Dodawanie komentarzy wymaga zalogowania.
ertbor
08.01.2021, 18:06
:) A kto tu udaje, że coś nie zaistniało? Che..che...
Maria Błaszczyk
08.01.2021, 17:59
Ten tytuł ma sens tylko dla katolików. Reszta może używać ogólnie przyjętej formy grzecznościowej "pan". A potem płaczecie, że ludzie Was nie lubią. Przestańcie narzucać światu swoje zasady. Przestrzegajcie ich sami, jeśli macie na to ochotę, ale uszanujcie, że inni nie uważają, by należało Was i Waszych duchownych traktować inaczej niż resztę ludzi.
Maria Błaszczyk
08.01.2021, 17:32
Oczywiście, że każdy w coś wierzy. Nie dałoby się żyć nie przyjmując mnóstwa rzeczy na wiarę. By móc normalnie funkcjonować, trzeba pewnie przyjąć, że świat istnieje. Że podmiot poznający istnieje. Że zmysły podmiotu poznającego przynajmniej po części odbierają rzeczywistość poprawnie. Prawdopodobnie trzeba uwierzyć w poprawność wnioskowania zarówno indukcyjnego, jak i dedukcyjnego. Co być może jest cudem - chociaż osobiście nie rozumiem pojęcia cudu. Ale ja nikogo na nic nie chcę nawracać - z mojego doświadczenia wynika, że solipsyści nie istnieją, tym bardziej osoby zaprzeczające własnemu istnieniu czy świadectwu własnych zmysłów. Nawracanie nawróconych jest bez sensu. Jedyne, co propaguję, to otwartość, życzliwość i uczciwość.
Maria Błaszczyk
08.01.2021, 17:26
Zaraz. Jeśli ktoś twierdzi, że coś jest niezgodne z Katechizmem kKościoła, to chyba istnieje coś takiego jak spoczywający na nim ciężar dowodu? Jak się coś twierdzi, to trzeba mieć po temu jakieś przesłanki? Póki co przesłanką jest to, że streścili jakiś wywiad z jakąś bliżej nieokreśloną dziewczynką spotkaną na ulicy... No więc to nie jest przekonująca przesłanka.
Maria Błaszczyk
08.01.2021, 17:21
No nie. Ale, gdyby, dajmy na to, napisali "Osoba X zjadła mięso w Wielki Piątek" albo "Indianie Lasów Północnych nie uznawali sztywnego podziału na dwie płcie" - to jest "sprzyjanie? Czy opis czegoś? Jeszcze raz: czy katolicyzm wymaga udawania, że nic poza nim nie istnieje?
ertbor
08.01.2021, 15:13
A streszczenie samo wskoczyło, tak po prostu? Nie bądź dzieckiem
Maria Błaszczyk
08.01.2021, 13:30
Ale to było streszczenie jakiegoś wywiadu. NIE stanowisko TP. Tam nie ma słowa od redakcji. Opisanie czegoś niekatolickiego jest NIEZGODNE z nauką KK?
Figo Fago
08.01.2021, 09:37
Panie /i" ladychapel ". " Kulturnie " i zgodnie z prawdą trzeba pisać . Nie pan , tylko Ojciec Rydzyk . To jest tytuł zakonnika , Niema nic wspólnego z ojcostwem . A Radio Maryja i TV Trwam ,zwane przez Was" Imperium Rydzyka " . Gdyby Polska miała takiego gospodarza od 1989 roku . dziś totalni nie lizali by po raczkach froilain Angeli.
Alojzy Cedzidło
08.01.2021, 09:25
Fajne rekolekcje bezwyznaniowe dla wyznaniowych , Pani , pani Mario przeprowadziła . A na jaką wiarę chce Pani katoli nawrócić .Pewno przeczytam - na żadną " Błąd . Każdy w coś wierzy. Nawet ci nie wierzący wierzą w to ,że w nic nie wierzą Jest takie powiedzenie -" WIARA CZYNI CUDA " I wcale nie chodzi o Biblię , ani historię WKPB.
Alojzy Cedzidło
08.01.2021, 09:14
A można , można zabić . To prawda . Tylko prawda tez jest taka ,że ci co tak pojmują wolność słowa nie godzą się z taką wolnością w stosunku do siebie .Im wolno a mnie " morda w kubeł " bo inaczej jaki "cybiasty " cię odwiedzi.
Alojzy Cedzidło
08.01.2021, 08:54
Pani Mario . Nie jest Pani katoliczką , jak Pani pisze . Pani wybór . Nic mi do tego . Ale egzaminowanie katolików z zakresu ich wiary ,przez nie wierzącą , to lekka , albo mało poważna sprawa. Nie komentując Wyznawców Jehowy , czy jak to się nazywa ,to oni , chodząc po domach , nie chcą nawracać na Kocią Wiarę , poprzez egzaminowanie katolików .Gdyby Pani chciała " szkolić " katolików , to radzę zacząć nie od egzaminu kwalifikacyjnego.
Japa
08.01.2021, 08:40
Szanowny "kz" . Na co ty liczysz ? Na naszą inteligencję czy głupotę . No to , głupi powiem :" Tak jest "kz " masz rację , prawie w 100% . A o co chodzi"
ertbor
08.01.2021, 07:27
To po co prosiłaś o przykład niezgodny z nauką KK?
STACH
08.01.2021, 05:59
Ks. Isakowicz Zalewski ma rację. Broda o bok o tym świadczy.
Maria Błaszczyk
08.01.2021, 01:28
Oooooo... To mnie zaskoczyłeś. Ale pamiętasz, jak kardynał Dziwisz nie potępiał grzechu, bo "trudno wtrącać się w sprawy innej diecezji" - nawet jeśli akurat rzeczony kardynał jest metropolitą tej "innej diecezji". Albo ksiądz Hajdasz, który, jak wiemy, zgrzeszył, no ale kto nie ma pokus, prawda? Więc tolerujemy grzechy pod warunkiem, że nie są popełniane przez lewaków, tylko księży... Demoralizacja księży jest w porządku, co? A jest jeszcze jeden aspekt tej sprawy. Otóż - nie każdy jest katolikiem. Ja np. nie jestem. I mnie pojęcie grzechu nie dotyczy. Obowiązuje mnie prawo. Można oceniać moje czyny pod względem etycznym. Ale równie dobrze możesz przykładać pojęcie grzechu do swojego obuwia sportowego... Jest to równie adekwatne.
Cool
07.01.2021, 22:41
Akceptacja osoby i tolerancja jego grzechu .. To rozróżnienie wyznaczające granicę pomiedzy katolicką miłościa do bliźnich, a lewacką demoralizacją tychże pod pozorem ich dobra.
Krakus
07.01.2021, 22:12
No TP ewidentnie sie rozminał programowo z Kurią, szczegónie, jak rzadzi nią niejaki odpad z Poznania, a następnie z Łodzi. W Krakowie nigdy nie był i nie będzie lubiany.
Szczególnie jak wygonił TP, który ma 1000 razy wiekszy autorytet niż ten moralny i fizyczny konus. 76 lat służył Kościołowi Katolickiemu, wspierany przez największe autorytety jak Sapieha czy Wojtyła. Na łamach Tygodnika publikowali m.in. Władysław Bartoszewski, Zbigniew Herbert, Leszek Kołakowski, Tadeusz Kudliński, Stanisław Lem, Adam Vetulani, Stefan Wilkanowicz, Karol Wojtyła, Jacek Woźniakowski, Jerzy Zawieyski, Czesław Zgorzelski. Pismo było wówczas uważane za jedyny niezależny głos środowiska tzw. inteligencji katolickiej. A ten knur z Poznania czy z Łodzi po latach w KrK nie dość, że zbeszcześcił tzw "papieskie okno" na Franciszkańskiej 3, to skłóca ludzi, namawia do nienawiści, a teraz chce usmiercić TP. Widziałem piękny mem: Jeden obrazek z Jezusem i podpis MIŁOŚĆ. Drugi obrazek to te kreatura Jedraszewski w kolorowych, cyrkowych szatkach, ze złotym pierogiem na głowie i podpis MAŁOŚĆ. Celne. Miłość i małość :)
Nienawidzę tego klechy, jakem krakus, który osobiiście znał jego poprzednka zawodowo i prywatnie. Macharskiemu nie jest godny buty czyścić.
Alojzy Cedzidło
07.01.2021, 21:38
Drogi księże ! Jestem sercem i duszą z księdzem , . ale z tą wiedzą pojechał bym do
Watykanu nie do Frondy . I nie obwiniał bym ks. (jeszcze ) Bonieckiego .Ma prawo wielbić PZPR , ale nie jako duchowny katolicki , bo popem niech se będzie.
kz
07.01.2021, 20:36
Szkoda, że nie wszyscy katolicy znają Pismo Święte.
kz
07.01.2021, 20:30
jak brakuje argumentów to jak u dzieci złość i wyzwiska, konkret to konkret, tylko trzeba go mieć
kz
07.01.2021, 20:24
a to ciekawe, koń by się uśmiał
kz
07.01.2021, 20:22
Ale który KK toruński, łagiewnicki czy papieża Franciszka?
Maria Błaszczyk
07.01.2021, 19:49
Zaraz... Czyli jakiekolwiek przedstawienie innego stanowiska niż stricte katolickie jest sprzeczne z Katechizmem? Nawet jeśli mówimy o stanowisku zajmowanym praktycznie przez całe społeczeństwo, w tym katolików? Zatem zgodne z Katechizmem jest udawanie, że nic innego poza integrystycznym katolicyzmem w ogóle nie istnieje? Tylko, po co to robić? Serio życie w załganej rzeczywistości jest warunkiem sine qua non katolickości? Osobiście - nie sądzę. Weźmy chociażby taką perykopę z rozmową Chrystusa z Samarytanką przy studni. Ani różnice teologiczne ani fakt, że miała dużo mężów i żyła w konkubinacie (czyli tzw. "grzechu") go nie zrażają - ważna jest tylko wiara w samego Boga, Chrystusa i prawda...
ertbor
07.01.2021, 18:23
Aha, nie ma żadnego...:), no tak - przecież nie napisali, że sprzyjają. Che..che..che...
Ech.....
Maria Błaszczyk
07.01.2021, 18:01
??? Nie znalazłam tam zupełnie żadnego "sprzyjania". Tam jest streszczenie pewnego wywiadu.
Maria Błaszczyk
07.01.2021, 17:57
Ale ja poczytałam.I nadal nie widzę sprzeczności. Pytam o konkrety, przecież coś mogło mi coś umknąć. Ale znane mi są przypadki, gdy to Tygodnik postepował zgodnie z tym, co stoi w katechizmie, a pan Jędraszewski wręcz przeciwnie. Np. Katechizm nakazuje traktować osoby niehetero z szacunkiem, współczuciem i delikatnością. Albo: TP krytykuje gwałcenie dzieci przez księzy i krycie i usprawiedliwianie tego przez hierarchów. To samo robi Katechizm - np. stwierdzając, że "„Grzech jest czynem osobistym; co więcej, ponosimy odpowiedzialność za grzechy popełniane przez innych, gdy w nich współdziałamy: (...) chroniąc tych, którzy popełniają zło” - a wszyscy słyszeliśmy pana Jędraszewskiego domagającego się miłosierdzia i tolerancji dla zboków w sutannach. Czy gdy chronił Peatza, ktory wykorzystywał kleryków, podczas gdy to TP potępiał tego dewianta. To tylko przykłady, ale to własnie nazywamy "konkretami". Więc teraz poproszę o taki rodzaj "konkretów", tylko że w drugą stronę.
ertbor
07.01.2021, 17:40
Oto przykład tego sprzyjania. Świeżutki:
https://www.tygodnikpowszechny.pl/kadr-roku-moja-pierwsza-sprawa-166043
A Pismo Św. powiada, że do dzieci należy Królestwo Niebieskie. TP ma widać wlasną interpretację...
TUmann
07.01.2021, 17:19
... inoCenty ... a won za Don ...!!!!
NEOS com pl
07.01.2021, 17:16
.... czerwone buractwo z kibucu ... sortu moZad ... jest do wyszczepienia jako pierwsze ...
POdwojna dawka od razu ....!!! ... a to sie trole rosplenily ...
TUmann
07.01.2021, 17:11
... a ile ci placi za trolowanie ... pejsaty sanhedryn ... czerwone buraki z kibucu sa do wykopu ...
NEOS com pl
07.01.2021, 16:59
Swiete slowa prosze ksiedza !!!! Nie odzienie , ale czyny swiadcza kto jest kim i z jakiego nadania !!!!
zyga
07.01.2021, 16:58
Pewnie ciebie dymają , boś ped@ł.
NEOS com PL
07.01.2021, 16:56
... przebierancy pedofile z SB to tylko z wygladu ...KK ... PO ich czynach POznacia z jakiego nadania ...
Irena
07.01.2021, 16:31
@Maria Błaszczyk, proszę poczytać Katechizm Kościoła Katolickiego.
Anonim
07.01.2021, 15:34
Ja nie dymam ministrantów i nie chronię pedofili, jak biskupi.
alicja
07.01.2021, 15:18
swoich postaw nie przypisuj innym
Maria Błaszczyk
07.01.2021, 15:13
Ale ja nie jestem katoliczką. A jednak jestem ciekawa.
kali
07.01.2021, 15:13
Pastuch - muzykant ?
Anonim
07.01.2021, 15:12
Hotelik "na godziny" kuria tam zrobi, kasa się będzie zgadzała, i z ministrantem będzie gdzie skoczyć....
moher z Krakowa
07.01.2021, 14:56
Nic dodać i nic ując słowom księdza Zalewskiego o TP !
matis89
07.01.2021, 14:54
Z ciebie taki katolik jak z koziej dupy trąbka.
kali
07.01.2021, 14:47
Dla katolika to konkret , innym nie trza tłumaczyc .
Anonim
07.01.2021, 14:47
Boniecki to emanacja kołtuństwa
Maria Błaszczyk
07.01.2021, 14:43
"Wszystkim" to nie jest "konkret". Wręcz przeciwnie.
kali
07.01.2021, 14:36
TP - dodatek dla pseudo-inteligenta do wiadomo której gazety
kali
07.01.2021, 14:34
Wszystkim
Maria Błaszczyk
07.01.2021, 14:03
<<„Tygodnik Powszechny” (...) otwarcie sprzyja wartościom sprzecznym z tymi, które reprezentuje Kościół katolicki>>. A jakim konkretnie wartościom?
Anonim
07.01.2021, 13:44
Wolność słowa bez odpowiedzialności?
Księże, Słowem też zabija się skutecznie, jak nożem /stp
ladychapel
07.01.2021, 13:44
NIestety, zpanem Rydzykiem i jego "dziełami" KK w Polsce nie potrafił zerwać więzi. To znaczy próbowano na początku o czym Frendzle nie pamientajo. Zakładano Radio Józef, ale spaliło to na panewce.
Lech
07.01.2021, 13:32
Nareszcie. Tyle lat kościół tolerował antypolskie teksty w tej pseudo katolickim tygodniku
tyś Icek mądry choć niepiśmienny
07.01.2021, 13:24
co oznacza "żydowski"
Anonim
07.01.2021, 13:07
Jeżeli "katolicki" oznacza "ciemny, pazerny, agresywny antysemita" to rzeczywiście - nie był katolicki.
Anonim
07.01.2021, 13:05
A kuria wynajmie komuś bliższemu ideowo, np. Przeglądowi Pedofilskiemu albo Tygodnikowi Kryptogejowskiemu.
Anonim
07.01.2021, 13:04
Oto domniemana jedność kościoła chrystusowego. Eunuch eunuchowi skacze do gardła...
Anonim
07.01.2021, 13:03
100% racji. TK dawno powinien się odseparować od tej czarnej pazernej bandy obłudników.
jest to radosna wiadomość
07.01.2021, 12:59
dość sugerowanie, że Tygodnik POwszechny to prasa "katolicka"; raczej księżulki rabina brata Stefana
Mirek
07.01.2021, 12:56
Bardzo słuszna decyzja arcybiskupa Jędraszewskiego . Niech im gazeta żydowska wydzierżawi lokal.
Komentarze
57 komentarzyDodawanie komentarzy wymaga zalogowania.
:) A kto tu udaje, że coś nie zaistniało? Che..che...
Ten tytuł ma sens tylko dla katolików. Reszta może używać ogólnie przyjętej formy grzecznościowej "pan". A potem płaczecie, że ludzie Was nie lubią. Przestańcie narzucać światu swoje zasady. Przestrzegajcie ich sami, jeśli macie na to ochotę, ale uszanujcie, że inni nie uważają, by należało Was i Waszych duchownych traktować inaczej niż resztę ludzi.
Oczywiście, że każdy w coś wierzy. Nie dałoby się żyć nie przyjmując mnóstwa rzeczy na wiarę. By móc normalnie funkcjonować, trzeba pewnie przyjąć, że świat istnieje. Że podmiot poznający istnieje. Że zmysły podmiotu poznającego przynajmniej po części odbierają rzeczywistość poprawnie. Prawdopodobnie trzeba uwierzyć w poprawność wnioskowania zarówno indukcyjnego, jak i dedukcyjnego. Co być może jest cudem - chociaż osobiście nie rozumiem pojęcia cudu. Ale ja nikogo na nic nie chcę nawracać - z mojego doświadczenia wynika, że solipsyści nie istnieją, tym bardziej osoby zaprzeczające własnemu istnieniu czy świadectwu własnych zmysłów. Nawracanie nawróconych jest bez sensu. Jedyne, co propaguję, to otwartość, życzliwość i uczciwość.
Zaraz. Jeśli ktoś twierdzi, że coś jest niezgodne z Katechizmem kKościoła, to chyba istnieje coś takiego jak spoczywający na nim ciężar dowodu? Jak się coś twierdzi, to trzeba mieć po temu jakieś przesłanki? Póki co przesłanką jest to, że streścili jakiś wywiad z jakąś bliżej nieokreśloną dziewczynką spotkaną na ulicy... No więc to nie jest przekonująca przesłanka.
No nie. Ale, gdyby, dajmy na to, napisali "Osoba X zjadła mięso w Wielki Piątek" albo "Indianie Lasów Północnych nie uznawali sztywnego podziału na dwie płcie" - to jest "sprzyjanie? Czy opis czegoś? Jeszcze raz: czy katolicyzm wymaga udawania, że nic poza nim nie istnieje?
A streszczenie samo wskoczyło, tak po prostu? Nie bądź dzieckiem
Ale to było streszczenie jakiegoś wywiadu. NIE stanowisko TP. Tam nie ma słowa od redakcji. Opisanie czegoś niekatolickiego jest NIEZGODNE z nauką KK?
Panie /i" ladychapel ". " Kulturnie " i zgodnie z prawdą trzeba pisać . Nie pan , tylko Ojciec Rydzyk . To jest tytuł zakonnika , Niema nic wspólnego z ojcostwem . A Radio Maryja i TV Trwam ,zwane przez Was" Imperium Rydzyka " . Gdyby Polska miała takiego gospodarza od 1989 roku . dziś totalni nie lizali by po raczkach froilain Angeli.
Fajne rekolekcje bezwyznaniowe dla wyznaniowych , Pani , pani Mario przeprowadziła . A na jaką wiarę chce Pani katoli nawrócić .Pewno przeczytam - na żadną " Błąd . Każdy w coś wierzy. Nawet ci nie wierzący wierzą w to ,że w nic nie wierzą Jest takie powiedzenie -" WIARA CZYNI CUDA " I wcale nie chodzi o Biblię , ani historię WKPB.
A można , można zabić . To prawda . Tylko prawda tez jest taka ,że ci co tak pojmują wolność słowa nie godzą się z taką wolnością w stosunku do siebie .Im wolno a mnie " morda w kubeł " bo inaczej jaki "cybiasty " cię odwiedzi.
Pani Mario . Nie jest Pani katoliczką , jak Pani pisze . Pani wybór . Nic mi do tego . Ale egzaminowanie katolików z zakresu ich wiary ,przez nie wierzącą , to lekka , albo mało poważna sprawa. Nie komentując Wyznawców Jehowy , czy jak to się nazywa ,to oni , chodząc po domach , nie chcą nawracać na Kocią Wiarę , poprzez egzaminowanie katolików .Gdyby Pani chciała " szkolić " katolików , to radzę zacząć nie od egzaminu kwalifikacyjnego.
Szanowny "kz" . Na co ty liczysz ? Na naszą inteligencję czy głupotę . No to , głupi powiem :" Tak jest "kz " masz rację , prawie w 100% . A o co chodzi"
To po co prosiłaś o przykład niezgodny z nauką KK?
Ks. Isakowicz Zalewski ma rację. Broda o bok o tym świadczy.
Oooooo... To mnie zaskoczyłeś. Ale pamiętasz, jak kardynał Dziwisz nie potępiał grzechu, bo "trudno wtrącać się w sprawy innej diecezji" - nawet jeśli akurat rzeczony kardynał jest metropolitą tej "innej diecezji". Albo ksiądz Hajdasz, który, jak wiemy, zgrzeszył, no ale kto nie ma pokus, prawda? Więc tolerujemy grzechy pod warunkiem, że nie są popełniane przez lewaków, tylko księży... Demoralizacja księży jest w porządku, co? A jest jeszcze jeden aspekt tej sprawy. Otóż - nie każdy jest katolikiem. Ja np. nie jestem. I mnie pojęcie grzechu nie dotyczy. Obowiązuje mnie prawo. Można oceniać moje czyny pod względem etycznym. Ale równie dobrze możesz przykładać pojęcie grzechu do swojego obuwia sportowego... Jest to równie adekwatne.
Akceptacja osoby i tolerancja jego grzechu .. To rozróżnienie wyznaczające granicę pomiedzy katolicką miłościa do bliźnich, a lewacką demoralizacją tychże pod pozorem ich dobra.
No TP ewidentnie sie rozminał programowo z Kurią, szczegónie, jak rzadzi nią niejaki odpad z Poznania, a następnie z Łodzi. W Krakowie nigdy nie był i nie będzie lubiany. Szczególnie jak wygonił TP, który ma 1000 razy wiekszy autorytet niż ten moralny i fizyczny konus. 76 lat służył Kościołowi Katolickiemu, wspierany przez największe autorytety jak Sapieha czy Wojtyła. Na łamach Tygodnika publikowali m.in. Władysław Bartoszewski, Zbigniew Herbert, Leszek Kołakowski, Tadeusz Kudliński, Stanisław Lem, Adam Vetulani, Stefan Wilkanowicz, Karol Wojtyła, Jacek Woźniakowski, Jerzy Zawieyski, Czesław Zgorzelski. Pismo było wówczas uważane za jedyny niezależny głos środowiska tzw. inteligencji katolickiej. A ten knur z Poznania czy z Łodzi po latach w KrK nie dość, że zbeszcześcił tzw "papieskie okno" na Franciszkańskiej 3, to skłóca ludzi, namawia do nienawiści, a teraz chce usmiercić TP. Widziałem piękny mem: Jeden obrazek z Jezusem i podpis MIŁOŚĆ. Drugi obrazek to te kreatura Jedraszewski w kolorowych, cyrkowych szatkach, ze złotym pierogiem na głowie i podpis MAŁOŚĆ. Celne. Miłość i małość :) Nienawidzę tego klechy, jakem krakus, który osobiiście znał jego poprzednka zawodowo i prywatnie. Macharskiemu nie jest godny buty czyścić.
Drogi księże ! Jestem sercem i duszą z księdzem , . ale z tą wiedzą pojechał bym do Watykanu nie do Frondy . I nie obwiniał bym ks. (jeszcze ) Bonieckiego .Ma prawo wielbić PZPR , ale nie jako duchowny katolicki , bo popem niech se będzie.
Szkoda, że nie wszyscy katolicy znają Pismo Święte.
jak brakuje argumentów to jak u dzieci złość i wyzwiska, konkret to konkret, tylko trzeba go mieć
a to ciekawe, koń by się uśmiał
Ale który KK toruński, łagiewnicki czy papieża Franciszka?
Zaraz... Czyli jakiekolwiek przedstawienie innego stanowiska niż stricte katolickie jest sprzeczne z Katechizmem? Nawet jeśli mówimy o stanowisku zajmowanym praktycznie przez całe społeczeństwo, w tym katolików? Zatem zgodne z Katechizmem jest udawanie, że nic innego poza integrystycznym katolicyzmem w ogóle nie istnieje? Tylko, po co to robić? Serio życie w załganej rzeczywistości jest warunkiem sine qua non katolickości? Osobiście - nie sądzę. Weźmy chociażby taką perykopę z rozmową Chrystusa z Samarytanką przy studni. Ani różnice teologiczne ani fakt, że miała dużo mężów i żyła w konkubinacie (czyli tzw. "grzechu") go nie zrażają - ważna jest tylko wiara w samego Boga, Chrystusa i prawda...
Aha, nie ma żadnego...:), no tak - przecież nie napisali, że sprzyjają. Che..che..che... Ech.....
??? Nie znalazłam tam zupełnie żadnego "sprzyjania". Tam jest streszczenie pewnego wywiadu.
Ale ja poczytałam.I nadal nie widzę sprzeczności. Pytam o konkrety, przecież coś mogło mi coś umknąć. Ale znane mi są przypadki, gdy to Tygodnik postepował zgodnie z tym, co stoi w katechizmie, a pan Jędraszewski wręcz przeciwnie. Np. Katechizm nakazuje traktować osoby niehetero z szacunkiem, współczuciem i delikatnością. Albo: TP krytykuje gwałcenie dzieci przez księzy i krycie i usprawiedliwianie tego przez hierarchów. To samo robi Katechizm - np. stwierdzając, że "„Grzech jest czynem osobistym; co więcej, ponosimy odpowiedzialność za grzechy popełniane przez innych, gdy w nich współdziałamy: (...) chroniąc tych, którzy popełniają zło” - a wszyscy słyszeliśmy pana Jędraszewskiego domagającego się miłosierdzia i tolerancji dla zboków w sutannach. Czy gdy chronił Peatza, ktory wykorzystywał kleryków, podczas gdy to TP potępiał tego dewianta. To tylko przykłady, ale to własnie nazywamy "konkretami". Więc teraz poproszę o taki rodzaj "konkretów", tylko że w drugą stronę.
Oto przykład tego sprzyjania. Świeżutki: https://www.tygodnikpowszechny.pl/kadr-roku-moja-pierwsza-sprawa-166043 A Pismo Św. powiada, że do dzieci należy Królestwo Niebieskie. TP ma widać wlasną interpretację...
... inoCenty ... a won za Don ...!!!!
.... czerwone buractwo z kibucu ... sortu moZad ... jest do wyszczepienia jako pierwsze ... POdwojna dawka od razu ....!!! ... a to sie trole rosplenily ...
... a ile ci placi za trolowanie ... pejsaty sanhedryn ... czerwone buraki z kibucu sa do wykopu ...
Swiete slowa prosze ksiedza !!!! Nie odzienie , ale czyny swiadcza kto jest kim i z jakiego nadania !!!!
Pewnie ciebie dymają , boś ped@ł.
... przebierancy pedofile z SB to tylko z wygladu ...KK ... PO ich czynach POznacia z jakiego nadania ...
@Maria Błaszczyk, proszę poczytać Katechizm Kościoła Katolickiego.
Ja nie dymam ministrantów i nie chronię pedofili, jak biskupi.
swoich postaw nie przypisuj innym
Ale ja nie jestem katoliczką. A jednak jestem ciekawa.
Pastuch - muzykant ?
Hotelik "na godziny" kuria tam zrobi, kasa się będzie zgadzała, i z ministrantem będzie gdzie skoczyć....
Nic dodać i nic ując słowom księdza Zalewskiego o TP !
Z ciebie taki katolik jak z koziej dupy trąbka.
Dla katolika to konkret , innym nie trza tłumaczyc .
Boniecki to emanacja kołtuństwa
"Wszystkim" to nie jest "konkret". Wręcz przeciwnie.
TP - dodatek dla pseudo-inteligenta do wiadomo której gazety
Wszystkim
<<„Tygodnik Powszechny” (...) otwarcie sprzyja wartościom sprzecznym z tymi, które reprezentuje Kościół katolicki>>. A jakim konkretnie wartościom?
Wolność słowa bez odpowiedzialności? Księże, Słowem też zabija się skutecznie, jak nożem /stp
NIestety, zpanem Rydzykiem i jego "dziełami" KK w Polsce nie potrafił zerwać więzi. To znaczy próbowano na początku o czym Frendzle nie pamientajo. Zakładano Radio Józef, ale spaliło to na panewce.
Nareszcie. Tyle lat kościół tolerował antypolskie teksty w tej pseudo katolickim tygodniku
co oznacza "żydowski"
Jeżeli "katolicki" oznacza "ciemny, pazerny, agresywny antysemita" to rzeczywiście - nie był katolicki.
A kuria wynajmie komuś bliższemu ideowo, np. Przeglądowi Pedofilskiemu albo Tygodnikowi Kryptogejowskiemu.
Oto domniemana jedność kościoła chrystusowego. Eunuch eunuchowi skacze do gardła...
100% racji. TK dawno powinien się odseparować od tej czarnej pazernej bandy obłudników.
dość sugerowanie, że Tygodnik POwszechny to prasa "katolicka"; raczej księżulki rabina brata Stefana
Bardzo słuszna decyzja arcybiskupa Jędraszewskiego . Niech im gazeta żydowska wydzierżawi lokal.