Niemcy

Niemcy: punkty szczepienia w kościołach

W licznych niemieckich miastach punkty szczepień zlokalizowano na terenie kościołów. Ma być to ukłon w stronę wiernych, którzy odwiedzą świątynie w okresie Adwentu i będą mieli chęć się zaszczepić.

2 min czytania
Fot. via Pixabay
Fot. via Pixabay

W licznych niemieckich miastach punkty szczepień zlokalizowano na terenie kościołów. Ma być to ukłon w stronę wiernych, którzy odwiedzą świątynie w okresie Adwentu i będą mieli chęć się zaszczepić.

Niemieccy biskupi wzywali od dawna do szczepień. Rada Stała Konferencji Episkopatu Niemiec oficjalnie stwierdziła także, że szczepienia to obowiązek moralny.

Ponadto w Niemczech już wcześniej wskazywano, że kościoły posiadają odpowiednie warunki lokalowe w celu zorganizowania w nich punktów szczepień. Są one także położone zazwyczaj w centralnych punktach na mapach miejscowości, wobec czego każdy może łatwo się do nich dostać.

O zorganizowaniu punktów szczepień w kościołach poinformowała już Katolicka diecezja Drezno-Miśnia wraz z Kościołem Ewangelicko-Luterańskim Saksonii. Akcja została przeprowadzona wspólnie z Niemieckim Czerwonym Krzyżem oraz prywatnie działającymi lekarzami. Już dzisiaj będzie można tam przyjąć szczepionkę Pfizer/Biontech.

W Dreźnie szczepienia odbędą się w słynnym Fraunenkirche (Kościół Marii Panny), zaś w Lipsku – w znanym Nikolaikirche (kościele św. Mikołaja). W Wormacji (Worms) szczepienia oferują parafia katedralna i związana z nią parafia św. Marcina. W Worms akcja szczepień będzie przeprowadzona w 3 pierwsze niedziele Adwentu.

- W obliczu dramatycznego wzrostu liczby zakażeń i pogarszającej się sytuacji na oddziałach intensywnej terapii chcemy wysłać jasny sygnał - oświadczył tamtejszy proboszcz Tobias Schafer. Poinformował, że na adwentowe szczepienia będzie można zapisać się za pośrednictwem strony internetowej parafii.

11 grudnia z kolei szczepienia odbędą się w katedrze w Paderborn. - Każdy jest mile widziany, nie trzeba się wcześniej umawiać - powiedział proboszcz Joachim Gobel.

Ponadto planowane są takie akcje szczepień w świątyniach wyznawców innych religii (głównie islamu).

Niemieckie kościoły podejmują także bardziej kontrowersyjne decyzje, jak zaostrzenie zasad obowiązujących w trakcie Mszy. W Saksonii, Nadrenii-Palatynacie oraz Turyngii wstęp na nabożeństwa będą mieć osoby zaszczepione, ozdrowieńcy lub osoby z negatywnym wynikiem testu. Obostrzenie to nie dotyczy jednak dzieci i młodzieży. Podobne zasady wprowadzono także w Hamburgu, Szlezwiku-Holsztynie i Meklemburgii.

Te obostrzenia zostały jednak skrytykowane przez Kościół ewangelicki w środkowych Niemczech. Zdaniem przedstawicieli tej grupy wyznaniowej, do ochrony wiernych w trakcie Mszy wystarczy obowiązek noszenia maseczek. "Nabożeństwa odbywające się w takich warunkach nie niosą ze sobą ryzyka większego niż wizyta w supermarkecie" - uważają przedstawiciele Kościoła ewangelickiego.

jkg/deutsche welle

Komentarze

50 komentarzy

Dodawanie komentarzy wymaga zalogowania.

Ver 29.11.2021, 01:40

Dla myślących i dociekliwych - sprawdźcie sobie oficjalne dane dot. zgonów wśród zaszczepionych i niezaszczepionych w UK (Death rates 10-59 by Vaccine Status ONS Data) oraz Irlandii (Vaccination Status of Covid-19 Deaths in Ireland November).

Ver 29.11.2021, 01:39

Dla myślących i dociekliwych - sprawdźcie sobie oficjalne dane dot. zgonów wśród zaszczepionych i niezaszczepionych w UK (Death rates 10-59 by Vaccine Status ONS Data) oraz Irlandii (Vaccination Status of Covid-19 Deaths in Ireland November). /Jak wytłumaczyć fakt o ponad 100% wyższej śmiertelności wśród zaszczepionych??/ Mam nadzieję, że covidianie są w stanie wytłumaczyć ten fenomen??

Człek 28.11.2021, 20:55

We wszystkim są inne. Naprawdę aż tak nie ma pan pojęcia o medycynie? Dotychczasowe szczepionki polegały na podaniu martwego patogenu (wirusa, bakterii) w ściśle kontrolowanej dawce. Po podaniu tradycyjnej szczepionki organizm wytwarzał przeciwciała przeciwko temu patogenowi. Obecne pseudoszczepienia to terapia genowa. Podawany jest mRNA czyli informacja genetyczna, wnikająca do komórek, na podstawie której organizm w całkowicie niekontrolowany sposób wytwarza patogen nie wiadomo jak długo i nie wiadomo ile (tu wytwarza tzw. białko kolca). Problem jest taki, że wcześniej w badaniach na zwierzętach nad "szczepionką" mRNA na SARS wszystkie zwierzęta padły. Drugi problem, który podkreślało już kilku profesorów immunologii - komórki które wchłoną mRNA i zaczną produkować białko kolca zostaną rozpoznane przez własny układ immunologiczny jako obce i będą atakowane. Oznacza to wysyp chorób autoimmunologicznych za kilka lat.

Hahaha 28.11.2021, 16:18

Ale, ale, a co z rozdziałem Kościoła od państwa?

Anonim 28.11.2021, 15:34

To są prawdziwi katolicy! Bierzmy z nich przykład!

Po 11 ... 28.11.2021, 14:47

Padłem ... bibula źródłem wiedzy :))) Normalnie jebłłem. Ok już wstałem. W Necie jest sporo wiarygodnych źródeł. Np. takie: https://www.who.int/news-room/feature-stories/detail/vaccine-efficacy-effectiveness-and-protection, https://www.unidosus.org/issues/health/covid19/?gclid=Cj0KCQiA7oyNBhDiARIsADtGRZYeAuesB7Pbjn5wuRo5X-zmhTa-DA6hl9bGOkDllwxjH9YeC7OsOBQaAsj4EALw_wcB

Polska 28.11.2021, 14:35

punkty szczepień na cmentarzach

Ktoś 28.11.2021, 13:37

Tego typu wiadomości utwierdzają mnie w przekonaniu, że ohyda spustoszenia w kościele już jest, a oddawanie czci bestii, która zwodzi świat, polega na wierze w pandemię, skuteczność szczepionek, maseczek lockdawnów itp. Bestia wymaga oddania jej pokłonu poprzez odrzucenie wiary w Boga na rzecz wiary w naukę i szczepionki. Nawet w kościołach oddaje się cześć bestii poprzez noszenie maseczek i odprawianie mszy świętej w reżimie sanitarnym, gdzie dochodzi do pomieszania sacrum i profanum. Dąży się nawet do tego, aby niezaszczepionych nie wpuszczać do świątyń. Tak oto wypełniają się słowa "będziecie w nienawiści u wszystkich", ale kto wytrwa do końca, ten będzie zbawiony! Patrzę na owoce tej pandemii i po owocach poznaję kto za nią stoi i co chce przez nią osiągnąć. Kościele, jakiemu panu służysz? Wróć do Chrystusa!

Anonim 28.11.2021, 13:33

Trzeba istotnie obliczyc rachunki prawdpodobienstwa. Ktos na frondzie obliczyl ze w Izraelu na jakies powiklania covidu umrze 5 dzieci. A jaka bedzie cena za zaszczepienie wszystkich dzieci? Wieksza. I mam duze watpliwosci czy te uratowane 5 dlugo pozyje. U mnie w rodzinie i sasiedztwie umieraly dzieciaki po 3-4 lata, 40latkow zabjaly udary, 18 latkow gra w pilke (slabe serce- czlowiek umarl na moich oczach), a 30 latkow depresja lub alkohol we wcale nie duzych ilosciach... Ludzie zawsze umierali a walka z covidem kosztuje w Polsce wiecej niz covid. Od marca 2020 ludzie mi opowiadali ze nie mogli sie dostac do lekarza - ludzie z chorobami wspolistniejacymi.

Gall 28.11.2021, 13:26

Nie wiem, skąd czerpiesz wiedzę na temat skuteczności "szczepionek", ale warto ją trochę zaktualizować. Polecam: https://www.bibula.com/?p=129335

Ekonom 28.11.2021, 12:28

zrobili targowiska ze świątyń

mądry filozof 28.11.2021, 12:19

Żydów tam szczepią święconą wodą!

Po 11 ... 28.11.2021, 12:18

Są ewidentne dane pokazujące, ze zaszczepieni lżej przechodzą Covida, a jak zachorują to rzadziej umierają. Dwie dawki oczywiście nie gwarantują bezpieczeństwa, szczególnie przed nową, zmutowaną wersją wirusa. Powtarzam, szczepienia niczego nie gwarantują. One "tylko" zmniejszają prawdopodobieństwo zarażenia, ciężkiego przebiegu i śmierci. One zmniejszają prawdopodobieństwo. Tylko tyle i aż tyle.

Po 11 ... 28.11.2021, 12:12

Napisałem już wyżej, że jeśli chodzi o skuteczność szczepień, to jak wszystko w realnym życiu, też szczepienia mają ograniczoną skuteczność. Sorry, ale nie istnieją w 100% działające leki, czy terapie. Wszystko jest kwestią ograniczania prawdopodobieństw. Zaszczepieni po prostu mają mniejsze szanse na zarażenie, ciężki przebieg choroby oraz zgon. Mniejsze szanse, a nie gwarancję. Niestety mutujący wirus je obniża i wymusza ciągłą ich modyfikacje i kolejne doszczepienia. To walka, która będzie trwać. To tak jak z "walką" o zbawienie. Jedna wizyta w kościele pewnie nie wystarczy. Ale żarliwa wiara, aktywność religijna, zwiększa szansę na życie wieczne. Amen.

Anonim 28.11.2021, 12:00

Wezwaniami do modlitwy i pokuty niech zajmują te durnie i kołtuństwo. Od władzy wymaga się skutecznych działań mających realny wpływ na walkę na pandemia.

Anonim 28.11.2021, 11:59

U nas to niemozliwe, księdza by wywieźli na taczkach jak by sie zgodził.

Anonim 28.11.2021, 11:58

Przerobienie kościołów na punkty szczepień to dobry sposób, w jaki można wykorzystać te nieużytki. A po pandemii będzie można znowu przerobić je na burdele, puby i inne atrakcje.

Anonim 28.11.2021, 11:24

Nie jest normalne ze zdrowi, mlodzi ludzie maja sie faszerowac cyklicznie jakims gownem. W obliczu spluwajacych danych mam opory moralne by zmuszac do tego nawet medykow.... Wez pod uwage ze naturalne szczepionki (astra, johnson, sputnik) nie maja zasadniczo zadnego wplywu na transmisje wirusa. A chyba nie jestes wrogiem tych szczepionek.

kapax 28.11.2021, 11:24

To tam są jeszcze kościoły , bo myślałem ,że same meczety .

Kapax 28.11.2021, 11:23

To tam są jeszcze kościoły , myślałem ,że tylko meczety .

Po 11 ... 28.11.2021, 11:08

Jest jeszcze tlenek diwodoru, rozpuszczalnik używany w przemyśle chemicznym, który zabija tysiące ludzi rocznie, jak się dostanie do płuc. Jest też obecny praktycznie w każdej zmianie nowotworowej. Tak, tlenek diwodoru jest w szczepionce na Covid.

Anonimus 28.11.2021, 11:03

"Po zaszczepieniu lżej chorujemy, czujemy się bezpieczniejsi, lepiej chronimy naszych bliskich" Nie rozsmieszaj nas, lzej sie choruje- sprawdziles to?, czujemy sie bezpieczniejsi- no to juz hit, lepiej chronimy naszych bliskich - tak ten pierwszy przypadek faceta z Omikronem to potwierdza, facet byl juz po dwoch dawkach szczepionki.

Po 11 ... 28.11.2021, 10:54

Oczywiście. Wszystko można poprzeginać. Ale w przypadku szczepień to nie jest łatwe. System panuje nad częstotliwością. Jeśli nie będzie czarnego rynku szczepionek dla uzależnionych, to raczej nikt nie zetrze sobie covidowego szkliwa.

Po 11 ... 28.11.2021, 10:51

A jeśli chodzi o skuteczność szczepień. Jak wszystko w realnym życiu, też szczepienia mają ograniczoną skuteczność. Sorry, ale nie istnieją w 100% działające leki, czy terapie. Wszystko jest kwestią ograniczania prawdopodobieństw. Zaszczepieni po prostu mają mniejsze szanse na zarażenie, ciężki przebieg choroby oraz zgon. Mniejsze szanse, a nie gwarancję. Niestety mutujący wirus je obniża i wymusza ciągłą ich modyfikacje i kolejne doszczepienia. To walka, która będzie trwać. To tak jak z "walką" o zbawienie. Jedna wizyta w kościele pewnie nie wystarczy. Ale żarliwa wiara, aktywność religijna, zwiększa szansę na życie wieczne. Amen.

Po 11 ... 28.11.2021, 10:44

Bono, tu nie chodzi o względy medyczne, czy logistykę. Tu chodzi o jasne pokazanie wiernym, ze kościół wspiera program szczepień. Kościół niemiecki tym aktem pokazuje, że te wszystkie głupoty o wykorzystanych płodach itp, to bzdury. Tym aktem kościół staje po stronie światła, prawdy i miłości. O to chodzi.

Anonim 28.11.2021, 10:43

hehe, bylem na czyszczeniu zebow u dentysty raz w zyciu, Musialem bo kamien wszedl mi pod dziaslo. Nie dalo sie z tym zyc. A sa tacy co czyszcza zęby regularnie i starcili polowe szkliwa.

Po 11 ... 28.11.2021, 10:38

Inne? Inne? W czym inne? Są dokładnie takie same. Co do zasady, technologii i metodologii. Każda jest oczywiście inna, bo dotyczy innego patogenu, głupcze.

Po 11 ... 28.11.2021, 10:37

No właśnie? Gdzie diabelsko skuteczne katolickie szturmy modlitewne?

ec 28.11.2021, 10:28

Niemcy byli zawsze nieludzko postępowi.

Po 11 ... 28.11.2021, 10:27

Uzależniają nie tylko środki psychoaktywne. To oczywiste. W zasadzie wszystko może uzależnić. Jeśli np. komuś na zaparcia pomaga senes to może mieć skłonność do jego nadużywania. Ewentualne uzależnienie od szczepionki może mieć podobny mechanizm. Po zaszczepieniu lżej chorujemy, czujemy się bezpieczniejsi, lepiej chronimy naszych bliskich, więc chętnie się szczepimy. Tylko co w tym złego? System opieki zdrowotnej dopilnuje dawek i częstotliwości. Co zatem jest złe w takim uzależnieniu? Nic. To tak jakby ktoś latał do dentysty co 3 miesiące. Co w tym złego? Będzie miał zdrowe, białe, pachnące zęby. Co w tym jest złe?

Głupcze 28.11.2021, 10:25

Te obecne są zupełnie inne i nie są w ogóle szczepionkami z definicji. Nie udawaj, że jesteś głębszy niż jesteś. Jesteś tylko zwykłym prostym głupcem.

Böno 28.11.2021, 10:24

Do Po11... Szpital polowy w kościele miał sens, bo to wojna. A obecnie kto się chce zaszczepić, to może to uczynić w przychodni, w szpitalu i w wielu punktach do tego zorganizowanych. Nie ma potrzeby, by szczepić ludzi w kościołach. Tam bardziej, że szczepionka jest bardzo kontrowersyjna i nie do końca sprawdzona. Okazuje się. że zaszczepieni też łapią wirusa i chorują, a ponadto wirus mutuje. A ponadto w kościołach jest kto inny lekarzem.

Böno 28.11.2021, 10:19

Tak, to jeszcze jeden krok, by wyganiać ludzi z kościołów. Mieszanie polityki do religii. Kompletny idiotyzm hierarchii. A gdzie wezwanie do modlitwy i pokuty, by pandemia ustąpiła?

Po 11 ... 28.11.2021, 10:18

Szczepienia są jednym z największych osiągnięć medycyny. W przeszłości uratowały życie setkom milionów ludzi. W ciągu życia osób urodzonych w latach 2000-2030 szczepienia zapobiegną 120 milionom zgonów, z czego 90 milionom z nich zapobiegnie szczepionka przeciwko odrze i wirusowemu zapaleniu wątroby. Niedawno stwierdzono również, że sama szczepionka przeciwko odrze uratowała przed śmiercią 20 milionów osób na całym świecie od początku 2000 roku. Zgony spowodowane szczepieniami są tak marginalne, że nawet nie sposób o nich pisać. Nie ma większych GŁUPCÓW, niż ci, którzy nie widzą tych faktów. To skończeni idioci.

Anonim 28.11.2021, 09:50

Skrzypek na dachu pisal ze szczepionka uzaleznia. Nie wiem czy uzaleznia, ale wiem ze uzalezniac moga nie tylko srodki psychoaktywne. Przykladem uzalezniajacej rosliny jest np senes. Po odstawieniu problemy nieuniknione.. Jakie dajesz mi gwarancje ze szczepionka nie bedzie jak senes? Pytam po raz drugi

O tym nie dowiesz się od "nowego" 28.11.2021, 09:44

Targi Książki Historycznej w Warszawie. Właściciel narodowo-katolickiego wydawnictwa Prohibita nie chciał zastosować się do zasad sanitarnych. Ochrona wyprowadziła go z targów. Nie pomogła interwencja posła Grzegorza Brauna

Głupcze 28.11.2021, 09:42

Bo to mordowanie a nie ratowanie życia i zdrowia. Do tego uczestnictwo w zbrodni ludobójstwa - mordowanie embrionów przy badaniach i produkcji. GŁUPCZE!

Po 11 ... 28.11.2021, 09:37

Przypomnę katolikom, że w kościołach bywały nawet szpitale. Np. w Kościele św. Jacka od pierwszych dni Powstania Warszawskiego istniał punkt opatrunkowy, z czasem powstał także niewielki szpitalik batalionu "Dzik". Kościół ma więc ma dobrą tradycję w pomocy w ratowaniu zdrowia i życia. Dlaczego więc teraz plujecie na tę część misji kościoła?

Po 11 ... 28.11.2021, 09:28

Myślę, że to tak piękne i tak oddaje katozboczkowy sposób "myślenia", że sobie zapiszę i będę wklejał i wklejał ---- "Szatan już otwarcie wlazł do koscioła ! Robienie targowiska, miejsce kultu szatana przez wyszczepoianie chemią genetyczną naznaczoną szatanem, koscióły katolickie zbeszczeszczone !" ---- prawda, że piękne?

Konieczna kolejna dawka 28.11.2021, 09:27

Ze względu na zmniejszoną skuteczność depopulacji, potrzebna jest 3 dawka

Co zawiera szczepionka Vaxzevria? 28.11.2021, 09:27

Jedna dawka (0,5 ml) zawiera: Adenowirus szympansi z sekwencją kodującą glikoproteinę S (ang. Spike) wirusa SAR - CoV - 2  ChAdOx1 - S *, nie mniej niż 2, 5 x 10 8 jednostek zakaźnych* Wytworzony w genetycznie zmodyfikowanych, ludzkich embrionalnych komórkach nerki (HEK) 293, z wykorzystaniem technologii rekombinacji DNA. Ten lek zawiera organizmy modyfikowane genetycznie (GMO) źródło: https://pacjent.gov.pl/sites/default/files/2021-04/2021-04-12_Vaxzevria_PIL_0.pdf

Szczepionki mRNA jak pornografia 28.11.2021, 09:27

Oglądając pornografię wytwarzam popyt na te treści, czyli pośrednio zwiększam liczbę dokonywanych zbrodni aborcji oraz wykorzystywanie kobiet. Szczepiąc się pośrednio uczestniczę w zbrodniczych eksperymentach na embrionach ludzkich, a nawet więcej - otwieram drogę do takich eksperymentów przy produkcji innych leków, a nawet innych produktów. Pan Jezus kiedyś powie - cokolwiek uczyniłeś jednemu z tych najmniejszych - mnie uczyniłeś! Jeśli naprawdę miłujesz Pana Boga odmawiaj „zaszczepienia” - nawet za cenę męczeństwa! A Pan Bóg wynagrodzi cię w Niebie.

Zbrodnia niesie przekleństwo 28.11.2021, 09:26

Pan Bóg upomni się o tych najmniejszych mordowanych (w embrionalnej fazie życia ), którzy są jak przedmioty wykorzystywani do produkcji demonicznych "szczepionek" i "leków", mających na celu aby ludzi wykończyć oraz aby wszyscy - również przeciwnicy aborcji i In-Vitro - mieli udział w tym grzechu.

Jakim prawem? 28.11.2021, 09:26

Jakim „prawem” i wedle jakiej „sprawiedliwości” mogę dla ratowania swojego zdrowia współuczestniczyć w mordowaniu istot ludzkich na etapie embrionów, dla wytworzenia szczepionek, leków itd?

Anonim 28.11.2021, 09:25

„Jeśli musisz być przekonywany, przypominany, naciskany, okłamywany, zachęcany, przymuszany, zastraszany, zawstydzany społecznie, wzbudzany poczuciem winy, straszony, karany i kryminalizowany… Jeśli wszystko to jest uważane za konieczne do uzyskania Twojej zgody – możesz być absolutnie pewien, że to, co jest promowane, nie leży w Twoim najlepszym interesie.” – Ian Watson

EWA 28.11.2021, 09:20

To chyba usługa łączona z namaszczeniem chorych ?

Kapax 28.11.2021, 09:19

To tam są jeszcze kościoły , a może miało być napisane ,że w meczetach.

katolik 28.11.2021, 09:13

Nie ma kto bronić ludzkosci i koscioła przed masonami, bo wierni sami się naznaczają szatanem przez chemię genetyczą, biskupi to już stały element masonski

Po 11 ... 28.11.2021, 09:13

Brawo Niemcy! A u nas? A u nas, to prędzej w kościołach katozjebki zorganizują punkty ODSYSANIA diabelskich, chemiczno-genetycznych szczepionek.

katolik 28.11.2021, 09:11

Szatan już otwarcie wlazł do koscioła ! Robienie targowiska, miejsce kultu szatana przez wyszczepoianie chemią genetyczną naznaczoną szatanem, koscióły katolickie zbeszczeszczone !

Polecane

Czytaj dalej