Kościół

Komunia święta dla cudzołożników? Katolicy wściekli po słowach papieża

Słowa papieża Franciszka skierowane do Trybunału Roty Rzymskiej wywołały furię katolickich komentatorów. Papież poruszył temat Komunii św. dla rozwodników i rodziców żyjących w konkubinacie oraz zamieszania, jakie to wywołuje u dzieci. Podany przez niego hipotetyczny przykład wywołał jednak krytykę w mediach społecznościowych.

2 min czytania
Screenshot Youtube
Screenshot Youtube

Słowa papieża Franciszka skierowane do Trybunału Roty Rzymskiej wywołały furię katolickich komentatorów. Papież poruszył temat Komunii św. dla rozwodników i rodziców żyjących w konkubinacie oraz zamieszania, jakie to wywołuje u dzieci. Podany przez niego hipotetyczny przykład wywołał jednak krytykę w mediach społecznościowych.

Jak można wyjaśnić dzieciom, że ich matka, porzucona przez ich ojca i niepragnąca ustanowić drugiego związku małżeńskiego, przyjmuje niedzielną Eucharystię z nimi, podczas gdy ich ojciec, żyjący w konkubinacie, nie może mieć udziału w stole eucharystycznym?” – spytał ojciec święty.

Na te rozważania papieża Franciszka zareagowała na Twitterze m.in. Caroline Farrow, katolicka dziennikarka: „Można to wyjaśnić. To dość proste. On [ojciec] wybrał wejście w grzech i postawienie się poza więzią wspólnoty. Tatuś zrobił złą rzecz opuszczając nas! Czy Jego Świątobliwość nie rozumie zasad swojego Kościoła?”

Z kolei „Catholic Sat” skomentował słowa ojca świętego następująco: „Czyż dzieci nie muszą osiągnąć wieku rozumu, by przyjąć Komunię, a z pewnością jednym z wymogów byłaby wiedza, czym jest grzech śmiertelny i jego następstwo, jakim jest oddzielenie człowieka od zbawczej łaski Boga”.

Użytkownik Twittera o nazwie „OnTheSideOfTheAngels” z kolei napisał: „Ponieważ jako dziecko zostałem nauczony, że grzech śmiertelny oznacza, iż niemożliwe jest przyjmowanie JAKIEJKOLWIEK łaski uświęcającej, dopóki nie pójdzie się do spowiedzi!? To proste!” A z kolei Hilary White dodała: „To zabawne, że przeciętny świecki zjadacz chleba zna odpowiedź na to [pytanie], a papież nie. (Udaje, że nie)”.

W swoim przemówieniu do Trybunału Roty Rzymskiej papież Franciszek „zalecał swoją budzącą kontrowersję adhortację apostolską Amoris laetitita jako użyteczne narzędzie duszpasterskie w przypadkach rozpadu małżeństwa i nowych związków”. Papież ogłosił też, że 19 marca zacznie się „Rok Rodziny Amoris laetitia”.

Papież Franciszek stwierdził, że nawet w przypadku unieważnienia małżeństwa w dalszym ciągu ważne jest dobro dzieci. „W przypadku małżeństwa, które zostaje ogłoszone jako nieważne, dzieci un unum nie są przygotowane do akceptacji unieważnienia. Zatem konieczne jest pamiętanie o wiele mówiącej kwestii: Co stanie się z dziećmi i małżonkiem, który nie akceptuje deklaracji o unieważnieniu? Do tej pory wszystko wydawało się oczywiste, ale niestety nie jest” – powiedział ojciec święty.

Zdaniem włoskiego naukowca Guido Vignelliego problemem jest zamiłowanie papieża Franciszka do „elastycznego języka”, co oznacza możliwość fałszywej nauki, choć nie wprost, poprzez zastosowanie „niejasnych i śliskich słów”, choć o chrześcijańskim pochodzeniu. Vignelli nawiązał w ten sposób do kontrowersji wokół Amoris laetitia i użytego tam słownictwa, takiego jak „rozeznanie”, „słuchanie”, „towarzyszenie”.

jjf/ChurchMilitant.com, Twitter.com

Komentarze

123 komentarzy

Dodawanie komentarzy wymaga zalogowania.

Janek 21.02.2021, 13:25

biskup Rzymu Franciszek popiera politykę szatana!!

olo 17.02.2021, 08:29

dla niektórych i szatan jest bogiem

Joanna 16.02.2021, 18:58

A może wściekły jest po prostu MaxFiend półgłówek lewacki...hm.. z pewnością..jest wściekły...

Sandor 11.02.2021, 15:02

Tzn.oni są częściowo "zalegalizowani" ?

Grzegorz 03.02.2021, 18:50

Tylko FSSPX, oby papież lewak zdążył przed upadkiem oficjalnego Kościoła Ich w pełni zalegalizować.

Ferdek 03.02.2021, 14:45

Nigdy nie jest za późno, aby zacząć od nowa, aby iść nową drogą i raz jeszcze spróbować. Jednym z grzechów przeciw Duchowi Świętemu jest żałować bliźniemu zbawienia. Ten grzech nigdy nie zostanie odpuszczony.

UNU 03.02.2021, 12:24

To jest nie zgodne z nauczaniem Jezusa Chrystusa.

ryszard 03.02.2021, 12:12

Reasumując wszystkie te wpisy trzeba zauważyć, że Jezus Chrystus ustanowił apostołów i w konsekwencji ich następców czyli duchownych aby byli dla ludzi sługami pomagającymi wszystkim wybierać dobro a więc skuteczną drogę do Pana. Wiele wpisów tutaj pochodzi właśnie od duchownych (to doskonale widać po treści). Są wściekli że Ojciec Święty próbuje im nieco skrócić bat na wiernych,zachowują się więc jakby mieli powołanie do bycia klawiszami a nie duchownymi. I po drugie dlaczego nie zachowują się jak uczą Ewangelie. Czemu nie staną na placu Św. Piotra i nie powiedzą Ojcu Świętemu co o Nim myślą, tylko plują jadem ukryci za głupimi nicami. OBRZYDLIWE

ryszard 03.02.2021, 11:59

Nie kręć, jest napisane jasno że "rozwodzi się z ŻONĄ".

anonim 03.02.2021, 10:36

A Kura? Zapłacił żonie, zrobił z niej wariatkę, teraz ma nówkę. Na legalu. A biskup się ze srebrników cieszy.

Anonim 03.02.2021, 10:34

Dziesięcina to 1/10. A tutaj 300 milionów dla Rydzyka. Komisja majątkowa etaty w szkołach, szpitalach, skarbówce, wojsku. Emerytury dla księży, biskupów (większe niż dla prezydenta). To znacznie więcej niż dziesięcina.

M 03.02.2021, 09:31

Dlaczego znów pojawia się stereotyp mężczyzny opuszczającego biedną żonę? Kobiety też odchodzą. Prawda jest po środku.

MaxFiend 03.02.2021, 09:18

Jak już wcześniej pisałem, wściekłe są tylko "katolickie" półgłówki, które nie potrafią przeczytać całego wystąpienia papieża i dają się manipulować kłamliwie spreparowanym fragmentem jego wypowiedzi. Uważajcie, bo się udławicie własnym jadem! :-D

Nie podoba 03.02.2021, 08:57

Wam się szef KK, nieomylny w sprawach wiary i sprawujący władzę nad KK, to się wypiszcie. A jak nie, to mordy w kubeł, słuchać się, modlić i płacić dziesięcinę.

Mat 03.02.2021, 08:32

Ciekawe czasy, papież jest lewakiem

Bianka 03.02.2021, 06:57

Pan Jezus z innego powodu się nie ożenił. Jego misja była zupełnie inna niż osób wchodzących w związki małżeńskie. Poza tym był Bogiem, więc jak mógłby zostawić potomstwo? To niedorzeczne, nielogiczne zupełnie. Jednak założenie rodziny to służenie konkretnej jednej osobie, a nie całej ludzkości, tak jak Jezus to robi.

Bianka 03.02.2021, 06:53

Rozumiem, że Ciebie Twój mąż też zostawił skoro takim zjadliwym językiem operujesz...Nie zazdroszczę.

RODO 03.02.2021, 06:51

Po pachamamie nic już mnie u tego człowieka szokuje, a Was coś jeszcze szokuje ?

Tadeusz 03.02.2021, 06:44

Ciąg dalszy osławionego SV II. To już coś więcej niż "swąd szatana".

Waarnemer 02.02.2021, 22:50

Ci twardogłowi ortodoksyjni katolicy to właśnie ci prawdziwi katolicy. Lewacy gdyby mogli to nawet prawo grawitacji by "zmiękczyli" lub zostawili to "indywidualnego rozważenia". Tu nie ma co się zastanawiać - Tak to Tak, a Nie to Nie. Tak jak przykazanie "Nie zabijaj" (a w ściślejszym tłumaczeniu "nie morduj") obowiązuje zawsze, niezależnie od wieku człowieka i od tego czy już zdążył się urodzić czy jeszcze nie, tak samo przykazanie "nie cudzołóż" nie ma przypisu, gwiazdki ani dopisku drobnym drukiem.

Waarnemer 02.02.2021, 22:46

O kolejny gadający o nieomylności Papieża. Już mi się nie chce pisać ale przemogę się i powtórzę - Papież ma przywilej nieomylnosci TYLKO gdy wypowiada się oficjalnie ex cathedra w sprawach wiary i jego wypowiedź nie zaprzecza nauczaniu Kościoła. Ostatnio Papież zrobił to w 1950 r.

Damian Szymczak 02.02.2021, 22:41

Chciałbym zwrócić uwagę na jeden aspekt-mizoandrię, która we współczesnym Kościele Katolickim kwitnie w najlepsze. Mamy przykład-oczywiście odejść musiał ojciec, porzucając rodzinę, zawsze mężczyzna winny. Niech tak kościół dalej mężczyzn traktuje, na pewno wyjdzie mu to na dobre...

Waarnemer 02.02.2021, 22:40

Zgadzam się, ale wtedy będzie trzech Papieży...

Waarnemer 02.02.2021, 22:37

Tak, ale tylko wtedy kiedy się nie myli :) Oj widzę, że Pan także nie rozumie zasad tej słynnej "nieomylności Papieża". Papież ma przywilej nieomylności w ściśle określonych sytuacjach - wyłącznie kiedy wypowiada się w sprawach wiary w sposób formalny "ex cathedra". Wypowiedź taka nie może zaprzeczać nauczaniu kościoła. Ostatnio taka wypowiedź padła w roku 1950.

Wojtek Polak 02.02.2021, 20:45

Ewangelia wg św. Mateusza-15 Gdy brat twój zgrzeszy , idź i upomnij go w cztery oczy. Jeśli cię usłucha, pozyskasz swego brata. 16 Jeśli zaś nie usłucha, weź z sobą jeszcze jednego albo dwóch, żeby na słowie dwóch albo trzech świadków oparła się cała sprawa7. 17 Jeśli i tych nie usłucha, donieś Kościołowi! A jeśli nawet Kościoła nie usłucha, niech ci będzie jak poganin i celnik! a papież Franciszek nie to nie prawda-„Jak można wyjaśnić dzieciom, że ich matka, porzucona przez ich ojca i niepragnąca ustanowić drugiego związku małżeńskiego, przyjmuje niedzielną Eucharystię z nimi, podczas gdy ich ojciec, żyjący w konkubinacie, nie może mieć udziału w stole eucharystycznym? aby przystępować do sakramentów trzeba być w łasce uświęcającej a jaką łaską jest konkubinat (życie w nieczystości)? papież Paweł VI wypowiedział kiedyś słowa swąd szatana dostał się do kościoła a ja bym dodał i zaczadził głowy nie którym hierarchom. coś mi się wydaje że sobór WATYKAŃSKI II przynosi coraz więcej zła zamętu i złych postępowych rewolucji niż dobra.

Magda Anna 02.02.2021, 20:31

Panu Vorisowi nie jesteś godzien butów czyścic.

Krystian 02.02.2021, 20:19

Nie twoje okolice, wiec co ci do tego?

ZobaczOrginalePrzemowienie 02.02.2021, 20:17

Szkoda, że autorzy tego tekstu nawet nie potrudzili się, aby zweryfikować ten news z oryginalnym przemówieniem papieża. Cytat papieża Franciszka wyciągnięty całkowicie z kontekstu. Smutne, że fronda powiela fakenewsy

Krystian 02.02.2021, 19:57

...czyli KOMUNA dla śp. Lutra (zakonnik), Lemańskiego (ksiądz), Lempart (za kłonica), no i Jandy ( celibrytuszka szczepiennie sprawdzona)

mówi ci to coś? 02.02.2021, 19:45

"wygląda jak baranek a przemawia jak wąż"

leszczyna 02.02.2021, 19:32

Ta przyczyna rozpusty to nierząd - porneia, czyli pożycie bez małżenstwa. Jeśli żyją razem kobieta i mężczyzna jak mąż i żona, ale mężem i żoną nie są, muszą się rozstać i zaprzestać grzesznego pożycia. Poślubieni małżonkowie nie mogą się rozstać w celu wejścia w nowy związek.

Robert 02.02.2021, 19:26

Diabelska semantyka, którą uprawia ten bezbożny błazen w bieli, jest dla mnie wyznacznikiem fałszu i zakłamania .

leszczyna 02.02.2021, 19:25

Coś pokręciłeś, @Pokręć. Nie Pan Jezus potwierdził, że nie warto się żenić, ale "rzekli Mu uczniowie : « Jeśli tak ma się sprawa człowieka z żoną, to nie warto się żenić ». Lecz On im odpowiedział : « Nie wszyscy to pojmują, lecz tylko ci, którym to jest dane."

Corka lesniczego 02.02.2021, 18:54

Marta KAczynska ma prawo do przyjecia komunii, odczepcie sie!

kat 02.02.2021, 18:48

"Niech wasza mowa będzie: Tak, tak; nie, nie ... " Pytanie, Kto, lub co inspiruje papieża do stosowania niejednoznacznych sformułowań? Komu, lub czemu papież ulega? Kto się papieżem wysługuje?

Anonim 02.02.2021, 18:37

Franciszek jest po prostu w stanie grzechu ciągłego i wymyśla usprawiedliwienie dla naszego serduszkowego róbta co chceta

Pokręć 02.02.2021, 18:34

Wiara chrześcijańska jest twarda. Pan Jezus sam słyszał słowa "twarda jest Twoja mowa, któż może jej słuchać?" NIC nie usprawiedliwia rozejścia się małżonków i zawierania przez nich powtórnych małżeństw. Nawet przemoc domowa czy zdrady. W takim wypadku możliwa jest separacja, ale nawet strona poszkodowana i opuszczona nie ma prawa do "ułożenia sobie na nowo życia z kimś innym". Ślubowała wierność - musi jej dochować, nawet, jeśli zrobi to na odległość. Nawet, jeśli współmałżonek jest jawnym cudzołożnikiem i ma przysięgę małżeńską z tyłu. Wiara chrześcijańska to nie jest droga dla mięczaków. To jest droga dla duchowych gigantów. Kto tego nie rozumie, niech się szybko douczy i zastanowi, po co mu chrześcijaństwo bez reguł i bez żelaznych zasad. Żeby się nazywało? Pan Jezus w Ewangelii osobiście potwierdził, że nie warto jest się żenić, ale nieliczni to rozumieją. Wiedział, co mówi. Sam się nie ożenił. Mamy Pana Jezusa za sadystę, który nałożyłby na nas ciężar niemożliwy do uniesienia i niekonieczny do zbawienia? Myślimy, że Pan Jezus nam nakazał choć o jotę więcej niż jest to konieczne? Nie sądzę.

O kurcze blade 02.02.2021, 18:25

Epokowe problemy!!!!!

Palindrom 02.02.2021, 17:24

…najwyższa pora, żebyś w duchu Ojcze Nasz, wreszcie przebaczył swojemu ojcu, menelowi.

Palindrom 02.02.2021, 17:20

Poczytaj wizje św. Katarzyny ze Sieny, jak kardynałowie i papieże, zaraz po śmierci, nieomylnie trafiali w ręce piekielnych demonów – jeszcze wieko trumny nie zostało zabite, a ich truchło już było rozrywane na strzępy przez piekielników.

Palindrom 02.02.2021, 17:13

uda Eucharystyczne to nie sensacja, a przestroga, której papież Franciszek najwyraźniej nie pojmuje. Ma, co widać już od jakiegoś czasu, bardzo poważne problemy z Eucharystią. Obstawiam, że akurat Jemu cud Eucharystyczny się nie przytrafi. Po co cud "mędrkowi", który nad własnym językiem nie potrafi zapanować?

ryszard 02.02.2021, 17:12

Z WYJĄTKIEM PRZYPADKU ROZPUSTY

Anonim 02.02.2021, 17:10

"Powiadam wam, że każdy, kto rozwodzi się z żoną z wyjątkiem przypadku rozpusty, a żeni się z inną, cudzołoży.” Mt 19.

Nie "katolicy" tylko jeden zakompleksiony 02.02.2021, 17:08

bloger nazwiskiem Gary Michael Voris.

pp 02.02.2021, 17:00

Umie organizować Zwłaszcza polityczne ustawki i dotacje od ministrów. Łącznie ponad 200mln złotych.

xcxv 02.02.2021, 16:56

Gdzie są polscy biskupi!! Tylko oni potrafią podważyć papieża. Święty Rydzyk!!!

Foster 02.02.2021, 16:50

Papież jest nieomylny.

Anna 02.02.2021, 16:09

Ma pokusę do grzechu, powinien iść do spowiedzi, może ma złego spowiednika

Ryszard 02.02.2021, 15:42

Jest za, a nawet przeciw... Jest wśród nas, ale nie jest z nas!

rebeliant 02.02.2021, 15:34

Komunia tylko dla zakonników, księży i dziewic w habicie oraz celibateriuszy z ważnym badaniem.

ryszard 02.02.2021, 14:55

gejom nie odpowiadam, nawet jak to księża

KAKA 02.02.2021, 14:46

Ty go tak dokladnie rozumiesz ze nawet jak przejdzie na jawny szatanizm -to powiesz--JAKIE TO NOWOCZESNE!

Waldek 02.02.2021, 14:42

Przywołać dziadka do porządku!

Grażyna 02.02.2021, 14:41

A gdzie są biskupi?! Czemu milczą?!

Anna 02.02.2021, 14:38

"Nie rzucać pereł przed wieprze".

kaka 02.02.2021, 14:38

niepragnaca ustanowic drugiego zwiazku-----to lun fraciszek nie wie ze NIEMAJAC ROZWODU -----NIE MOZE PRAGNAC DRUGIEGO ZWIAZKU---CZY TYLKO UDAJE ZE NIE WIE??------podczas gdy ich ojciec ,zyjacy w konkubinacie nie moze---BO SIE SUCZY A NIE ZYJE W STARYM ZWIAZKU TYLKO SZUKA JAK BY DOGODZIC CYNGLOWI A NIE CZUWAC NAD RODZINA-----a poza tym biedny tys franek przewaznie konkubinaty sa zdala od starej rodziny -A DZIECI NIE MAJA MOZLIWOSCI KONTROLI CZY ICH TATUSIEK PRZYJMUJE KOMUNIE ---I DLACZEGO O NIEJ NIE MYSLAL TYLKO O SWOIM FIOCIE---ODPOWIEDZ FRANEK?

matis89 02.02.2021, 14:34

Idol lewactwa, mesjański antychryst NEO z Matrixa sam nosił czarną sutannę i w niej walczył.

leszczyna 02.02.2021, 14:25

Papież Franciszek ułatwił orzekanie o nieważności małżenstwa, ale nie słychać, by zajął się problemem, jak dochodzi do nieważności małżenstwa. Przecież ślubu nie składa się na poczekaniu, są nauki, badanie kanoniczne, sprawuje się sakramentalną Eucharystię - i co: spowiedź przedślubna ważna, Msza św. ważna, tylko przysięga małżenska nieważna? Księża błogosławią nieważne małżenstwa? Chrzty też można unieważnić? A księża mają święcenia ważne czy nieważne? Np. ci, którym udzielono świecen wbrew prawu ustanowionemu przez Benedykta XVI?

Rolmops 02.02.2021, 14:24

Nie tylko on. Wszyscy faceci chodzący w czarnych sukienkach tez.

Rolmops 02.02.2021, 14:21

A jak on od niej odszedł bo ona sie puszczała?

Michał Jan 02.02.2021, 14:18

No tak, ten dalszy ciąg wszystko zmienia. O całe 360°.

Beno 02.02.2021, 14:03

A potem się dziwić, że mamy relatywizm w Koście; relatywizm, który tak bardzo krytykowali papieże Jam Paweł II i Benedykt XVI. Wasza mowa niech będzie "tak", "tak", "nie". "nie", co ponadto jest, pochodzi diabła. Franek daj se spokój. Czas na emeryturę, a nie zamęt wprowadzać.

Anonim 02.02.2021, 14:03

Czy biskup w bieli jest fałszywym prorokiem?

Cool 02.02.2021, 13:56

Chrześcijaństwo nauczyło mnie przede wszystkim samodzielnego myślenia! ... uswiadomiło mi, że moja przyszłośc zalezy ode mnie i że ostatecznie nie bedę miał wymówek ... kiedy stanę przed Bogiem, nie będę mógł się tłumaczyć, że Papiez mi tak kazał. ...Kumasz?

ewa 02.02.2021, 13:45

Franek służy szatanowi. Jakby był opętany i szalony.

Nie twój Kościół! 02.02.2021, 13:43

Nie twój papież! ODP i e r d ol się ty brudasie białoruski Cedzidło!

Lucifer Morningstar 02.02.2021, 13:32

Oj dana dana, nie ma szatana. A Po11 ma po prostu lekko wulgarne poczucie humoru i słuszne poglądy na katolickie zabobony.

KATON STARSZY 02.02.2021, 13:30

Niedługo jak usłyszymy,że Franuś klepnie w samolocie ,podczas jakiejś pielgrzymki iż rozwody nie są grzechem.I dzie z duchem nowoczesności,nie martwmy się grzechami.świat jest taki piękny .

matis89 02.02.2021, 13:23

Bergoglio Fałszywy Prorok Nie Katolik nie mówi o separacji tylko o zdradzie gdy mąż jest w związku z inną kobietą.

Contral 02.02.2021, 13:23

Jak nie rozumieją papieża to niech się nie odzywają. Zwłaszcza frondziarze.

Omega 02.02.2021, 13:06

Kurskiego Bóg to nawet dwa razy złączył;)

Katecheta 02.02.2021, 13:05

"Ilekroć bowiem spożywacie ten chleb albo pijecie kielich, śmierć Pańską głosicie, aż przyjdzie. Dlatego też kto spożywa chleb lub pije kielich Pański niegodnie, winny będzie Ciała i Krwi Pańskiej*. Niech przeto człowiek baczy na siebie samego, spożywając ten chleb i pijąc z tego kielicha. Kto bowiem spożywa i pije nie zważając na Ciało [Pańskie]*, wyrok sobie spożywa i pije. Dlatego to właśnie wielu wśród was słabych i chorych i wielu też umarło." 1Kor 11. 28-30

matis89 02.02.2021, 12:50

Patrzcie, lewakoateiści se swojego pana i przywódcy religijnego Głowy Watykanu Bergoglio robią wręcz Boga, Bergoglio dla lewactwa jest nieomylny nawet jak siedzi na kiblu.

matis89 02.02.2021, 12:48

Obecnie w paleniu na stosie lubuje się lewactwo i lewackoateistyczni najwięksi czciciele swojego pana i przywódcy religijnego Głowy Watykanu Bergoglio.

... 02.02.2021, 12:48

Nawet jak pijany menel na.pier.dala swoją żonę codziennie.

ryszard 02.02.2021, 12:48

Zawsze uważałem i uważam, że rozgrzeszenie bądź nierozgrzeszenie jest decyzją spowiednika podjętą po rozważeniu czy spowiadający się mimo upadków i błędów, starał się i szczerze chce się starać, aby bilans jego czynów powiększał pulę dobra. Dobro jest celem a nie przykazania. Przykazania to tylko warunki ograniczające, których przekroczenie zawsze i w każdej sytuacji determinuje nasze czyny jako złe.

Mar 02.02.2021, 12:42

a orientujesz się w ogóle KIEDY i w JAKICH SYTUACJACH obowiązuje dogramt o nieomylności papieża? WIdzę, że zdecydowanie się NIE ORIENTUJESZ. To nie jest licencja na każdą wypowiedź papieża i na każdy jego czyn. Nigdy tak nie bylo. Doczytaj o co chodzi z tym dogmatem a nie - jak to zwykle CI wszyscy znawcy katolicyzmu- cytujesz treści bez kontekstu, bez uzasadnienia ale za to uogólnione i byłle wylane na " papier". To jest dopiero dezinformacja...................

Anonim 02.02.2021, 12:41

CO BÓG ZŁĄCZYŁ CZŁOWIEK NIECH SIĘ NIE WAŻY ROZŁĄCZAĆ - !!!. .

MaxFiend 02.02.2021, 12:34

Chyba wściekli się ci, którym nie wyszła manipulacja, bo celowo pominęli kontekst wynikający z tej wypowiedzi: "Nowy związek sakramentalny, następujący po stwierdzeniu nieważności małżeństwa, będzie na pewno źródłem pokoju dla małżonka, który o nie wniósł" :-D

Anonim 02.02.2021, 12:31

Szóste: NIE CUDZOŁÓŻ i wszystko jasne, a sakramentalny ślub kościelny i przysięga przed Bogiem, "i że nie opuszczę cię aż do śmierci" dopełnia całości nie pozostawiając możliwości żadnych dowolnych interpretacji i kombinacji bo złamanie przysięgi złożonej przed Bogiem jest po prostu grzechem, który uniemożliwia przyjęcie komunii św.

anonim 02.02.2021, 12:31

W tym KK ma wprawę. Niewątpliwie fachowcy.

Paweł 02.02.2021, 12:30

PiSowscy rozwodnicy mają dyspensę na cudzołóstwo lub znajomy biskup załatwi im rozwód koscielny bo oni robia to dla dobra Koscioła i Polski.

Anonim 02.02.2021, 12:30

Co z dogmatem nieomylności Papieża? Jak Ci pasuje to "nieomylny" a jeśli nie pasuje to "biedny człowiek"?

edek 02.02.2021, 12:29

No to trafił nam się śliski Papież.

Maria 02.02.2021, 12:29

Wygląda na to ,że Anna jest nieomylna.Przyjmijmy dogmat o nieomylności Anny jeżeli publikuje na portalu Fronda.

LOL 02.02.2021, 12:29

Spalić tego heretyka na stosie i będzie po krzyku...

fithrider 02.02.2021, 12:27

Wszystkie Ryski to sa fajne chlopy. Tylko ten tutaj jakis niewydarzony. Moze dlatego, ze uzywa slowa "katolik" bez rozumienia tego, co mowi. Moze pupa boli za bardzo?

Paweł.nn 02.02.2021, 12:26

"furię katolickich komentatorów" furia ale TWARDOGŁOWYCH ORTODOKSYJNYCH katolików. Ci inni raczej starają się zrozumieć niż OCENIAĆ.

Cool 02.02.2021, 12:18

Bergolio, czy ty biedny człowieku chcesz świadomie udzielać świętokradczej Komunii Świętej???

anna 02.02.2021, 12:15

czyżby nadszedł czas rozsadzania kościoła od wewnątrz? smutne

Anonim 02.02.2021, 12:15

pomylko inseminatora ....ludzki odpadzie...

anna 02.02.2021, 12:14

nie wierzę, jeszcze trochę i dekalog pójdzie do kosza, wygląda na to ,że papież niestety nie jest nieomylny

Anonim 02.02.2021, 12:13

czas aby polykal wlasne goowno...

matis89 02.02.2021, 12:10

Rozmydlasz słowa Bergoglio Fałszywego Proroka Nie Katolika jeszcze bardziej niż on sam to robi. A on się odniósł do konkretnego przypadku: ,,„Jak można wyjaśnić dzieciom, że ich matka, porzucona przez ich ojca i niepragnąca ustanowić drugiego związku małżeńskiego, przyjmuje niedzielną Eucharystię z nimi, podczas gdy ich ojciec, żyjący w konkubinacie, nie może mieć udziału w stole eucharystycznym?” – spytał ojciec święty.''

piotr 02.02.2021, 12:05

Na tej zasadzie można rozgrzeszyć każdego ,bez spowiedzi i pokuty a dziesięć przykazań wrzucić do kosza.

ryszard 02.02.2021, 12:02

I jeszcze jedno. Jakim prawem jakiś przygłup (jestem katolikiem) wciska mi wściekłość na papieża!

piotr 02.02.2021, 11:59

Miłość do jednych ,obojętność dla drugich.

ryszard 02.02.2021, 11:58

Papież przedstawia naturalne i często zdarzające się w życiu uwarunkowania, dając absolutnie LOGICZNĄ interpretację. O tym z czyjej naprawdę winy doszło do rozpadu małżeństwa, wie tylko Pan Bóg i rozchodzący się małżonkowie. Zawsze przecież mogla to być wina matki i przez to dzieci zostały faktycznie bardzo skrzywdzone (każdy rozpad rodziny to potworna trauma dzieci). Jak więc można w ogóle porównywać wtedy zło wynikające z konkubinatu ojca z złem wyrządzonym przez matkę. Jak można włazić z butami w kompetencje Pana Boga ferując z ambony wyroki deprawujące sumienie dzieci którym Pan Bóg ich obdarował. Bóg, który doskonale przecież zna ciężar winy każdego z małżonków i osadzi ich sprawiedliwie. Najgorsi są ludzi, którzy udawaniem wiary chcą ukrywać własną ciemnotę i zepsucie. Właśnie tacy dziś z byle powodu rzucają się na papieża Franciszka.

Bianka 02.02.2021, 11:55

Co mam pisać, każdy widzi jak jest, ks.Tadeusz umie organiować różne rzeczy, wie, jak robić biznes, ale ostatecznie wszystko to zostawi Kościołowi i Polsce, myślę, że chce dobrze dla Polski, ale te kontakty z politykami są bardzo niemądre...i to od lat, bo pamiętam jak słuchałam RM w 90tych latach i wtedy promował Wałęsę, od którego potem się odciął...nie wyciąga wniosków...jak dzwonią słuchacze, a ks.Rydzyk odbiera to można się spodziewać kłótni, ale muszę przyznać, że ma ów ksiądz pewne swoja mądre przemyślenia...generalnie na plus, a wiem też od znajomych, którzy byli operatorami kamery dla tv trwam, że media mnóstwo kłamstw naprodukowały na jego temat...Ja osobiście jestem wdzięczna Bogu za tego kapłana i za te media, które zorganizował...bo wiele dobra z nich wypływa.

matis89 02.02.2021, 11:54

Patrzcie jak lewakoateiści najbardziej ze wszystkich religii czczą swojego pana i przywódcę religijnego Głowę Watykanu Bergoglio :)))

matis89 02.02.2021, 11:51

Patrzcie jak lewakoateiści najbardziej ze wszystkich religii czczą swojego pana i przywódcę religijnego Głowę Watykanu Bergoglio :)))

łoł 02.02.2021, 11:51

Opętanie to nie jest mit, to realna rzeczywistość.

łoł 02.02.2021, 11:49

Czy ktoś, czytający bluzgi tego opętanego satanisty, ma jeszcze wątpliwości co do istnienia szatana?

matis89 chuj nie "katolik" 02.02.2021, 11:45

Spi e r dalaj ty k u r w o białoruska!

łoł 02.02.2021, 11:43

Twoje wpisy są cennym dowodem na istnienie szatana, piekła i opętania przez złe duchy. Po przeczytaniu twoich wynaturzonych wyznań nikt już nie ma najmniejszych wątpliwości, że ta straszliwa, czarna rzeczywistość nienawiści do wszystkiego i do wszystkich - naprawdę istnieje. Szatan zostaje obnażony i pokazany w całej swojej ohydzie.

matis89 02.02.2021, 11:37

To jeszcze nie koniec herezji i pogaństwa Bergoglio Fałszywego Proroka Nie Katolika. Eucharystię zastąpi on gestem pamięci o Jezusie, pamiątką i nie nazwie już jej ciałem i krwią Jezusa Chrystusa, tylko pamiątką. a gdy za kadencji Bidena ujawni się antychryst na Bliskim Wschodzie ze swoim fałszywym pokojem za co świat będzie go wielbił, Bergoglio da wsparcie samemu Antychrystowi bo jest jego apokaliptycznym Fałszywym Prorokiem.

Po11... proud jew 02.02.2021, 11:34

Czas na lock down Kościołów Jedzenie Ciałka Jezusiczka i Picie Jego Krwi.... TYLKO NA WYNOS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Z DOSTAWĄ DO DOMU !!!!!!!!!!!!!!!!!! Gott Mit Uns !!!

Po11... proud jew 02.02.2021, 11:32

Jeebałem Jezusa w duupę a Maryję w mordę!

Grzegorz 02.02.2021, 11:22

A no to super. Odetchnąłem. Jeśli się nie mylę to przekupił pierwszą żonę i oficjalnie zrobił z niej wariatkę. Ale to nic. Ważne że unieważnił. Może jeszcze z naszych podatków jakiś kościół ufunduje a potem prosto do nieba. Taka to katolicka moralność.

pp 02.02.2021, 11:20

Kościół to rozwala Rydzol, Jędraszewski, Gądecki i inne katopolskie katabasy.

pp 02.02.2021, 11:19

Agnieszko papież nie jest heretykiem. On przeczytał Pismo święte a odrzucił jątrzenie Jędraszewskiego i Rydzyka. To nie herezja a miłość do bliźniego.

anonim 02.02.2021, 11:18

Napisz coś o rydzolu

Anonim 02.02.2021, 11:18

"furię katolickich komentatorów" ale to tylko w kościele katopolskim. Tu Dziwisz, Gądecki, Jędraszewski czy Rydzyk świętsi od Papieża i wiedzą lepiej. Mają lepszy "kontakt z bazą".

Po 11 ... 02.02.2021, 11:16

KK przypomina pijanego, potykającego się o własne nogi, obijającego się o latarnie, który nieuchronnie skończy z głową w kiblu.

Agnieszka 02.02.2021, 11:15

Problemem tego papieża nie jest zamiłowanie do "elastycznego języka", ale do elastycznego sumienia. Boże czemu nas pokarałeś heretykiem i to durnym na tym urzędzie. Choć może i lepiej, że durnym, bo nawet przedszkolak jego herezje odkryje. Jak jednak wytłumaczyć dziecku, że papieża nie trzeba słuchać a czasem wręcz nie wolno, bo trzeba słuchać Kościoła?

Bianka 02.02.2021, 11:03

Pisałam wiele razy że ten człowiek to mąciciel...

Irena 02.02.2021, 11:02

Do @Anonim12:51. Jacek Kurski wziął drugi ślub kościelny po unieważnieniu poprzedniego małżeństwa, więc może przyjmować Komunię Świętą.

west 02.02.2021, 11:02

Kto by się stał powodem grzechu dla jednego z tych małych, którzy wierzą we Mnie, temu byłoby lepiej kamień młyński zawiesić u szyi i utopić go w głębi morza (Mt 18, 6).

katolik 02.02.2021, 11:01

To znaczy, że w obronie psychiki należy uważać, że cel uświęca środki, czyli róbta co chceta. Czyli próbuje się usprawiedliwić stan rzeczywisty jakiegoś człowieka, aby nie zrobić szkody psychicznej. A przecież chodzi o opuszczenie rodziny i to jest rzeczywistosć grzechu. Natomiast jest inna rzeczywistość - ludzi którzy żyją w stanie wojny, śmierci i ta rzeczywistos jest prawdziwa, tzn. godna pochylenia się

Anonim 02.02.2021, 11:00

Ten papież to heretyk .Powoli sam rozwala Kościół. Panie broń nas przed herezją tego papieża.

Anonim 02.02.2021, 10:58

W PUNKT - " Katolicy wściekli po słowach papieża" - tacy właśnie są w 90% katolicy

Samanta 02.02.2021, 10:55

Ziemkiewicz nie przyjmuje - sam to gdzieś powiedział. Kurski ma pewnie unieważnienie. Jeżeli to unieważnienie jest nieważne, to nie on ponosi grzech, tylko biskup. Tak myślę, ale może się mylę....

Anonim 02.02.2021, 10:51

To Kurski czy Ziemkiewicz jako cudzołożnicy nie przyjmą Komuni świętej?

Polecane

Czytaj dalej