Kościół

Terlikowski: Zjednoczona Prawica i kazania abpa Jędraszewskiego przyspieszają laicyzację

Wczoraj abp. Jędraszewski w trakcie Mszy Świętej na Wawelu stwierdził, że Polacy mają prawo i obowiązek dziękować Bogu za braci Kaczyńskich. Msza odbywała się z okazji 72. rocznicy urodzin braci Kaczyńskich. Kazanie abpa Jędraszewskiego w następujący sposób skomentował w mediach społecznościowych Tomasz Terlikowski:

2 min czytania
Fot. screenshot YouTube (Telewizja Republika)
Fot. screenshot YouTube (Telewizja Republika)

Wczoraj abp. Jędraszewski w trakcie Mszy Świętej na Wawelu stwierdził, że Polacy mają prawo i obowiązek dziękować Bogu za braci Kaczyńskich. Msza odbywała się z okazji 72. rocznicy urodzin braci Kaczyńskich. Kazanie abpa Jędraszewskiego w następujący sposób skomentował w mediach społecznościowych Tomasz Terlikowski:

"Za bardzo cenię inteligencję arcybiskupa Marka Jędraszewskiego (napisał świetny doktorat i habilitację), żeby zakładać, że głosi on swoje kazania bez świadomości, jakie wywołają one reakcje.

I dlatego nie mogę nie zadać pytania, czy naprawdę ksiądz arcybiskup nie dostrzega, że w podzielonym bardzo głęboko polskich społeczeństwie, w którym Kościół powinien być głosem jednoczącym, budującym mosty, łączącym, takie kazania dzielą. To właśnie Kościół powinien przypominać, w całym medialnym i partyjnym zgiełku, że jesteśmy - mimo wszystko i wbrew wszystkiemu - jedną obywatelską wspólnotą, że Chrystus, sakramenty, Kościół jest dla wszystkich, dla tych, którzy braci Kaczyńskich kochają i dla tych, którzy mają do nich stosunek niechętny czy wrogi, dla tych ze Zjednoczonej Prawicy, z Konfederacji, PSL, Platformy, a także Lewicy w jej rozmaitych odmianach. Takie kazania, jak te z katedry na Wawelu, temu nie służą.
Nie służą one także Kościołowi w innym wymiarze, wiążąc Go - wbrew zdrowemu rozsądkowi, logice, a także katolickiej teologii - z jedną z opcji politycznych. W pewnych kwestiach Kościołowi może być do niej bliżej, ale w innych (a wystarczy poczytać Franciszka, żeby mieć tego świadomość) wcale nie musi. Kościół - jeśli ma spełniać swoją rolę - ma nie tyle stawać się przybudówką jednej partii, jej religijnym przedłużeniem, ile miejscem, gdzie głoszona jest cała Ewangelia, a nie pewien rodzaj patriotycznej ideologii.
Wiara w to, że żywe chrześcijaństwo w Polsce zostanie uratowane przez partię polityczną (jakąkolwiek) jest zwyczajnie fałszywa. Jak na razie wiele z działań i zachowań (w tym ciężka praca ministra Czarnka) sprawiają raczej, że Zjednoczona Prawica staje się jednym z czynników przyspieszających laicyzację. I niestety taką samą rolę trzeba przypisać kazaniom arcybiskupa Marka Jędraszewskiego.".
 
jkg/facebook


Komentarze

295 komentarzy

Dodawanie komentarzy wymaga zalogowania.

Michał 11.07.2021, 11:27

1. Nie ma zakazu rozpoczynania zdań od spójnika (poczytaj o tzw. interpunkcji bezpośredniej). 2. W żadnym z dwóch przywołanych przykładów (d, e) przecinka przed czy być nie powinno, bo czy występuje tu jako spójnik rozłączny (synonim albo, lub), a nie spójnik wprowadzający zdanie podrzędne, np. Nie wiem, czy zdążę.

Jakub 21.06.2021, 19:44

leszczyno, czy to ty czy twoja podróba? Nie chce mi się wierzyć, że jesteś pedalichą.

Anna 21.06.2021, 07:03

Terlikowski... kiedyś się z niego śmiałam, dziś chylę czoła trafności wielu wypowiedzi.

Jakub 20.06.2021, 18:55

Oj leszczyno, leszczyno! Masz za dużo praktyki a za mało Teorii, kłania się KKK.

mama 20.06.2021, 07:42

Za komuny, różni "intelektualiści" z PAXu też mówili, że polski kler dzieli naród, że nie dość podkreśla "zdobycze" polski ludowej itp. Im się wydawało, że Związek Radziecki będzie wieczny, a komunizm zawsze żywy. Terlikowski jak oni nie dopuszcza myśli, że kiedyś i ideologia LGBT runie. On myśli, że "postęp" będzie wieczny, i stąd musi się chłop dostosować. To ma pokazywać, że nie jest "twardogłowy" i że da się z nim w GWnie przeprowadzić wywiad.

Lord of chandelier 20.06.2021, 07:29

Są (wg ks Tischnera) trzy rodzaje prawdy:święta prawda, tyz prawda i gówno prawda.SzPani jest najwyrażniej wyznawczynią tej ostatniej opcji.Gdyby nie Kościół ,i chrzest Mieszka I bylibyśmy jako naród takim samym epizodem w historii jak Słowianie Połabscy. A co do pasożytów - proszę szukać w katedrach gender studies, pełno tam osobników wypaczających psychicznie i mentalnie swoich słuchaczy.

Lord of chandelier 20.06.2021, 07:23

A jakich innowierców szanowny panie z Jicina ma pan na myśli? Kościół Zielonotuskowy? Czy może Zbór Tęczowego Wibratora?

tele 20.06.2021, 07:03

"Fakty TVN"

Anonim 20.06.2021, 06:58

Mógłbyś jaśniej? Co to są wg. ciebie fakty?

Anonim 20.06.2021, 06:35

Po 'pisz' w trzecim zdaniu powinien być przecinek, Aluniu. Uczył Marcin Marcina...

Anonim 20.06.2021, 06:34

Terlikowski mówi o faktach, ale frondowe zakute łby zaklinają rzeczywistość.

R 20.06.2021, 06:28

Ideałem terlikowskiego jest Biden katolik który połączył aborcjonistow z antyaborcjonistami i tacy biskupi którzy takich bidenow popieraja

Anonim 20.06.2021, 06:25

Byłeś członkiem tego zespołu? Skąd masz te informacje?

katolicka deratyzacja Polski 20.06.2021, 06:22

Komunisci ZAWSZE klamia,bo nienawidza Polski.

katolicka deratyzacja Polski 20.06.2021, 06:20

Terlikowski jako satanistyczny mason ,czuje sie w obowiazku walczyc z Wolna Polska i z Kosciolem Swietym. Honni soit qui mal y pense. HANBA temu ,kto zle o tym mysli !

Grzegorz 20.06.2021, 06:16

To typowy homosowieticus

Mag 20.06.2021, 06:16

Terlikowski w TVP Kultura popisuje się przed ładnymi paniami. Typowe zachowanie samca. A jeśli chodzi o inteligencje...no cóż.... Oczytanie to jeszcze nie inteligencja

DJ Jędru 20.06.2021, 06:12

Manager zespołu Paetz Sex Boys.

Katarzyna 20.06.2021, 05:50

Z żalem patrzę na to, jakie zmiany dokonuje TVN w tym człowieku

katolik 20.06.2021, 05:32

Nieprawda panie Terlikowski.Pan sie myli!!! Czym wiecej atakow, na nasza religie ,tym wiecej wierze i tym czesciej,zwracam sie do Jezusa.O ile w soleczenstwie ,sa jednostki wybitne i zaslugujace na pochwale ,to musimy ,to robic odwaznie i glosno.Dawac tych ludzi za przyklad.Kogo mamy chwalic i uznawac???Kuronia??Geremka??Michnika??Naszych targowiczan z Brukseli??kogo mam brac za przyklad---Tuska czy O.Rydzyka?? ktory buduje Uniwesytety,Domy Pielgrzyma ,koscioly ,parki i termy zdrowotne!!!Cos sie panu w glowce zamieszalo!kim pan jest i jakie zadanie ma pan do wykonania??? Pisac hadko!!Wolalbym z Kaczynskim zgubic ,niz z panem znalesc.

Anonim 20.06.2021, 05:26

Jakoś nie dostrzegam pozytywów w anarchii wobec demokratycznie wybranych władz.

int 20.06.2021, 05:24

Oto kolejne błędy interpunkcyjne, które popełniłeś w swej mało obszernej wypowiedzi : a) brak przecinka po słowach "A ja ...", b) brak przecinka po słowach "czekam na wrak ...", c) niepoprawnie rozpoczęte zdanie rozpoczynające się od słów "I zastanawiam się ...", d) Brak przecinka po słowach "Jaka będzie afera ..." e) brak przecinka po słowie "kłamcą ..." Okazuje się, że pisownia zdań wielokrotnie złożonych nie jest twoją najmocniejszą stroną. Inteligencja również pozostawia wiele do życzenia.

Tad 20.06.2021, 05:17

Kiedyś czytałem komentarze Terlikowskiego. Ostatnio jakby się pogubił!!!

Tad 20.06.2021, 05:15

A, Nie wiem dlaczego nie mogę poprzeć kliknięciem Twojego komentarza. Czyżby administratorwi przeszkadzał??

Ryszard 20.06.2021, 05:13

Drogi i to bardzo Anonimie. Podaj jeden przykład łamania konstytucji. Przykład, a nie to co gadają w Brukseli. Czy na onecie. Albo GazWyb. Albo TVN. Jeden jedyny przykład.

Anonim 20.06.2021, 05:09

To tak wygląda życie eSBeka na emeryturze?

mrwa 20.06.2021, 05:07

Jako człowiek on jest antypatyczny Stawia sie na pozycji prymasa

int 20.06.2021, 04:53

Doliczyłem się trzech błędów interpunkcyjnych w twojej trzywersowej wypowiedzi. Jest to nazbyt wiele, żeby występując jako znawca, skutecznie się ośmieszyć.

Józef 20.06.2021, 04:52

To odeślij, ale to trzeba mieć jaja.

Lech 20.06.2021, 04:50

Drogi katoliku otwarty problem polega na tym, że co jednych zniechęca innych umacnia. Dla mnie wszystko co mówi arcybiskup jest drogowskazem, dla innych te słowa mogą być tylko zachętą do walki z władzą (jedno i drugie jest czymś pozytywnym)

Rumcajs 20.06.2021, 04:23

Rządy pic-u polegają na tworzeniu kryzysów, a następnie walka z nimi. Tak więc walczą z mniejszościami wszelakimi : uchodźcami, innowiercami, homoseksualistami, kobietami, matkami dzieci niepełnosprawnych, grupami zawodowymi, jak rezydenci, nauczyciele, lekarze. Oszczędzają tylko "swoich", a nawet sadzają ich przy przepełnionych korytach.... Ostatnio zaczęli gryźć się między sobą...., co daje nam jakiś promyk nadziei......

Ala 20.06.2021, 04:19

A ja na spokojnie, przy porannej kawce czekam na wrak co go ruskie dzień po wyborach w zębach mieli przynieść. I zastanawiam się co dziś ta pisowska dzicz spier...li. Jaka będzie afera czy przekręt dnia. Który pisowski dzban okaże się hipokrytą, kłamcą czy zwykłym złodziejem.

Dam 20.06.2021, 03:05

I ponieważ jakiś lewacki idiota coś powiedział, postanowiłeś zachowywać się jak prawacki idiota? A myślałem, że poszanowanie dla innego człowieka (niezależnie kim by nie był) wchodzi w skład nauczania KK. Więc jesteś zarówno kiepskim Katolikiem, jak i Chrześcijaninem ogólnie.

Dam 20.06.2021, 03:03

Niewiele mnie obchodzi, co o mnie myśli ekstrema z jednej i z drugiej strony. Może ciężko ci pojąć takie rzeczy, ale większość ludzi nie opowiada się za skrajnościami i nie bierze udziału w walce plemiennej.

Tom Bombadil 20.06.2021, 03:00

Abp Jędraszewski wykazał się odwagą cywilna i ma rację. Bracia Kaczyńscy (nawet mimo ostatnich zawirowań Jarosława i całego PiS-u) zmienili Polskę ma korzyść. Bez nich nadal tkwilibyśmy w laicko-liberalnej glątwie. Panie redaktorze Terlikowski, proszę uważać: Mam kilka pańskich książek. Są dobre. Ale jak będzie pan dalej tak mieszał, odeślę.

Dam 20.06.2021, 02:58

Czarny może do drugiego czarnego mówić czarn.ch, ale ktoś spoza grupy nie powinien, ja sobie mogę z kolegą mówić, że jest idiotą, ale ktoś inny nie powinien. Chyba że skoro Katolicy nazywają Jezusa pasterzem, to można ich ogólnie nazywać stadem owiec i baranów i wszystko będzie ok? A tak na marginesie, to owce się trzyma, aby je strzyc.

Ala 20.06.2021, 02:17

Kolego, sprawiasz wrażenie inteligentnego, budując zdania wielokrotnie złożone. Jednak cechą człowieka rozumnego nie jest forma, a treść. Pisz budując zdania co najwyżej dwukrotnie złożone. Albo pisz po trzeźwemu. Ciebie po prostu nie da się czytać.

Czesław 20.06.2021, 02:03

Ma rację abp Jędraszewski że mówi konkretnie a nie na okrągło, żeby wrogów przypadkowo nie urazić. Oczywiście to jest ryzyko , bo J.Kaczyński jeszcze żyje i różnie może być ale jak na razie to działa zgodnie z tradycją i nauczaniek kk. Nie można przesadzać z tym "oddzieleniem tronu od ołtarza", to doprowadziło do laicyzacji całego świata euroatlantyckiego, prześladowania i mordowania chrześcijan. Co to za idea, jak naród jest chrześcijański a rządzą nim wrogowie kościoła tak jak w Meksyku. Biskupi i duchowni powinni jawnie wskazywać żeby nie głosować na wrogów kościoła, to chyba normalne. Wrogowie kościoła weszli do szkół, uczelni no i mamy to co mamy. Min.Czarnek bardzo dobrze robi "Takie będą społeczeństwa jakie młodzieży chowanie".

Moly 20.06.2021, 00:06

A Wy mediow nie macie?

bez pedalow.. 19.06.2021, 22:49

Piękna nasza Polska cała,bez fekaliów i Rafała,bez Donaldka vermachcika,Sikorskiego i Michnika,bez niemieckich PO-matołów co zlizują z obcych stołów.

Moly 19.06.2021, 22:22

Ma racje. Nie zgadzma sie z jego opiniami generalnie (oczywiscie) ale musze przyznac ze ma czlowiek honor. Szczegolnie jego bezkompromisowana postawa wzgledem pedofilii w KK jest godna aszacunku. Na wlasnej skorze teraz doswiadcza co to znaczy myslec za siebie.

Ela 19.06.2021, 22:22

Świetnie pani Basiu, świetnie. Oby tak dalej. Upadek już bliski, tylko że Wy żyjecie w bańce, która nazywa się "99% katolików" albo "Polska katolicka". Wszystko idzie bardzo dobrą stronę. Utrzymajcie ten kurs. Koniecznie.

Ela 19.06.2021, 22:18

Nie pojmuję komentów przeciwko Terlikowskiemu. Przecież on mówi najszczerszą prawdę. Czy wy katole myślicie, że to umacnia Wasz Kościół? Ja to się z tego bardzo cieszę, że nie ma w Was grama refleksji bo to wspaniale przyspiesza upadek tego pasożyta Polski. Co więcej, jest nieuchronne. I to właśnie dzięki tej bezrefleksyjnej postawie. Bo już nic Was nie zawróci z tej drogi i to jest przepiękne. Faktycznie jesteście nadzieją dla tego kraju. Wreszcie, za Waszą sprawą Polska pozbędzie się tego garba, tej huby czyli Kościoła Katolickiego. Założę się, że będzie dużo łapek w dół. Bo prawda boli. heheh I to właśnie idealnie potwierdza to co powyżej. Oby tak dalej :)

anomim 19.06.2021, 21:33

Terlikowski od dawna jest zerem. Szkoda.

Anonim 19.06.2021, 20:53

Terlikowski już nie stoi, bo tak się rozkraczył, że padł. Dziś leży i przebiera nogami, wydając z siebie dziwaczny, agresywny bełkot.

Barbara 19.06.2021, 20:49

Laicyzacja to zjawisko znacznie szersze i każdy, kto ma choć odrobinę rozsądku, wie, że sprzyja jej współczesny model życia oraz wszechobecny, pozornie atrakcyjny przekaz ateistycznych i lewackich mediów. Trzeba być głupcem, żeby obwiniać Arcybiskupa lub Zjednoczoną Prawicę o laicyzację.

2 19.06.2021, 20:45

Tomaszowi Terlikowskiemu dolne kończyny się rozjechały. Wyraźnie da się rozróżnić stronę lewą i prawą. Panie Tomaszu, na którą stronę przestąpi pan w poszukiwaniu stabilności?

B. 19.06.2021, 20:41

Terlikowski nie dostrzega już, że opanowała go szatańska pycha. Kim jesteś, dziennikarzyno uważający się za katolika, że śmiesz krytykować i pouczać Arcybiskupa, profesora nauk teologicznych? Kim jesteś, uderzając w prawicę? Zjednoczona Prawica zajmuje się polityką i sprawami państwa, a nie ilością ludzi w Kościele. Jesteś człowieku żałośnie niekompetentny i wymyślasz bzdury, które wydają ci się atrakcyjne. Wycisz się i módl się, zamiast popisywać się głupimi atakami w mediach; co jeden to głupszy, pycha ci się uszami wylewa. A z parcia na szkło rodzi się wiele złego, czego przykładem jest np. szustak i niestety terlikowski.

typowe gadanie 19.06.2021, 20:37

ateisty lewaka

Uli 19.06.2021, 20:31

bzdury piszesz lewaku

fcuk piss 19.06.2021, 20:28

the billu przeciez wiem

B. 19.06.2021, 20:24

Światła się pod korcem nie stawia. Arcybiskup Jędraszewski to jeden z najmądrzejszych polskich hierarchów, każdej jego homilii warto wysłuchać. A msza była za Lecha Kaczyńskiego, bodajże. Przecież Arcybiskup nie wychwala Kaczyńskich na każdej mszy!!!! Ale ma rację, broniąc ludzi, którzy tyle dobrego zrobili dla Polski, a których motłoch i zdrajcy tak wyśmiewają i atakują.

Barbara 19.06.2021, 20:12

Łamanie przez PiS Konstytucji istnieje tylko w twojej głowie i w głowach podobnych do ciebie antypolskich zdrajców i kłamców.

A, 19.06.2021, 20:09

Umiesz czytać ze zrozumieniem? Kościół powinien bronić ludzi, kiedy zło się dzieje. Kościół nie stoi na straży Konstytucji, ale praw boskich. A pod tym względem rządy PiS stoją o niebo wyżej niż lewackie idee PO i Lewicy.

A. 19.06.2021, 20:03

Odsłuchaj, co dokładnie mówił arcybiskup, zanim zaczniesz go krytykować.

tadek 19.06.2021, 19:58

Panie Krzywy lepek Terlikowski przestan pan z ta wiejska filozofia bo mdlic zaczyna. To ze Polacy sa podzieleni to nie znaczy ze mamy zaklamywac sie i nie mowic prawdy co dla Polski zrobili bracia Kaczynscy i tu biskup Jendraszewski stoi na prawdzie a nie jak ty terlikowski na manipulacji i podwijaniu ogona zeby sie spodobac wszystkim. tak nigdy nie bylo i nie bedzie.

Grizzly 19.06.2021, 19:41

... zgadzam się z tym, co napisałeś i dodałbym, że ukąsił go jakiś michnikoid!

TOM 007 19.06.2021, 19:41

P. Terlikowski idzie po nas i to coraz szybszym krokiem.

RUDY 104 19.06.2021, 19:29

P. Terlikowski chyba zmienil wyznanie albo dolaczyl sie do Kosciola otwartego. Niby czlowiek inteligentny a nie potrafi przeniknac rzeczywistosci i tego co jet grane.

Anonim 19.06.2021, 19:28

A kiedy Kościół krytykował rządy PiS czy łamanie Konstytucji. Co ty bredzisz?

matis89 19.06.2021, 19:26

Pan Jezus w Orędziach Ostrzeżenie przestrzegał przed TRUJĄCYMI szczepieniami i je przepowiedział 17.06.2012 tak samo jak przepowiedział obalenie Benedykta XVI i ustanowienie Fałszywego Proroka ........... ,,Moja droga umiłowana córko, plany masońskich grup przejęcia światowych walut są coraz bliższe ukończenia. Ich nikczemne plany obejmują również nowe globalne szczepienia, które spowodują choroby na całym świecie, wywołujące cierpienia na skalę nie widzianą nigdy wcześniej. Unikajcie takiego nagle ogłoszonego globalnego szczepienia ponieważ będzie was ono ZABIJAĆ.......''

pytajnik 19.06.2021, 19:19

A czy nie przyspiesza poziom realizacji nauczania polskich biskupów: „Kościół nie zostawia ich samotnych w obliczu życiowych zmagań. Wśród osób, które skorzystały z terapii w katolickich ośrodkach „Odwagi” ponad 30% potrafiło zmienić swą orientację i podjąć życie w sakramentalnych związkach małżeńskich.” ( http://episkopat.pl/swiadkowie-ewangelii-zycia/ )?

Olej 19.06.2021, 19:15

Głupotę należy określać i wskazywać. I głupich ludzi jak najbardziej. Katolicyzm nie ma tu nic do rzeczy. I nie chodzi o żadne inne zdanie, chodzi o ocenę rzeczywistości i człowieka kapłana dającego świadectwo,. A ocena rzeczywistości tragicznej niesie za sobą wnioski głupie lub mądre, na ten czas tragiczne. Jeżeli ów pan mieni się wyznawcą prawa Boskiego i prawdy Ewangelii, powinien tej prawdzie być wiernym, bez względu na okoliczności i i społeczną ekonomię wyboru racji i prawdy. Prawda jest jedna i ją widać jak na dłoni.

pw 19.06.2021, 18:58

Jędraszewski ma wiele racji bo nic lepszego na scenie politycznej nie ma.

Grizzly 19.06.2021, 18:47

Cala historia KrK, papiestwa to historia gejów, lesbijek, pedofilów i dziwkarzy z wielkim testosteronowym parciem na tron. Episkopat czuje się zagrożony niezależnym ruchem LGBT spoza świata kleru.

Glaudiusman 19.06.2021, 18:15

Zamknij usta i nie wypowiadaj się na tematy nieznane, mopanku.

Ryszard 19.06.2021, 18:01

Terlikowski. Co ty peeprzysz ? Kościół ma skulić uszy poi sobie i nie krytykować jeśli się zło dzieje? Wystepy w TVP Kultura chyba ci rozum odebrało

observer 19.06.2021, 18:00

co do wypowiedzi abp. to prawo do dziękowania przyjmijmy że mają, natomiast obowiązku żadnego. Po prostu ks. abp. zwyczajnie poniosło. A pan Terlikowski wśród komentatorów to taki Gowin - czyli obciach.

Cecylia 19.06.2021, 17:49

Pan Terlikowski KUPIONY !!! Wielkie moje rozczarowanie !!!

Jakub 19.06.2021, 17:33

Być może PiS straci nasze zaufanie staczając się bezkrytycznie dla siebie po linii pochyłej co już się coraz intensywniej odbywa, szczególnie angażując się w niedemokratyczne a nawet kryminogenne działania związane z "walką" z zarazą chińską a także z bardzo trudną sytuacją polityczno wojskową Polski w świecie, z którymi być może nie da sobie rady, bo wcale nie walczy o to by powrócili do niego oszukani wyborcy. Sprawa wyposażania wojska w potrzebny sprzęt np. rakiety dalekiego zasięgu w odpowiedniej ilości i jakości od lat stoi w miejscu, podobnie współpraca z Ukrainą jest chyba odbiciem fobii pana "naciajnika" z widoczną szkodą wojska.

Jakub 19.06.2021, 17:11

To prawda, że ekipa Kaczyńskiego odeszła dość daleko od niektórych obietnic reformy Polski, nie wiemy dokładnie i na pewno z jakiego powodu, gdyż w wolnej Polsce nie dorobiliśmy się uczciwych mediów, przekazujących obywatelom prawdę zamiast propagandy i kłamstw. Jednak prawdziwi zdrajcy jak do dzisiaj to są po stronie szeroko pojętej opozycji w tym POKO (mających na swych rękach Krew polskiego Prezydenta i jego świty), Konfederacji ruskich zbirów podszywających się pod katolicyzm i satanokomunistów inicjujących promowanie sodomizmu, aborcji, eutanazji i zwyrodnialskich praktyck wobec dzieci i dorosłych.

Jakub 19.06.2021, 16:59

Uzupełnienie: diabeł nie ma nic wspólnego z Chrystusem ...

Jakub 19.06.2021, 16:57

Ty facet byłeś chrzczony i pobierałeś jakieś nauki katolickie poza błędami jezuickimi? To przypomnę ci, diabeł nie ma nic wspólnego z achrystusem a zdiableni na tym świecie żyją by usłyszeć głos Prawdy i nawrócić się z błędów a nie po to by w nich trwać. Rolą kapłana jest zwoływać ludzi do dobra, którym jest Bóg, do nawrócenia a nie pysznego trwania w złu. Na naszej scenie społeczno politycznej, mimo swoich braków i grzechów jedynie PiS stara się iść drogą korzystną dla Polski w porównaniu do innych, wybitnie szatańskich i zdradzieckich ugrupowań. Jedynie PiS nie głosi sodomizmu i nie popiera prowokowania Pana Boga przez promowanie grzechów rozpusty, zboczeństwa, deprawacji seksualnej dzieci i mordowania, czego nawet nie potrafi uniknąć Watykan inwestując w przemysł aborcyjny. Przemyśl pan panie Terlikowski swoją katolickość, poczytaj jeszcze Pismo i Katechizm KRK i zawróć z błędnej drogi.

Krystian 19.06.2021, 16:54

z czyjego palca to wyssałeś?

jednorożec 19.06.2021, 16:54

a jak to się ma do: ,,Niech wasza mowa będzie: Tak, tak; nie, nie"

adam 19.06.2021, 16:50

to jest towarzysz terlikowski zapomnieliście dopisać tego tytułu

Krystian 19.06.2021, 16:48

Przeczytałem ich tu kilka i prócz twojego nie znalazłem innego, który wypełniałby znamiona mowy nienawiści. Przynajmniej po stronie katolickiej

Anonim 19.06.2021, 16:47

A mnie się wydaje, że Jędraszewski może byc wdzięczny pisowcom za ukrywanie jego i jego kumpli szwindli i molestancji. Bo inaczej to nie wiem za co chwalić dwóch zdrajców.

Anonim 19.06.2021, 16:46

Marasa czopka w czachę gniecie to i plecie kocopoły. Zdrajców Kaczyńskich tylko zapomnieć wypada. Nie było pod Stalina gorszej bandy u władzy niż ich PiS.

AAAtomek 19.06.2021, 16:44

Przeceniłem jak zwykle waszą inteligencję.

Krystian 19.06.2021, 16:41

Mając taka wiedzę, jesteś chyba co najmniej lewą ręką Wielkiego Architekta

Krystian 19.06.2021, 16:34

a liczb tvn nie podało?

alzara_ 19.06.2021, 16:30

To Tomasz Terlikowski szkodzi Kościołowi , a nie biskupi. Nie wiem, czy powinniśmy dziękować za braci Kaczyńskich, ale oni mają swój wkład w dobro Polski. Ludzie im zaufali i się nie zawiedli i tu jest ich siła.

Anonim 19.06.2021, 16:27

Jak czytam, co wypisujesz, to stwierdzam, że jesteś jeszcze głupszy niż zerro.

Torka 19.06.2021, 16:25

Panie Terlikowski, najkorzystniej byloby gdyby pan zamilkl. Brednie ktorymi sie pan dzieli szkodza wizerunkowi Kosciola, ktorego czlonkiem pan sie mieni i nie powinien pan sobie uzurpowac przedstawicielstwa tegoz Kosciola. Prosze uwaznie przeczytac swoje "madrosci" to moze teraz pan spostrzeze co pan wypocil.

ZERRO 19.06.2021, 16:21

Od kiedy abp. Jędraszewski awansował się na kardynała do Krakowa od wtedy znacząco wzrosła liczba apostazji zwłaszcza wśród młodego pokolenia.

A chuj z Moniką, brudną kurwą żydowską 19.06.2021, 16:10

Mam kamerkę w mojej odbytnicy podłączoną do internetu. Zobaczysz nie tylko moje hemoroidy ale i obrzezanego chüja w mojej düpie. . . . Zajrzyj tu: lechkeller@gmail.com i umów się. ========================= I słowo od mojego sponsora: Spółka Państwowa GM offeruje poprawioną formułę znanego i znakomitego produktu: "Albert extra VERGIN oil do smarowania odbytnic i do spożycia".

Monika 19.06.2021, 16:05

Poszukujesz kobiety? To dobrze trafiłeś bo ja szukam faceta! Dyskretnego, ale przede wszystkim zadbanego do dyskretnych seks spotkań po pracy. Oferuję, wszystko to co może sprawić nam przyjemność. Jeżeli chcesz wiedzieć czegoś więcej o mnie to dzwoń, pisz, przyjedź. Numer telefonu i więcej fotek wrzuciłam na swój profil tutaj: www.cutt.ly/monika89

Zygmunt 19.06.2021, 15:58

Patrzcie, patrzcie: do czego prowadzi zbytnia ufność we własne siły intelektualne. Terlikowski jest na najprostszej drodze do zakręcenia "obirka". Za rok, za dwa,. pojawi się na paradzie równości, w imię "naukowej wiedzy", "obywatelskiej wspólnoty", i - a jakże - powszechnej miłości. "Imagine all the people..."

niepokorny 19.06.2021, 15:40

Panu Terlikowskiemu dostało się w tych komentarzach więc spokojnie chcę przypomnieć, że wbrew opinii że Kościół jest dla wszystkich, to tak nie jest. Najszerszą definicją wspólnoty kościoła jest wspólnota ludzi ochrzczonych. Ale już ktoś jako dorosły dokona apostazji, nie akceptuje wartości i przykazań, podważa Credo, sam stawia się poza wspólnotą kościoła. Zatem kościół-wspólnota wierzących, praktykujących-z natury nie jest dla wszystkich, a zwłaszcza tych którzy stawiają się sami poza taką wspólnotą.

Detonator 19.06.2021, 15:35

Kaczyńscy wychowankowie Jana Józefa lipskiego - masona stopnia najwyższego 33. Czy arcybiskup też jest w loży?

edward 19.06.2021, 15:34

panie terlikowski wstyd. Staje pan po stronie złego i od niego dostanie pan nagrodę.

leszczyna 19.06.2021, 15:33

Nie podoba Ci się wciskanie haseł LGBT? Masz czelność krytykować LGBT? Jesteś homofobem!!! Zupełnie jak dziennikarka Polsatu, która śmiała wyrazić wątpliwość co do pchania się LGBT do kościołów ze swoimi hasłami.

leszczyna 19.06.2021, 15:30

Ja alkoholików nazywam też pijakami, akurat użyłam określenia "alkoholicy", bo jest ten sam źródłosłów i widać analogię homoseksualiści-homoseksualizm i alkoholicy-alkoholizm. A jeśli chodzi o "pedałów", to na paradzie w Paryżu w 2019r. sami jej uczestnicy tak się określili: "Trans.Bi-e-es.Ped-e-e-s.Goines. On n`est pas le pour decorer.On detruira votre societe". Jeżeli więc mówi się "pedały" o "pedałach", jak się publicznie "pedały" określiły, to nic z drogi się nie mówi.

Hhahahha 19.06.2021, 15:30

Fronda to portal poświęcony katolickiej nienawiści , wiec trzeba zajmować się takimi ludźmi jak Terlikowski ,którzy tę nienawiść potęgują w katolikach. Wystarczy poczytać komentarze katolickie pod tym newsem i przyznacie mi 100% racji :)

Palindrom 19.06.2021, 15:17

Terlikowski stawia na "kazania" Czerstwej Gazety, Owsika, prof. Hartmana, prof. Środy, Hołowni, Nergala…

Hala 19.06.2021, 15:07

Ceniłam pana, panie Terlikowski, ale niestety, kimże pan jest, by pouczać, tak wspaniałego i odważnego abp Jędraszewskiego. Zazdrość, czy poprawność polityczna ? To że przestali rządzić ci co mieli społeczeństwo gdzieś i szalała korupcja przez osiem lat, straconych lat, Polska kłaniała się Unii Europejskiej poklepywana po plecach to było dobrze? Wstyd panie Terlikowski.

olo 19.06.2021, 15:06

Bzdura. Księża czy zakonnice te ż są singlami w imię Boże.

admin 19.06.2021, 15:01

Naucz się historii , bo może cię spotkac przestrogo sroga kara.

hip 19.06.2021, 14:55

Też go ceniłem, przestałem jak zaczął krytykować naszych hierarchów kościelnych którzy są namaszczeni przez króla Polski Jezusa.

olo 19.06.2021, 14:48

Katolik prawdziwy by nie wyzywał bliźniego od głupich ,bo ma inne zdanie .Wiec po co udajesz katolika?Czy matke,czy żonę też wyzywasz ?

Krzysztof 19.06.2021, 14:46

Racja w 100% Każdy wie z historii że Kościół NIGDY nie jednoczył społeczeństwa ,wiec dlaczego ma to robić TERAZ?

Krzysztof 19.06.2021, 14:45

Idiota ten Terlikowski. Każdy wie z historii że Kościół NIGDY nie jednoczył społeczeństwa ,wiec dlaczego ma to robić TERAZ?

Dam 19.06.2021, 14:36

Ale dlaczego alkoholików nazywasz alkoholikami, a nie pijakami, a uważasz, że nazywanie homoseksualistów Pedał.mi, degeneratami itp. nie jest nacechowane negatywnie? Bądź konsekwentny.

Dam 19.06.2021, 14:33

Ale w takim razie wytłumacz mi coś. Dokładnie widać, że wciskanie wszędzie haseł LGBT zmniejsza poparcie dla LGBT (co nie jest dziwne, bo ludzie nie lubią kiedy coś im się wciska na siłę). Dlaczego więc uważasz, że nachalne wciskanie wszędzie religii przyniesie skutek inny, niż zniechęcenie do religii?

Anonim 19.06.2021, 14:30

Panie Terlikowski jeszcze nie tak dawno a Hołownia też takie poglądy głosił jak Pan no.. i dokąd on sam zaszedł?

BBBetonek 19.06.2021, 14:24

znowu pan?

jared 19.06.2021, 13:32

Abp. Jędraszewski się kompromituje mówiać o ideologii singli. Każdy singiel ma przecież inne poglądy - są konserwatyści, liberałowie, lewicowcy. Singiel to styl życia - lifestyle. Tak samo aktywizm lgbt - oni szerzą styl życia - lifestyle, nie ideologię, bo lgbt to różni ludzie, o różnych poglądach. Niech się kk zastanowi więc, jak walczyć z tymi lifestylami i jak przekonać do swoich, wtedy będzie to skuteczne i wartościowe.

man.of.Stagira 19.06.2021, 13:31

NATOMIAST red. Terlikowski to opóźnienie re-chrystianizacji Polski. // Katolik bezobjawowy T.T. czy J.W.G.W -Jawny Współpracownik gazety z CZerskiej? ...

jared 19.06.2021, 13:29

Nie podejrzewam ich o głupotę, to ludzie wykształceni. Podejrzewam ich o co innego.

espada 19.06.2021, 13:21

Ludzie odchodza bo nie znaja Chrystusa

cam 19.06.2021, 13:17

Chrześcijaninem na pewno nie jest purpurat w złotej czapeczce, bo to co uprawia jest karykaturalnym wynaturzeniem i parodią koncepcji chrześcijaństwa. Instytucjonalny kościół katolicki zwłaszcza ten w wolskim wydaniu jest wszystkim tym, co krytykował i z czym walczył pewien nazarejczyk.

leszczyna 19.06.2021, 13:04

Homoseksualizm jest zjawiskiem negatywnym, dewiacją popędu seksualnego, więc nie sposób dobrze o nim mówić, a mówiąc tak, jak na to zasługuje, siłą rzeczy trafia się w tych, których on dotyka. Podobnie mówiąc o alkoholizmie szereg uwag kieruje się pod adresem alkoholików.

Anonim 19.06.2021, 13:04

...no tak, słyszałem już w podobnym tonie wypowiedzi, że Jezus też był pedałem. Oddawanie się zboczeniom naprawdę zuboża rozsądne myślenie.

mateuszjegliński 19.06.2021, 13:01

Łoj,łoj Terlikowskij, potępowy katolewaku, ani ŚwKRK, ani abp Jędraszewski nie ma zadania jednoczenia, czegokolwiek, ani kogokolwiek, ma za zadanie głosić Pana Jezusa, Chrystusa ukrzyżowanego i zmartwychwstałego. Abp Jędraszewski może mieć swoje poglądy jako Polak posiadający prawa wyborcze i dobrze, że mówi to co myśli, to, że jakiś samozwańczy guru Terlikowskij się z abp nie zgadza, to się nie zgadza, gorzej, że próbuje robić ze swoich poglądów sprawę ogólną i pouczać abp, co mu wypada mówić, a czego nie.

Andrzej 19.06.2021, 13:01

Zawyżać miało być, jakby co.

Anonim 19.06.2021, 13:00

Mówisz o sobie? A skąd to upodobanie do czarnego koloru?

Andrzej 19.06.2021, 12:59

Sondażownia? Sam kościół publikuje te dane, poszukaj sobie, to nie jest trudne. A około oznacza "w okolicach" jakieś liczby, tyle, że tu około może być co najwyżej 30%. Katolicy bardzo lubią sobie sztucznie zawierzać ilość praktykujących, tutaj aż o 4 miliony osób. Bardzo dużo.

Jajanek 19.06.2021, 12:57

Bolszewia w stosunku do Jego Eminencji, używa najczęściej pożytecznych idiotów aby zdezawuować i osłabić jego działania. Razem z Terlikowskim wpisuje się Pan w jej plan doskonale.

leszczyna 19.06.2021, 12:54

Czy kościelne wysławianie polityków Kaczyńskich jest prawdą wiary i na uwarunkowania teologiczne?

An. 19.06.2021, 12:50

Przecież Jezus nie angażował się w politykę. Królestwo Boże nie jest z tego świata.

Krystian 19.06.2021, 12:45

Andrzeju Rockefellerze, która sondazownia opublikowała cytowane powyżej dane? To istotne, bo inna może podać diametralnie różne wyniki. Przyimek "około" w żadnym wypadku nie precyzuje liczby, więc nie bardzo rozumiem, skąd ten bezpardonowy atak na "Wielmożnego Pana". Poza tym radzę schylić głowę, bo na tej wysokości łatwo zahaczyć o brzozę

Anonim 19.06.2021, 12:45

Nie, o tobie

Literat 19.06.2021, 12:42

Terlikowski i tej jego mądrości.

Dam 19.06.2021, 12:40

Nie. Tak samo jak kibole określa ludzi, a kibolstwo konkretne zachowania, tak pederaści jest wymierzone w ludzi. Już nie mówiąc o tym, że każde z tych słów ma na celu jedynie jak najbardziej negatywne przedstawienie tych ludzi.

Foster 19.06.2021, 12:39

Wybaczam. Nietolerancyjnych się nie zmieni, ale świat się zmienia.

Dam 19.06.2021, 12:37

Czy ty właśnie potwierdziłeś, że bolszewia dostrzegła głupotę Jędraszewskiego? A "prawica jest zbyt głupia, by to zrobić?

fcuk piss 19.06.2021, 12:32

napisales o jedraszewskim ?

Olej 19.06.2021, 12:29

A co do Kaczyńskich, lepszych nam Opatrzność nie dała. Jak na razie wszystko poza jest chłamem i mierzwą. Dość spojrzeć na te wszystkie gęby, wyniesione na piedestały kłamstwa, obłudy i głupoty. Na tę całą ,,opozycję'' łotrów spod ciemnej gwiazdy aby dostrzec w Kaczyńskich światło. Robią co im można było wobec oporu materii. A opór materii jest ogromny. Właśnie stolyca prezentuje jak ogromny z jej sztandarowym prezydentem.

Jajanek 19.06.2021, 12:28

Komuniści to bandyci, ale na pewno nie są głupcami, dlatego tak zaciekle atakują Arcybiskupa W jednym się zgadzamy. Prawdziwy głupiec tego nie dostrzeże, a bolszewia i owszem

Templar 19.06.2021, 12:26

Tylko z całym szacunkiem tu chodzi o jakość, nie o ilość. Udawanie, że ktoś jest wiernym, katolikiem mimo wszystko, nie ma sensu. Ktoś udaje koncyliacyjnego katolika, a następnie jedzie do Brukseli " palić diabłu ogarek", to nie o to chodzi. Obchodzić święta po to, aby się po prostu nażreć i co gorsze często napić. Całe życie kombinować i na koniec z kalkulacji przypomnieć sobie o Bogu to ma być wiara?. Doszliśmy do punktu, w którym człowiek obraża się na Boga i robi jemu łaskę, to pomylenie pojęć. Arcybiskup Jędraszewski oddziela po prostu ziarno od plew, chwała odważnym kapłanom.

Olej 19.06.2021, 12:24

Jesteś pan panie T pełen pychy i głupiś jak but, pomimo wykształcenia i wiedzy, które nie idą w parze z mądrością. Polskę toczy nie podział ale gangrena. I jak tak dalej pójdzie, jak to co zaprezentował ,,artysta'' w Łodzi, pod opieką tamtejszej pani pitawal-prezident, to nie iskra wyjdzie z Polski ale ogień. Zacznij pan pisać z sensem zamiast swoją mądrością układać się z piekłem. To jest panie redaktor wojna światów i jednoznaczne opowiedzenie się po której stronie będzie Polska i Polacy.

Krystian 19.06.2021, 12:22

W kościele znajdzie się ich nawet niemało, za to w Kościele nie ma ich wcale, bo wybierając PO popierają aborcję, wykluczając się ze wspólnoty

Andrzej 19.06.2021, 12:19

Widać, że jesteś z tych ubogich, zarówno pewnie finansowo, jak i umysłowo. 87% Polaków to ochrzczeni, 37% Z NICH chodzi do kościoła, to daje prawie 40% Polaków? Serio?

Anonim 19.06.2021, 12:17

Dziwię się temu co pisze pan T. chyba się zagubił w tym swoim patrzeniu na Polskę. Wymienia tutaj z nazwy partie , które od lat są wrogo nastawione do kościoła, ba mają w swoich szeregach wręcz skrajnych antychrystów i i to właśnie te partie sieja rozłam w społeczeństwie, to one wyśmiewają katolików, to one wprowadzają do życia publicznego grzech sodomicki, a tylko PiS jest partią która nie walczy z kościołem, nie utrudnia, jak tego Pan T. nie widzi to niech idzie między zwykłych normalnych ludzi w terenie , miasteczkach, to się dowie PRAWDY.

Krystian 19.06.2021, 12:11

Kiedyś ceniłem Terlikowskiego, ale teraz coraz bardziej wskakuje w portki Hołowni i najwyraźniej coś mu się otwarło, ale z pewnością nie Kościół

*** 19.06.2021, 12:06

Nie przeceniaj się!!!

Wielmożny Pan 19.06.2021, 12:05

Jest Pan w "mylnym błędzie" Panie T. Regularnie na msze święte w kościołach uczęszcza około 40% Polaków. Z wielkim trudem znajdzie się wśród nich wyborców PO...

kumaty 19.06.2021, 12:00

Muzułmanin i mojżeszowy wierzy w tego samego Boga? Zapomnij. Oni nie wierzą w Trójcę Świętą. Nie wierzą, że Bóg przyjął ludzką naturę i stał się człowiekiem. Nie wierzą, że Jezus jest Synem Bożym. Więc jak mogą wierzyć w tego samego Boga. Jezus do mojżeszowych powiedział: "jeżeli nie uwierzycie, że Ja jestem, pomrzecie w grzechach swoich" (J 8:24)

m... 19.06.2021, 11:56

Terlikowski najwyraźniej stracił właściwy ogląd sytuacji w Kościele.

Anonim 19.06.2021, 11:51

Powtarzam, nikt tu personalnie nie obraża homoseksualistów, a zacytowane przez ciebie określenia są uogólnieniem dla faworyzowanej homoideologii.

Anna 19.06.2021, 11:50

Gdy do Jezusa przyszedł bogaty młodzieniec z zapytaniem co ma zrobić ,aby osiągnać życie wieczne , Jezus mu odpowiedział, aby sprzedał swoje bogactwa, rozdał ubogim i poszedł za Nim. Młodzieniec niestety odszedł smutny. Ale Jezus go nie zatrzymywał, nie zmienił swojego warunku, ale wybór pozostawił młodzieńcowi. Pan Terlikowski chciałby, aby to bp Jędraszewski tak "lawirował" słowami, by nikogo broń Boże nie urazić. No bo z Kościoła odejdą(!). Jak odejdą to może i wrócą. A biskup ma głosić prawdę, aby ci co odejdą mieli do czego (do Kogo) wrócić Panie Terlikowski.

ja 19.06.2021, 11:49

on zachowuje sie jak Giertych

Anonim 19.06.2021, 11:48

Najtrudniej podjąć walką z własnymi słabościami, jeśli jednak ktoś chce, wygrywa.

ja 19.06.2021, 11:47

a Ty myslisz ze jak potrafisz zrobic zakupy to jestes madrzejszy od p' J Kaczynskiego jeden pracuje rekami a drugi glowa porownaj glowe Bolka i jego prace lepetyna do P. Jaroslawa

Dam 19.06.2021, 11:45

Jakby dziś Jezus do was przyszedł, to byście go zwyzywali od lewaków. W końcu głosił miłość bliźniego, a jedyne co wy wyznajecie to nienawiść do wszystkiego co inne.

Dam 19.06.2021, 11:44

Ped.ły, dewianci, pederaści i inne słowa, które można tutaj często przeczytać pod każdym "artykułem" o LGBT to słowa opisujące ludzi, nie orientację. Albo próbujesz nieudolnie kłamać, albo jesteś ślepy na to, co się dzieje.

Anonim 19.06.2021, 11:43

ja nie o Jarosławie, lecz Fosterze

Anonim 19.06.2021, 11:41

... a co ty w ogóle możesz wiedzieć, skoro poza aktami wrogości do Polski i Kościoła, niczego nie potrafisz.

Może 19.06.2021, 11:37

było by lepiej jakby treści tych kazań zwyczajnie nie upowszechniać przez media. Słyszeli by tylko ci będący na danej mszy a reszta kraju miałaby spokój i nikogo by to nie dzieliło. Czy tylko jeden biskup celebruje mszę, może warto innych zacytować?

Dam 19.06.2021, 11:37

Pomiędzy odwagą, a głupotą jest cienka granica. Ale głupi jej nie dostrzeże, więc laicyzacja będzie postępować jeszcze szybciej, a tylko siebie będziecie mogli o to winić.

Anonim 19.06.2021, 11:37

... a czym dla was jest polityczne "ozeznanie"? Jeśli lewackim przewrotem w Polsce, to źle trafiliście.

Anonim 19.06.2021, 11:36

Terlikowski wszystkie rozumy pozjadał. Jeśli ktoś nienawidzi permanentnie, sam się wyklucza z kościoła. Kościół oczywiście jest dla niego, jeśli się nawróci. Pan Jezus też o niektórych mówił że są grobami pełnymi wszelkiego plagostwa i też ich wykluczał.

Aldona 19.06.2021, 11:25

Kto to według ciebie jest CHRZEŚCIANIN , KATOLIK , PRAWOSŁAWNY , PROTESTANT MUZUŁMANIN CZY WYZNAWCA MOJŻESZOWY ? ZAUWAŻ ,ŻE WSZYSCY WIERZĄ W TEGO SAMEGO BOGA!!!

Nie przypuszalismy ,że kiedys zgodzimy 19.06.2021, 11:23

się z TTerlikowskim.....Ale brak ozeznania polit. abp. Jędraszewskiego PORAŻAJĄCY.

Aldona 19.06.2021, 11:21

Dr Jarosław Kaczyński nie musi umieć robić zakupów wystarczy ,że je karmę razem ze swoim kotem ale zrobił dla Polski ten genialny polski polityk więcej niż nam sie wydaje. Gdyby nie Dr Kaczyński , Polska i Polacy już dawno byli by neo niewolnikami panów post faszystów i byli tania siła roboczą dla popaprańców genetycznych i sodomitów z Beneluxu, Francji i syjonistycznych rasistów z Israel i USA.

Felek 19.06.2021, 11:20

Anonimie akurat miałem wszystkie sakramenty oprócz małżeństwa. Byłem też wiele lat ministrantem. Przez to że środowikso i rodzina na mnie wymusiła i miałem duży kontakt z instytucją kościoła skutecznie zniechęciło mnie do tego. Wiara w Boga a narzucanie przez kościół swoich fanatyzmów to dwie różne rzeczy.

cam 19.06.2021, 11:15

A najśmieszniejsze, Terlikowski jest ultrakatolickim fundamentalistą. Tylko, że on w przeciwieństwie do fasadowych katolików i zbutwiałego kleru NAPRAWRDĘ wierzy. Dlatego krytykuje zepsucie moralne episkopatu i jego zgniłe związki z polityką. Dlatego też krytykuje episkopat za tuszowanie pedofilii. Wolackim pseudokatolikom wytresowanym do służalczego czapkowania sukienkowym nawet na myśl nie przyjdzie, że to nie jest chrześcijaństwo.

Aldona 19.06.2021, 11:12

Skoro pan dr Terlikowski dostrzega wielkość i wspaniałość Arcybiskupa profesora dr habilitowanego Marka Jędraszewskiego to powinien lepiej i dłużej wczytać sie w te wspaniałe wystąpienia .Tam jest TYLKO PRAWDA !!! SERIO TYLKO PRAQWDĘ GŁOSI ARCYBISKUP JĘDRASZEWSKI. Każdy kto Go czyta lub słucha może nie dostrzegać TEJ GŁOSZONEJ PRAWDY bo na ogół ludzie czytaja pobierznie słuchają jednym uchem a drugim wychodzi a poza tym często słyszą tylko to co chcą usłyszeć a nie wszystko co głosi Ks.Arcybiskup Marek Jędraszewski. Warto pamiętać szalenie aktualne : PRAWDA WAS WYZWOLI. Ks.Arcybiskup NIE CUKRUJE , NIE ZAKŁAMUJE NIE OMIJA NIEWYGODNE TEMATY MÓWI TAK JAK NA PASTERZA PRZYPADA Z MILOŚCIĄ I KONKRETNIE. Warto przypomnieć ,że pan Dr Terlikowski po rozstaniu sie z Frondą wielokrotnie wypowiadał sie w sposób "twórczy" na łamach Gazety W i innych tego typu pomiotów nie oszczędziła nawet Jana Pawła II.!!!

Jajanek 19.06.2021, 11:09

Jak to mówią: Psy szczekają, karawana jedzie dalej....Wszelkiej maści zasrańcy swoje frustracje wylewaja na Eminencji Jędraszewskiem. Jeden z nielicznych kapłanów który ma odwagę...Czy nie widzisz Terlikowski że szorujesz po dnie? Jesteś na dzisiaj w jednej lini z najgorszymi komuchami i wrogami Kościoła.

Foster 19.06.2021, 11:08

Obyś nie zaznał wykluczenia.

Foster 19.06.2021, 11:06

Ten ciepły człowiek kojrzy mi się z ulubieńcem Karczewskiego. Ale on widocznie ma takie dziwne upodobania.

panczo 19.06.2021, 11:05

E tam, a ja się cieszę, że dzięki Bogu, uwolniłem się od autoerotyzmu i przedmiotowego - seksualnego stosunku do kobiet. Muszę powiedzieć, że to wspaniałe uczucie, teraz czuję wreszcie prawdziwą satysfakcję i radość z interakcjami z kobietami, cieszę się z samego przebywania z nimi, z ich uśmiechu, zachowania, bliskości. Do tej pory tego nie miałem, a tylko chodziło mi o samozaspokojenie. Z perspektywy czasu widzę, jakie to było marne i prymitywne. Oby już było tak zawsze. Wreszcie też zacząłem przychylnie myśleć o poważnym związku i stało się to dla mnie pozytywną opcją. Dużo pomógł mi też sport, zacząłem trenować kulturystykę , fitness, długi marsze z obciążeniem (maszerują nocą od 3 do 6-7). To o tyle fajne, że po nich mam duży skok endorfin i czuję się wspaniale zresetowany i taki lekki, zmieniłem dietę - zero fast-foodów, słodyczy, alko i papierosów też 0, rzuciłem kawę, piję dużo wody i jem b. lekko + witaminowo/białkowo/mineralne szejki + superfood (polecam rozpuszczony pyłek pszczeli - mega pożywny i wzmacniający, mogą go pić rozpuszczony i nie czuję głodu cały dzień). Każdemu polecam wyzwolenie się z nałogów.

Całuj 19.06.2021, 11:04

psa w nos:))) Pień się pień, ładnie to robisz:)))

Anonim 19.06.2021, 11:02

Jedna baba drugiej babie... A jak już chłop się w plotki wdaje, to tylko wstyd mężczyznom przynosi

Tak sądzisz? 19.06.2021, 11:01

Biedaku!

Spotkałeś 19.06.2021, 10:59

kiedyś Jarosława? nic o nim nie wiesz, jedynie to, co piszą i mówią niechętne mu media. To pogodny, życzliwy ludziom człowiek. Wykształcony. Posiada ogromna wiedzę, cytuje z pamięci. Warto go poznać.

Anonim 19.06.2021, 10:58

Na ograniczoność niektórych komentatorów niekiedy brakuje stosownego określenia.

Wstrętni są 19.06.2021, 10:56

wszelkiej maści celebryci - nieroby zwykle, pasożyty bez talentu, udający autorytety.

Anonim 19.06.2021, 10:55

Ileż chamstwa w twoim komentarzu, a jak mało treści.

To taki 19.06.2021, 10:55

Hołownia bis. Jędraszewski to patriota i znakomity biskup.

Anonim 19.06.2021, 10:53

KK jest wstretne dla ludzi. to mafia katopedofilska. dlatego odchodza.

Anonim 19.06.2021, 10:52

Nikt tu personalnie nie obraża homoseksualistów. Tu jest piętnowany homoseksualizm i inne zboczenia, jako formy dewiacji, zaprzeczenia naturze i faworyzowany trend w relacjach seksualnych. Dziwią się ci, którzy tego nie rozumieją.

Terlikowski, 19.06.2021, 10:52

pana też Soros kupił? Wstyd!

Art 19.06.2021, 10:47

A powinny.

Anonim 19.06.2021, 10:46

Przykład ciasnego myślenia.

Anonim 19.06.2021, 10:45

Klasyczna mowa nienawiści. Typowy hejt.

Foster 19.06.2021, 10:45

Coś z nimi nie tak. Albo Terlikowski albo Jędraszewski kłamie. Mnie Kaczyńscy są obojętni, tym bardziej dlatego, że nigdy biedy nie zaznali. Zarówno w komuniźmie jak i w kapitaliźmie mieli i ma się bardzo dobrze. Nigdy ciężko nie pracowali. Ten Jarosław to nawet zakupów nie potrafi robić, nie mówiąc już o braku prawa jazdy samochodowego. Co on może wiedzieć o prawdziwym życiu ?. Dla mnie to on nie jest i nigdy nie będzie autorytetem.

Art 19.06.2021, 10:45

A to Ty masz doktorat z teologii? Wow. Słownictwo nie wskazuje.

fcuk piss 19.06.2021, 10:33

i tu sie zgadzam z terlikowskim ba nawet sie z tego ciesze

MWit 19.06.2021, 10:31

Terlikowski już się zlaicyzował.

matis89 19.06.2021, 10:30

Hehe, a lewakoateista jak zwykle w obronie Głowy Watykanu Bergoglio i do tego Terlikowskiego. Typowa lewackoateistyczna obrona fałszu, dwulicowości, oszustwa które ci panowie jawnie reprezentują i są lewakami. Bergoglio to nie papież, nie katolik, a najbardziej ze wszystkich religii czczą go lewakoateiści. Nie martw się katolicy nie obrażają katolickiego papieża Benedykta XVI i JP2, robią to lewakoateiści którzy jednocześnie najbardziej ze wszystkich czczą oszusta Bergoglio.

Po 11 ... 19.06.2021, 10:28

No jasne. Sprzedał się. Wszczepili mu czipa. Został opętany :))) Ciekawe kiedy zrozumiecie, że to wy jesteście odpadem historii. Wypierdkiem Chrześcijaństwa. Wynaturzeniem. Czymś o czym nasze dzieci nie będą chciały słuchać na lekcjach historii z powodu obrzydzenia.

Józef II 19.06.2021, 10:16

Kościół musi podlegać państwu! Tylko wtedy można taki podmiot traktować poważnie.

Józef II 19.06.2021, 10:15

Nie może być dwóch różnych władz, bo będzie bałagan! Musi być jedna władza najwyższa. Taką władzą może być tylko państwo ze względu na środki jakimi dysponuje! Wobec tego Kościół musi być podporządkowany państwu. Wtedy jest spokój i spójność!

Dam 19.06.2021, 10:15

Konfederacja to jak najbardziej prawica, znacznie bardziej niż PIS. Ale przy okazji są bandą ignorantów, jak to bywa wśród ludzi o skrajnych poglądach.

edek 19.06.2021, 10:14

Każdy ma prawo się sprzedać za odpowiednią cenę, a Terlikowskiego też znalazła się odpowiednia oferta.

Dam 19.06.2021, 10:13

Zadziwiające jest to, jak tutaj niektórzy twierdzą, że obrażanie homoseksualistów to wyraz miłości, bo to "wskazanie, że źle czynią", ale jak ktoś nie obrażania powie im, że sami czynią źle, to jedyne co potrafią zrobić, to go obrazić. Wychodzi, że po prostu muszą ludzi obrażać, żeby się lepiej poczuć, a wszystko inne to tylko wymówka. Jak to było o drzazdze i belce?

Po 11 ... 19.06.2021, 10:08

To śmieszne, tak obserwować jak degeneruje się katoprawica. Ci idioci opluwają swojego własnego Papieża i Terlikowskiego (byłego naczelnego Frondy). Ciekawe kto będzie następny??? Jezus? Suski? Maryja? Banaś? Macierewicz? Jan Paweł 2???

AAAtomek 19.06.2021, 10:08

Na Jędraszewskiego nie jestem zły, oczekuję, raczej, że będzie więcej takich jego i jego kolegów - akcji, które będą powodowały szybszą laicyzacje młodego polskiego pokolenia. Co w konsekwencji spowoduje za lat 10-20- totalny upadek kościoła w Polsce.

Anonim 19.06.2021, 10:07

nie znam waszego prezesa

Tadeusz 19.06.2021, 10:05

Pan Terlikowski, zauważył bardzo oczywistą zależność z której zrozumieniem ma problem większość ludzi myślących w tradycyjny sposób. Jeżeli Biskup Jędraszewski wyrzuca z pracy w kurii kobiety z tego powodu, że nie mają męża to efektem tego nie jest to, że kobiety które nie mają męża chcą wychodzić za mąż ponieważ są urzeczone odwagą biskupa w bronieniu tradycyjnych wartości, tylko efektem jest to ,że takie kobiety czują się obrażone i odwracają się od Kościoła Katolickiego i wartości które chce bronić Biskup. Jeżeli Biskup chce Bronić takich wartości jak np. rodzina to jego cele są słuszne. Niestety ze względu na dobór środków otrzymuje wynik przeciwny do zamierzonego.

AAAtomek 19.06.2021, 10:04

Misja od Boga, etc.

Anonim 19.06.2021, 10:04

Obserwacje prowadziłeś z Venus, czy Masa?

AAAtomek 19.06.2021, 10:03

;P

abc 19.06.2021, 10:03

Laicyzację Kościoła przyśpieszają najbardziej takie pseudoautorytety jak Terlikowski.

AAAtomek 19.06.2021, 10:03

Specjalnie tak układam zdania, żebyście swoje krypto-gejostwo ujawnili :D

Lucy 19.06.2021, 09:54

Przygladałam sie jak Terlikowski coraz bardziej staczał sie w swojej wiarze.Zapachniały mu pieniadze od Sorosa wiec nie dziwcie sie że wygaduje takie bzdury

cam 19.06.2021, 09:54

Ostateczny upadek do cna scoorwiałego, obłudnego, dwulicowego, zakłamanego, zepsutego do szpiku kości, ociekającego hipokryzją i zgniłego moralnie polskiego instytucjonalnego kościoła katolickiego. Pan w śmiesznej czapeczce mieniący się być księciem kościoła i pasterzem wspólnoty religijnej nie ukrywa zblatowania hierarchów z PARTIĄ rządzącą i jej politykami. No i co powiecie katole na takie oczywiste bluźnierstwo?

przesada 19.06.2021, 09:53

Msza była z okazji urodzin braci Kaczyńskich, biskup skupił się na ich pozytywnych cechach, to normalne i właściwe że tak się wyraził i wcale nie oznacza że Kaczyńscy są bez wad i że kościół jest wyłącznie dla PiS. Jeżeli ktoś jest opętany nienawiścią do Kaczora i nie może znieść dobrego słowa na jego temat to powinien zastanowić się nad SOBĄ a nie czepiać się biskupa.

Uli 19.06.2021, 09:52

KK to papiez i Watykan.Kosciół nie może podlegac państwu.idioto sowiecki

Jan 19.06.2021, 09:51

To oczywiste i całkowicie sprzeczne z Ewangelią. Nawet prof. Cenckiewicz jest zażenowany o czym napisał

matis89 19.06.2021, 09:48

Terlikowski się zdemaskował, wszedł na drogę Hołowni, Szustaka i jest takim samym dwulicowym oszustem. Już o krok od fałszywego proroka. O ile PIS to partia szatanistyczna i lewacka, to Terlikowski nie zwraca uwagi na prawdziwe problemy tylko daje popis lewackiego bełkotu.

Anonim 19.06.2021, 09:48

z prezesem?

cwerykowski 19.06.2021, 09:45

terlikowski to jeden z naprawiaczy kościoła od czarnego gówna z piekła

Tolo 19.06.2021, 09:44

Durnota, albo zła wola. A może dwa w jednym!

man.of.Stagira 19.06.2021, 09:40

NATOMIAST red. Terlikowski to późnienie rechrystianizacji Polski. // Katolik bezobjawowy T.T. czy J.W.G.W -Jawny Współpracownik gazety z CZerskiej? ...

Seraf 19.06.2021, 09:37

Panie Terlikowski, daj pan spokój, nie wymądrzaj się. Lewactwo na języku, jak u Gurzyńskiego dominikanina, jak u lewackiej dewotki Senyszyn. "Nie ucz pan ojca dzieci robić".

Anonim 19.06.2021, 09:29

... no już się tak nie irytuj, bo sobie jeszcze jakąś krzywdę zrobisz

*** 19.06.2021, 09:28

Już ty się nie przechwalaj, że masz to czego nie masz...już my dobrze wiemy, co ty masz w tej swojej du..e.

Anonim 19.06.2021, 09:26

Może tak Kościół przetrwa, ale już nie będzie sobą. Na co nam atrapa ? Ma się stać instytucją kulturalno-rozrywkową, jak na Zachodzie ? Przedłużeniem władzy świeckiej ?

*** 19.06.2021, 09:24

...wspaniała riposta!

pytajnik 19.06.2021, 09:23

Ale czy Redaktor Terlikowski nie mógłby powstrzymać laicyzacji poprzez wykonanie nauczania polskich biskupów: „Kościół nie zostawia ich samotnych w obliczu życiowych zmagań. Wśród osób, które skorzystały z terapii w katolickich ośrodkach „Odwagi” ponad 30% potrafiło zmienić swą orientację i podjąć życie w sakramentalnych związkach małżeńskich.” ( http://episkopat.pl/swiadkowie-ewangelii-zycia/ )?

Anonim 19.06.2021, 09:22

I w tym ostatnim dołączam się do abp Jędraszewskiego ;-P

Jacek i Placek 19.06.2021, 09:21

Może on tak pisze bo lepiej dostrzega błędy kościoła w Polsce. Terlikowski mi się zawsze kojarzył z osobą całkiem inteligentną, a do tego bardzo wierzącą i dobrze znającą KK w Polsce.

Józef II 19.06.2021, 09:20

Mylisz się zupełnie! Kościół musi być państwowy! Bez tego nie przetrwa!

Anonim 19.06.2021, 09:20

Po co więc czas tracić w sobotnie popołudnie. Udaj się do klubu pedała i wymieniaj wnioski między swoimi.

Anonim 19.06.2021, 09:18

... jak żywo konkluzja SB-eka z IV departamentu MSW za PRL-u

Jacek i Placek 19.06.2021, 09:16

Tak właśnie powinno być, to jest zdrowe podejście.

Jacek i Placek 19.06.2021, 09:14

To jest zastanawiające, że tak pancerny katolik jak Terlikowski zdecydował się na krytykę niektórych aspektów polskiego katolicyzmu.

AAAtomek 19.06.2021, 09:12

W dupxxxie mam zdanie Jędraszewskiego i jego kolegów w sukienkach, i vice versa, oni w dupxxxie mają mnie.

bogdanus 19.06.2021, 09:10

Uważam że abp. Jędraszewski pokierował niezdecydowanych członków KK jak mają wybierać. To znaczy, mają popierać członków KK zaangażowanych w politykę. Bo oni są wybrani do walki z totalnym ateizmem jaki dzisiaj obserwujemy. Siła działania złego jest w polityce, tam gdzie się ma autentyczną władzę na ludzi i jak mają żyć. Dlatego abp. Jędraszewski wie co robi.

AAAtomek 19.06.2021, 09:08

W dupxxxxie mam twoich księży i innych czarodziejów. Skumałeś wreszcie, że ludzie już nie potrzebują kościoła? W zasadzie statystycznie tylko 1/10 pozostanie wierna kościołowi.

Anonim 19.06.2021, 09:08

czuję siarkę i konfederata ...

Böno 19.06.2021, 09:06

Terlikowski, dał głos. Za swoje antychrześcijańskie i przeciw miłości bliźniego działania kiedyś odpowie. Ten człowiek, nawet nie jest świadomy, ile wyrządził innym krzywdy. A na razie bardziej posłucham biskupa Jędraszewskiego, niż jakiegoś tam ćwoka Terlika.

Anonim 19.06.2021, 09:05

... jak gorzkie dziecko.

apolinary 19.06.2021, 09:05

Terlikowski nie rozumiesz, że w przypadku Polski i polskiego społeczeństwa laicyzacja nie jest zależna od takich słów, jakie wygłosił Abp Jędraszewski - to tylko jego opinia nic więcej - lecz jest zależna od tego, czy Kościół będzie NADAL POSŁUSZNIE wykonywał różne rozkazy niedzielskich, dworczyków i innych urzędników państwowych, czy nadal będzie zakazywał wstępu wiernym do kościołów, by ci mogli spokojnie się pomodlić. Kościół nie może być kościołem państwowym jak to jest w Anglii czy w Skandynawii czyli duchowni nie mogą pełnić roli urzędników państwowych i to na dodatek urzędników niskiego szczebla. Bo to jest bardzo złe!!

Anonim 19.06.2021, 09:03

Konfederacja jest przykładem partii politycznego niedorozwoju. Bezideowy obskurantyzm.

AAAtomek 19.06.2021, 09:01

Jak na łożu mojej śmierci zobaczę księdza, wstanę, wezmę sękaty kij i pogonię pedofila!

Anonim 19.06.2021, 08:59

Zdziwisz się grubiański lewaku. Katolicka wiara w Polsce przetrwa, a ty przed śmiercią, na klęczkach, w obecności kapłana będziesz Boga prosić o przebaczenie.

Sara 19.06.2021, 08:55

Konfederacja to nie prawica. To dewiacja na kazdym polu.

Anonim 19.06.2021, 08:54

Cóż za komentarz? Mistrzostwo prostactwa.

Do Katolików 19.06.2021, 08:54

W Polsce realizuje się "Akcja Izolacja". Polega ona na oczyszczeniu kościoła i pisma apostazji są sukcesem akcji i kościoła - https://www.cda.pl/video/7501705bc

Maciej Piwowar 19.06.2021, 08:53

Tomaszu T. jesteś DNO MORALNE ,podszywający się pod Katolickiego Propagandzistę.

AAAtomek 19.06.2021, 08:52

Gdyby nie kościół, nie byłoby rozbiorów! Gdyby nie było rozbiorów, nie byłoby 1 i 2 wojny światowej! Gdyby nie było tych wojen, nie byłoby komunizmu w Polsce, a nawet na świecie! Konkluzja, kościół jest odpowiedzialny za miliony zabitych.

nil 19.06.2021, 08:52

Wybacz, lewackie wypociny, którymi starasz się zaimponować, kompletnie nie robią na mnie wrażenia.

AAAtomek 19.06.2021, 08:50

Terlikowski, ty nasz lewaku :D Tu chodzi. oto, żeby nic się nie zmieniło w postępowaniu kościoła i prawicy w Polsce. Za 10-20 lat nie bedzie już problemu katolicyzmu w :Polsce, czego sobie i państwu życzę! Kościół to kula u nogi Polski!

🦄⚡️🏳️‍🌈Polak Ateista Dumny Gej🏳️‍🌈⚡️🦄 19.06.2021, 08:49

Nie ma już ratunku dla sekty katolickiej.

... 19.06.2021, 08:42

A ja myslę,że ma dużo racji Terlikowski, jest jeszcze tylko mała garstka ludzi, takich jak ty, oderwanych całkowicie od rzeczywistości, którzy uważają,że ludzie w fioletowych sukienkach są nieomylni. Już niebawem czas ci pokaże jak bardzo jesteś w ciemnej doopie.

B. 19.06.2021, 08:41

Rozumiem, że to ironia. Ale niestety wielu naszych rodaków chce innych wmanipulować właśnie w taką ideologię.

nil 19.06.2021, 08:37

Myślę, że pan Terlikowski w swych akademickich rozważaniach stracił kontrolę nad spójnością myśli. Błądzenie jest rzeczą ludzką, oby tylko zawczasu zawrócić na właściwą drogę.

Anonim 19.06.2021, 08:36

Powinieneś dodać, że tak sądzi GW, TVN, ONET, TP oraz ostatnio pewien profesor, który nazywa się Andrzej Romanowski.

🐟 19.06.2021, 08:31

Słuszne wnioski, panie Tomaszu Piotrze Terlikowski.

Jahu🐟 19.06.2021, 08:31

Co ci się Tomek porobiło w główce, lewacka palma ci odbiła czy co? Teraz jeszcze Czarnek ci nie pasuje? to lepiej niech lewactwo opanuje wszystkie dziedziny a zwłaszcza szkołę i niech nam wciskają ciemnotę, że homo jest naturalne a płci mamy 73.. niech uchwalają prawa dla zwierząt a ludziom prawo do życia niech odbierają a my skulmy ogon pod siebie przed bojaźnią, że nazwą nas homofobami czy fanatykami religijnymi.. Nasza mowa ma być tak, tak, nie, nie, a nie, że gadamy tak, żeby się ludziom podobało.

Anonim 19.06.2021, 08:30

Martw się o swoją wiarę, Terlikowski i o pokorę, której nie masz w ogóle. Uważasz, że jesteś mądrzejszy od arcybiskupa Jędraszewskiego i najlepiej wiesz, jak kształtować żywą wiarę i naganiać ludzi do kościoła. Jesteś żałosny w swojej krytyce polskich biskupów i kapłanów. Zabierz się lepiej za swoje liczne dzieci, to jest powołanie, które wybrałeś. Czy wszystkie twoje dzieci są głęboko wierzące i na wyścigi biegną na spotkanie z Chrystusem? Śmiem wątpić, a sadzę, że we własnej rodzinie czeka cię jeszcze wiele niespodzianek, bo tak zwykle jest w rodzinach zaciekłych "katolików". Prowadzenie Kościoła zostaw biskupom i kapłanom, Chrystus ich nie opuści.Przede wszystkim módl się za nich i za Kościół, zamiast w mediach bez przerwy kłapać ozorem. I tylko Bóg potrafi ocenić, czyja wiara jest żywa, a nie jakiś tam terlikowski.

zakłamany oszust 19.06.2021, 08:28

Arcybiskup Jędraszewski odprawiał mszę zamówioną przez wiernych w intencji braci Kaczyńskich. Miał nic nie powiedzieć? Co za zakłamany oszust z tego Terlikowskiego, że o tym fakcie nie wspomniał, żeby tylko jego było na wierzchu!

miki 19.06.2021, 08:26

trochę uwagi słuszne trochę nie słuszne ... generalnie zgadzam się że sojuszu "tronu z ołtarzem" nie powinno być ..z drugiej strony to ciamajdanowa opozycja robi podziały bo jest przeciwko prawdzie ..a nie ma zgody na kłamstwo i tu jest ta granica.. wiec w pewnym sensie słowa biskupa mają sens .. co by był gdyby nadal rządziła PO ? złodziejstwo, wiek wiek emerytalny 70 lat ..pedałowanie, "polskie obozy" w przekazie historycznym.. a 20 lat kolejne rozbiory ... problem jest prosty : czy można być katolikiem w PO która jest za aborcją kłamstwem i złodziejstwem i za "zdrada o świecie .." ano nie można i to nie wprost być może chciał powiedzieć Biskup.. to jest taki problem jak z Bidenem w końcu biskupi amerykańscy w końcu orzekli Ekskomunikę dla Bidena za poparcie aborcji itp.. i słuszni i dlatego panie Terlikowski jest pewna granica ..po przekroczeniu której trzeba walić prosto z mostu "pięścią w stół" i mówić prawdę i to właśnie uratuje kościół ... przed niedzielnym "picu-picu" .. ludzie chcą twardych pouczeń nie chce przytaczać ..przypowieści o soli, jak sól straci swój smak nada się tylko na wyrzucenie ... a za prawdę będą was z synagogi wyrzucać . . i tak ma być ..bo "lelum-polelum" już nie działa a może i nigdy nie działało ...

Właśnie trwa frondonasiadówa 19.06.2021, 08:23

wrzucić dzisiaj tym baranom św.Huberta czy nie wrzucić.

MT(*) 19.06.2021, 08:23

Głupszej wypowiedzi Terlikowskiego jeszcze nie słyszałam. Gdyby tak Kościół w Polsce, za czasów komunizmu, chciał ogarniać rozłożonymi ramionami komunistów, to dziś zamiast wolnej i demokratycznej Polski oraz Kościoła mielibyśmy towarzystwo dzieci komunistów przebranych w ornaty i wydzwaniających w kościołach na rocznicę rewolucji bolszewików. Kardynał Wyszyński temu proroczo zapobiegł, odsuwał współpracujących z komunistami tak zwanych księży - patriotów, nie używał półsłówek do określania zła bo zbyt dobrze wiedział, że zło należy określać tylko złem, że nie można głosić homilii wypowiadanych przymilnie tylko dlatego by zadowolić każdego. A głównie miał gdzieś czy wrogowie Kościoła i wolnej Polski są zadowoleni z tego co on głosi. A dziś w zasadzie tylko arcybiskup Jędraszewski i nieliczni biskupi mają odwagę głosić, że wzywający do burzenia kościołów i dewastujący je to wrogowie Jezusa i wiary chrześcijańskiej, że domagający się zabijania nienarodzonych to mordercy, że donoszący na Polskę to w istocie jej zdrajcy. I Terlikowski moralnie się zaplątał. Zresztą, u niego język znacznie wyprzedził intelekt a to niezbyt dobry prognostyk do kolejnych wypowiedzi miłych dla ucha wrogom Kościoła i wolnej Polski. Ich należy określać jednoznacznie.

admi 19.06.2021, 08:20

Chory na kasę faryzeuszu, Bóg nie jest dyplomatą. Arcybiskup przekazuje prawdę i albo to przyjmujesz albo jesteś już daleko od Boga. Nikt nie musi głaskać katolikow mają żyć zgodnie z dekalogiem, ty żyjesz zgodnie z Wyborczą.

B. 19.06.2021, 08:19

ARCYBISKUP JĘDRASZEWSKI MA RACJĘ!!!!! Bóg Polski nie opuszcza i daje jej wspaniałych ludzi, takich jak Piłsudski, Jan Paweł II, a teraz bracia Kaczyńscy czy M. Morawiecki. Czym bylibyśmy bez tych wspaniałych jednostek? Muzeum Powstania Warszawskiego to wielkopomne dzieło Lecha, dzięki temu ofiara naszych rodaków nie zostanie zapomniana; Jarosław stworzył silną partię prawicową, dzięki czemu nie jesteśmy niemiecką kolonią, nie ma u nas obozów dla tzw. uchodźców oraz kształcenia LGBT w programach szkolnych. Morawiecki świetnie potrafi negocjować z Unią, która obecnie stała się domeną lewackich biurokratów o zapędach dyktatorskich. Bóg działa przez ludzi, którzy Mu ufają. Dlatego trzeba MU dziękować, prosić o opiekę i wsparcie w sprawach Ojczyzny. Terlikowski jest beznadziejnie głupi i prymitywny niestety, tu nie o chodzi o wspieranie przez prawicę chrześcijaństwa, ale odwrotnie: wspieranie przez Boga naszej Ojczyzny. Trudno tego nie zauważyć. Ale terlikowski chce jakiejś fałszywej jedności - dawnych esbekow z ich ofiarami, łgarzy z ludźmi prawdomównymi, zwolennikow aborcji i LGBT z Lewicy w obrońcami życia - i to wszystko ma być w Kościele Katolickim! Pamiętaj, paskudo, że nie wszyscy, którzy się urodzili, do Kościoła Katolickiego należą, nie wszyscy niestety będą zbawieni. Katolikami są ci, którzy wierzą w Chrystusa i wierzą Chrystusowi, starają się iść drogą, którą On wyznaczył, bez żadnego krętactwa. Właśnie do takich ludzi przemawiał Arcybiskup Jędraszewski, inni niestety go nie rozumieją i obrzucają swoimi głupotami. Panie Boże, przywróć pokorę i rozum terlikowskiemu.

Polacy mają prawo i obowiązek 19.06.2021, 08:18

dziękować Niemcom za próby ucywilizowania. Ponawiane mimo kolejnych porażek.

admin 19.06.2021, 08:17

Pan Terlikowski liczy kasę, a dary Ducha Świętego. Najważniejsze jest lecieć z biegiem Wyborczej, kasa kasa leci panie Terlikowski. Ohydne jest to co człowiek który niedawno był katolikiem wyprawia. Ale wiedzże n ie liczysz już dla nas.

Jan007 19.06.2021, 08:15

Terlecki przepisiuje teksty antykościelne Wandy Odolskiej z lat pięćdziesiątych.

Anonim 19.06.2021, 08:13

Jedyny biskup, który nie boi się mówić prawdę, weż się lepiej Terlikowski za wulgaryzmy na swoim portalu, bo nawet "NIE" nie jest w porywach tak ohydne !

44 19.06.2021, 08:02

Abp. Jędraszewski wzmacnia naród polski. Jak mało kto dba o jego zdrową tkankę i zapobiega lewackiej infekcji. Oby inni biskupi potrafili zdobyć się na podobną odwagę.

Anonim II 19.06.2021, 08:02

Zapomniałem dodac - ze bylo to do Anonima z wyrazeniami takimi jak ' czarne du..owłazy.' - i zapomniałem tez podpisac sie inaczej niz on sam.Wiec nazwę sie np. Anonim II.

KrulBul 19.06.2021, 08:01

Terlikowski spadł na dno rynsztoka od czasu, jak zadaje się z GWnem i współpracuje z tym antypolskim i antykatolickim szmatławcem. A Terlikowski może zawsze był odmieńcem, tylko udawał kogoś innego i dopiero teraz pokazał swoją prawdziwą "twarz"?

decyzja 19.06.2021, 08:00

Naród polski nie jest podzielony, jeśli tkwisz w gnojówce, to wyjdź z niej, idź się umyć i dołącz do Narodu.

Roman 19.06.2021, 07:59

Panie Tomaszu! Schodzi Pan na dziady!!!! Czyżby jakieś profity się za tym kryją? - bo skąd takie zmiany w myśleniu, które nawet Szustakowi odpowiadają, a dla którego Pismo Święte to mity.

Ksiądz Bartold 19.06.2021, 07:58

Kim ty jesteś, człowieku?

Trzeba się tylko zdecydować bluźnić. 19.06.2021, 07:57

Pan Terlikowski to teraz Pan. Nareszcie zaczął zarabiać rozsądne pieniądze.

Ksiądz Bartold 19.06.2021, 07:56

Jędraszewski jak zwykle z Wawelu i ambony dzieli naród polski. Starcze odejdź na emeryturę, bo diabelską robotę robisz, mimo że stoisz za ołtarzem.

Jajanek 19.06.2021, 07:55

Jeśli coś laicyzuje Polskę to zadufani w sobie durnie jak Terlikowski właśnie. Bełkotu tego matoła normalnie nie da sie słuchać

Anonim 19.06.2021, 07:55

Zgadza się, dzieci trzeba trzymać jak najdalej od tej czarnej, zakłamanej pedofilnej bandy tłustych katabasów.

Anonim 19.06.2021, 07:55

Twoja 'kultura' SŁOWNA MOWI SAMA - KIM JESTEŚ i czy masz racje czy nie. Oczywiscie wierzysz w Róbta co chceta - słownie również.

reflex 19.06.2021, 07:53

Oczywiście Feluś, niech młodzież nie chodzi na religię , nie chodzi do kościoła, nie przymuszać. Są łatwiejsze treści, których nie trzeba narzucać, same się kleją do młodych. Bez nadętych krucjat. Podobnie myślał i Bierut i Gomułka, o czym przeczytałem obok. Aha, no i też Ordo Iuris i minister Czarnek, nikogo nie pominąłeś synku belzebuba?

Anonim 19.06.2021, 07:52

Felek, Felek, takie komentarze piszą ci, którzy przygodę z wiarą zakończyli na etapie I Komunii Świętej.

Anonim 19.06.2021, 07:48

Wszystko jest lepsze od smrodku plebanii.😁😁😁

krzysztof 19.06.2021, 07:46

P.TER... JAK P.GOW... DLA LEWACKICH IDEOLOGII KŁADZIE SIĘ rejtanem,mały człowieczek

Felek 19.06.2021, 07:44

Zgadzam się z tym. Dodał bym do tego jescze Ordo luris, rycerzy chrystusa no i ministra Czarnka. Zmuszając młodzież do chodzenia na religie i narzucania im na siłę tych treści skutecznie ich zniechęci do tego. Wszyscy katoliccy radykałowie tylko ośmieszają kościół prowadzac swoje nadęte krucjaty.

Ryszard 19.06.2021, 07:43

Czy Ty człowieku małej wiary nie dokładasz się do tego wszystkiego. Odwołaj wypowiedzi wstrętne i kłamliwe za abpa Wielgusa.

kat 19.06.2021, 07:40

Panie Terlikowski, żyjemy w okresie dominacji radykalnej lewicy. Lewactwo stosując przemyślaną metodologię indoktrynacji w coraz bardziej zlaicyzowane społeczeństwo wcale nie zamierza dogadywać się z Kościołem. Priorytetem lewków jest eksterminacja Kościoła z przestrzeni publicznej. Jedynym sposobem na wzmocnienie tych, którzy wiary jeszcze nie utracili jest zachowanie własnej tożsamości i na pewno nie uda się tego dokonać poprzez mentalne pojednanie z lewactwem. Prawdy wiary należy głosić odważnie, bez relatywizowania, a tych którzy to robią należy upodmiotawiać. Albo to my - katolicy obronimy Kościół albo wsiąkniemy w lewacką poprawność polityczną.

NaziBarbi 19.06.2021, 07:37

jak kogoś bardzo obrazić? Powiedzieć mu - jesteś głupi jak Terlikowski.

hahahahaha 19.06.2021, 07:36

Terlikowski to idiota hahahahahahaah

Katolik 19.06.2021, 07:35

terlikowski ma tyle do powiedzenia o religii, co pies żyda w okupację

Anonim 19.06.2021, 07:34

Przez nie zaspokojone ambicje Terlikowskemu odbilo- cenzor sie znalazl😂

Anonim 19.06.2021, 07:33

kosciol przyspieszyl laicyzacje zgadzajac sie za hucpe z wirusem. zamykano wszystko co sie dalo lacznie z kosciolami

Anonim 19.06.2021, 07:32

Jeszcze tylko zmienić szyld na Prywislanskij Kraj i zadanie tej kremlowskiej agentury wykonane.

katolicka deratyzacja Polski 19.06.2021, 07:30

Czy wiecej dostaje w rublach czy w szeklach !?

katolicka deratyzacjka Polski 19.06.2021, 07:28

Jedyna polska i katolicka partia to PIS. Bo PIS to wolnosc i niepodleglosc Najjjasniejszej Rzeczpospolitej !

katolicka deratyzacja Polski. 19.06.2021, 07:27

Od Terlikowskiego ciagnie onucami,wilgotnym wojlokiem i walonkami.

Anonim 19.06.2021, 07:26

Terlik to nie moja bajka, ale tu akurat ma racje, te PiSdzielskie czarne dupowłazy władzy są obciachowe jak mało co, a młodzi obciachu nie wybaczają.

ads 19.06.2021, 07:25

powiem tak: po co kosciolowi marionetkowi katolicy co chodza do kosciola co niedziele a w dni powszednie popieraja aborcje i inne przejawy wynaturzen? Jezeli przez to z kosciola odejdzie garstka ludzi to tak mialo byc. Pod koniec czasow kosciol przejdzie probe i oczyszczenie przez krew. Byc moze te slowa sa takim oczyszczeniem. Z diablem nie idzie sie na kompromisy, z diablem sie nie negocjuje, diabla se odcina. Jezeli wyborcy takiej czy innej frakcji politycznej nie chodza tylko do kosciola aby pokazac status spoleczny, niech nie chodza bo dla Boga jest to obluda i jak to mowil Jezus "prozne sa ich starania, bo modla sie po to aby ich ludzie widzieli". Jezeli chodzi o Kaczynskich to wlasnie oni zrobili duzo dla Polski i kosciola i nie ma co sie podlizywac tym czy innym srodowiskom tylko mowic jak jest.

katolicka deratyzacja Polski 19.06.2021, 07:25

MASON Terlikowski jest czerwonym prowokatorem Lucyfera.

katolicka deratyzacja Polski 19.06.2021, 07:24

Komunisci zawsze klamia. Kosciol Katolicki byl przesladowany w Trzeciej Rzeszy ,ktora miala charakter protestancki,a w Dachau siedzieli takze biskupi katoliccy.

ADA 19.06.2021, 07:23

Nic takiego złego biskup nie powiedział a Polacy są podzieli niezależnie od kazań biskupa Jędraszewskiego .Czepianie się byle tylko przyczepić łatkę i zistnieć

zatroskana 19.06.2021, 07:21

wg terlikowskiego cały kościoł hierarchiczny przyspiesza laicyzacje tylko on terlikowski jest światlem i tylko jego należy słuchać on jedyny nie przyspiesza lajcyzacji. pacan

katolicka deratyzacja Polski 19.06.2021, 07:20

Jak widac,swinie bolszewickie razem z masonem Terlikowskim !!!

Ku przestrodze!!! 19.06.2021, 07:20

Mała powtórka z z historii z dedykacją dla Jędraszewskiego: W 1939r. na wieść o zwycięstwie nad Polską w niemieckich kościołach uderzono w dzwony. W tym samym roku kardynał Adolf Bertram – przewodniczący Konferencji Episkopatu Niemiec – wysłał Hitlerowi życzenia urodzinowe w imieniu wszystkich niemieckich biskupów katolickich.

katolicka deratyzacja Polski 19.06.2021, 07:20

Kiedy wreszcie odetniemy masona Terlikowskiego od katolickich pieniedzy. ???

katolicka kretynizacja polski 🇵🇱 19.06.2021, 07:20

ciotoklecha jędraszewski swoim pyerdoleniem, udowadnia Polakom, że boga nie ma...

RUDY 102 19.06.2021, 07:20

A Terlikowski znowu pitu, pitu i tak dalej zeby sie jakos utrzymac.

kibic 19.06.2021, 07:18

Terlikowski ile Ci płacą za plucie na kościół ???

Suweren 19.06.2021, 07:11

Wielką pomocą w tym procesie będzie również lista lektur dr Czarnka po KUL wie czym.

Polecane

Czytaj dalej