Dodawanie komentarzy wymaga zalogowania.
Art
04.03.2021, 20:26
No wiesz, dyskusja na poziomie "frajerów" w kontekscie TSUE to jednak żenada. Zawsze chętnie poczytam jeśli ktoś ma inny punkt widzenia, inne opinie są strasznie fajne i pozwalaja na jakieś refleksje. Natomiast dyskusja z faktami to czysta strata czasu i nie specjalnie mnie intersuje. Przedstawiłem Ci jak wyglądają fakty - nie opinie. Ty z faktami się bijesz. Ok powodzenia.
Michał Jan
04.03.2021, 18:28
Doprawdy? To masz konkret: 24.2 br. (może Ci umknęło, Gostku) Sejm przegłosował ustawodawstwo kontrolujące nasze konta. Na wniosek JE MinFina, który uzasadniał to ... koniecznością dostosowania naszego prawa do prawa unijnego. A to prawo unijne powstało na wniosek Francji (tej ponoć nietotalitarnej) i Belgii, bo im to miało pomóc w walce z terroryzmem. Teraz możesz spadać do swojej budy. Do następnej dyskusji ze mną przygotuj się lepiej i wymyśl sobie jakąś ksywkę.
Michał Jan
04.03.2021, 18:24
Poczytaj człowieczku o małym rozumku: można inwigilować i można być inwigilowanym. Jeżeli to drugie oznacza, że znam sprawę od d... strony, to może być i tak to nazwane. Jesteś też po d.. stronie, czy z tej drugiej, Gostku?
Anonim
04.03.2021, 15:41
Nie, sami Niemcy nie wykonali kilkadziesiąt i nigdy ich nie wykonają, bo byliby frajerami i zrozum, nikt im nic za to nie zrobi.
Art
04.03.2021, 14:49
Masz rację. O ile dobrze pamiętam około 50 wyroków TSUE nie zostało wykonanych do tej pory przez różne państwa członkowskie UE (nie tylko Niemcy). Jak mówiłem jeśli jest konflikt (często wcale nie chodzi o kolizję prawa krajowego i unijnego) rządy krajowe będą zwlekać i "krążyć" przez kilka lat wokół sprawy strojąc się w patriotyczne piórka. Wszystkie te sprawy nie dotyczą jednak demokracji i systemu ustrojowego, zazwyczaj są to jakieś sprawy - powiedzmy - techniczno-finansowe, ew. obyczajowe. Na koniec jednak i tak muszą wyrok wykonać. To się tylko odwleka w czasie. To jest ten moment, gdy Komisja zawiadamia TSUE o niewykonaniu wyroku i TSUE nakłada horrendalne kary pieniężne liczone za każdy dzień. To przecina zabawę w pseudopatriotyzm. Można w sieci sprawdzić - to były setki takich spraw. Tak samo będzie i w Polsce.
Anonim
04.03.2021, 13:50
A ty się skup w kiblu, bo rzucasz na prawo i lewo, a potem zrozum że nie chce cię przekonywać, bo to nie ma sensu. Wciskasz kit że aż boli.
Anonim
04.03.2021, 13:45
Czyli od d.. strony, to jasne.
Michał Jan
04.03.2021, 13:06
Jeżeli chcesz mnie przekonać, a nie tylko próbować epatować swoim niezłomnym przekonaniem do własnych racji, to spróbuj skupić się na omawianym temacie, a nie rzucać wątki na lewo i prawo. OK, Gościu?
Michał Jan
04.03.2021, 13:01
Ja zaś czuję swąd insynuatora i to o małym rozumku. Oczywiście narzucanie praw innym krajom może mieć odcień totalitaryzmu, ale nie wyklucza to narzucania praw mniej totalitarnych. I rzeczywiście jestem fachowcem od inwigilacji, ale od drugiej strony niż mi próbujesz wciskać, Gościu.
Anonim
04.03.2021, 12:17
No pomyślelim, za PO to my musielim jechać na zachód sadzić ziemniaki i było zehr gut.
Anonim
04.03.2021, 12:08
Gościu nie mierz innych swoją miarką, bo jak ta "implementacja" prawa wygląda w praktyce przez PO (te jedyne praworządne i zgodne z przepisami UE siły), to właśnie przyznała posłanka Leszczyna. Trzeba być dziecinnie naiwny żeby wierzyć w sprawiedliwe wyroki TSUE. Każde państwo ciągnie w swoją stronę, a ty to bajki opowiadasz.
Anonim
04.03.2021, 11:55
Tak widzę sprzeczność. Każdy demokratyczny kraj który się szanuje, nie będzie wykonywał bezkrytycznie poleceń ludzi, którzy łamią traktaty unijne pod pozorem narzucanej praworządności. Co do kwestii inwigilacji to nie będę się wypowiadał, bo od razu czuć od ciebie fachowca.
man.of.Stagira
04.03.2021, 11:46
OŚWIADCZENIE TSUE zdarza się, że mieści się w KOGNICJI TSUE. // Wtedy może być wyrokiem o ile nie jest nadinterpretacją // Najczęściej JEST // UE powoływali chrześcijanie NIE liberalni kryptokomuniści o ciągotach antydemokratycznych // Te wyjaśnienia to w przedszkolu powinieneś 'wykładać' dzieciom jako 'propedeutykę' prania mózgu. // To są użyteczne idiotyzmy dla ubogich intelektualnie bezrobotnych opłacany agentów wpływu służące karmieniu mas prekariatu upośledzonych UMYSŁOWO.
musi to na rusi
04.03.2021, 11:40
Ta, dlatego Niemcy od 10 lat nie wykonali koło 50 wyroków TSUE
Art
04.03.2021, 11:09
Nie. Takich konfliktów jest bardzo dużo. Rządy zawsze będą chciały więcej inwigilować, więcej mieć itd. Bez względu na barwy partii politycznych. Ale Unię wymyślono m.in. po to by hamować takie zapędy. Każdy rząd trochę krzyczy i oskarża Unie o to i owo, a po cichu zmienia prawo i wykonuje wyrok czy orzeczenie TSUE. Bo wyrok TSUE jest jak wyrok każdego sądu krajowego. Musi zostać wykonany.
ala
04.03.2021, 10:56
"...Organizacja sądownictwa czy sposób wyłaniania sędziów, to sprawy indywidualne każdego z państw UE i wielokrotnie to podkreślaliśmy przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Niestety widać, że różną miarą są traktowane państwa, które są stawiane przed TSUE. Choćby nawet w stosunku do Niemiec taki wyrok mógłby zapaść, bo tam politycy decydują o tym, kto zasiada w Sądzie Najwyższym. Jednak problem jest poważniejszy. Z mojego punktu widzenia wyrok jest niewykonalny, ponieważ sugeruje polskim sądom stosowanie przepisów, które na mocy kolejnych nowelizacji ustawy o Krajowej Radzie Sądownictwa zostały uchylone. Wyrok jest niezgodny z polskim porządkiem konstytucyjnym, z polską konstytucją. Będzie to pewnie jeden z wyroków, które tworzą niedobrą atmosferę wokół polskich reform, ale jednocześnie, jeżeli chodzi o wykonanie wyroku, będzie to niemożliwe – powiedział przewodniczący sejmowej Komisji Sprawiedliwości i Praw Człowieka...."
Michał Jan
04.03.2021, 10:04
Widzisz tu jakąś sprzeczność, Gościu? Jak ich prawo stoi nad prawem unijnym, to mogą sobie uchwalić jakąś Rassenschandegesetze i co im UE zrobi? Sankiuloci domagają się prawa do inwigilowania ponad normy przyjęte przez UE, to jest to mniejszy, czy większy stopień totalitaryzmu?
Michał Jan
04.03.2021, 09:56
Mamy za zatem co najmniej 562 ignorantów: mnie oraz 460 posłów i 100 senatorów, którzy prawo unijne "implementują" oraz Pana Prezydenta, który to zatwierdza.
Pfft
04.03.2021, 09:43
... I teraz pomyślcie, szanowni czytelnicy, że ludzie pokroju autora komentarza powyżej mieli czelność narzekać na jakość polityki zagranicznej w wykonaniu PO...
Anonim
04.03.2021, 07:52
No proszę to jakaś nowa jakość, że państwa typu Francja, Niemcy które twierdzą że ich prawo stoi ponad unijnym to są już totalitarne albo wręcz feudalne. Gościu, jesteś wizjonerem.
Anonim
04.03.2021, 07:47
Bzdura na resorach powielana przez ignorantów. Traktat z Lizbony nie zawiera żadnego artykułu, który formalnie przyznawałby prawu Unii wyższość nad ustawodawstwem krajowym. Traktat Lizboński jest pierwszym dokumentem porządkującym i precyzującym kompetencje Unii, w zakresach już przyznanych wcześniej.
Grizzly
04.03.2021, 07:05
TSUE niech do Polski przyjedzie! Przyda się w czasie sadzenia ziemniaków!
Michał Jan
04.03.2021, 06:41
No i okazało się, że UE może być mniej totalitarna niż państwa ją tworzące. Sankiulota na stanowisku premiera tupie nóżkami, że TSUE nie daje mu obywateli (czy może już nawet poddanych) inwigilować w dzień i w nocy.
Michał Jan
04.03.2021, 06:37
Oni przysięgają wierność prawom RP, które ... muszą być zgodne z prawodawstwem UE. Sorry, taki mamy podpis, złożony przerywającym piórem na Traktacie Lizbońskim przez śp. Lecha Kaczyńskiego.
Anonim
04.03.2021, 06:29
Wygląda na to, że wg logiki niektórych tuzów "interneta" we Francji musi rządzić jakiś PIS.
Anonim
04.03.2021, 06:25
Tym co mają wątpliwości czy Konstytucja RP stoi "niżej praw UE", niech przeczytają najpierw jak brzmi rota przysięgi i komu przysięgają przyszli sędziowie w momencie otrzymywania nominacji. Bo tam nic o poddańczej wierności prawom UE nie ma:
"Przy powołaniu sędzia składa ślubowanie wobec Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej według następującej roty:
"Ślubuję uroczyście jako sędzia sądu powszechnego służyć wiernie Rzeczypospolitej Polskiej, stać na straży prawa, obowiązki sędziego wypełniać sumiennie, sprawiedliwość wymierzać zgodnie z przepisami prawa, bezstronnie według mego sumienia, dochować tajemnicy prawnie chronionej, a w postępowaniu kierować się zasadami godności i uczciwości."; składający ślubowanie może dodać na końcu zwrot: "Tak mi dopomóż Bóg.".
man.of.Stagira
03.03.2021, 19:04
JAK TO? To Francja nie jest już w UE? // Boszsz...
Komentarze
27 komentarzyDodawanie komentarzy wymaga zalogowania.
No wiesz, dyskusja na poziomie "frajerów" w kontekscie TSUE to jednak żenada. Zawsze chętnie poczytam jeśli ktoś ma inny punkt widzenia, inne opinie są strasznie fajne i pozwalaja na jakieś refleksje. Natomiast dyskusja z faktami to czysta strata czasu i nie specjalnie mnie intersuje. Przedstawiłem Ci jak wyglądają fakty - nie opinie. Ty z faktami się bijesz. Ok powodzenia.
Doprawdy? To masz konkret: 24.2 br. (może Ci umknęło, Gostku) Sejm przegłosował ustawodawstwo kontrolujące nasze konta. Na wniosek JE MinFina, który uzasadniał to ... koniecznością dostosowania naszego prawa do prawa unijnego. A to prawo unijne powstało na wniosek Francji (tej ponoć nietotalitarnej) i Belgii, bo im to miało pomóc w walce z terroryzmem. Teraz możesz spadać do swojej budy. Do następnej dyskusji ze mną przygotuj się lepiej i wymyśl sobie jakąś ksywkę.
Poczytaj człowieczku o małym rozumku: można inwigilować i można być inwigilowanym. Jeżeli to drugie oznacza, że znam sprawę od d... strony, to może być i tak to nazwane. Jesteś też po d.. stronie, czy z tej drugiej, Gostku?
Nie, sami Niemcy nie wykonali kilkadziesiąt i nigdy ich nie wykonają, bo byliby frajerami i zrozum, nikt im nic za to nie zrobi.
Masz rację. O ile dobrze pamiętam około 50 wyroków TSUE nie zostało wykonanych do tej pory przez różne państwa członkowskie UE (nie tylko Niemcy). Jak mówiłem jeśli jest konflikt (często wcale nie chodzi o kolizję prawa krajowego i unijnego) rządy krajowe będą zwlekać i "krążyć" przez kilka lat wokół sprawy strojąc się w patriotyczne piórka. Wszystkie te sprawy nie dotyczą jednak demokracji i systemu ustrojowego, zazwyczaj są to jakieś sprawy - powiedzmy - techniczno-finansowe, ew. obyczajowe. Na koniec jednak i tak muszą wyrok wykonać. To się tylko odwleka w czasie. To jest ten moment, gdy Komisja zawiadamia TSUE o niewykonaniu wyroku i TSUE nakłada horrendalne kary pieniężne liczone za każdy dzień. To przecina zabawę w pseudopatriotyzm. Można w sieci sprawdzić - to były setki takich spraw. Tak samo będzie i w Polsce.
A ty się skup w kiblu, bo rzucasz na prawo i lewo, a potem zrozum że nie chce cię przekonywać, bo to nie ma sensu. Wciskasz kit że aż boli.
Czyli od d.. strony, to jasne.
Jeżeli chcesz mnie przekonać, a nie tylko próbować epatować swoim niezłomnym przekonaniem do własnych racji, to spróbuj skupić się na omawianym temacie, a nie rzucać wątki na lewo i prawo. OK, Gościu?
Ja zaś czuję swąd insynuatora i to o małym rozumku. Oczywiście narzucanie praw innym krajom może mieć odcień totalitaryzmu, ale nie wyklucza to narzucania praw mniej totalitarnych. I rzeczywiście jestem fachowcem od inwigilacji, ale od drugiej strony niż mi próbujesz wciskać, Gościu.
No pomyślelim, za PO to my musielim jechać na zachód sadzić ziemniaki i było zehr gut.
Gościu nie mierz innych swoją miarką, bo jak ta "implementacja" prawa wygląda w praktyce przez PO (te jedyne praworządne i zgodne z przepisami UE siły), to właśnie przyznała posłanka Leszczyna. Trzeba być dziecinnie naiwny żeby wierzyć w sprawiedliwe wyroki TSUE. Każde państwo ciągnie w swoją stronę, a ty to bajki opowiadasz.
Tak widzę sprzeczność. Każdy demokratyczny kraj który się szanuje, nie będzie wykonywał bezkrytycznie poleceń ludzi, którzy łamią traktaty unijne pod pozorem narzucanej praworządności. Co do kwestii inwigilacji to nie będę się wypowiadał, bo od razu czuć od ciebie fachowca.
OŚWIADCZENIE TSUE zdarza się, że mieści się w KOGNICJI TSUE. // Wtedy może być wyrokiem o ile nie jest nadinterpretacją // Najczęściej JEST // UE powoływali chrześcijanie NIE liberalni kryptokomuniści o ciągotach antydemokratycznych // Te wyjaśnienia to w przedszkolu powinieneś 'wykładać' dzieciom jako 'propedeutykę' prania mózgu. // To są użyteczne idiotyzmy dla ubogich intelektualnie bezrobotnych opłacany agentów wpływu służące karmieniu mas prekariatu upośledzonych UMYSŁOWO.
Ta, dlatego Niemcy od 10 lat nie wykonali koło 50 wyroków TSUE
Nie. Takich konfliktów jest bardzo dużo. Rządy zawsze będą chciały więcej inwigilować, więcej mieć itd. Bez względu na barwy partii politycznych. Ale Unię wymyślono m.in. po to by hamować takie zapędy. Każdy rząd trochę krzyczy i oskarża Unie o to i owo, a po cichu zmienia prawo i wykonuje wyrok czy orzeczenie TSUE. Bo wyrok TSUE jest jak wyrok każdego sądu krajowego. Musi zostać wykonany.
"...Organizacja sądownictwa czy sposób wyłaniania sędziów, to sprawy indywidualne każdego z państw UE i wielokrotnie to podkreślaliśmy przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Niestety widać, że różną miarą są traktowane państwa, które są stawiane przed TSUE. Choćby nawet w stosunku do Niemiec taki wyrok mógłby zapaść, bo tam politycy decydują o tym, kto zasiada w Sądzie Najwyższym. Jednak problem jest poważniejszy. Z mojego punktu widzenia wyrok jest niewykonalny, ponieważ sugeruje polskim sądom stosowanie przepisów, które na mocy kolejnych nowelizacji ustawy o Krajowej Radzie Sądownictwa zostały uchylone. Wyrok jest niezgodny z polskim porządkiem konstytucyjnym, z polską konstytucją. Będzie to pewnie jeden z wyroków, które tworzą niedobrą atmosferę wokół polskich reform, ale jednocześnie, jeżeli chodzi o wykonanie wyroku, będzie to niemożliwe – powiedział przewodniczący sejmowej Komisji Sprawiedliwości i Praw Człowieka...."
Widzisz tu jakąś sprzeczność, Gościu? Jak ich prawo stoi nad prawem unijnym, to mogą sobie uchwalić jakąś Rassenschandegesetze i co im UE zrobi? Sankiuloci domagają się prawa do inwigilowania ponad normy przyjęte przez UE, to jest to mniejszy, czy większy stopień totalitaryzmu?
Mamy za zatem co najmniej 562 ignorantów: mnie oraz 460 posłów i 100 senatorów, którzy prawo unijne "implementują" oraz Pana Prezydenta, który to zatwierdza.
... I teraz pomyślcie, szanowni czytelnicy, że ludzie pokroju autora komentarza powyżej mieli czelność narzekać na jakość polityki zagranicznej w wykonaniu PO...
No proszę to jakaś nowa jakość, że państwa typu Francja, Niemcy które twierdzą że ich prawo stoi ponad unijnym to są już totalitarne albo wręcz feudalne. Gościu, jesteś wizjonerem.
Bzdura na resorach powielana przez ignorantów. Traktat z Lizbony nie zawiera żadnego artykułu, który formalnie przyznawałby prawu Unii wyższość nad ustawodawstwem krajowym. Traktat Lizboński jest pierwszym dokumentem porządkującym i precyzującym kompetencje Unii, w zakresach już przyznanych wcześniej.
TSUE niech do Polski przyjedzie! Przyda się w czasie sadzenia ziemniaków!
No i okazało się, że UE może być mniej totalitarna niż państwa ją tworzące. Sankiulota na stanowisku premiera tupie nóżkami, że TSUE nie daje mu obywateli (czy może już nawet poddanych) inwigilować w dzień i w nocy.
Oni przysięgają wierność prawom RP, które ... muszą być zgodne z prawodawstwem UE. Sorry, taki mamy podpis, złożony przerywającym piórem na Traktacie Lizbońskim przez śp. Lecha Kaczyńskiego.
Wygląda na to, że wg logiki niektórych tuzów "interneta" we Francji musi rządzić jakiś PIS.
Tym co mają wątpliwości czy Konstytucja RP stoi "niżej praw UE", niech przeczytają najpierw jak brzmi rota przysięgi i komu przysięgają przyszli sędziowie w momencie otrzymywania nominacji. Bo tam nic o poddańczej wierności prawom UE nie ma: "Przy powołaniu sędzia składa ślubowanie wobec Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej według następującej roty: "Ślubuję uroczyście jako sędzia sądu powszechnego służyć wiernie Rzeczypospolitej Polskiej, stać na straży prawa, obowiązki sędziego wypełniać sumiennie, sprawiedliwość wymierzać zgodnie z przepisami prawa, bezstronnie według mego sumienia, dochować tajemnicy prawnie chronionej, a w postępowaniu kierować się zasadami godności i uczciwości."; składający ślubowanie może dodać na końcu zwrot: "Tak mi dopomóż Bóg.".
JAK TO? To Francja nie jest już w UE? // Boszsz...