Tylko u nas

Tylko u nas! Gen. Waldemar Skrzypczak: Albo zmienimy strategię, albo propagandowo przegramy tę wojnę

„Ten konflikt nie może być tylko sprawą polską, jak zdają się chcieć nasi politycy. Trzeba go umiędzynarodowić. Jeżeli tego nie zrobimy, jeżeli będziemy walczyć w samotności, to będziemy skazani na przegraną. W tej chwili przewaga, przynajmniej medialna, jest po stronie Łukaszenki i Putina. Oni zdobyli tę przewagę manipulując mediami, a nas generalnie w mediach międzynarodowych nie ma. W ten sposób tę wojnę przegrywamy” – mówi w rozmowie z portalem Fronda.pl gen. Waldemar Skrzypczak, były Dowódca Wojsk Lądowych.

6 min czytania
Fot. screenshot - YouTube (Telewizja Republika)
Fot. screenshot - YouTube (Telewizja Republika)

„Ten konflikt nie może być tylko sprawą polską, jak zdają się chcieć nasi politycy. Trzeba go umiędzynarodowić. Jeżeli tego nie zrobimy, jeżeli będziemy walczyć w samotności, to będziemy skazani na przegraną. W tej chwili przewaga, przynajmniej medialna, jest po stronie Łukaszenki i Putina. Oni zdobyli tę przewagę manipulując mediami, a nas generalnie w mediach międzynarodowych nie ma. W ten sposób tę wojnę przegrywamy” – mówi w rozmowie z portalem Fronda.pl gen. Waldemar Skrzypczak, były Dowódca Wojsk Lądowych.

 

Fronda.pl: W związku z rekomendacją szefa MSWiA, w porządku dzisiejszych obrad Rady Ministrów znalazła się kwestia przedłużenia stanu wyjątkowego na terenach graniczących z Białorusią. W ocenie Pana Generała to przedłużenie jest zasadne?  

Gen. Waldemar Skrzypczak: Nie widzę przesłanek, które skłaniałyby do utrzymania stanu wyjątkowego. W mojej ocenie wszystko to, co było powodem do wprowadzenia stanu wyjątkowego, co uważałem za zasadne, zostało już wyczerpane. W tej chwili musimy skupić się przede wszystkim na zmianie strategii. Płot i pilnowanie tego płotu może trwać bez końca, to nie jest uzasadnienie dla stanu wyjątkowego. Ta fala jest coraz większa. Nie zatrzyma jej płot i żołnierze. Potrzebujemy reakcji międzynarodowej. Ten konflikt nie może być tylko sprawą polską, jak zdają się chcieć nasi politycy. Trzeba go umiędzynarodowić. Jeżeli tego nie zrobimy, jeżeli będziemy walczyć w samotności, to będziemy skazani na przegraną. W tej chwili przewaga, przynajmniej medialna, jest po stronie Łukaszenki i Putina. Oni zdobyli tę przewagę manipulując mediami, a nas generalnie w mediach międzynarodowych nie ma. W ten sposób tę wojnę przegrywamy.

Dlatego trzeba natychmiast zmienić strategię. Zamiast skupiać się wyłącznie na pilnowaniu płotu, należy podjąć działania w skali międzynarodowej. Zaangażować musi się Unia Europejska, aby ci migranci do naszych granic nie docierali. Trzeba spowodować większe restrykcje wobec Łukaszenki. Nie możemy walczyć sami, bo to jest walka na wyczerpanie i na przegraną. Potrzebujemy radykalnych restrykcji przeciwko Łukaszence, których sami nie wprowadzimy.

Unia Europejska miała naciskać, aby Polska poprosiła o pomoc Frontex. To może być ten pierwszy krok w kierunku umiędzynarodowienia tego konfliktu?

Frontex tak, ale nie tylko Frontex. Powinny do nas przyjechać zachodnie media. Skoro nie mamy nic do ukrycia, zapraszajmy je i pokazujmy co się dzieje za wschodnią granicą. To jest nasz atut, którym możemy wygrać. Jeżeli będziemy prowadzić wojnę w samotności, bez mediów, to tę wojnę przegramy – medialnie i wojskowo. Mamy dobrych żołnierzy, mamy dobrą Straż Graniczną, ale skazujemy ich na beznadziejną walkę, ponieważ walczymy w samotności. Trzeba wokół kryzysu na granicy stworzyć międzynarodowy front walki z Łukaszenką. W innym przypadku ośmieszymy się na całym świecie.   

Na wczorajszej konferencji minister Kamiński przekazał, że po weryfikacji 200 migrantów przebywających w polskich ośrodkach okazało się, że 50 z nich ma przeszłość kryminalną bądź terrorystyczną. „Osoby szturmujące granice mają kontakty z terrorystami, są tam kryminaliści, ludzie z zaburzeniami” – mówił minister. Pod adresem rządu padły oskarżenia, że w ten sposób stygmatyzuje on wszystkich migrantów. To próba stygmatyzacji, czy jednak białoruskie służby celowo sprowadzają do Europy osoby z kryminalną przeszłością i terrorystycznymi powiązaniami?

Nie można mówić o Arabach i Afgańczykach, że to są zboczeńcy i ludzie z dewiacjami. Taka retoryka wywoła na świecie oskarżenia o rasizm pod adresem Polski. Tego nie wolno robić. Niestety, PR mamy słaby.

Co do przeszłości tych ludzi. Być może wśród migrantów, zwłaszcza pochodzących z Iraku, są ludzie związani z ISIS, przerzucani do Europy w ramach jakiejś tajnej operacji. Tego nie należy wykluczać. Ale pokazywanie fotografii żołnierza armii afgańskiej, wykonanej w czasie, kiedy w Afganistanie byli Amerykanie? Przecież to żołnierz, który ucieka przed talibami. Zdjęcia, które były na tej konferencji pokazywane, są w powszechnym obiegu. Takie obrazki, przedstawiające choćby dekapitację, nie są niczym nowym i ludzie się z takimi obrazkami już nie raz zetknęli. Nie wiem więc, skąd nagle takie zdziwienie wywołane obrazkami znanymi od wielu lat. Dla przykładu, jedno z prezentowanych wczoraj zdjęć pokazywało dekapitację dokonaną przez żołnierzy ISIS w Libii. To żadne nowe zdjęcie. To nie są materiały operacyjne, to materiały powszechnie dostępne w mediach. Natomiast pokazywanie tych drastycznych treści, pedofilii i zoofilii, moim zdaniem jest nieuzasadnione. Powiedziałbym, że czymś niechlubnym ze strony polityków jest to, iż w ten sposób próbują wzbudzić niechęć w stosunku do migrantów. Trzeba przy tym zwrócić uwagę na fakt, że te dewiacje, np. w Afganistanie, niekoniecznie są uznawane za dewiacje. W naszej kulturze są to godne wszelkiego potępienia skrzywienia, ale w kulturze Bliskiego Wschodu już niekoniecznie. Tutaj musieliby się wypowiedzieć kulturoznawcy i obyczajoznawcy, ale dla tamtej kultury nie jest to niczym wyjątkowym.

Mam wrażenie, że operacja PR-owo została źle przygotowana. Zaprezentowano informacje powszechnie znane, nihil novi. W tym wszystkim brakuje profesjonalizmu. Potrzebujemy profesjonalizmu ludzi doświadczonych w prowadzeniu operacji propagandowych w ramach wojny informacyjnej. To jest robota dla profesjonalistów, nie dla amatorów. Takich profesjonalistów w Polsce mamy. W Bydgoszczy jest Centralna Grupa Działań Psychologicznych, która była z nami od początku wojny w Iraku, szkolona przez Amerykanów. To są najwyższej klasy specjaliści do prowadzenia działań propagandowych w ramach wojny informacyjnej. Są przygotowani, aby prowadzić działania przeciwko Łukaszence i Putinowi. Mają do tego wszelkie potrzebne narzędzia. To wykwalifikowana, wyspecjalizowana jednostka wojskowa. Nie wiem, dlaczego w tym konflikcie nie jest wykorzystana.  

Tymczasem Białoruś oskarża Zachód o przepychanie terrorystów na ich terytorium pod pretekstem zawracania migrantów. Prowokacje reżimu Łukaszenki nie ograniczają się jednak do oskarżeń. Szef MON mówił o prowokacjach na granicy. Białoruscy pogranicznicy mają np. celować w kierunku polskich żołnierzy, rzucać w nich kamieniami czy strzelać w powietrze. Jaki jest cel tych działań? Łukaszenka chce sprowokować otwarty konflikt przy granicy?

Łukaszenka chciałby konfliktu, ale na tej zasadzie, że to my otworzymy pierwsi ogień. Liczy na to, że nie wytrzymamy, stracimy cierpliwość i coś zrobimy. Mam nadzieję, że tak się nie stanie. Mamy dobrych żołnierzy, którzy na pewno nie dadzą się sprowokować.

Jeśli w naszych żołnierzy są rzucane kamienie, po prostu odsuńmy ich od zasięgu tych kamieni. Przecież czy żołnierz stoi przy concertinie (drut ostrzowy – red.), czy sto metrów dalej, to jego karabin ma praktycznie ten sam zasięg. Nie narażajmy naszych żołnierzy na to, żeby jakiś białoruski KGB-owiec obrzucał ich kamieniami. Trzeba ich po prostu odsunąć i zrobić dystans.

Dlatego mówię, że stan wyjątkowy się wyczerpał i w zasadzie niczego nowego już nie wniesie, bo stan wyjątkowy był czasem na uporządkowanie spraw związanych z pilnowaniem granicy. Wtedy on był uzasadniony, trzeba było uszczelnić granicę. Ale poza postawieniem zasieków co można zrobić? Nie da się żołnierzami pilnować granicy! Na tej granicy, po drugiej stronie, są wykwalifikowane, specjalistyczne organizacje przestępcze zajmujące się przemytem ludzi. Oni przeprowadzają różnych ludzi. Ważne jest dla nich to, żeby ludzie ci płacili. Być może są wśród nich ludzie z ISIS czy talibowie, których w ramach jakiejś operacji próbuje się do Polski przerzucić. To jednak nie jest powszechne. Głównie są tam uciekinierzy z Afganistanu (ta fala dociera już do Polski) i Iraku.  

Jeżeli tam jest sztab kryzysowy, to ten sztab musi zacząć myśleć o osłonie operacyjnej i medialnej naszych żołnierzy. Trzeba wycofać ich poza zasięg tych kamieni, którymi są obrzucani, bo to uwłacza godności żołnierza. Nie wolno ich narażać na takie upokorzenie.

Teza o ewentualnym ataku ze strony Białorusi może wydawać się absurdalna, ale czy Polska jest na taką ewentualność przygotowana? Zdajemy się być przygotowani w kwestii szczelności granic, wsparta przez wojsko i policję Straż Graniczna radzi sobie z obecnymi wyzwaniami, o czym świadczy liczba udaremnionych prób nielegalnego przekroczenia granicy. Nasza wschodnia granica jest równie dobrze przygotowana pod względem militarnym?

Jeżeli doszłoby do konfrontacji z Białorusią, to Białoruś z nami szans nie ma. W kilka dni będziemy w Mińsku, nie ma dwóch zdań. Problem polega na tym, że patronem Białorusi jest Putin. Łukaszenka bez zgody Putina na pewno na nic się nie porwie. Jeśli doszłoby do konfrontacji, to doszłoby do konfrontacji z udziałem armii rosyjskiej. Mam nadzieję, że nikt u nas nie podejmie decyzji, byśmy uderzyli pierwsi. Łukaszenka chce sprowokować konflikt graniczny i zaangażować do tego instytucje międzynarodowe. On chce pokazać, że to my jesteśmy tymi złymi. Nie wolno dać się sprowokować. Trzeba być bardzo ostrożnym, czujnym i mieć w gotowości swoje wojska, które zareagują w sytuacji jakiejkolwiek próby agresji. Ale powtarzam, konflikt trzeba umiędzynarodowić.   

 

Rozmawiał Karol Kubicki

Komentarze

88 komentarzy

Dodawanie komentarzy wymaga zalogowania.

cynik 30.09.2021, 07:47

Nie masz bladego pojęcia o tym co mówisz... Przesunięcie sił pod granicę w obecnej wojnie to po prostu wystawienie ich na zniszczenie w pierwszych godzinach konfliktu. No ale tak się kończy kiedy zamiast kwalifikacji w wojsku decyduje polityka. i Tak się kończy jak głupich polityków wybierają tacy jak ty...

Anonim 30.09.2021, 06:26

Mówisz o abp Jęrdaszewskim?

ryszard 29.09.2021, 12:49

<<"Zamiast skupiać się wyłącznie na pilnowaniu płotu, należy podjąć działania w skali międzynarodowej.">> Fakt pilnując tylko płotu pokazujemy się światu jako naród o mentalności nierozgarniętych cieci. Tymczasem powinniśmy być odbierani (bo na to zasługujemy) jako naród stawiający ponad wszystko praworządność, który nie musi mieć "w nogach" bo ma "w głowie". Niestety obszaru działań intelektualnych jakoś nie potrafimy zagospodarować. Sprawą absolutnie KONIECZNĄ jest uruchomienie informacji wzdłuż granicy z Białorusią (z odpowiednio mocnych megafonów instalowanych na samochodach), żeby wszyscy którzy chcą przekroczyć naszą granicę, przemieścili się na najbliższe przejścia graniczne, gdzie ich pisemne wnioski zostaną rozpatrzone zgodnie z obowiązującym prawem.

Janek z Kolonii 29.09.2021, 12:23

Skrzypczak, generał LWP, radzi, abyśmy oddali się Prusiakom i aby oni zadbali o NAS w batalii z Putinem. No niezłe.

Janek z Kolonii 29.09.2021, 12:22

Generał chce abyśmy upadli na pysk przed Prusiakami, którzy są sojusznikami Kremla, aby oni pogadali z Putinem o NAS. To jest po prustu zdrajca, a nie generał. No ale czego spodziewać się od generała LWP. A jeżeli mogę dać radę, to wg. mnie powinniśmy wysłać paru tych emigrantów samolotami do miejca, w którym doznają takiego raju na ziemi, że następni 2 razy się zastanowią, czy zkorzystać z ruskiego przemytu!

Mirek 29.09.2021, 11:26

Panie generale Skrzypczak jaki z pana generał gdy rozumuje pan nie jak wojskowy tylko jak sirota umazana . Zadaniem wojska jest obrona granic a nie latanie jak głupia Andzia po parku . Po to żołnierze mają karabiny , czołgi i po to im płacimy aby nas obronili zamiast skamłać o pomoc u nie wiadomo kogo .

ner 29.09.2021, 08:10

Żołnierze mają broń więc powinni jej używać inaczej taniej będzie wystawić tam ołowiane żołnierzyki a całe paciate barachło przepuścić do Niemiec pod troskliwa pieczę tante Merkel. Skrzypczak to papierowy żołnierz skoro doradza strachliwą bezsilność albo hańbę.

cynik 29.09.2021, 07:20

Nie masz bladego pojęcia o tym co mówisz... Przesunięcie sił pod granicę w obecnej wojnie to po prostu wystawienie ich na zniszczenie w pierwszych godzinach konfliktu. No ale tak się kończy kiedy zamiast kwalifikacji w wojsku decyduje polityka.

Spadaj dziadu do jaruzela 29.09.2021, 05:54

...albo kizcza

aaa 29.09.2021, 05:48

Ten pan już miał wpływ na obronność naszego kraju i wtedy polska armia mieściła się na boisku piłkarskim ulokowanym w zachodniej Polsce. Dobre rady wujka Skrzypczaka trzeba między bajki włożyć. Obecna strategia jest skuteczna i niech tak pozostanie Wpuszczenie obcego elementu w pobliże granicy może bardzo utrudnić realizacje celu ochrony granicy.

Leon 29.09.2021, 03:35

Skrzypczak wprowadza w błąd. Co będzie jak Łukaszenka pchnie ławą 10 tyś migrantów przez granicę w nadziei na polskie strzały skutkujące zabitymi? Niedługo zima i jeżeli granica będzie szczelna będą musieli wycofać migrantów z namiotów do ciepła.

realista 29.09.2021, 03:00

puscic osla z PO, niech lata,moze oberwie z drugiej strony granicy jakims kamieniem to pojedzie do tsue ze skarga na lukaszenke,beda mieli co rozpatrywac przez rok a na koncu i tak bedzie winny kaczynski

Urszula 28.09.2021, 23:48

PIS miał podnieść Polaków z kolan, a leżymy już na brzuchu!

Wrocław 28.09.2021, 19:54

Tez popieramy. Mamy juź brygade WOT!!! WROCŁAW GÓRĄ!!!

S 28.09.2021, 19:51

Dołączam. Brawo

Mała16 28.09.2021, 18:58

To idź do Rządu i im powiedz o strategii. My to wszystko wiemy. A tamte głąby i tak nie posłuchają

Anonim 28.09.2021, 18:49

Jeżeli reakcji Europy nie będzie, to możemy zaproponować tranzyt przez Polskę do raju!

wlasnie tak 28.09.2021, 17:30

a gdzie teraz sa ci co juz przeszli?bedzie taniej jak sie ich wywiezie,a lukaszence sie znudzi ,gdy zobaczy ze to nic nie daje,on nie robi tego dla kasy,tylko na zlosc polsce i na polecenie putina

cynik 28.09.2021, 17:27

Skrzypczak mówi rzeczy oczywiste dla każdego myślącego i mającego jakiekolwiek pojęcie o współczesnych konfliktach.

Skrzypek na dachu 28.09.2021, 16:57

Brawo Polska Straz Graniczna .

Skrzypek na dachu . 28.09.2021, 16:56

Brawo Wojsko Polskie .

Skrzypek na dachu 28.09.2021, 16:56

Brawo WOT .

Skrzypek na dachu . 28.09.2021, 16:55

Brawo Wojsko Polskie .

Skrzypek na dachu 28.09.2021, 16:54

Brawo Polska Straz Graniczna .

smyk 28.09.2021, 16:48

kim jest ten skrzypczak bo mówi tak jak targowica

Anonim 28.09.2021, 16:46

Zażyli pastylki od Białoruskich żołnierzy, czy zamarzli na bagnach?

ubawiony 28.09.2021, 16:41

Kraje Unii wspierają nas dokładnie tak samo jak Polska wspierała ich w poprzednich latach w czasie najgorszego nasilenia kryzysu emigracyjnego.

Anonim 28.09.2021, 16:24

tylko taki baran jak ty sie tym przejmuje

Anonim 28.09.2021, 16:22

gupi kak but,łukaszek ma 1000 euro od ciapatego łba ,a ty chcesz żeby za nasze pieniądze wozić byków samolotem??

Anonim 28.09.2021, 16:09

Akurat pamiętam jak "te miękkie faje" z dowództwa wojsk francuskich czy angielskich nie czekając na rozkazy "z Brukseli" sami zaczęli odpowiadać ogniem na strzały serbskich bandytów, którzy do tego momentu czuli się bezkarni.

Johny W. 28.09.2021, 15:51

Skrzypczak to już funkcjonariusz opozycji i mówi co mu nakazali,dobrze,że już go nie ma w armii,bo zamiast bronić wschodniej granicy pewnie by dzwonił po dziennikarzy.

Serb 28.09.2021, 15:49

Serbowie przegrali,bo w końcu USA zaczęły ich bombardować,bo miekkie faje z Brukseli nie mogli albo nie chcieli nic w tej sprawie zrobić ,i ta niedobra Ameryka znów musiała wziąść sprawy w swoje ręce.

Szok 28.09.2021, 15:45

0:6 jak narazie ruski trollu,gramy dalej :)

Böno 28.09.2021, 15:28

Jeśli nie mamy wsparcia w mediach zachodnich i w Europie zachodniej, to po co bronimy tej granicy. Ci emigranci i tak nie chcą do Polski tylko dalej na zachód. Otwórzmy granicę i nich mają Niemcy problem na ich granicy, może wtedy zrozumieją i zaczną nas wpierać i przestaną przeciwko nam walczyć, lecz uznają w nas - z punktu strategicznego - ważnego partnera. w sumie emigranci to nie tylko nasza sprawa tylko całej Unii Europejskiej.

dobra rada 28.09.2021, 14:47

jesli jest w tym rzadzie jakis rozumny,otwieramy zasieki na granicy,zabieramy wszystkich tzw,imigrantow,pakujemy do samolotu i odwozimy do swoich krajow,prosimy lukaszenke o nastepnych,wierzcie mi,lukaszenka przestanie,gdy zobaczy ze ich odsylamy i nic to nie daje

MaxFiend 28.09.2021, 14:02

Jak mam wierzyć swoim gdy bezczelnie kłamią? Jaka jest wtedy różnica, skoro kłamią tak jak "wrogowie"? Które kłamstwa są wtedy "lepsze", swoje czy wrogie?

O tym nie dowiesz się z Frondy 28.09.2021, 13:42

To nie uchodźca gwałci krowę, jak sugerował podczas konferencji prasowej szef MSWiA i koordynator służb specjalnych Mariusz Kamiński, boj to stare zdjęcie pornograficzne z internetu - pisze OKO Press. Nie jest to również krowa, ale klacz. Kamiński przy pomocy m.in. tego zdjęcia przekonywał, że imigrantów nie można wpuszczać do Polski

Hanna 28.09.2021, 13:20

To komu w końcu wierzycie, swoim czy wrogom? Najlepiej jedżcie na Białoruś i pogadajcie z tymi "uciekinierami" ale z tamtej wg. was przyjaznej strony. Czemu nie chcą zostać na tej wspaniałej, gościnnej Białorusi? Albo samolotem do Berlina?

matis89 28.09.2021, 13:16

Spełnia się proroctwo o inwazji Chin i Rosji na UE. Stanie się to wtedy gdy UE się podniesie, aby podporządkować sobie swoje od dawna cierpiące, niewinne narody. Właśnie dyktaturę UE zapowiada już oficjalnie Niedzielski i lewacki PIS. Niemcy i Francja robią wszystko by Chiny i Rosja podbiły UE i tak się stanie bo Bóg to przepowiedział w 2012 roku.----------------------- Orędzia Ostrzeżenie 19 lutego 2012 : ,,Dwóch sojuszników, Rosja i Chiny, połączy siły. Stanie się tak, kiedy bestia z dziesięcioma rogami się podniesie, aby podporządkować sobie swoje od dawna cierpiące, niewinne narody. Moja córko, bestią z dziesięcioma rogami jest Unia Europejska — zwana w Apokalipsie św. Jana Babilonem. Babilon upadnie i zostanie zdominowany przez wielkiego czerwonego smoka, Chiny, i jego sojusznika niedźwiedzia, Rosję. Kiedy to nastąpi, zapanuje komunizm, i biada temu, kto zostanie przyuważony na tym, że praktykuje swoją religię w ich obecności. Wszystkie religie zostaną zakazane, ale chrześcijanie będą cierpieć największe prześladowania. Rzymscy katolicy nie będą w ogóle tolerowani i będą musieli odprawiać Msze w tajemnicy... Wasz Ukochany Zbawiciel Odkupiciel ludzkości Jezus Chrystus''

Anonim 28.09.2021, 13:08

POLACY - NARÓD EMIGRANCKI - NIE CHCE U SIEBIE ... UCHODŹCÓW

SZOK! PILNE!! SAMOZAORANIE!!! 28.09.2021, 13:07

"Zdjęcie", które pokazali ministrowie Kamiński i Błaszczak na konferencji to w rzeczywistości screen ze starego nagrania dostępnego w internecie - donosi portal OKO.press. Na obrazku widać było mężczyznę kopulującego ze zwierzęciem. Członkowie rządu przekonywali, że materiały te znaleziono na urządzeniach osób próbujących przekroczyć polską granicę.

MaxFiend 28.09.2021, 13:05

Już przegraliście z chwilą pierwszej śmierci uchodźcy na granicy, któremu odmówiliście jakiejkolwiek pomocy. To będzie bardzo długo pamiętane.

TOW.Anonim to dla tebia eta piesnia 28.09.2021, 12:57

Вставай, проклятьем заклеймённый, Весь мир голодных и рабов! Кипит наш разум возмущённый И в смертный бой вести готов. Весь мир насилья мы разрушим До основанья, а затем Мы наш, мы новый мир построим, – Кто был ничем, тот станет всем. Припев: Это есть наш последний И решительный бой; С Интернационалом Воспрянет род людской! Никто не даст нам избавленья: Ни бог, ни царь и не герой! Добьёмся мы освобожденья Своею собственной рукой. Чтоб свергнуть гнёт рукой умелой, Отвоевать своё добро, – Вздувайте горн и куйте смело, Пока железо горячо! Припев: Это есть... Довольно кровь сосать, вампиры, Тюрьмой, налогом, нищетой! У вас – вся власть, все блага мира, А наше право – звук пустой ! Мы жизнь построим по-иному – И вот наш лозунг боевой: Вся власть народу трудовому! А дармоедов всех долой! Припев: Это есть... Презренны вы в своём богатстве, Угля и стали короли! Вы ваши троны, тунеядцы, На наших спинах возвели. Заводы, фабрики, палаты – Всё нашим создано трудом. Пора! Мы требуем возврата Того, что взято грабежом. Припев: Это есть... Довольно королям в угоду Дурманить нас в чаду войны! Война тиранам! Мир Народу! Бастуйте, армии сыны! Когда ж тираны нас заставят В бою геройски пасть за них – Убийцы, в вас тогда направим Мы жерла пушек боевых! Припев: Это есть... Лишь мы, работники всемирной Великой армии труда, Владеть землёй имеем право, Но паразиты – никогда! И если гром великий грянет Над сворой псов и палачей, – Для нас всё так же солнце станет Сиять огнём своих лучей.

Po 11 ... lukasz_patrykus 28.09.2021, 12:53

Kwartet Żydów PATO-HEJTERÓW w skladzie: Passent, Kramsztyk-Hartman, Urbach-Urban oraz Hertrich-Woleński PISZE CYT.: "hitlerowcy także najpierw zrobili z Żydów podludzi, a dopiero po ich odhumanizowaniu, z czystym sumieniem, palili nimi w piecach! . . . . . PiS robi dokładnie to samo... już dawno twierdze że katolicy zamienili biblie na Mein Kampf" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Kwartet Żydów PATO-HEJTERÓW w składzie: Passent, Kramsztyk-Hartman, Urbach-Urban oraz Hertrich-Woleński TWIERDZI, powtarzam, cyt: "PiS robi dokładnie to samo..." tj. PiS PALI UCHODŹCAMI w PIECU! . . . . . . . . Ich PATOLOGICZNA NIENAWIŚĆ do KK i Polski jest OFF the SCALE!

Tow. matis89. Na barykady! 28.09.2021, 12:52

Вставай, проклятьем заклеймённый, Весь мир голодных и рабов! Кипит наш разум возмущённый И в смертный бой вести готов. Весь мир насилья мы разрушим До основанья, а затем Мы наш, мы новый мир построим, – Кто был ничем, тот станет всем. Припев: Это есть наш последний И решительный бой; С Интернационалом Воспрянет род людской! Никто не даст нам избавленья: Ни бог, ни царь и не герой! Добьёмся мы освобожденья Своею собственной рукой. Чтоб свергнуть гнёт рукой умелой, Отвоевать своё добро, – Вздувайте горн и куйте смело, Пока железо горячо! Припев: Это есть... Довольно кровь сосать, вампиры, Тюрьмой, налогом, нищетой! У вас – вся власть, все блага мира, А наше право – звук пустой ! Мы жизнь построим по-иному – И вот наш лозунг боевой: Вся власть народу трудовому! А дармоедов всех долой! Припев: Это есть... Презренны вы в своём богатстве, Угля и стали короли! Вы ваши троны, тунеядцы, На наших спинах возвели. Заводы, фабрики, палаты – Всё нашим создано трудом. Пора! Мы требуем возврата Того, что взято грабежом. Припев: Это есть... Довольно королям в угоду Дурманить нас в чаду войны! Война тиранам! Мир Народу! Бастуйте, армии сыны! Когда ж тираны нас заставят В бою геройски пасть за них – Убийцы, в вас тогда направим Мы жерла пушек боевых! Припев: Это есть... Лишь мы, работники всемирной Великой армии труда, Владеть землёй имеем право, Но паразиты – никогда! И если гром великий грянет Над сворой псов и палачей, – Для нас всё так же солнце станет Сиять огнём своих лучей.

matis89 28.09.2021, 12:36

Spełnia się proroctwo o inwazji Chin i Rosji na UE. Stanie się to wtedy gdy UE się podniesie, aby podporządkować sobie swoje od dawna cierpiące, niewinne narody. Właśnie dyktaturę UE zapowiada już oficjalnie Niedzielski i lewacki PIS. Niemcy i Francja robią wszystko by Chiny i Rosja podbiły UE i tak się stanie bo Bóg to przepowiedział w 2012 roku.----------------------- Orędzia Ostrzeżenie 19 lutego 2012 : ,,Dwóch sojuszników, Rosja i Chiny, połączy siły. Stanie się tak, kiedy bestia z dziesięcioma rogami się podniesie, aby podporządkować sobie swoje od dawna cierpiące, niewinne narody. Moja córko, bestią z dziesięcioma rogami jest Unia Europejska — zwana w Apokalipsie św. Jana Babilonem. Babilon upadnie i zostanie zdominowany przez wielkiego czerwonego smoka, Chiny, i jego sojusznika niedźwiedzia, Rosję. Kiedy to nastąpi, zapanuje komunizm, i biada temu, kto zostanie przyuważony na tym, że praktykuje swoją religię w ich obecności. Wszystkie religie zostaną zakazane, ale chrześcijanie będą cierpieć największe prześladowania. Rzymscy katolicy nie będą w ogóle tolerowani i będą musieli odprawiać Msze w tajemnicy... Wasz Ukochany Zbawiciel Odkupiciel ludzkości Jezus Chrystus''

Do Anonim 28.09.2021, 12:31

Zjedz sobie kupkę.

Newsroom 28.09.2021, 12:23

Jeśli wciągniemy w to UE to umarł w butach, to koniec naszej suwerennosc.Unia nie robi nic za darmo, a wtedy będą dalej nas grillować byśmy ustępowali i cofali się bo tak chce Bruksela. Będą nas zmuszali wtedy do wszystkiego włącznie z obłąkaną ideologią Gender ! Tak to wyglada - mamy wybór.

nil 28.09.2021, 12:21

Prezentujesz kulturę, jakże charakterystyczną dla totalnego marginesu. Nic ująć, nic dodać - kalka bolszewickiego chamstwa.

Anonim 28.09.2021, 12:09

myśli ,że zeżarłeś jego trawe ,jest zadrosny o pasze objętościowe zielone ,to się bykom z szczątkową wyobraźniom czasem zdarza

?? 28.09.2021, 12:06

a co to? nie lubimy narodu wybranego? czyżby jakiś zuch bez napletka wyruchał twojom mamusie i nie ożenił sie??przyznaj sie, jesteś bękartem??

cynik 28.09.2021, 11:59

To co mówi generał to są prost wnioski, oczywiste dla wszystkich zajmujących się konfliktami zbrojnymi, szczególnie od czasów wojny domowej w Jugosławii, gdzie najsilniejsi Serbowie przegrali dzięki skutecznemu użyciu mechanizmów PR w światowych mediach przez Chorwatów i Bośniaków. Dla odmiany wypadałoby posłuchać a nie myśleć wyłącznie w kategoriach partyjniackich. Gdyby to powiedział ktoś związany z obozem władzy pewnie wychwalałbyś to pod niebiosa.

żydku, żydku .... 28.09.2021, 11:55

O hameryce to nawet nie masz co marzyć!

Anonim 28.09.2021, 11:52

to w koncu pierwszoliniowy generał,a ty jesteś zwykłym gó.ne. zas.r.any/m idź sie napij denaturatu pisiorze

Anonim 28.09.2021, 11:50

własnie ,to jest zastanawiające w co leca pisory/ ani sprawy w onz ue czy nato ,a skarżą sie że celuja strzelają na pusto na razie do naszych o uszkadzaniu granicy i urządzeń granicznych,to już wstęp do wojny może być,chociaż uważałem,po co zaczepiali debila z białorusi? wygrał wybory pogratulować sami kiedyś chcieli kołchoznika ,to nie cierpią chimwd

nil 28.09.2021, 11:49

Narracja Skrzypczaka jest zgodna ze stanowiskiem opozycji. Stanowisko opozycji nie ma nic wspólnego z polską racją stanu. A swoją drogą, niech się emeryt wnukom poświęci, zamiast mieszać w nieswoich garach.

Anonim 28.09.2021, 11:48

I tak nie posłuchacie i jak zawsze wybierzecie najgorszy dla Polski wariant...

Anonim 28.09.2021, 11:47

Czytajac komentarze i obserwujac brak reakcji tam gdzie trzeba (Jachira, Sterczewski) i tam gdzie nie trzeba (urodziny Mazurka) wychodzi, ze Kwasniewski mial racje...... Tusk jest rudy i wredny..... Po co udaje ze popiera ochrone granic? Moze jeszcze Korwin niech oglosi ze socjalistą, a Kukiz ze abstynentem.

cynik 28.09.2021, 11:39

Po co piszesz, skoro nie masz nic ciekawego do powiedzenia?

Nazarles sie trawy? 28.09.2021, 11:31

Pier-dolisz farmazony.

Nie wolno dać sie sprowokować? 28.09.2021, 11:29

Prosze bardzo, bialorusini niech pluja na nas, niech rzucaja kamieniami a nawet niech sra-ja na granicy, to taki prymitywny narod.

Po 11 ... lukasz_patrykus 28.09.2021, 11:18

Kwartet Żydów PATO-HEJTERÓW w skladzie: Passent, Kramsztyk-Hartman, Urbach-Urban oraz Hertrich-Woleński PISZE CYT.: "hitlerowcy także najpierw zrobili z Żydów podludzi, a dopiero po ich odhumanizowaniu, z czystym sumieniem, palili nimi w piecach! . . . . . PiS robi dokładnie to samo... już dawno twierdze że katolicy zamienili biblie na Mein Kampf" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Kwartet Żydów PATO-HEJTERÓW w składzie: Passent, Kramsztyk-Hartman, Urbach-Urban oraz Hertrich-Woleński TWIERDZI, powtarzam, cyt: "PiS robi dokładnie to samo..." tj. PiS PALI UCHODŹCAMI w PIECU! . . . . . . . . Ich PATOLOGICZNA NIENAWIŚĆ do KK i Polski jest OFF the SCALE!

cynik 28.09.2021, 11:13

Skrzypczak akurat mówi rzeczy oczywiste o tym, że wojny dzisiaj wygrywa się w sferze medialnej bardziej niż w realnej, ale większość komentujących ten artykuł i tak bardziej jest zajęta swoimi obsesjami, odlotami, wojenkami...

Anonim 28.09.2021, 11:11

Wielki mózgu co z tego, że PiS "zaczął coś żądać" skoro i tak nie potrafi niczego, ale to kompletnie niczego załatwić dla Polski na arenie międzynarodowej? Walka o narodowe interesy wymaga profesjonalizmu i umiejętności. Dyplomacja to umiejętność budowania sojuszy i kompromisów. Krzyczenie i obrażanie się na wszystkich może i wygląda fajnie w oczach najprymitywniejszego elektoratu, ale z punktu widzenia interesów narodowych nic nie daje. Zwłaszcza gdy krzyki kończą się wyłącznie podwijaniem ogona tak jak było z nowelizacją ustawy o IPN, funduszem odbudowy, uchwałami anty-LGBT. Śp. Bartoszewski podsumował tych ludzi chyba najcelniej mówiąc o "dyplomatołkach".

Anonim 28.09.2021, 11:09

Komuś ze spaczonym systemem wartości tak się własnie może wydawać. Jak rudy z głuptakami wygra wybory, to se będziecie rządzić po swojemu. A teraz morda w kubeł.

admin 28.09.2021, 11:05

Przeczytaj raz ze zrozumieniem bo powtarzasz ale w odwrotną stronę. Masz rację, mały móżdzku, bo przez lata Tusk i Platforma byli wygrani przy POKLEPYWANIU I PODAWANIU okryć w Brukseli, bo nigdy nie słyszałam aby coś ugrali dla Polski. PE się przyzwyczaił że Polska to najgorsza kategoria ludzi i nie mają nic do powiedzenia. Nagle PIS zaczął coś żądać trzeba czasu bezmóżdzku aby zrozumieli, ze w Polsce żyją mądrzy ludzie nie tylko ci co sa do poklepywania.

Anonim 28.09.2021, 11:03

A kto normalny chciałby mieć cos wspólnego z PiSem? Taki obciach wyklucza towarzysko, jak pedofilia.😁

sdf 28.09.2021, 11:01

4x ramy mniej, nie 10 ... Przepraszam.,

sdf 28.09.2021, 11:01

Towarzyszu Generale, niestety, to nie jest tak, że w razie konfliktu z Białorusią to ta ostatnia nie ma szans, że w kilka dni zajmiemy Mińsk. Czy to nie jest za ostro, pierwsza sprawa (czy nie zostanie wykorzystane propagandowo przez wroga jako sygnał do ataku)? Druga: niestety, nieco bardziej doceniłbym armię Białorusi, nawet jeśli przyszłoby jej walczyć w osamotnieniu. Białoruś ma ludności wprawdzie prawie 10x mniej niż Polska, ale udział żołnierzy jest znacznie wyższy. Wyszkolenie ich i ich determinacja też są wysokie. Plus to zdziczenie niektórych z nich (podkreślam: niektórych). A my na pomoc NATO chyba dzisiaj nie moglibyśmy liczyć...

Po 11 ... Kwartet Żydów PATO-HEJTERÓW 28.09.2021, 10:53

Wcześniej zaczął/li swoje rzygi. Pewnie idzie/idą po rekord!

Anonim 28.09.2021, 10:49

Tylko, że Al Jachira, Franek z torbą i piękna Holland nie mają nic wspólnego z PiSem.

Po 11 ... 28.09.2021, 10:45

Nie znam się, ale to chyba jakaś kara boska. Wszystko co robi PiS jest robione głupio, bezprawnie i brzydko. Dramat.

SZOK! PILNE!! ZAORANIE!!! 28.09.2021, 10:44

Nie poznajesz mnie? To ja parch Lesiu Keller-Krawczyk, właśnie wyjąłem obrzezanego robaczka. Jestem jak gówna w dworcowych WC - niespłukiwalny.

Anonim 28.09.2021, 10:43

Nie na klęskach, tylko "moralnych zwycięstwach" (czyli w sumie klęskach)😁

Anonim 28.09.2021, 10:42

weź sobie Marcel znajdź własny nick a tak w ogóle to MARSZ DO KSIĄŻEK!!! RAZ DWA!!! TY STARMALEŃKI PISDNIĘTY PAJACU

SZOK! PILNE!! ZAORANIE!!! 28.09.2021, 10:39

Z galicyjskich parchów Keller-Krawczyk wstydzi się, że jest parchem w dosłownym słowa tego znaczeniu, więc wymyśla o sobie historie, pozuje na antysemitę, antysyjonistę... A to zwykła przykrywka jego żydostwa w najgorszym, bo bolszewickim wydaniu. Ale niech on sam się wypowie o swoim pochodzeniu. CYT.: „Zaznaczam też, że mam wśród mych bliskich osoby uważane obecnie w Izraelu za Żydów,… i dalej "..., jako że moja rodzina, mimo że praktycznie czystej niemieckiej krwi,… - Jako potomek niemieckich Żydów…” - - - - 𝐓𝐄𝐆𝐎 𝐉𝐄𝐒𝐙𝐂𝐙𝐄 𝐍𝐈𝐄 𝐁𝐘𝐋𝐎 - 𝐙𝐘𝐃 "𝐂𝐙𝐘𝐒𝐓𝐄𝐉 𝐊𝐑𝐖𝐈 𝐍𝐈𝐄𝐌𝐈𝐄𝐂𝐊𝐈𝐄𝐉"!

Anonim 28.09.2021, 10:14

Zapomnioł wzioł wół jak cielęciem był - to takie nasze - polskie

SZOK! PILNE!! ZAORANIE!!! 28.09.2021, 10:13

Sąd skazał tylko jednego z czterech oskarżonych, którzy zabili człowieka, a potem go jedli-https://fronda.pl/a/sad-skazal-tylko-jednego-z-czterech-oskarzonych-ktorzy-zabili-czlowieka-a-potem-go-jedli,167336.html Takich zwyrodnialców to nawet wśród imigrantów kreowanych przez PiS nie ma. Szkoda, że zachód przed polaczkami-emigrantami się tak samo nie bronił jak robi to PiSlandia

Skuteczność Frontexu 28.09.2021, 10:11

...najlepiej widać we Włoszech, w Grecji i w Hiszpanii. To kolejna kompletnie bezużyteczna zgraja urzędasów opłacanych z naszych podatków. Odnoszę wręcz wrażenie, że Frotek działa na rzecz przemytników i handlarzy ludźmi. Czyli Europejczycy płacą, a Soros (jak jego przodkowie) zajmuje się handlem niewolnikami. I ma ochronę.

Portofino 28.09.2021, 10:10

Uwaga! Kret Tuska dobrych rad nam udziela.

NiechSpacerująNagoWzdłużDrutuGranicznego 28.09.2021, 10:08

Generał ma rację. Rządowa prezentacja treści zoofilskich naprowadza kołtuńskie myśli ciemnoty katolickiej na pożycie Dziada Kaczyzbawa z kotem w Żoliborskiej Norze. Teraz trzeba pokazać przytulny fotoreportaż z romansu Kaczyńskiego z partyjną lochą typu Kempa. Niech ona go drapie w łupież a on jej pokazuje swoją męską krzepę, wykręcając własnoręcznie czarne trumniaki z kociej szczyny. Ciepły mocz ociepla wizerunek.

DO Anonim 28.09.2021, 09:59

Takim sposobem zarabiasz na czyste kalesony ?

Anonim 28.09.2021, 09:59

I straszne i śmieszne. To fakt. 1-27:) byc pisowcem to stale dawać doopala obcym a na swoich żerować okradać i się wyżywać.

admin 28.09.2021, 09:58

Masz rację, mały móżdzku, bo przez lata Tusk i Platforma byli wygrani przy POKLEPYWANIU I PODAWANIU okryć w Brukseli, bo nigdy nie słyszałam aby coś ugrali dla Polski. PE się przyzwyczaił że Polska to najgorsza kategoria ludzi i nie mają nic do powiedzenia. Nagle PIS zaczął coś żądać trzeba czasu bezmóżdzku aby zrozumieli, ze w Polsce żyją mądrzy ludzie nie tylko ci co sa do poklepywania.

Anonim 28.09.2021, 09:58

Ano, Walduś zapewne chce dobrze, ale Polska ostatnią wojnę to wygrała z Czechosłowacją w 1968, a poprzednią poza Powstaniem Wielkopolskim to jeszcze za królów:) W modzie w Polsce jest przegrywanie wojen, takie hobby narodowe. Później można robić politykę na klęskach.

admin 28.09.2021, 09:54

Przecież Targowica codziennie umiędzynaradawia POLSKĄ RACJĘ STANU jak przedstawia to np. Frasyniuk, Holland , platforma i platformersi w Brukseli w sposób urągający POLSKIEMU ŻOŁNIERZOWI. Tylko dlaczego jeszcze ministerstwo nie wytoczyło sprawy o zniesławienie tym przynajmniej osobom, tego nie rozumiem.

Ta dziadyga chce się załapać na fuchę 28.09.2021, 09:51

...do Frontexu.

Anonim 28.09.2021, 09:51

Nie ma wojny, której PiSdzielce by nie przegrali....😁😁😁

Polecane

Czytaj dalej