Zagrożenia

KPRM odpowiada na stanowisko KEP ws. szczepionek. ,,Kluczowe jest jedno stwierdzenie’’

Wczoraj KEP zaprezentowała swoje stanowisko na temat szczepionek firm AstraZeneca i Johnson&Johnson. Biskupi podkreślili, że technologia ich produkcji budzi poważny sprzeciw moralny. Zaznaczyli jednocześnie, że wierni niemający możności skorzystać z innego preparatu, mogą skorzystać z tych szczepionek. Na to właśnie sformułowanie uwagę zwraca szef KPRM Michał Dworczyk, który odniósł się do opinii KEP na antenie TVN.

2 min czytania
Fot. screenshot - YouTube (Onet News)/Ryszard Hołubowicz - Lublin.com.pl, via: Wikipedia CC 3.0
Fot. screenshot - YouTube (Onet News)/Ryszard Hołubowicz - Lublin.com.pl, via: Wikipedia CC 3.0

Wczoraj KEP zaprezentowała swoje stanowisko na temat szczepionek firm AstraZeneca i Johnson&Johnson. Biskupi podkreślili, że technologia ich produkcji budzi poważny sprzeciw moralny. Zaznaczyli jednocześnie, że wierni niemający możności skorzystać z innego preparatu, mogą skorzystać z tych szczepionek. Na to właśnie sformułowanie uwagę zwraca szef KPRM Michał Dworczyk, który odniósł się do opinii KEP na antenie TVN.

Zastrzeżenia biskupów budzi fakt, że w przeciwieństwie do innych preparatów, w produkcji szczepionek AstraZeneca i Johnson&Johnson korzysta się z linii komórkowych stworzonych na materiale biologicznym pobranym od abortowanych płodów.

- „Pomimo tego, że technologia produkcji szczepionek firm AstraZeneca i Johnson&Johnson budzi poważny sprzeciw moralny, to jednak mogą z nich korzystać ci wierni, którzy nie mają możliwości wyboru innej szczepionki i są do tego wprost zobligowani określonymi uwarunkowaniami egzystencjalnymi lub zawodowymi”

– napisał bp Józef Wróbel SCJ, przewodniczący Zespołu Ekspertów Konferencji Episkopatu Polski ds. Bioetycznych.

Do stanowiska KEP odniósł się na antenie TVN24 pełnomocnik rządu ds. szczepień Michał Dworczyk. Podkreślił, że kluczowe jest stwierdzenie, iż mimo zastrzeżeń, wierni mogą korzystać ze szczepionek.

- „Dzisiaj jest taka sytuacja, że ze względu na ich utrudniony dostęp, bo cały czas tych szczepionek nam brakuje, tak jak w całej Europie i na świecie, nie mamy możliwości wyboru konkretnej szczepionki”

- zaznaczył Dworczyk.

- „Z czasem zapewne to się zmieni i wtedy każdy będzie mógł dokonywać wyboru według własnego uznania, własnych przekonań”

- zapewnił.

Pytany o ocenę programu szczepień Michał Dworczyk stwierdził, że działa on sprawnie. Zauważył, że z polskich rozwiązań korzystają też inne państwa. Zaznaczył też, że w kwestii samego tempa szczepień „jesteśmy w okolicach unijnej średniej”.

kak/PAP

Komentarze

71 komentarzy

Dodawanie komentarzy wymaga zalogowania.

Bianka 22.04.2021, 07:54

https://www.youtube.com/watch?v=i2DpfMq_rGE&t=121s PROSZĘ TO KONIECZNIE OBEJRZEĆ

Anonim 20.04.2021, 16:23

Astra Zeneca stano bezmyslnych baranów na nią czeka.

Grzegorz T. odpowiedział 20.04.2021, 12:27

Biedak nie ma problemu - nie ma czegoś takiego jak dobre imię. Wszyscy w W. wiedzą, co to za menda i obchodzą go z daleka, bo śmierdzi. Łazienki używa tylko do onanizowania się. A ostatnio mu si e pogorszyło - albo pisze o sobie Monika, albo używa liczny mnogiej. Rozdwojenie jaźni?

Grzegorz T. postawił sobie diagnozę 20.04.2021, 12:23

Rzeczywiście, jak można być takim idiotą żeby nie dość że pisać do siebie i sobie odpowiadać, to jeszcze mieszać w to wymyślonego przez siebie faceta. No ale czego po znanym w W, onaniście i pedofilu-gawędziarzu się spodziewać.

kasikas 18.04.2021, 10:16

ile jeszcze Naród ma czekać na skuteczne leczenie amantadyną?? czy w kraju jest tylko jeden prawdziwy lekarz?

Zdzisław 17.04.2021, 06:07

A ci KATOLICY którzy nie mają możliwości wyboru innej opcji jak ISLAM i są do tego wprost zobligowani określonymi uwarunkowaniami egzystencjalnymi lub zawodowymi” to co ?...Tak w jednym jak i drugim przypadku chodzi o zagrożenie ludzkiego życia . Szczepionki mogą prowokować choroby jako skutki uboczne nawet i po kilku latach od ich użycia. Pan Bóg nie pobłogosławi żadnemu "lekarstwu" którego produkcja oparta jest o HOLOKAUST NIEWINNYCH DZIECI jako niezbędnego składnika do jego produkcji. TE SZCZEPIONKI NIGDY BY NIE POWSTAŁY GDYBY W ABORCYJNYCH ŻEŻNIACH NIE POZABIJANO DZIECI.

DLACZEGO CZEKASZ ...? 16.04.2021, 13:51

Znamy cię, Lechu K...! Przecież zaraz go napiszesz, używając jak zwykle nicku tego człowieka, o którym piszesz!... A poza tym podszywanie się pod inne osoby jest karalne! ...Wiesz o tym...?! Niszczysz dobre imię danej osoby!

Lechu Keller - /wielonickowcu../ 16.04.2021, 13:46

Jakim trzeba by "zakręconym i zbokowanym" człowiekiem, aby sam ze sobą tu pisać i sobie odpowidać??.Przecież te wszystkie nicki i głupie wpisy są twoje!.... Znamy cię z tego zbyt dobrze! Kogo chcesz nabrać?.. Na wymioty zbiera widząc te WĄTPLIWEJ WAGI WPISY! ...OPANUJ SIĘ!

moje imię 16.04.2021, 09:35

Amerykańska fundacja My Catholic Doctor, która przeprowadziła analizę pięciu szczepionek przeciw COVID-19 pod względem etyczności, wskazuje, że cztery najpopularniejsze szczepionki, w tym od firm Pfizer, Moderna, AstraZeneca i J&J, korzystają pośrednio z ludzkich linii komórkowych. Gdyby to ta analiza miała być źródłem oceny Episkopatu, ten powinien odradzić Polakom stosowanie wszystkich dostępnych w kraju szczepionek.

Glaudiusman 16.04.2021, 06:05

Nie można przymuszać obywateli do brania niesprawdzonych, toksycznych i moralnie nie do przyjęcia tzw. szczepionek, To jest sprzeczne z prawem naturalnym i obowiązującą w Polsce konstytucją. A przygotowywany przez lewacką i plugawą unie tzw. paszport covidowy to już parszywe przestępstwo. Niestety rządzą nami przestępcy i globaliści, specjaliści od przeludnienia i ocieplenia klimatu. Zbokole jedni.

Foster 15.04.2021, 17:11

Mam wątpliwości: czy przyjęcie szczepionki Astra Zeneka będzie grzechem lekkim, czy ciężkim ?. Teraz już wiem, że Dworczyk mi wybaczy , ale jak się zachowa mój surowy spowiednik ?. Po drugie jak żyć ze świadomością tego, że noszę w sobie komórki powstałe z abortowanego płodu ?

Czekam na komentarz o.Leosia K. 15.04.2021, 13:45

w tej sprawie.

Marek 15.04.2021, 13:21

,,,,,z czasem będzie można wybierać,,,dworczyk jest chyba imbecylem albo nas za takich uważa.Z czasem to ci włosy wypadną a nie sumienie. KEP to słudzy zła. Co oni podpisali że rząd zwraca się do biskupów gorzej niż komunisci jak rządzili

marek 15.04.2021, 10:37

Hmm, Kongregacja Nauki Wiary się w sprawie szczepień na Covid nie wypowiadała. Wypowiadała się w 2005 roku i uznała, za niedopuszczalne. To obecna obsada Watykanu to na górze nawołuje do szczepień!

marek 15.04.2021, 10:33

Bez brutalnego mordu na dzieciach tych medykamentów by nie było i sprawa zamknięta. Jak kupisz kradzione auto to chociaż sam nie kradłeś to jeśli wiesz, że kradzione to siedzisz w więzieniu. Sa sprawy w których niektóre wybory są grzechem, czasem ciężkim, w innych zaś sytuacjach przestępstwem. No, ale fakt SS man i NKWDzista też miał wybór i wybierał- zbrodnię. Komórek się nie klonuje (coś jesteś genus-nieuczonyDDD), komórki się namnaża. No, ale Twoje komórki sprzed 8 lat (9 to może jeszcze i niemasz DDD) też nie są już te same co teraz. I co można Cię zabić?

ks. Bogusław 15.04.2021, 10:04

„Przypadek, który widziałem na własne oczy. Przyprowadzili otyłego mężczyznę i pobrali mu całą krew, aż umarł. Mówili, że potrzebują krwi dla żołnierzy niemieckich. Wykorzystywali też ludzkie ciało (…) do operacji.” Relacja Żyda, Jaakova Silberberga, członka sonderkommando w Auschwitz. Cyt z książki „…płakaliśmy bez łez”, s. 228 Czy metody hitlerowskie mają być dozwolone? - pytam!

AstraZeneca 15.04.2021, 09:49

a katolik się wścieka :-D

matis89 15.04.2021, 09:44

Na przykładzie szczepionek Antychrysta na bazie dzieci zmordowanych w aborcji, mamy zapowiedź tego jak Episkopat zachowa się w stosunku do Znamienia Bestii Chipowania w państwie bezgotówkowym Antychrysta. Episkopat też wymieni przypadki w których katolicy będą mogli przyjmować Znamię Bestii o którym Bóg mówi że jest równoznaczne z potępieniem.

matis89 15.04.2021, 09:32

Bergoglio i Episkopat odnośnie Pfizer zezwolili na przyjmowanie szczepionek na bazie zamordowanych dzieci w aborcji. Teraz też zezwalają odnośnie AstraZeneca i Johnson&Johnson.

genus 15.04.2021, 09:20

Każdy ma prawo wyboru - albo leczenie covida na chybił trafił albo szczepionka najnowsze osiągnięcie nauki, Komórki użyte do szczepionek po cyklach kopii, klonowaniach mają się nijak do komórek aborcyjnych, Cały KEP z chwilą zachorowania modli się przed obrazem Maryi jako skuteczna metoda leczenia i nie blokuje szpitalnego łóżka, Nieuzasadnionej pychy , hipokryzji polskim hierarchom nie brakuje

Skrzypek na dachu 15.04.2021, 08:45

Szczepionka gorsza niz zaraza .

Skrzypek na dachu 15.04.2021, 08:41

Mylisz sie bo sie nie znasz Agcio 10.38 bo Sanofi Pasteur produkuje prawdziwe antigenowe szczepionki na podstawie probek brane od zdrowych ludzi krorzy maja naturalna odpornisc immunologiczna na takie infekcje respiratowirusowe typu grypa SARS . Zastrzyki preparaty gatunku eksperymentalnej genetycznej terapii mRNA nie sa szczepionki tylko biotoksyny ktore sa modyfikowane genetycznie aby wywolac zapalenie immulogiczne u tych ktorzy otrzymali ten zastrzyk ale nie ma danych na skutecznosc tej terapii nawet w porownaniu z bezpiecznym tanim i skutecznym lekarstwem na grype takie jak Amantadyna . Dziekuje za uwage .

Skrzypek na dachu 15.04.2021, 08:30

Szczepionka gorsza niz zaraza .

Skrzypek na dachu 15.04.2021, 08:28

Ludzie nie dajcie sie nabrac bo 99.99% normalnych ludzi ma zdrowie przez odpornosc naturalnego systemu immunologicznego dlatego nie sa potrzebne zastrzyki eksperymentalne biotoksyny genetycznie modyfikowanej ktore nie zwieksza odpornosc dla tych najbardziej zagrozonych na ciezkie przechorowania na katar grype czy infekcje typu SARS , a wrecz przeciwnie , pogarsza stan zapalny powodujac skrzepy a to jest zbrodnia ze pacjentom doprowadzonych do agonii odmawia sie skuteczne tanie i bezpieczne lekarstwa aby zamiast tego podawac zabojczy tlenktory natychmiast pogarsza nieodwracalnie dzialania systemu krwionosnego do autoimmunologicznego nadaktywnosci dlatego szczepionka mRNA jest gorsza niz zaraza . Jedyna bezpieczna szczepionka pochodzenia z antigenow ludzi odpornych na zakazenia wirusoworespiracijne to preparat Sanofi Pasteur ktory jedynie i wylacznie nie pochodzi z abortowanych embrionow ludzkich i nie dziala jako eksperymentalny modyfikator mRNA na komorki czlowieka nie bedzie dostepne az do konca 2021 . Jednak Rzad PiS nakreca spirale paniki i strachu aby zmuszac do szczepienia zabojczymi nieskutecznymi preparatami mRNA Big Pharma . Plandemia to sciema zadnej grypy nie ma . Kto jest zdrowy musi poczekac a nie dac sie nabrac na ten falszywy cyrk medialny nakrencany przez testy PCR ktore sa falszywe w 100% bo nie wykazuja ani zakazenie ani infekcje ale sa bezpodstawnie uzywane do wprowadzenia bezsensownych Lockdownow . Maseczki to tez glupota bo powoduja bakterijne zapalenia pluc i grzybice aspergillerosum .

Hala 15.04.2021, 08:25

Panu Bogu świeczkę, a diabłu ogarek !!!!!!!!!!!!!!!!????????????????

Po 11 ... 15.04.2021, 08:12

KEP: Nie można stosować, to znaczy można ... chyba tak... :))) ... IDIOCI!

Zorientowana w temacie 15.04.2021, 07:45

Spoko, J&J nie ma u nas za wiele i już jest wstrzymany w USA z powodu powikłań. Ale Astrą się "wyszczepia" obecnie większość Polaków, choć wszyscy po niej chorują. Dlaczego? Bo rząd ma milionową umowę biznesową z Astrą!

Anonim 15.04.2021, 07:41

Epidiaskop oficjalnie na "nie!" ale po cichu "pan rozumie, sytuacja jest absolutnie wyjątkowa, ja musze się zaszczepić". Tradycyjna katolska obłuda.

Agnieszka 15.04.2021, 07:38

Namnażanie wirusów szczepionkowych w komórkach ludzkich to konieczność i nie ma jeszcze alternatywnej metody produkcji szczepionek. Dlatego Kongregacja Nauki i Wiary ogłosiła, że szczepienia są moralnie dopuszczalne. Tylko jak zwykle KK w Polsce chce być świętszy od całego Watykanu i Papieża...

rozsadny katolik 15.04.2021, 07:34

Depopulatorzy wypuscili wirusa z laboratorium. Mnostwo ludzi niestety choruje na Covid , latwo zaraza sie, wielu umiera, szczegolnie w krajach takich jak Polska gdzie jest zimna, deszczowa jesien i wiosna. Prosze jechac na Slask - jezeli ktos nie wierzy w wirusa. Tam naprawde jest tragedia. wiec trzeba sie szczepic zeby osiagnac odpornosc zbiorowa. Zreszta nie jestesmy jeszcze potega, zeby zyc jak samotna wyspa.Gospodarczo nie stac nas na to. Naiwne dziecko o tym nawet wie. Polska zginie w tej chwili, jezeli nie bedzie sie szczepic. Jezeli mamy przetrwac , to trzeba popierac w tej chwili rzad, innej drogi nie ma. W czasie II wojny swiatowej -zeby przetrwac, tez jakis czas musielismy byc zatrudnieni przez wroga (pracowac na )-Niemcow. I nie bylo to jakims zaprzeczeniem Ewangelii, tak jak przyjecie szczepionki nie znaczy, ze ktos nie jest katolikiem. Taka jest prawda.

Anonim 15.04.2021, 07:33

Nie mieszaj oceny materiałów z dzieciobójstwa ze swoimi przeciwszczepionkowymi majakami. Tak nie wolno!

Anonim 15.04.2021, 07:31

A Ty, biedaczku, baaardzo głodujesz? Nie dopuścili do korytka?

Anonim 15.04.2021, 07:30

Nie udawaj świra/queera. Uciekłeś z Brukseli?

Anonim 15.04.2021, 07:26

Pijakowi pojawiają się w oczach myszki lub robale, a chciwcom - oni stale widzą, jak Ty, kasę... /stp/

katolik 15.04.2021, 07:26

Abp Gądecki jako Przewodniczacy Epi niestety okazało sie że kolaborujesz z nazistami i mordercami Polaków. Opowiadasz się za stosowaniem chemii genetycznej a nie potrafisz wezwać do Rózańca. Realizujesz plan AGENDA 2030 Klausa Szwaba-= zmniejszenie liczby ludzi i niewolnictwo fizyczne i psychiczne. Pozwoliłeś na Holocaust w świecie

Anonim 15.04.2021, 07:24

Zwykle te biskupy i kardynałowie rumiane, pulchniutkie:)

Agnieszka 15.04.2021, 07:23

Ludzie są zmuszani do szczepień nieprzebadanymi eksperymentalnymi a do tego skażonymi moralnie szczepionkami za pomocą szantażu, ze będą zwolnieni z pracy. Czy to jest moralne i do moralnego usprawiedliwienia?

Bezczelność 15.04.2021, 07:22

Anonimie. Nie na temat sie wypowiadasz. Ja twierdzę, że członkowie organizacji, która jest totalnie, strukturalnie i od wieków zdemoralizowana, wypowiadając się w kwestiach moralności, wykazują tym swoją bezbrzeżną bezczelność. Tobie rozum mówi coś innego? Wstydź się...

Anonim 15.04.2021, 07:19

Nie używaj języka abroterek na portalu katolickim. Opamietaj się.

zaskoczony krętactwami 15.04.2021, 07:18

Ks. biskupie, uwzględniając taka argumentację - "z braku laku dobry kit", czy kobieta będąca w ciąży, którą jest nie chce donosić, może abortować, gdy nie ma możliwości pozbycia się jej?

sp*****alaj! 15.04.2021, 07:10

lewacki trollu, nie na temat

Anonim 15.04.2021, 07:06

Episkopat nie jest w stanie oczyścić swoich szeregów z biskupów kryjących pedofili, to się zajął szczepionkami! Niech się nie szczepią wcale,

Anonim 15.04.2021, 06:56

Epidiaskop już sobie ostrzy ząbki na kasę za pogrzeby...

Anonim 15.04.2021, 06:54

90% to chyba ochrzczonych, a to nie to samo. A jeśli nawet - to niech te 90% się nie sczepi, nie korzysta z osiągnieć medycyny, więcej zostanie dla myślących. To się nazywa selekcja naturalna.

Twardy 15.04.2021, 06:51

Nie anonimie. Ponad 90 proc. Polaków jest ochrzczonych. Również obecnych ateistów, deistów itp. Nazywanie ich katolikami tylko dlatego, że niemowlętami będąc zostali oblani wodą to ogromne nadużycie.

Nieodżałowany geniusz Lema 15.04.2021, 06:47

Mydło z żydów, szczepionki z płodów, no cóż. Nawet konklawe można doprowadzic do ludożerstwa byle postępować spokojnie i metodycznie.

Anonim 15.04.2021, 06:47

OK, to znaczy, że lekarze i wszyscy inni, którzy podpisali klauzulę sumienia nie powinni się szczepić. I bardzo dobrze, szybciej umrą. Im więcej, tym lepiej.

Anonim 15.04.2021, 06:45

Nie udawaj drania i kretyna! /stp/

Anonim 15.04.2021, 06:43

Ale mamy rozum, który mówi to samo. Tobie nie? To się wstydź! /stp/

Anonim 15.04.2021, 06:42

A gdyby te szczepionki były sporządzone na materiale z żydów? Czy byłyby dopuszczalne? Zawsze mam obiekcje, kiedy korzystam z 'cudownych' leków niemieckicj. Gdzie one były doświadczane, jak i na kim? Brrrrr! /stp/

Tradycyjnie zróbmy 15.04.2021, 06:42

W związku z tym, że jedna szczepionka jest niemoralna, moja propozycja to, zgodnie ze sprawdzoną wielokrotnie metodą, przenieśmy ja do innej parafii...

Bezczelność 15.04.2021, 06:37

Ileż trzeba mieć bezczelności w sobie, by, będąc członkiem te organizacji, wypowiadać się w kwestiach moralności.

katolik 15.04.2021, 06:25

tak, oczywiscie, dokładnie tak

katolik 15.04.2021, 06:23

ale wykorzystują modlitwę do antychrysta, nie do Boga i Maryji. Wszystko co robia modlitewnie w sprawie zarazy jest na wielki pokaz, dla głupich wiernych, jako usprawiedliwienie

Anonim 15.04.2021, 06:22

zagranica ciągle nadaje. Gdybyś był stąd to wiedziałbyś że katolicy to 90% Polaków

Krakus 15.04.2021, 06:21

Zgadza się. Wszyscy ludzie piją wodę. I wszyscy umierają. Woda zabija :D :D :D

Anonim 15.04.2021, 06:21

randap niepotrzebny. W kiełbasie wędzonej w płynnej wędzonce wg przepisu UE masz więcej chemii niż w całym randapie. A wspaniałe łososie norweskie powodują glejaka o czym głośno było w telewizji min Panet.

Anonim 15.04.2021, 06:20

Po ch.j Nycza do szpitala zabierali, nie wystarczyło go okadzić i dać kość św. Faustyny do ucałowania?

Zofia 15.04.2021, 06:16

A ten tłuściutki ze zdjęcia to też ekspert..?

ateusz 15.04.2021, 06:13

Zgadza się, 100% zaszczepionych prędzej czy później umiera. Ludobójstwo! xD

Grizzly 15.04.2021, 06:12

Won trollu wystrugany z buraka przez POmioty SBeckie ! Won od mojego nicka!

Anonim 15.04.2021, 06:07

Katole - nie szczepić się! Nie zajmujcie miejsc w szpitalach, wszak to stawanie na drodze woli bożej. Leczcie się modlitwą i relikwiami, a tę bezbożną medycynę zostawcie ateistom.

tretka 15.04.2021, 06:06

rychło w czas się KEP obudził, jak już milion ludzi się zaszczepił; wszystkie te szczepionki są tyle samo warte, bo chodzi o depopulację a nie o leczenie...

Grizzly 15.04.2021, 06:06

Biskupi mają potężne narzędzie - modlitwę. Poza tym ręce kapłana nie przenoszą wirusa, będącego karą bożą za homoseksualizm i pedofilię.

katolik 15.04.2021, 06:05

Abp Gądecki Ty wiesz, że pseudoszczepionki to zaprogramowana śmierć, nieważne jakie one są. W II opinii dalej zgodziliście się na smierć- nazistom pasuje kluczowe stwierdzenie, ze można korzystac ze szczepionek, z tych szczepionek. Opowiedzieliscie się ponownie za szatanem

katolik 15.04.2021, 06:00

w zastępstwie wystarczy randap

Tomasz 15.04.2021, 05:53

Wrzucie sobie do translatora google stronę LIFE NEWS (www.lifenews.com). Tam jest wszystko dokładnie opisane jak się robi te współczesne szczepionki. Jakby biskupi to znali to pewnie by powiedzieli - nie można swego zdrowa reperować dzięki zbrodni ludobójstwa !!! Biada tym, którzy tę szczepionkę przyjmują - zbrodnia niesie za sobą przekleństwo i śmierć.

Anonim 15.04.2021, 05:48

weź i moją, znajdę ci jeszcze z tysiąc

aborcjonalistka 15.04.2021, 05:42

chętnie przejmę twoja dawkę

Artur 15.04.2021, 05:40

To prawda ale nie kupujcie tego johnsona za dużo bo szkoda pieniędzy, w Polsce nie będzie na to dużego popytu. na tę aborcyjną szczepionkę skusi się kilka osób z peło, pan hłamownia i jesgo ugrupowanie, Miler i pani Spsurek która przygotowała instrukcję dla prostytutek no i same prostytutki.

Pawelex 15.04.2021, 05:25

To dajcie te poaborcyjne szczepionki feministkom... i innym dziwakom spod znaku czerwonej błyskawicy...i będą happy...

Polecane

Czytaj dalej