Zagrożenia

Rada Medyczna krytycznie o amantadynie. ,,Wątpliwa skuteczność’’

We współpracy z Radą Medyczną przy Premierze RP krajowi konsultanci medycyny rodzinnej, chorób zakaźnych oraz anestezjologii i intensywnej terapii wydali zalecenia dot. leczenia pacjentów z COVID-19. W dokumencie zawarto m.in. stanowisko dot. stosowania amantadyny. W ocenie ekspertów wykazuje ona wątpliwą skuteczność w leczeniu pacjentów zakażonych koronawirusem.

1 min czytania
Fot. screenshot - YouTube (Uwaga! TVN)
Fot. screenshot - YouTube (Uwaga! TVN)

We współpracy z Radą Medyczną przy Premierze RP krajowi konsultanci medycyny rodzinnej, chorób zakaźnych oraz anestezjologii i intensywnej terapii wydali zalecenia dot. leczenia pacjentów z COVID-19. W dokumencie zawarto m.in. stanowisko dot. stosowania amantadyny. W ocenie ekspertów wykazuje ona wątpliwą skuteczność w leczeniu pacjentów zakażonych koronawirusem.

- „Nie zaleca się stosowania w leczeniu COVID-19 leków o potencjalnym działaniu przeciwwirusowym charakteryzujących się wątpliwą skutecznością lub o dowiedzionej nieskuteczności, w tym: amantadyny, chlorochiny, hydrochlorochiny, lopinawiru z rytonawirem, azytromycyny” – czytamy w stanowisku konsultantów.

Jak wskazują, opublikowane dotychczas wyniki badań nie uzasadniają stosowania amantadyny w leczeniu COVID-19.

Ze stanowiskiem tym nie zgadza się jeden z największych zwolenników stosowania tego leku, dr Włodzimierz Bodnar, który przekonuje, że przy pomocy amantadyny wyleczył tysiąc pacjentów.

- „Stanowisko Rady Medycznej przy Premierze RP o nieskuteczności i niezalecaniu stosowania amantadyny w COVID-19 – jawna dyskredytacja leku ratującego zdrowie i życie” – stwierdził lekarz.

kak/PAP, wPolityce.pl

Komentarze

117 komentarzy

Dodawanie komentarzy wymaga zalogowania.

julian 10.02.2021, 13:37

Ale o wyleczeniach doktora Bednara i innych nawet się nie zająknął

Warnemer 06.02.2021, 16:08

Zagłosowali wszyscy ludzie zebrani na placu przed Piłatem, krzycząc "uwolnij Barabasza" oraz "ukrzyżuj Jezusa". Faryzeusze byli siłą sprawczą, ale to tłum ludzi wyraził opinię nawet wbrew wątpliwościom Piłata...

Robert 05.02.2021, 19:54

Wynurzenia skorumpowanych mnie nie obchodzą, gdy kolega przyjaciela chory na serce miał poważne objawy covida i jego rodzina też, a po zastosowaniu amantadyny wyzdrowieli elegancko. Polacy już robią zapasy na wirusy różnych sprawdzonych leków i zamiast do szpitali umieralni leczą się sami wespół z mądrymi prawdziwymi lekarzami współpracują. Szczepieni zdrowi chorują po 2 tygodnie w medycznej uczelni i dostają chorobowe. Ciekawe ile im dowalają przeciwciał, może i 200 x więcej niż normalnie organizm sam wytwarza. Jakie będą skutki eksperymentu zobaczymy w przyszłości, ale i tak widać zbrodnicze działanie koncernów. Ich lobbing kształtuje co mogą lekarze podawać wbrew nauce i konkurencji. Korupcja totalna wg mnie. W necie konkretni lekarze ujawniają prawdę. Nie ma żadnej pandemii poza pandemia łamania prawa i niszczenia narodu.

hanna 05.02.2021, 13:47

Niech rząd poda nazwiska tych doradców i lekarzy. Powinna odbyć się publiczna debata z przeciwnikami tych " doradców ".Nawet zwykły człowiek widzi ,że oni nie mają racji.

Anonim 05.02.2021, 13:10

Obserwacje pacjentów przyjmujących amantadynę z powodów innych chorób przeczą twojej hipotezie. Dlatego leki testuje się podczas badań a nie podczas teoretycznych rozważań o białkach.

Jacek. 05.02.2021, 12:03

Tak może powiedzieć tylko konował.

Michał Jan 05.02.2021, 11:47

Ale rzecz nie jest o skuteczności, ale o komunikacie "ekspertów" wydanym w dniu rozpoczęcia badań. A co do "placebo", to jest to pierwszy taki przypadek, w którym placebo daje prawie 100% efekt.

Ciekawy 05.02.2021, 11:25

Tych wyleczonych amantadyną dwóch wiceministrów to efekt placebo? Człowieku ogarnij się. Jak zajrzy Ci do płucek covid to inaczej zaśpiewasz.

Ciekawy 05.02.2021, 11:22

Nie pójdą siedzieć. Mają ustawę covidową. Po to ona zaistniała w przestrzeni prawnej.

Ciekawy 05.02.2021, 11:20

Ciekawe czym szanowne Grono leczyło się po zarażeniu covidem? Respiratorem czekając na szczepionkę? Chyba że ich mądrali nie dopadł. Mają na sumieniu te 60 000 Polaków zmarłych nadmiarowo w 2020, nie pozwalając lekarzom na leczenie amantadyną i blokując przez 9 miesięcy informację dla Rządu.

Mat 05.02.2021, 11:13

Skorumpowane sk......ny

Palindrom 05.02.2021, 09:01

Kłopot w tym, że amantadyna od wielu lat NIE JEST stosowana p/ko żadnej grypie. Druga sprawa to "dokumentacja" celebryty Bodnara: ponieważ ta "dokumentacja" to dowód na klasyczny efekt placebo, nigdy nie zostanie opublikowana. Proponuję zaznajomić się, jak przeprowadza się eksperyment/dowód na efekt placebo, a potem porównać z tym, co o swoim "badaniu" opowiada Bodnar, który najwyraźniej sam stał się ofiarą swojego "badania".

Anonim 05.02.2021, 08:50

CZY BĘDZIE PRZEŁOM W LECZENIU AMANTADYNĄ? [ wPolsce ] ...... https://www.youtube.com/watch?v=W2DGM9oBDMM

Anonim 05.02.2021, 08:47

KTO NIE CHCE SUKCESU AMANTADYNY? ,,,,,,,,,,,,,, https://www.youtube.com/watch?v=77xSKcIk3Rc

Anonim 05.02.2021, 08:47

CZY AMANTADYNA NAPRAWDĘ LECZY COVID-19? ,,,,,,,,,,,,,,,, https://www.youtube.com/watch?v=cVY8uqjINN4

west 05.02.2021, 08:44

Ciekawe na podstawie czego owo szacowne gremium orzekło o nieskuteczności amantadyny ? W programie tej sprawie poświęconemu: https://www.youtube.com/watch?v=Dt65ADAiX0o Widzimy i słyszymy jak prof. Horban domaga się od dr Bodnara wyników badań klinicznych. Czy te badania już zakończono ?

o ... 05.02.2021, 07:36

... w jakim demokratycznym głosowaniu ... demokratyczne byłoby, gdyby wszyscy zagłosowali, a nie tylko "konsultanci" (faryzeusze) ...

o ... 05.02.2021, 07:31

... oni liczą na to, abyś nie poszedł do wyborów ... bo wiedzą, że na nich i tak byś nie zagłosował, ale nie idąc na wybory nie zagłosujesz także na prawicę, natomiast ich ogłupiali wyborcy oraz beneficjenci platfonsiej POlityki jak najbardziej pójdą i ich wybiorą ... zatem nawet po to, aby wybrać mniejsze zło - idź na wybory ...

Leczyć przyczynowo 05.02.2021, 07:16

Pierwsza zasada leczenia chorób, to znaleźć jej przyczynę. Gdy jest to możliwe to należy rozpocząć leczenie przyczynowe. W przypadku wirusów są stosowane różne leki je zwalczające. Amantadyna jest lekiem dedykowanym grypie typu A. Jeżeli empirycznie okazuje się skuteczna, to albo Sars-Cov-2 jest bardzo podobny do wirusa grypy, albo cały ten zgiełk wynika z epidemii grypy sezonowej w dodatku typu A. Ale jeśliby to przyznali, że amantadyna jest skuteczna, to chytry plan NWO ległby w gruzach. Miejmy nadzieję, że wcześniej czy później ludzie oprzytomnieją i odzyskają swoja wolność.

katolik 05.02.2021, 07:04

Jeśli spoleczeństwa pozwola nazistom na Nowy Porządek to bedzie to koniec! A to zdrajcy muszą wiedzieć ni nie zapominać kto im jeszcze do pewnego momentu pozwala być!

katolik 05.02.2021, 07:02

amantadyna okazała sie skuteczna już na początku w Ameryce

katolik 05.02.2021, 06:56

wiem o czym mówisz, ja nie myślę tylko o PIS ale o wyeliminowaniu wszystkich zdrajców z sejmu, zostaje sie umówić i nie isc na wybory, aby ich nie sfałszowali i chyba obywatele muszą zrobić sami jakiś wolny wybór czy co, bo nie mozna pozwolić na układy polskich masonów i nazistów z gateses sorosem i masonami

katolik 05.02.2021, 06:45

ale ludzkość musi w końcu sobie zdać sprawe z tego, że układy szatanów politycznych trzeba wyeliminowac, aby oni nie eliminowali całych społeczenstw poprzez Holocaust. Czyli trzeba zmienic rzadzących i sposoby zarządzania światem, trzeba po prostu zmienic reguły gry!

Albert 05.02.2021, 06:40

Nie zapominam - po prostu to nie wystarcza. Ważne są inne aspekty. Wymieniłem je.

emeryt, też Grześ 05.02.2021, 06:39

i wszystko jasne!!!

franc 05.02.2021, 06:39

rada przekupnych złodzieji i łapowników pinokia nie da zrobić krzywdy pfaizerowi za dużo zainwestowali łapówkarze z pfaizera

EWA 05.02.2021, 05:37

Dość tego pieprzenia. Za moje pieniądze mam prawo leczyć się czym chce, a oni są zobowiązani do nieblokowania środków w aptekach. Jeżeli nie chcą się leczyć tym środkiem, niech tego nie robią. Gdyby się okazało, że ten środek jest skuteczny, władza musiałby iść siedzieć - to jest podstawowy problem.

o ... 05.02.2021, 05:29

... zagłosuję choćby na samego diabła aby ta platfonsia koalicja oszustów z homosiami nigdy przenigdy nie dorwała się do koryta ...

Grześ 05.02.2021, 05:12

Oto skład rady : Szumowski, Horban, Niedzielski, Dworczyk, Simon, Grzesiowski , Dzieciątkowski

ciekawe 04.02.2021, 21:58

7 polskich ośrodków bada skuteczność amantadyny w walce z covidem, a ta pseudorada medyczna wypowiada ex catedra, choć żadnych badań nie przeprowadziła. Chcą nam szkodzić?

Bystry 04.02.2021, 21:38

Chciałbym poznac nazwiska z tej rady medycznej, czy jest w tej radzie chociaż jeden Polak?

Waarnemer 04.02.2021, 20:31

Nie zgadzam się z ironicznym i szyderczym twierdzeniem o "poproszeniu o decyzję uczonych komentatorów Frondy", ale zgadzam się, ze podstawą jakichkolwiek rekomendacji medycznych powinny być badania naukowe a nie jakieś głosowanie. W demokratycznym głosowaniu, większością głosów ukrzyżowano Chrystusa.

Japa 04.02.2021, 20:15

Czyli co ? Zgadza się pan "Waarnemer " z "Japą". Takie czasy nadeszły Przegłosowali ,że mordercy żyją w pace jak w sanatoriach na nasz koszt . Przegłosują pewno też ,że zyć wolno tylko rok na emeryturze . Resztę dobrze Pan wyliczył .

Waarnemer 04.02.2021, 20:09

Proszę przeczytać: https://www.researchsquare.com/article/rs-121743/v1 Mechanizm działania amantadyny jak najbardziej pasuje do SARS-CoV-2. Na marginesie - nawet gdyby mechanizm działania nie pasował, nie oznacza to że lek nie działa. Nie możemy twierdzić, że wiemy wszystko. Nie znamy całego metabolizmu ludzkiego. Amantadyna była najpierw stosowana jako lek przeciwwirusowy w leczeniu grypy, a zupełnie przypadkowo odkryto jej korzystne działanie u chorych na chorobę Parkinsona.

Waarnemer 04.02.2021, 20:03

Głosowanie jest świetną formą kreacji rzeczywistości. Głosujemy, że grypa znika - i zniknęła, głosujemy że wszystkie preferencje są normalną orientacją a nie zaburzeniem - i się nim staje, głosujemy że Pan Janek jest Panią Janiną - i nią jest, głosujemy że jakiś lek stosowany skutecznie od dziesięcioleci już nie działa - i nie działa. Niesamowite! Na naszych oczach widać prawdziwą siłę demokracji ;)

eeehh 04.02.2021, 20:00

zróbcie dokładnie odwrotnie niż radzą "specjaliści" Pana Premiera i możecie spać spokojnie...

Waarnemer 04.02.2021, 19:53

A udaje że się zabezpiecza, w rzeczywistości szkodząc - jeszcze głupszy

Waarnemer 04.02.2021, 19:52

Słabo znam węgierski :) Amantadyna jest stosowana na grypę typu A od wielu lat. Poza tym, sądzę, że idący pod prąd dr Bodnar zabezpieczył się przed "uprzejmymi panami" i ma dokumentację potwierdzającą skuteczne wyleczenie tysiąca osób.

Anonim 04.02.2021, 19:40

Ponad 1 tysiąc wyleczonych z COVOD-19 przez dr Bodnara przy pomocy AMANTADYNY mówi wszystko w tym temacie? jeśli dr Bodnar narusza prawo, umierają jego pacjenci, to gdzie są działania naczelnej rady lekarskiej? gdzie są zarzuty prokuratury? Skoro ich nie ma, to wszystko jest jasne? Komuś bardzo zależy na tym, aby ludzie umierali? Innego wytłumaczenia nie ma? skorumpowana medycyna, szarlatani z tytułami "prof."w rękach Big Pharmy?

Waarnemer 04.02.2021, 19:38

Bo jak to mówi jedno z praw Murphy'ego: "jeśli wyniki nie są z góry znane, instytucje nie dostają pieniędzy na badania" :)

Waarnemer 04.02.2021, 19:35

Ale badania nad amantadyną były. Ten lek jest stosowany w leczeniu grypy (wirusa tylu A) od lat 60-tych. Ale skoro nagle skreślono grypę ze wskazań do stosowania amantadyny, to pewnie nagle przestała działac...

Anonim 04.02.2021, 19:32

CZY BĘDZIE PRZEŁOM W LECZENIU AMANTADYNĄ? [ wPolsce ] ...... https://www.youtube.com/watch?v=W2DGM9oBDMM

Palindrom 04.02.2021, 19:29

Firma Egis, produkująca amantadynę o nazwie Viregyt K, to firma węgierska. Czy ktoś słyszał, żeby Węgrzy zalecali w leczeniu covid'a, swoją bądź co bądź amantadynę?

katolik 04.02.2021, 19:28

Jeszcze dodam, że ja juz na nich nie zagłosuję, nawet jeśli spełniliby wszystko, bo wiem100% że zdradzili Polaków!!

katolik 04.02.2021, 19:27

podpis o niekonflikcie interesów nic nie da, bo to nie są eksperci niezalezni. To jest specjalnie odgórnie dobrany skład pseudoznachorów, którzy są naznaczeni od gatessa i sorosa, wiec to działania celowe w ramach Nowego Porzadku!

Wojtek Polak 04.02.2021, 19:06

wątpliwa amantadyna ale medyczny eksperyment na ludziach z wątpliwym działaniem substancji zwaną szczepionko-podobną już dla "ekspertów" opłacanych przez korporacje medyczne jest wszystko cacy. Niedzielski promowany na gali przez pfizera teraz się odwdzięcza a w całym tym pożal się boże ministerstwie (nie)zdrowia jest tylko jeden lekarz reszta to ekonometrzy i idioci nie mający nic wspólnego z medycyną.

Anonim 04.02.2021, 18:48

"Zapominasz" o podobieństwie białek na poziomie aminokwasów oraz na poziomie struktury. Sprawy nie są takie prostackie jak mądrale tobie podobni je widzą.

Albert 04.02.2021, 18:14

Dostosowuję przekaz do poziomu odbiorców - analfabetów, takich jak między innymi ty.

Albert 04.02.2021, 18:13

Nie każde działanie przeciwwirusowe oznacza skuteczność w przypadku koronawirusa. Kluczowe są tutaj białka M, M2 i E.

o ... 04.02.2021, 18:07

... bez przesady, ale to prawda, synu ...

lobo 04.02.2021, 18:05

Mówią,że wątpliwa skuteczność. Są cwani, by nie wyjść na kłamców, negacjonistów i jednocześnie uwalić jej stosowanie. To jest już obrzydliwe, jakimi zaprzańcami są. Niech ludzie zdychają na OIOMACH i pod Ecmo i respiratorach, byle tylko koncerny farmaceutyczne zarobiły. Za te łgarstwa kiedyś odpowiecie przed Bogiem, bo utrudnialiście dostęp do niej i dezinformowaliście. Bodnar wie, co mówi, a wy mądrzejszy od niego, choć sami nikogo z covida nie wyleczyliście, jedynie międlicie. Jesteście płatnymi pachołkami. BigFarmy. Zresztą, popatezcie na takiego Simona - jest na liście płac Pfizera. I ja mam wierzyć w ich obiektywizm? Za kogo oni się uważają?

o ... 04.02.2021, 18:02

... przecież on nie umie czytać, a kolorów nie odróżnia ...

no ... 04.02.2021, 18:00

...jak wy w Usa-NY ... dzięki ...

Anonim 04.02.2021, 17:58

Wolę cebulę. Byle nie jeść na codzień. Tylko doraźnie.

PIS-ie! 04.02.2021, 17:58

Oto wasze "Nowe otwarcie" ... 1. Wywalić na zbitą buzię wszystkich covidowych konsultantów, którzy nie złożyli oświadczenia o braku konfliktu interesów, mówiąc prościej - wszystkich, którzy brali kasę od Pfizera czy innej "modernej" ... 2. Powiedzieć prawdę o znikomej skuteczności szczepionek produkowanych taśmowo w porównaniu z tymi, które aplikowano ochotnikom w ramach badań ... 3. Natychmiast dopuścić Amantadynę do leczenia covid19 jako terapie eksperymentalną ... 4. Sprowadzic do aptek wystarczające ilości Amantadyny, aby Polacy mogli się w nią w razie czego bez problemu zaopatrzyć ... 5. Przyspieszyć i dofinansować badania nad Amantadyną, a także innymi "rokującymi" lekami jak np. chlorochina ... Jeśli to zrobicie - za 3 lata macie wygrane wybory, bo Polacy uwierzą, że stoicie po ich stronie ... W przeciwnym razie tracicie nie tylko mój głos ... Przede wszystkim narażacie Polskę na powrót do władzy tych oszalałych abnegatów z opozycji ... A tego wam nie daruję ... Wasz elektorat

katolik 04.02.2021, 17:31

Najlepiej niech Polacy zeżrą wszystkie owoce i warzywa w Polsce i olać ich fałszywa pseudopandemie i ich leczenie. Koniec juz z tym debilstwem!

Usa -NJ 04.02.2021, 17:29

Mądry się zabezpiecza, głupi leczy.

Lao 04.02.2021, 17:27

A ty sobie wstrzyknij fenol domiesniowo.

Usa -NJ 04.02.2021, 17:20

Prawaki, w przypadku zarażenia zryjcie tą amantadyne. Nikt wam przecież nie broni

G.G. 04.02.2021, 17:14

Szczepić, a nie leczyć☹️ Firmy szczepionkowego są silniejsze

Roman 04.02.2021, 16:55

Bogaci sprowadzą sobie amantadynę z zagranicy a biedni będą umierać w domu lub w umieralniach. Czy ten rząd jest opanowany przez lobbystów szczepionkowych? Gdzie są służby specjalne? Czy straciły one resztę kompetencji pod kierownictwem Pan Ka.......kiego?

katolik 04.02.2021, 16:53

pseudofelczerzy są przekupieni przez firmy farmaceutyczne Gatessa i sorosa, więc nie ma żadnej moralności, jest wojna oparta na Holocauscie w wielu kierunkach

katolik 04.02.2021, 16:51

pamiętajmy , ze żydzi masoni i naziści ogłosili Nowy porządek, nie warto odwoływać się do premiera, prezydenta sejmu i rzadu bo to taj jakbyś bezpośrednio odwoływal się do Gatesa i Sorosa. To muszą zrozumiec Polacy, że to jest wojna i zostalismy rzuceni na pozarcie

miki 04.02.2021, 16:43

Rada Medyczna krytycznie o amantadynie. ,,Wątpliwa skuteczność’’ Ja krytycznie o Radzie Medycznej "wątpliwa moralność"

katolik 04.02.2021, 16:39

PIS przekupuje ludzi kasa , już nie istnieje, zdrajcy Narodu! Pseudofelczerzy maja za zadanie od gatessa i sorosa dzialać jak nazisci chca

777 04.02.2021, 16:26

Do wszystkich ćwokalbertów a szczególnie do ciebie z godź.16:49 - dla dobra i pożytku społeczeństwa warto by się wysilić i zacząć czytać coś więcej niż napisy na butelkach z kolorowymi napojami

Japa 04.02.2021, 16:15

Błąd , błąd ...Skandal , skandal . Dlaczego Rada Mędrców Medycznych zamiast sprawę amantadyny ustalić przy pomocy głosowania , nie poprosiła o decyzję uczonych komentatorów Frondy. Jak Rada ogłosi ,ż e to nie głosowanie a badania były podstawą decyzji , wycofam pretensję .

bul komoruski 04.02.2021, 16:11

Nie ma rady na tych pseudo lekarzy uwieszonych przy pisowskim korycie co to mają swoje 5 minut władzuni ? Nie można gnojków wywalić i już bo pisiorom pasuje terror pseudo pandemii !

Michał Jan 04.02.2021, 16:11

Chcieli wydać opinię o lekach, a wydali o ... sobie.

Michał Jan 04.02.2021, 16:08

Szuszwol nie doczytał, że ma wskazania na grypę typu A, czyli jakieś działanie przeciwwirusowe ma. Co do covida... to jest podobnie przebadana, jak "wyszczepionki" - leczeni nią zdrowieją, wyszczepieni zarażają się w małym stopniu.

Alojzy Cedzidło( zupełnie ) 04.02.2021, 15:59

Błagam . Piesku buraczany ,nie pogryż kogo . boś wściekły . Totalnych możesz, bo oni już się powściekali . Macie tam lekarza Arłukowicza . On by cię zaszczepił taką mieszanką ten koronowany+wścieklizna

Anonim 04.02.2021, 15:53

mordercy

Anonim 04.02.2021, 15:52

Szanuję! Nie każdy potrafi się przyznać do złego wyboru. Może jest jakaś lepsza opcja poza wolnościowcami od Korwina, Dziambora, Mentzena, Sośnierza, Berkowicza, te klimaty, ale na teraz nie widzę. Narodowcy to niby koalicjant ale to nie są wolnościowcy, chętnie by "pomogli" Polakom pieniędzmi innych Polaków. Życzę powodzenia! Ja w kolejnych wyborach nic innego poza wspomnianymi panami i ich partią, może się nazwiska zmienią, dojdą nowe. Pozdrawiam. Ten sam Anonim.

Grizzly 04.02.2021, 15:52

Won złodziejska mendo bolszewicka od mojego nicka! Won tęczowa szmato!

tw Lolek 04.02.2021, 15:19

Rada medyczna wydała opinię, pomimo, że nie przeprowadzono badań klinicznych, bo je dopiero rozpoczęto. To jest dopiero ,, profesjonalizm ''. Wydają opinię opartą na niczym, albo własnym ego. Ta rada, to nie lekarze, tam na klikanaście osób jest jeden lekarz. Zarzucali doktorowi Bodnarowi, brak badań klinicznych, a sami opiniują bez badań. Żenada. Premier w trosce o swoje imię, powinien rozpędzić to towarzystwo. Co ciekawe program badań został uruchomiony i poszła na to dotacja. Ponoć szef projektu stwierdził, że placówki biorące udział w badaniach , przystąpiły do tematu chętnie.

Mat 04.02.2021, 15:08

Sk......ny

Przeciw kretynom 04.02.2021, 15:06

W jakimś sensie muszę ci przyznać rację! Mój głos też się przyczynił do wywindowania tych głupkowatych socjalistów. Dałem się nabrać na prawicowe deklaracje, ale takie kwiatki jak lawirowanie wokół aborcji eugenicznej, piątka dla zwierząt, a ostatecznie zamordyzm covidowy robi ze mnie pomału wolnościowca. Maski opadły. Jak Bóg da dożyć do następnych wyborów to mam nadzieję, że zagłosuję na zaistniałą na arenie politycznej konkretną formację wolnościową. Bo plandemia ujawniła przede wszystkim deficyt tych ludzi dla których NWO jest zbrodnią. Raczej zobaczyliśmy, jak wszyscy trzymają sztamę i kradnąc bogacą się.

"Wystarczy odrobinę się wysilić i poczytać." 04.02.2021, 14:59

Gdybyś coś "takiego robił", wysławiałbyś się bardziej "literacko"; zdania składne i pięknie rozwinięte, nawet obelgi byłyby bardziej oryginalne. A tak ... zawodówka.

sok z banana 04.02.2021, 14:57

to było do przewidzenia. każdy rząd ma swoją radę. tusk miał radę do wyjaśnienia ludziom istoty katastrofy smoleńskiej. morawiecki ma radę do wyjaśnienia ludziom swoich działań w sprawie wirusa.

Szyderca 04.02.2021, 14:56

Niestety producenci leków generycznych [ po okresie ochrony patentowej] nie przyznają sowitych grantów panom doktorom i profesorom. Przecież nie po to jest "pandemia" aby powiatowy lekarz leczył chorych . BIG FARMA dzieli granty i sprzedaje swoje nowe wynalazki za kosmiczne pieniądze. A tak na marginesie gdzie są oświadczenia członków Rady Medycznej przy Premierze o braku konfliktu interesów?

Albert 04.02.2021, 14:49

Już dawno pisałem, nawet na frondlu, że amantadyna jest nieskuteczna przy koronawirusie, bo po prostu ma zupełnie inny mechanizm działania. Wystarczy odrobinę się wysilić i poczytać. Oczywiście to nie dla katoćwoków, oni nie czytają niczego innego, niż ogłoszenia parafialne.

Anonim 04.02.2021, 14:47

Współczuję rozczarowania. Pomysl jednak jak czują się wyborcy o poglądach wolnościowych?:) Już przywykłem, owszem, ale to bardzo przykre że żyje w socjalistycznym g...ie a nie normalnym kraju, ale to dzięki właśnie takim jak Ty. Tak głosujecie. A kolejne wybory na kogo planujesz? hehehe

Halo jestem Alojzy Cedzidło, ale niezupełnie . 04.02.2021, 14:37

Bo jestem też: ebz , Figo Fago a tak naprawdę to męska tylko z nazwy , pisda . Wycieram doopy Polskim Panom , ale mam ambicje . Ogólnie mówiąc to jestem głupia pisda zza Buga , dosłownie i w przenośni i nienawidzę Polskich Panów . Wprowadzają mnie w kompleksy . Moi rodzice do śmierci spali na piecu i gotowali jedzynie dla nas i świń w tym samym kotle . Tutaj się podpisuje różnie , bo jak wspomniałam , jestem głupia pisda zza Buga , ale lubię "politykować , "filozofować " , pokazywać jaka ja dobra jest nie tylko z polskowo jazyka , itp . , itd .

Figo Fago 04.02.2021, 14:26

Wie to Pan z praktyki , czy po przegłosowaniu przez Radę Medyczną . Podobno Konsultowali to z Wałęsą.

Przeciw kretynom 04.02.2021, 14:24

Skuteczne czy nie, niech te zyeby rządowe, przynajmniej dadzą mi możliwość posiadania tych leków w domowej apteczce. W przypadku zachorowania zastosuję. Co mi po teoretycznych rozważaniach jak kanalie zablokowali w ogóle możliwość nabycia tych leków. Czuję się strasznie oszukany przez PIS, tym bardziej, że na nich głosowałem. Na pohybel im!

Alojzy Cedzidło 04.02.2021, 14:22

No i mamy idealny przykład ,poziomu , moralnego części naszej medycznej elity . Dwie ,"" diagnozy " na skuteczność amantadyny . Pierwsza oparta o oświadczenie dr Bodnara ,że wyleczył nią 1000 pacjentów . Ja tego nie sprawdziłem ale wierzę. Ktoś jednak przed negowaniem problemu powinien to zrobić . I druga . Diagnoza Rady Medycznej nie oparta na badaniach , a na wiedzy medycznej członków Rady , przyjęta poprzez głosowanie ( chyba ) Reasumując . Fronda czy Rada , pozostawia nam pacjentom problem wiary w ... co? Chyba w kilku sprawach. Pierwsza . Komu wierzyć ? Druga uwierzyć w to ,że ten ratunek przed wirusem ,to nie jest pic na wodę . I trzecia . Ile w tym "ratunku jest wiedzy medycznej a ile geszeftu kasowego. Oświadczam ,ż e nie oskarżam PiS-u . Totalna na to czek i robi to doskonale

Zaraz, zaraz .... 04.02.2021, 14:20

Amantadyna jest świetna na hemoroidy i trądzik młodzieńczy!

Mat 04.02.2021, 14:17

Skorumpowane sk......ny

Anonim 04.02.2021, 14:11

lek jest bezpieczny i od dawna aplikowany 40 do 50 tysiącom osób z parkinsonem, prawie zawsze starszych i o słabym zdrowiu. Nie odnotowano aby amantadyna była toksyczna. Poza tym - jakim prawem jakieś człowieki z NFZ i ministerstwa zabraniają wolnym ludziom w wolnym (podobno) kraju przyjmowania dowolnych substancji? Nikomu nic do tego że ktoś tam chce na własne ryzyko ratować się amantadyną. Za utrudnianie dostępu - norymberga.

hrabia Potock 04.02.2021, 14:08

Spodziewalem sie tego, za duza kase czerpie i sa powiazani z firmami , zadnych badan nie zrobili bo nie chca zrobic taki jest rozkaz rzadu swiatowego , jak ktos ma watpliwosci too jest glupkiem

Anonim 04.02.2021, 14:08

Co by zrobił NFZ? NFZ zleciłby porównanie danych o zachorowaniach i przebiegu choroby wśród osób z parkinsonem które już przyjmują amantadynę, i porównał z danymi osób o tym samym wieku i analogicznym stanie zdrowia. To nic nie kosztuje, nikt nic nie ryzykuje, wystarczy tylko zebrać informacje z bazy danych NFZ i przeliczyć. Skoro nawet tego nie zrobiono, mamy DOWÓD na nieszczere intencje urzędników. Myślę że wiele osób już przelicza w myślach pieniążki jakie zarobi przy okazji miliardowych wydatków na szczepionkę. Oni zrobią wszystko aby uwalić wszelkie leki, będą kłamać, oszukiwać i fałszować.

Heniek 04.02.2021, 14:07

Bezczelnie klamia, poniewaz dr.Bodnar ma udokumentowane wiecej niz 500 przypadkow wyleczenia z Wuhan wirusa i wielu od smierci. Ta Rada Medyczna niech lepiej wyprowadzi sie na ksiezyc gdzie ich reka sprawiedliwosci nie dotknie.

Marek 04.02.2021, 13:50

Nic co pochodzi z poza niemiec nie jest dobre.Wirusa musi być powiązany z preparatami firm farmaceutycznych bo sa chronione patentem i tam jest kasa.Gdyby amantadyna była na patencie firmy Bayer to była by skuteczna a tak głupia polfa czy inna firemka z byle kąd może sobie to sama zrobić.Druga rzacz skąd oni to wiedzą jak nie badali.Nie badali równierz preparatów które teraz podają.Dobrze że podali nazwiska bo prokuratura będzie wiedziała kogo ukarać za niedbalstwo i zgony.

Anonim 04.02.2021, 13:48

Jak zawsze cały świat przeciwko Polakom. Normalnie bylibyśmy największą potęgą gospodarczą na świecie, ale zawsze ktoś nam w tym przeszkadza.

Mat 04.02.2021, 13:46

Sk......ny

stary emeryt 04.02.2021, 13:45

Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi oczywiście o kasę i to równą Himalajom. Śmierdzi mi tu na kilometry żydowski spisek przeciwko Polakom.

Anonim 04.02.2021, 13:44

Śmiej się ,śmiej ,będzie ci do śmiechu gdy odczujesz ,,skuteczność ''szczepionki.

Anonim 04.02.2021, 13:42

Nie przebadane szczepionki ,warunkowo dopuszczone są skuteczne za to.

Bianka 04.02.2021, 13:42

Skoro pana Bodnara odsunęli od badań to można było się tego spodziewać

Anonim 04.02.2021, 13:38

Jeśli nie ma dowodu na skuteczność ani na nieskuteczność, to bezpieczniej jest lek dopuścić, czy nie dopuścić?

Jakie badania??? 04.02.2021, 13:34

W Polsce nikt nie przeprowadzał badań nad amantadyną w kontekście covid. Te badania dopiero trwają w Lublinie. Lublin jako jedyny w Polsce prowadzi te badania pod kierunkiem Prof. Rejdaka. Zakończą chyba za miesiąc najwcześniej. Pytam czy Rada się myli? Czy Rada kłamie? Co gorsze nie wiem. Jedno i drugie katastrofalne i to jeszcze rada przy Rządzie RP. Niech Morawiecki coś z Tą Radą zrobi.

Michał Jan 04.02.2021, 13:31

Na te badania, co się mają zacząć. "Jak działa amantadyna na covid i dlaczego jest nieskuteczna".

Michał Jan 04.02.2021, 13:30

Wiadomość z dziś: Państwowy Szpital Kliniczny w Lublinie dostał 6,5 mln zł na badania skuteczności amantadyny p-covid. Super, że doradcy rządowi i niezawodny prof. Gut już znają wynik tych badań!

Jakie badania???? 04.02.2021, 13:30

Szanowna rado, proszę podać dokładnie na jakie badania powołujecie się co nieskuteczności amantadyny? Proszę podać podmiot prowadzący badanie i jego afiliację, termin przeprowadzenia, źródło opublikowania badań.

Michał Jan 04.02.2021, 13:26

Covid - strach na stare baby.

Michał Jan 04.02.2021, 13:25

Koleżanka pomyliła Oxford z Cambridge, ale jest https://wiadomosci.wp.pl/amantadyna-naukowcy-z-cambridge-potwierdzaja-odkrycie-polakow-6586888034057024a

Michał Jan 04.02.2021, 13:24

"Nie dopuszczam leku Amantadyna, gdyż tak powiedział sam prof. Sajmon".

Michał Jan 04.02.2021, 13:23

Tego można było się spodziewać. Celem "pandemii" jest przecież "wyszczepienie". Dodam jeszcze, że żadne dokumentacje p. dr. Bodnara nie były brane pod uwagę, a z nim nie przeprowadzono żadnych rozmów. Prof. Sajmon nieskuteczność amantadyny ogłosił jeszcze przed badaniem. No cóż, kto słucha Sajmonów niech czeka w kolejce do "wyszczepienia" z pełnymi gaciami przed covidem.

Minister Zdrowia Psychicznego 04.02.2021, 13:14

"Dopuszczam lek Amantadyna do leczenia osób chorych na covid-19 na podstawie filmiku z YouTube i opinii eksperta kasikas".

Anonim 04.02.2021, 13:10

Pamiętaj że fakty i nauka to lewactwo. Panie, ino chłopski rozum!

Anonim 04.02.2021, 13:03

Gdyby nie naukowcy to pewnie by cię tu nie było. Dostałbyś ropnia zaraz po porodzie i razem z matulą byście piach gryźli.

kasikas 04.02.2021, 12:57

jeżeli nie dopuszczą amantadyny do leczenia ,,,to masakra,,,już nie zagłosuje na nich

Anonim 04.02.2021, 12:57

Jakiś link do tych rewelacji?

Anonim 04.02.2021, 12:56

Łamantydyna na szczura! Kupujta! Łapiesz szczura, smarujesz łamantydynom z włosiem i pod włos i szczur zdycha po miesiącu. Kupujta ludzie!

Samanta 04.02.2021, 12:55

Naukowcy z Oxfordu mówią coś innego, ale widać nie podskoczą jakiejś przedziwnej radzie medycznej, skorumpowanej przez pigularzy.

matis89 04.02.2021, 12:51

Wiadomo, tylko PISowski szajs szczepionkowy jest dobry i skuteczny. Dzisiejsza nauka, naukowcy to już czysta ideologia, zabobon, ciemnota, a naukowcy ogłoszą wszystko co tylko chcą korporacje i politycy. Bo po to dziś są naukowcy.

Grizzly 04.02.2021, 12:50

Normalnie drugi Zięba. A ja za pomocą naparu z liści paprotki wyleczyłem 100 milionów osób. Dlaczego mi nie wierzycie, bo nie mam żadnych badań ani testów klinicznych? A komu to potrzebne?

Polecane

Czytaj dalej