóg pełen miłości mógł stworzyć to wszystko...
Portofino
06.10.2021, 10:38
Za spedalenie Europy i Ameryki Boża pięść już dawno spaść powinna na obrzezanego karła z Bliskiego Wschodu.
człowiek
06.10.2021, 10:38
Widac , że nigdy nie czytałes Ewangelii, albo była zbyt mądra dla ciebie dlatego nie jestes w stanie zrozumiec naszego Boga. Wolisz wszystkie religie sprowadzic do jednego - to dzis bardzo wygodne - ale czy na długo? życie ziemskie jest bardzo krótkie.
Adeptus
06.10.2021, 10:36
Czy Ty w ogóle czytasz przed komentowaniem? Nie pisałem, że katolicka wizja jest słuszna, tylko, że wizja zaprezentowana w artykule jest inna niż ta, którą Ty wyśmiewasz. Zamiast się odnieść do tez zaprezentowanych w artykule i je skrytykować, odniosłeś się do tego, co sobie wymyśliłeś, że jest w tym artykule. A kiedy zobaczyłeś, że ośmieliłem się w czymkolwiek z Tobą nie zgodzić, z góry założyłeś, że jestem katolikiem po stronie Salija. Podczas, gdy jesteśmy po tej samej stronie. Niestety, bo bardzo mi przykro, że wśród nas, wrogów chrześcijaństwa, są takie bezmyślne głąby, jak Ty. Pozdrawiam.
Wierzący do Adeptusa
06.10.2021, 10:33
" Nasze zaniepokojenie budzi niekonsekwencja religii, która raz przedstawia Boga jako miłosiernego tatulka, a raz sprawcę plag'. BOG JEST W TYM BARDZO LOGICZNY. Bóg jest miłosierny wtedy kiedy jego stworzenie żałuje za swoje złe postepowanie, przyznaje sie do niego. Jeżeli wiekszosc ludzi jest zdemoralizowana i zła - wtedy Bog nie ma wyjscia, musi ludzkosc ukarac bo ta wiekszosc zdemoralizowałaby mniejszosc, (prawa fizyki o tym mówią) i i caly swiat nie miałby sensu. Dobra mniejszosc, która ginie w czasie plag, i tak jest po smierci nagrodzona. Witold Pilecki powiedział kiedys pięknie - Starałem się tak żyć, abym w godzinie śmierci mógł się raczej cieszyć, niż lękać.
Adeptus
06.10.2021, 10:31
No to niby dlaczego Ty, teologowie, księża - stworzenia z ograniczonym postrzeganiem, rozumieniem - jesteście w stanie pojąć ideę Boga? Dlaczego jak jedno ograniczone stworzenie stwierdza, że Bóg jest miłosierny, to spoko, a jak inne, że okrutny, to nie wolno tak? Poza tym - stosując Twój "argument" można "obronić" dowolną religię. Jeśli dostrzegasz coś absurdalnego lub niewłaściwego w religii starożytnych Greków, to wynika to wyłącznie z Twojego ograniczonego postrzegania i rozumienia, a prawdziwe dobro znają tylko bogowie. Niby czemu Ewangelia miałaby być boskim objawieniem, a nie np. Iliada, która jest skonstruowana w dużo bardziej logiczny sposób, lepsza literacko i mniej paskudna z moralnego punktu widzenia? I co to znaczy, że tylko Bóg zna dobro? Może jak Bóg będzie w piekle dręczył Twoich krewnych i przyjaciół za pier.doły w stylu "grzesznych myśli", Ty będziesz wysławiał jego dobro, ale ja chrzanię takie dobro. Solidaryzuję się z moimi cierpiącymi braćmi i siostrami w człowieczeństwie, nie z kosmicznym tyranem, który ich dręczy w imię ustanowionego przez siebie "dobra". i Śmieszny jest tekst "nie bądź taki mądry". A ja właśnie chcę być mądry. Chcę oceniać według swojego rozumu i moralności, a nie łykać bezmyślnie jakieś "prawdy objawione" i udawać, że nie widzę ich absurdów.
adeptusrpg.wordpress.com
człowiek
06.10.2021, 10:18
Nie bądz taki mądry - jesteś tylko stworzeniem - nie Absolutem, Stwórcą - z OGRANICZONYM POSTRZEGANIEM, ROZUMIENIEM -więc tak naprawdę nie jesteś w stanie poznać Idei Boga ,- zwłaszcza że śmiejesz sie nawet z Ewangelii - z Bożego Objawienia danego ludziom. Poza tym tylko Absolut czyli Stwórca wie tak naprawde, co to jest dobro .
Anonim
06.10.2021, 10:18
No i proszę - łyknął!
Adeptus
06.10.2021, 10:12
Już nie mówiąc, że w wersji religijnej wcale nie musi chodzić o pały w dzienniku. Miłosierny ojciec może mieć pretensje, że dziecko ma piątki w dzienniku, bo to oznacza, że poświęca za dużo czasu nauce, a nie ojcu oraz, że może wbić się w pychę i uwierzyć, że osiagnie coś w życiu dzięki swojej wiedzy i umiejętnościom, a nie ufnemu zawierzeniu i zdaniu się na łaskę ojca. A to byłoby okropnestraszne. Więc dobrze, jeśli dziecko spotka jakieś nieszczęście, które nauczy go pokory.
MaxFiend
06.10.2021, 10:09
Nie. Dlaczego miałaby to robić? Jest świętą jaki inni święci i pośredniczy w modlitwach a resztą zajmuje się Bóg.
Adeptus
06.10.2021, 10:07
Nie, chyba nie czytałeś artykułu. To jest wersja wyrafinowana. Bóg jako ojciec, który mówi dziecku "Otrzymując pałę postawiłeś się dobrowolnie poza moją miłością. Jak ciosy pasa będą spadały na Twój tyłek, pamiętaj - to nie ja Cię biję (chyba, że w sensie metaforycznym) to Ty sam się bijesz". A potem mówi do matki "Poproś mnie, żebym wybaczył dzieciakowi i nie musiał bo lać. Yyyy, znaczy, żebym sprawił, żeby nie pozostawał poza moją miłością z jego własnej woli i winy i żeby nie ponosił konsekwencji swego zła w postaci lania pasem, za które ja absolutnie nie odpowiadam". adeptusrpg.wordpress.com
Precz z klechami!
06.10.2021, 10:04
Media we Francji komentują raport niezależnej komisji na temat pedofilii w Kościele katolickim w tym kraju. "Trzęsienie ziemi dla zwierzchników Kościoła", "szok dla francuskich katolików", "huragan", "egzamin z sumienia" - piszą w środę dzienniki. Raport został wysłany do papieża Franciszka. Watykańska służba prasowa poinformowała, że papież mówił ze smutkiem o "przerażającej rzeczywistości" opisanej w raporcie.
Adeptus
06.10.2021, 10:04
"Po wtóre, ilekroć jakieś stworzenie autentycznie ujmuje się za naszym dobrem, zawsze ostatecznym źródłem tego jest Boża miłość do nas. Krótko mówiąc, to kochający ludzi Bóg uzdolnił i poruszył Mojżesza do tego, żeby "walczył" z Nim o przebaczenie dla grzesznego ludu" Czyli to Bóg uzdatnia ludzi do tego, żeby prosili Boga, by powstrzymał swój boski gniew. Czy katolicy na serio nie widzą, do jakich bzdur i paradoksów prowadzi ich usilne dążenie do tego, by wykazać, że ich Bóg jest jednocześnie wszechmocny i doskonale dobry? adeptusrpg.wordpress.com
Adeptus
06.10.2021, 10:02
"Wydaje się, że - wbrew pozorom - nasze zaniepokojenie z powodu wspomnianych obrazów nie wynika bynajmniej z religijnej troski o cześć należną Bogu, ale z niedocenienia ważności modlitwy wstawienniczej" Nasze zaniepokojenie budzi niekonsekwencja religii, która raz przedstawia Boga jako miłosiernego tatulka, a raz sprawcę plag. A ksiądz jak zwykle w takich sytuacjach odwraca kota ogonem, stosując typowy zabieg stosowany w odpowiadaniu na religijne dylematy (nie tylko przez katolików, zauważyłem, że np. buddyści w nim celują) pod tytułem "Ale to nie jest dobre pytanie, odpowiem na inne, ważniejsze (na które w przeciwieństwie do tego pierwszego, potrafię odpowiedzieć). adeptusrpg.wordpress.com
06.10.2021, 09:50
Dziwne że Fronda o tym nie informowała. Cudu nie było, modlitwy arcybiskupa nie poskutkowały, lawa uparła się i cudownie nie ominęła kościółka: https://www.youtube.com/watch?v=E1NtTSlh4R4
JPIII
06.10.2021, 09:49
Czy 13-letnia qoorwa powstrzymuje starego pedophila boga, który ją gwałcił? To diabelska spółka.
Anonim
06.10.2021, 09:49
Buhahahahhaaaa 😁😂🤣😂😁Religia w wersji prymitywnej dla ubogich rozumem: panbucek jako wkur.wiony tatuś, który chce spuścić łomot dzieciom za pały w dzienniku, i Mboska jako dobra mamusia, która go hamuje "Walduś zostaw, one zdolne, ale leniwe...". Katoprawiczki łykną jak pelikany!
Komentarze
66 komentarzyDodawanie komentarzy wymaga zalogowania.
Jezus ostatecznie objawia Ojca ukazując Go w sobie jako maksimum dobroci, ekstremum miłości Boga, który jest i Matką i Ojcem w swoim miłosierdziu. Maryja broniąca przed Synem i Ojcem to Miriam Starego Przymierza, obraz Mojżesza. Wystawiennicy dzisiejszy nie mają za zadanie powstrzymywać gniewu Syna i Ojca mając w ręku oręż maryjnego różańca ale przekonywać o rzece Ducha wylanego na nas z Krzyża.
Karma kosztuje coraz więcej i wraca ale jak puszczą pawia.
Ślepy z definicji nic nie widzi.
A może Ci po prostu nikt nie przedstawił pełnego spektrum możliwości, co? Skąd wiesz, że nie ma innej/lepszej drogi? Wiesz już wszystko? Jeśli tak, to nawet Twój bóg napisał, że takie "wszystkowiedzenie" jest niebezpieczne i niezgodne z jego nauką. Co samo w sobie jest nieźle porypane, bo z jednej strony każe Wam wierzyć na słowo i nie mieć wątpliwości, ale z drugiej twierdzi, że nigdy nie zdobędziecie pełnej wiedzy, więc powinniście być skazani (słusznie zresztą) na wieczne wątpliwości. Te wątpliwości, które są Wam zakazane. Prosta droga do zwariowania lub ortodoksji :) #GłosSzczerejSłowiańskiejSzydery ;)
Na koncertach Martyniuka też są tłumy. I to świadczy o czymś więcej niż to, że tłumowi podobają się jego piosenki?
Gry komputerowe to czarne apostolstwo? A co jest białym apostolstwem - chodzenie i mówienie o dobrej nowinie zachęcającej pod groźbą do pracy i miłosierdzia dla sodomy? To ja wolę grę gdzie jest się bandytą napadającym i mordującym mieszkańców sodomy - a finał tej gry - ogień spada z nieba - twojej bandyckiej postaci nic się nie dzieje i może mordować sodomitów razem z tym ogniem.
a jak spiewają? ..janiołowie sie lękają ,kiedy w jego twarz patrzają, bo stary piekli się o wszystko ,chodzi cały dziń ,sapie i klnie wq-rwiony,a miriam za nim ....wizja zaprawde ujmująca
TAK! MATKA BOŻA TO TAK JAK KAŻDA MAMA W RODZINIE. CHCE,ŻEBY RODZINA BYŁA KOCHAJĄCĄ SIĘ RODZINĄ. BO RODZINA JEST NAJWAŻNIEJSZA. W KAŻDEJ RODZINIE SĄ PROBLEMY,ALE DOBRA MAMA POTRAFI JĄ ZJEDNOCZYĆ I KAŻDY BĘDZIE CIĄGNĄŁ DO TAKIEGO DOMU!
antropomorfizacja Boga, płynąca z samego Kościoła jest zaprzeczeniem Jego Immanentnej i Transcendentnej Istoty, czystej miłości. Każda religia, gdy upada zaczyna straszyć. A Bóg...nie zajmuje się karaniem, ludzie sami się karzą i skazują na potępienie
stary niebieski jawi sie w/g tych wariatów jako furiat który śle piorunami na lewo i prawo,co za cymbalizm kk ,99% tych głupich "piesni' kosciókowych nalezy od razu wypier.lić do ognia ....bo wyglada na to ,jak chcą te świry, że pambuck stworzył człowieka na swój wzór i podobienstwo ,a człowiek odwdzieczył mu sie tym samym
....Owszem robili to Cesarze, robili to królowie, Wikingowie, Wizygoci, Ostrogoci, Sasi, Normanowie, Muzułmanie i wiele, wiele innych potężnych, wpływowych ludzi i ludów. Każdy z nich zastanawiał się dlaczego i skąd taka wiara i siła. I przez te wieki wielu też się śmiało. Jak ty pajacu. Słyszysz teraz ten śmiech.... Raczej nie a widzisz Kościoły i tłumy wiernych. Widzisz:). Zachowujesz się jak prostak, chociaż w towarzystwie pewnie robisz za twardziela i oczytanego. Tutaj za zasłona anonimowości jednak lubisz pokazywać swoją prawdziwa naturę prawda :)?
...no tak Cthulu znowu wypełzł...
Dla Ciebie nie ma znaczenia w co wierzymy. Oszczędź nam również opisu swoich napięć seksualnych. Twój komentarz to nie tylko pogarda wobec cudzej wiary, ale absolutny przykład zeszmacenia. Co więcej uważam cię za wyjątkowego tchórza i kawał gno..a Prawdziwy facet nie obraża i nie poniża innych z powodu ich wiary.
Miłosierdzie dla oprawców i krzywdzicieli - a zwłaszcza takie miłosierdzie na chama, gdzie olewa się wolę ofiar - to brak miłosierdzia dla pokrzywdzonych. Dodając do tego zastraszanie piekłem, to z miłosierdzia zrobiła się nienawiść do potęgi - nienawiść do zasłużonego odwetu to brama do raju dla tych co lubią się nad innymi wywyższać poprzez prześladowania, maltretowanie i poniżanie. Bóg Jahwe jest bogiem fałszywej miłości.
Wystarczy zerknąć na mordę tego klero-pasożyta Salija, żeby zrozumieć, że to brednie alkoholika chorego na kiłę.
Jak niby Maryja powstrzymuje gniew Boży? Pada przed pambukiem na kolana i obrabia mu fujarę, aby go uspokoić? W co wy za brednie wierzycie.
Biblia faktycznie jest fenomenem. Jako Księga która przetrwała niejedno imperium do dzisiaj faktycznie jest odkrywana wciąż na nowo. Właściwie to z treści w niej zawartych korzystają archeolodzy, matematycy, antropolodzy, taktycy wojskowi, specjaliści od zarządzania, psychologowie i przyrodnicy. Treści w niej zawarte ukształtowały dzisiejszą cywilizację. Co ciekawe każda linijka jest czymś w rodzaju spakowanego pliku, który im głębiej się schodzi tym więcej ukrytych znaczeń przed nami odkrywa. Polecam każdemu niezależnie od wiary i wykonywanego zawodu.
Czy kiedykolwiek ktoś zastanawiał się nad tym w co wierzą katolicy i jak bardzo jest to zabawne?? O czym mówi mit związany z matka boska: dawno dawno temu żyła sobie wieśniaczka i nagle przyszedł do niej Bóg i oznajmił jej, ze posłuży mu jako inkubator. Należy pamiętać, ze Maryja miała wtedy 12-13 lat. Maryja urodziła Jezusa nie tracąc błony dziewiczej. Potem ukrzyżowali go ukrzyżowali, wiadomo. I po wszystkim Bóg stwierdził, ze uczyni maryje boginią wszechświata i wciągną ja do nieba a Maryja szczególnie upodobała sobie Polskę. No cóż, mozna opowiadać sobie różne historyjki i mity bo czasem fajnie się tego słucha, ale jak ktoś wierzy, ze to prawda, to reakcja może byc tylko jedna: buhahahahahahaha!!!
Przemocowe to chrześcijaństwo.
Zachowałeś się jak przekorne dziecko. A ja nie jestem miłym człowiekiem i nie lubię takiego zachowania. Wybrałeś pogardę i głupotę, i dlatego zamykam z Tobą ten wątek.
Widzisz, tyle, że zaproponowany przez Ciebie prezent jest plugawy i służy złu, a ja go wziąłem i naprawiłem, żeby stał się dobry. adeptusrpg.wordpress.com
Jakie Odkupienie? Gdyby Bogu się nie uroiło, że drobiazgi, które nikomu nie szkodzą, są straszliwymi grzechami zasługującymi na potępienie, nie musiałby tych grzechów "odkupywać". Bóg rozwiązuje problem, który sam stworzył - w dodatku rozwiązuje w sposób wysoce niesatysfakcjonujący. A jeśli nie istnieje lepsza propozycja, niż zbawienie - bo jedyną alternatywą jest piekło - to świadczy tylko źle o Bogu, który mógłby złożyć dużo lepsze propozycje (np. unicestwienie po śmierci, albo reinkarnację), ale uparł się na "Masz wolną wolę - czcij mnie albo płoń!". adeptusrpg.wordpress.com
„Twoje relacje z Bogiem mnie nie interesują! To Twoja osobista sprawa” Zarzucaasz mi pogardę wobec chrześcijan. Ja wyjaśniam, że nie, ja gardzę chrześcijaństwem/chrześcijańskim Bogiem, a chrześcijan postrzegam jako ofiary. Odpisuję Ci na temat, który sam poruszyłeś. „Ego twojego umysłu jest twoim złudnym bożkiem a największym trudnym i bolesnym - ale dotyczącym większości z nas - twoim problemem jest to, że poszukujesz kogoś kto się Tobą zaopiekuje w zamian za Twoje oddanie i Twoją służbę” Nie, skąd ten pomysł? Znaczy – gdybym komuś służył, oczywiście, oczekiwałbym nagrody. Ale opcja „nikomu nie służę i nikt się mną nie opiekuje” też jest spoko. Nie miałbym najmniejszego problemu z deistycznym Architektem Wszechświata. Ale chrześcijański Bóg działający na zasadzie „Masz być mi oddanym służyć, a w zamian za to… nie, nie wybawię Cię od ziemskiego cierpienia. Ale łaskawie nie ześlę cię do piekła, lecz pozwolę przez wieczność oddawać mi cześć” – jest paskudny. Bo tu jest wymaganie oddania i służby, a w zamian tak naprawdę nic. „Kogoś kto nada sens Twojemu życiu ponieważ Ty sam masz z tym problem i nie chcesz/nie umiesz lub zwyczajnie jesteś leniwy aby do tego dojrzeć”. Ale ja widzę sens w istnieniu moim i ludzkości. Powiększanie naszej kontroli nad wszechświatem, w celu realizowania naszej woli. Zaś Bóg stoi temu na przeszkodzie. „Nie zgadzam się z ich treścią. Uważam ja za płytkie, prymitywne, wulgarne i pseudofilozoficzne” Aha, spoko. A jakieś argumenty podasz, czy tylko subiektywne „nie podoba mi się”? „Bóg oczekuje od nas brania za siebie samych odpowiedzialności - stąd dar wolnej woli” Tak, też kiedyś tak wierzyłem. Problem w tym, że Bóg z góry narzuca, że jeśli z tej woli skorzystamy w sposób niezgodny z jego widzimisię, spotka nas cierpienie. Czego oczekuję od Boga (zakładając, ze istnieje?). Żeby się od nas odwalił. Kompletnie. Żadnego nieba, żadnego piekła, żadnych sądów, żadnego „doświadczania w celu nauczania pokory”, żadnych łask, żadnego oczekiwania, że będziemy go wielbić. „Serio wybierasz piekło? Oby Bóg się nad Tobą zlitował i dozwolił Ci go posmakować abyś zdał sobie sprawę o czym piszesz” Nie rozumiesz. Im straszniejsze piekło, tym bardziej będę gardził tym, który je stworzył i przez którego ludzie muszą tam cierpieć przez wieczność. I tym bardziej nie zamierzam oddawać mu czci. Więc dając mi odczuć okropieństwo piekła za życia, Bóg jedynie utwierdziłby mnie w przekonaniu, że przyzwoitość nakazuje wybrać właśnie to piekło, a nie wieczną adoracją jego stwórcy. „Na górze wrzucam przysięgę żołnierzy AK. Druknij ją sobie i zachowując zdrowy sceptycyzm od czasu do czasu przeczytaj” Do przysięgi już się odniosłem ;)
kiedy ktoś daje Ci prezent nie musisz na niego pluć. Wystarczy powiedzieć: Nie, dziękuję....
Hmm, ale o co chodzi? Akurat opowiadania fantasy zawarte w antologii pt. "Biblia" tworzą kanon uniwersum "Chrześcijaństwo", to nie są fanfiki. No ale masz rację o tyle, że ten kanon pozostawia wiele luk i niekonsekwencji, które fanon musi tłumaczyć. adeptusrpg.wordpress.com
Twoje relacje z Bogiem mnie nie interesują! To Twoja osobista sprawa. To co teraz napisze, jest objawem tego, że traktuje Cię poważnie i jednocześnie surowo. Nie naśmiewam sie, ani nie gardzę. Tak, oceniam, ale zdaje sobie sprawę, że mogę błądzić. Być może jesteś taki a może bardzo się mylę.... Posłuchaj.... Jesteś pokrętny i zwodniczy wobec siebie samego. Jedno chcesz, co innego robisz a jeszcze co innego mówisz. Ego twojego umysłu jest twoim złudnym bożkiem a największym trudnym i bolesnym - ale dotyczącym większości z nas - twoim problemem jest to, że poszukujesz kogoś kto się Tobą zaopiekuje w zamian za Twoje oddanie i Twoją służbę. Kogoś kto nada sens Twojemu życiu ponieważ Ty sam masz z tym problem i nie chcesz/nie umiesz lub zwyczajnie jesteś leniwy aby do tego dojrzeć. Zapoznałem się z Twoimi wpisami i bardzo nisko je oceniam. Nie zgadzam się z ich treścią. Uważam ja za płytkie, prymitywne, wulgarne i pseudofilozoficzne. Pochwalam jednak poszukiwanie wiedzy. Nie okazujesz szacunku lecz wzgardę chociaż zawoalowaną - gardząc cudzą wiarą okazujesz, że gardzisz też tym człowiekiem. Twoja moralność nie jest moją moralnością. Bóg oczekuje od nas brania za siebie samych odpowiedzialności - stąd dar wolnej woli. Twoje wpisy są zatrute ponieważ pisząc o wolności od razu ujawniasz źródło Twojego zniewolenia. To co deklarujesz jest tego dowodem. Serio wybierasz piekło? Oby Bóg się nad Tobą zlitował i dozwolił Ci go posmakować abyś zdał sobie sprawę o czym piszesz. A uwierz mi nie wiesz.... Na górze wrzucam przysięgę żołnierzy AK. Druknij ją sobie i zachowując zdrowy sceptycyzm od czasu do czasu przeczytaj. Życząc powodzenia w wieczności...
Nie musicie się nad tym zastanawiać, sprawdźcie swoją książkę z fanfikami, tam macie napisane jak poszczególne wymyślone postacie z tego kanonu wchodzą z sobą w interakcje.
Nie istnieje lepsza propozycja dla człowieka,niż Odkupienie i Miłosierdzie Jezusa Chrystusa,biedny człowieku!
Czytałem Dzieje Apostolskie. Resztę Nowego Testamentu też. No i co to zmienia w temacie? Myślisz, że jeśli Bóg dopuszcza seks z własną żoną (ale tylko na właściwe sposoby), ale karze wiecznym potępieniem stosunki pozamałżeńskie, analne, oralne, homoseksualne, masturbację, czy też samo myślenie o nich, to nagle przestaje być zbrodniczym psychopatą? adeptusrpg.wordpress.com
rzysięgam być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczpospolitej Polskiej, stać nieugięcie na straży Jej honoru i o wyzwolenie Jej z niewoli walczyć ze wszystkich sił, aż do ofiary mego życia.... Ze wszelkim złem, w tym z zabobonem chrześcijańskim oraz z ohydnym bożkiem, którego ten zabobon czci, o ile on istnieje. adeptusrpg.wordpress.com
Nie wychwalam pod niebiosa. Po prostu pokazałem, że Twój bzdurny "argument" "Skoro jesteś przeciwko, znaczy, że nie zrozumiałeś" można zastosować do każdej innej religii. Ale... owszem, uważam, że religie abrahamiczne, w tym chrześcijaństwo (oraz judaizm i islam, dla jasności), są wyjątkowo szkodliwe. Nie wierzę w żadną religię, ale bajki też mogą mieć różny poziom szkodliwości. Do religii pogańskich mam stosunek ambiwalentny. Zresztą akurat hinduizm jest też dość paskudny, może nawet porównywalnie z abrahamizmami. Piszę to szczerze, bez żadnych manipulacji. I nikt mi nie musi płacić za krytykowanie chrześcijańskiego (islamskiego, judaistycznego) Boga. Szczerze, z umysłu i z serca, gardzę tym skur.wielem ;)
W obliczu Boga Wszechmogącego i Najświętszej Marii Panny Królowej Korony Polskiej, kładę swe ręce na ten święty Krzyż, znak męki i Zbawienia. Przysięgam być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczpospolitej Polskiej, stać nieugięcie na straży Jej honoru i o wyzwolenie Jej z niewoli walczyć ze wszystkich sił, aż do ofiary mego życia....
Dziękuję za życzenia, ale strona jest całkowicie niekomercyjna, gry są do ściągnięcia za darmo. A co do apostolstwa - nauczyłem się, żeby nie mieszać twórczości z ideologią na blogu - mój poprzedni był prokatolicki. To faktycznie może odstraszać odbiorców. Ale w sytuacji, w której reklamuję blog jednocześnie szerząc ideę - nie widzę potencjalnych szkód. Wszak gdybym się nie wypowiadał na Frondzie (jednocześnie przy okazji załączając link do bloga), to jej czytelnicy w ogóle nie wiedzieliby o tym blogu. Więc mogę tylko zyskać.
Nie wmawiaj sobie, że Wami gardzę. Wręcz przeciwnie. Boli mnie, że wśród gorliwych chrześcijan jest wielu wrażliwych, ba, nawet inteligentnych ludzi, którzy marnują swój potencjał i szczerze wierzą, że szerząc ohydną chrześcijańską doktrynę, służą dobru. I skupianie się tylko na sobie, zamiast próby okazania Wam pomocy byłoby egoistyczne i niemoralne. Poza tym - czy chrześcijanie nie odnoszą się do cudzych poglądów? Czy nie na tym polega ewangelizacja, którą nakazał Wam ten plugawy sekciarz Jezus? A co do Boga - przecież wielokrotnie Biblia mówi, że brzydzi się on takimi, a takimi ludźmi. Ale owszem, możliwe, że ten Ostateczny Hipokryta, nawet wtrącając mnie w otchłań piekielną, będzie krzyczał "Kocham cię! Tak bardzo cię kocham!". I za tą obłudę, tym mocniej będę gardził nim. adeptusrpg.wordpress.com
Widzę, że reklamujesz swoją lub cudzą stronę z grami paragrafowymi. Życzę sukcesu biznesowego w tym przedsięwzięciu, ponieważ wychodzę z założenia, że jeśli ktokolwiek z Polaków odnosi sukces - zwycięża - biznesowo to i my zwyciężamy. Proponuję jednak zmianę, czyli rezygnację z "czarnego apostolstwa" - Ukłony od Erebusa - albo rezygnację z podpinania adresu.
I tutaj demaskujesz się Adeptusie, manipulancie, wrogu chrzescijanstwa- niedawno zrównałeś wszystkie religie jako złe , ale tutaj tylko chrzescijanstwo jest paskudne - islam, hinduizm już wychwalasz pod niebiosa....Kto ci płaci za te paszkwile skierowane przeciwko chrzescijańskiemu Bogu???
Dziękuje za tą pogardliwą i nieszczerą troskę. Twoje relacje z Bogiem jednak mnie nie interesują. To sprawa między Wami. Biorąc pod uwagę skale tego pojedynku tak pięknie opisanego w "Dziadach" Mickiewicza sugeruję skupić się na sobie a nie na innych. Wierze, że Bóg nigdy nie powie do Ciebie: Gardzę tobą....
Warto przeczytac Dzieje Apostolskie (WIELE, WIELE STRON do czytania) - tam mozna dowiedziec sie jak na seks zapatruje się Stwórca Twoje jednozdaniowe wyobrażenie, urojenie typu - Myslałes przez minutę o seksie -wiec... BĘDĘ MUSIAŁ Cię ukarac - są po prostu śmieszne.
Ja nie gardzę Wami. Gardzę Waszym Bogiem/religią. Wy jesteście ofiarami, które należy wyzwolić od syndromu stockholmskiego. Sam byłem taką ofiarą, na szczęście udało mi się wyrwać ze szponów Jezusa. adeptusrpg.wordpress.com
Ten spektakl upokarzania Chrześcijan znowu pokazuje jak bardzo ludzie go realizujący podobni są do ciemnego tłumu z widłami i pochodniami.
No i jest to wyjaśnienie tak samo obrzydliwe, jak chrześcijańska wiara w karę za grzechy. Złe rzeczy przytrafiają się dobrym ludziom. To jest fakt. Świat jest niesprawiedliwy, a jeśli istnieje jakakolwiek wyższa siła nim rządząca, nie ma ona żadnego związku ze sprawiedliwością. Dlatego trzeba walczyć przeciwko niesprawiedliwemu światowi i siłom nim rządzącym, obojętnie, czy nazwiemy je Bogiem, bogami, Naturą, Losem, czy Karmą, a nie doszukiwać się na siłę w nim jakiegokolwiek ładu i tą swoją imaginację wielbić. Ze swoją reinkarnacją jesteś po tej samej stronie, co katolicy - po stronie upodlenia człowieka. adeptusrpg.wordpress.com
"Każdy pojedynek mnie wzmacnia" :) Czytając posty krytykujące Chrześcijaństwo mam wrażenie, że piszą je ludzie którzy nie mają odwagi zająć się swoim życiem. Wolą poniżać, okazywać swoją pogardę lub z rechotem kpić z innych.
Widać nigdy nie czytałeś Koranu ani Wed albo były zbyt mądre, dlatego nie jesteś w stanie zrozumieć Allaha ani Sziwy. Życie ziemskie jest krótkie, ale jest jedynym, które ma wartość. Mam poświęcać te krótkie, ziemskie życie na wielbienie ohydnego Boga? Jeśli chrześcijaństwo jest fałszywe, to w ten sposób zmarnuję ziemskie życie całkowicie na darmo. Jeśli jest prawdziwe... to zmarnuję je po to, by w nagrodę przez wieczność móc adorować okrutnego tyrana, który w tym samym czasie będzie torturował innych ludzi w piekle. Tak czy inaczej, nie opłaca się służyć Waszemu Bogu. Mocno wątpię w jego istnienie, ale gdybym miał niezbite dowody i pewność jego istnienia, dalej bym go nie czcił. Korzystałbym z życia, wiedząc, że to krótki czas przed tym, jak ten egotyczny, zawistny drań skaże mnie na wieczne męki. Ale nie ugiąłbym karku przed tym potworem. Jeśli Bóg istnieje, to jest czystym, najgorszym złem, a z takowym się nie negocjuje. Piekło moim przeznaczeniem! adeptusrpg.wordpress.com
A odnośnie niesprawiedliwości na świecie. Moje wyjaśnienie jest następujące. Każdy zasłużył sobie poprzednim życiem na to co ma teraz. Reinkarnacja to fakt. Karma wraca.
Jahwe który jest opisany w starym testamencie to nie jest żaden Bóg. To istota pozaziemska która podaje się za Boga. I nakazuje czynić złe uczynki. I karmi się negatywną energią.
Ale że Bóg ma ukazać Jezusa? I czemu karła, są jakieś przekazy, że Jezus był niski? Chyba, że masz na myśli karła moralnego i intetektualnego, wtedy pasuje. adeptusrpg.wordpress.com
Co? Czy Ty masz pojęcie, jak działa świat? Jeśli istnieje jakiś Bóg, który to wszystko stworzył, to jest w najlepszym wypadku obojętnym Wielkim Architektem, a w najgorszym - sadystą i psychopatą, takim jak biblijny Jahwe. adeptusrpg.wordpress.com
STOP kłamstwom kościoła katolickiego. Jedno życie to bzdura. Reinkarnacja istnieje.
"Bóg jest miłosierny wtedy kiedy jego stworzenie żałuje za swoje złe postepowanie, przyznaje sie do niego. Jeżeli wiekszosc ludzi jest zdemoralizowana i zła - wtedy Bog nie ma wyjscia, musi ludzkosc ukarac bo ta wiekszosc zdemoralizowałaby mniejszosc" Ale Bóg nie karze za zło, tylko za "grzechy". Miłosiernej osobie nigdy nie przyszłoby do głowy "myślałeś przez minutę o seksie, więc jeśli za to nie przeprosisz, BĘDĘ MUSIAŁ Cię ukarać". Poza tym, to w końcu, jak jest - Bóg wymierza karę, czy człowiek sam na siebie sprowadza nieszczęście, a Bóg tylko ze smutkiem patrzy? Bo chrześcijanie motają się od jednego, do drugiego. I artykuł prezentuje drugą opcję, podczas gdy Ty pierwszą.
Katolicy - w co wy wierzycie? W Boga który jest gniewny i karze? W Boga sadystę? Smutne to. Dlaczego nie wierzycie w Boga który jest miłością? Bo tylko Bóg pełen miłości mógł stworzyć to wszystko...
Za spedalenie Europy i Ameryki Boża pięść już dawno spaść powinna na obrzezanego karła z Bliskiego Wschodu.
Widac , że nigdy nie czytałes Ewangelii, albo była zbyt mądra dla ciebie dlatego nie jestes w stanie zrozumiec naszego Boga. Wolisz wszystkie religie sprowadzic do jednego - to dzis bardzo wygodne - ale czy na długo? życie ziemskie jest bardzo krótkie.
Czy Ty w ogóle czytasz przed komentowaniem? Nie pisałem, że katolicka wizja jest słuszna, tylko, że wizja zaprezentowana w artykule jest inna niż ta, którą Ty wyśmiewasz. Zamiast się odnieść do tez zaprezentowanych w artykule i je skrytykować, odniosłeś się do tego, co sobie wymyśliłeś, że jest w tym artykule. A kiedy zobaczyłeś, że ośmieliłem się w czymkolwiek z Tobą nie zgodzić, z góry założyłeś, że jestem katolikiem po stronie Salija. Podczas, gdy jesteśmy po tej samej stronie. Niestety, bo bardzo mi przykro, że wśród nas, wrogów chrześcijaństwa, są takie bezmyślne głąby, jak Ty. Pozdrawiam.
" Nasze zaniepokojenie budzi niekonsekwencja religii, która raz przedstawia Boga jako miłosiernego tatulka, a raz sprawcę plag'. BOG JEST W TYM BARDZO LOGICZNY. Bóg jest miłosierny wtedy kiedy jego stworzenie żałuje za swoje złe postepowanie, przyznaje sie do niego. Jeżeli wiekszosc ludzi jest zdemoralizowana i zła - wtedy Bog nie ma wyjscia, musi ludzkosc ukarac bo ta wiekszosc zdemoralizowałaby mniejszosc, (prawa fizyki o tym mówią) i i caly swiat nie miałby sensu. Dobra mniejszosc, która ginie w czasie plag, i tak jest po smierci nagrodzona. Witold Pilecki powiedział kiedys pięknie - Starałem się tak żyć, abym w godzinie śmierci mógł się raczej cieszyć, niż lękać.
No to niby dlaczego Ty, teologowie, księża - stworzenia z ograniczonym postrzeganiem, rozumieniem - jesteście w stanie pojąć ideę Boga? Dlaczego jak jedno ograniczone stworzenie stwierdza, że Bóg jest miłosierny, to spoko, a jak inne, że okrutny, to nie wolno tak? Poza tym - stosując Twój "argument" można "obronić" dowolną religię. Jeśli dostrzegasz coś absurdalnego lub niewłaściwego w religii starożytnych Greków, to wynika to wyłącznie z Twojego ograniczonego postrzegania i rozumienia, a prawdziwe dobro znają tylko bogowie. Niby czemu Ewangelia miałaby być boskim objawieniem, a nie np. Iliada, która jest skonstruowana w dużo bardziej logiczny sposób, lepsza literacko i mniej paskudna z moralnego punktu widzenia? I co to znaczy, że tylko Bóg zna dobro? Może jak Bóg będzie w piekle dręczył Twoich krewnych i przyjaciół za pier.doły w stylu "grzesznych myśli", Ty będziesz wysławiał jego dobro, ale ja chrzanię takie dobro. Solidaryzuję się z moimi cierpiącymi braćmi i siostrami w człowieczeństwie, nie z kosmicznym tyranem, który ich dręczy w imię ustanowionego przez siebie "dobra". i Śmieszny jest tekst "nie bądź taki mądry". A ja właśnie chcę być mądry. Chcę oceniać według swojego rozumu i moralności, a nie łykać bezmyślnie jakieś "prawdy objawione" i udawać, że nie widzę ich absurdów. adeptusrpg.wordpress.com
Nie bądz taki mądry - jesteś tylko stworzeniem - nie Absolutem, Stwórcą - z OGRANICZONYM POSTRZEGANIEM, ROZUMIENIEM -więc tak naprawdę nie jesteś w stanie poznać Idei Boga ,- zwłaszcza że śmiejesz sie nawet z Ewangelii - z Bożego Objawienia danego ludziom. Poza tym tylko Absolut czyli Stwórca wie tak naprawde, co to jest dobro .
No i proszę - łyknął!
Już nie mówiąc, że w wersji religijnej wcale nie musi chodzić o pały w dzienniku. Miłosierny ojciec może mieć pretensje, że dziecko ma piątki w dzienniku, bo to oznacza, że poświęca za dużo czasu nauce, a nie ojcu oraz, że może wbić się w pychę i uwierzyć, że osiagnie coś w życiu dzięki swojej wiedzy i umiejętnościom, a nie ufnemu zawierzeniu i zdaniu się na łaskę ojca. A to byłoby okropnestraszne. Więc dobrze, jeśli dziecko spotka jakieś nieszczęście, które nauczy go pokory.
Nie. Dlaczego miałaby to robić? Jest świętą jaki inni święci i pośredniczy w modlitwach a resztą zajmuje się Bóg.
Nie, chyba nie czytałeś artykułu. To jest wersja wyrafinowana. Bóg jako ojciec, który mówi dziecku "Otrzymując pałę postawiłeś się dobrowolnie poza moją miłością. Jak ciosy pasa będą spadały na Twój tyłek, pamiętaj - to nie ja Cię biję (chyba, że w sensie metaforycznym) to Ty sam się bijesz". A potem mówi do matki "Poproś mnie, żebym wybaczył dzieciakowi i nie musiał bo lać. Yyyy, znaczy, żebym sprawił, żeby nie pozostawał poza moją miłością z jego własnej woli i winy i żeby nie ponosił konsekwencji swego zła w postaci lania pasem, za które ja absolutnie nie odpowiadam". adeptusrpg.wordpress.com
Media we Francji komentują raport niezależnej komisji na temat pedofilii w Kościele katolickim w tym kraju. "Trzęsienie ziemi dla zwierzchników Kościoła", "szok dla francuskich katolików", "huragan", "egzamin z sumienia" - piszą w środę dzienniki. Raport został wysłany do papieża Franciszka. Watykańska służba prasowa poinformowała, że papież mówił ze smutkiem o "przerażającej rzeczywistości" opisanej w raporcie.
"Po wtóre, ilekroć jakieś stworzenie autentycznie ujmuje się za naszym dobrem, zawsze ostatecznym źródłem tego jest Boża miłość do nas. Krótko mówiąc, to kochający ludzi Bóg uzdolnił i poruszył Mojżesza do tego, żeby "walczył" z Nim o przebaczenie dla grzesznego ludu" Czyli to Bóg uzdatnia ludzi do tego, żeby prosili Boga, by powstrzymał swój boski gniew. Czy katolicy na serio nie widzą, do jakich bzdur i paradoksów prowadzi ich usilne dążenie do tego, by wykazać, że ich Bóg jest jednocześnie wszechmocny i doskonale dobry? adeptusrpg.wordpress.com
"Wydaje się, że - wbrew pozorom - nasze zaniepokojenie z powodu wspomnianych obrazów nie wynika bynajmniej z religijnej troski o cześć należną Bogu, ale z niedocenienia ważności modlitwy wstawienniczej" Nasze zaniepokojenie budzi niekonsekwencja religii, która raz przedstawia Boga jako miłosiernego tatulka, a raz sprawcę plag. A ksiądz jak zwykle w takich sytuacjach odwraca kota ogonem, stosując typowy zabieg stosowany w odpowiadaniu na religijne dylematy (nie tylko przez katolików, zauważyłem, że np. buddyści w nim celują) pod tytułem "Ale to nie jest dobre pytanie, odpowiem na inne, ważniejsze (na które w przeciwieństwie do tego pierwszego, potrafię odpowiedzieć). adeptusrpg.wordpress.com
Dziwne że Fronda o tym nie informowała. Cudu nie było, modlitwy arcybiskupa nie poskutkowały, lawa uparła się i cudownie nie ominęła kościółka: https://www.youtube.com/watch?v=E1NtTSlh4R4
Czy 13-letnia qoorwa powstrzymuje starego pedophila boga, który ją gwałcił? To diabelska spółka.
Buhahahahhaaaa 😁😂🤣😂😁Religia w wersji prymitywnej dla ubogich rozumem: panbucek jako wkur.wiony tatuś, który chce spuścić łomot dzieciom za pały w dzienniku, i Mboska jako dobra mamusia, która go hamuje "Walduś zostaw, one zdolne, ale leniwe...". Katoprawiczki łykną jak pelikany!