Tylko u nas

TYLKO U NAS! Ks. prof. Bortkiewicz: Wierzę, że uda się powstrzymać zagładę, którą niesie kultura śmierci

„Nie można wahać się przed tym, by porównać zagładę systemów totalitarnych z tym totalitaryzmem, który ma miejsce dzisiaj, w postaci eksterminacji nienarodzonych. To nie jest nadużycie. To nie jest nadużycie, powtórzę. To jest konsekwencja systemu życia społecznego i politycznego, który odrywa się od prawdy i staje zagładą” – podkreśla w rozmowie z portalem Fronda.pl ks. prof. Paweł Bortkiewicz.

6 min czytania
Fot. screenshot - YouTube (Radio Maryja)
Fot. screenshot - YouTube (Radio Maryja)

„Nie można wahać się przed tym, by porównać zagładę systemów totalitarnych z tym totalitaryzmem, który ma miejsce dzisiaj, w postaci eksterminacji nienarodzonych. To nie jest nadużycie. To nie jest nadużycie, powtórzę.  To jest konsekwencja systemu życia społecznego i politycznego, który odrywa się od prawdy i staje zagładą” – podkreśla w rozmowie z portalem Fronda.pl ks. prof. Paweł Bortkiewicz.


Fronda.pl: Trybunał Konstytucyjny opublikował uzasadnienie wyroku z 22 października ub. roku ws. tzw. przesłanki eugenicznej. W Dzienniku Ustaw opublikowano już też sam wyrok i tym samym w polskim prawie nie jest już legalna aborcja ze względu na podejrzenie choroby dziecka. Możemy mówić o sukcesie?

Ks. prof. Paweł Bortkiewicz TChR: Rozumiem doskonale Pańskie pytanie. I z jednej strony trzeba powiedzieć – to jest sukces! Sukces życia, miłości, prawdy, sukces obrońców życia, sukces ludzi sumień, sukces Polski budowanej na prawie, sukces praw człowieka. A chwilę potem przychodzi refleksja – czy jest sens mówić o sukcesie? Przecież mówimy z jednej strony o stwierdzeniu niezgodności ustawy, która mówiła – można zabijać niektórych niewinnych ludzi, z Konstytucją, która mówi, że życie każdego człowieka jest pod ochroną. A zatem stwierdzono rzecz elementarną w logice myślenia, nie może istnieć równorzędnie zdanie „jest p” i „jest nie p”. Tak więc, czy sukcesem jest to, że dochodzimy po latach sporów, po miesiącach oczekiwań do czegoś, co jest u podstaw kultury myślenia. Czy jest sukcesem to, że urzędowo bronimy przed zagładą tych, którzy są najsłabsi, którzy są miarą demokracji, bo przecież celem demokracji jest obrona najbardziej bezbronnych? Ale potem znowu przychodzi myśl, że przecież żyjemy w czasach pokolenia „jestem za a nawet przeciw”, czyli pokolenia mającego ogromny problem z używaniem rozumu. Żyjemy w czasach, w których demokrację zaprzęga się do nadawania przywilejów patologiom, a odmawia się prawa tym, którym ono przysługuje. A zatem – tak, to jest sukces.

Symboliczna była data rozpatrzenia przez Trybunał poselskiego wniosku w tej sprawie. Była to rocznica inauguracji pontyfikatu św. Jana Pawła II i jego liturgiczne wspomnienie. Symboliczna jest również data publikacji uzasadnienia - rocznica wyzwolenia obozu Auschwitz, kresu wielkiego ludobójstwa. Czy widzi Ksiądz Profesor jeszcze jakieś szanse, aby w Polsce, w Europie i na świecie pokonać współczesną cywilizację śmierci?

Te daty istotnie są niezwykle znaczące i symboliczne. Warto nad nimi się dłużej zastanowić przy jakiejś okazji. Ale data wyzwolenia Auschwitz pokazuje nadzieję wyzwolenia od zła zagłady, która jest przejawem kultury śmierci. I nie można wahać się przed tym, by porównać zagładę systemów totalitarnych z tym totalitaryzmem, który ma miejsce dzisiaj, w postaci eksterminacji nienarodzonych. To nie jest nadużycie. To nie jest nadużycie, powtórzę.  To jest konsekwencja systemu życia społecznego i politycznego, który odrywa się od prawdy i staje zagładą. Niemcy zaprzeczyli prawdzie o prawach tych, których arbitralnie uznali za podludzi. I pogardę dla nich wyrazili w akcie zbrodniczej samowoli. Aborcjoniści przeczą prawdzie o człowieczeństwie nienarodzonego i przypisują sobie zbrodniczą samowolę zagłady tego życia. Chcąc zmienić kulturę śmierci, trzeba nie tylko zmienić prawo, ale sposób myślenia, sposób przeżywania człowieczeństwa. Dlatego długa jest droga przed nami. Nie możemy zatem fetować „sukcesu”, ale musimy zmobilizować siły wielu, nawet bardzo wielu ludzi do pracy nad myśleniem o człowieku i życiu. Wiem, jak ciężkie i wielkie to wyzwanie. Ale tak, jestem człowiekiem nadziei. Wierzę, że uda się powstrzymać zagładę, którą niesie kultura śmierci.

„Bez względu na fakt narodzin cecha danej istoty, którą jest bycie człowiekiem, nie ulega zmianom” – czytamy w uzasadnieniu wyroku. Trybunał Konstytucyjny jasno wskazuje, że człowiek jest człowiekiem, niezależnie od tego, na jakim jest etapie rozwoju. Tymczasem w dyskusji na temat aborcji wciąż słyszymy o „płodach”, którym nie przysługuje godność człowieka. Skąd wiemy, że o człowieku mówimy od chwili poczęcia?

Dotyka Pan ogromnego tematu. To pytanie zyskuje odpowiedź w opasłych monografiach… Cóż mogę krótko powiedzieć? Z jednej strony mam głosy, które mówią, że na etapie życia płodowego mamy do czynienia z potencjalną osobą ludzką, ale tylko potencjalną. To jeszcze nie jest osoba, to nie człowiek. Z drugiej strony pada natychmiast życzliwe pytanie: a od kiedy ten potencjalny człowiek się aktualizuje? Och, i tutaj mamy wysyp odpowiedzi. Na przykład taką: z chwilą zyskania świadomości. Przepraszam tutaj za lekki ton mojej wypowiedzi, ale próbuję zrelacjonować te poglądy z życzliwością. Aborcjonista (w sensie zwolennik aborcji) powie – to świadomość określa człowieka, mam świadomość, więc jestem. Zapytamy go wtedy: a jak śpisz, to jesteś człowiekiem, czy nie? Odpowie nam: wiem, kiedy się przebudzę i zyskam świadomość. No dobrze – możemy zripostować – ale wiemy, że ten płód za dwa i pół miesiąca będzie miał świadomość po narodzeniu… Ktoś powie, że no może nie świadomość jest decydująca, ale na przykład fakt uznania, aprobaty społecznej. To intrygująca propozycja, ona pozwala na dokonywanie tzw. aborcji postnatalnej, czyli zabijanie dziecka po urodzeniu. Bo przecież może nie zostać zaaprobowane przez rodziców… Nie chcę używać mocnych słów, ale powiem najkrócej – wszystkie kryteria „uczłowieczenia” są równie arbitralne, jak absurdalne. Nie ma osób potencjalnych. Osoby mają potencje, zdolności. Mogą się przecież rozwijać. Ale to jest zawsze rozwój wewnątrz bytu ludzkiego. „Ktoś” o mniejszym potencjale staje się „kimś” o większym. Ale „coś” nigdy nie może stać się „kimś”.  Trybunał staje na gruncie realizmu poznawczego, przyznając, że człowiek ma w sobie swoją naturę, istotę. To jest realizm potwierdzony w całym spektrum nauk biologicznych od genetyki poprzez embriologię, morfologię, fizjologię…

Po orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego mieliśmy do czynienia z niespotykaną agresją środowisk proaborcyjnych. Były to nie tylko manifestacje, ale również ataki na miejsca kultu i pamięci narodowej. Spodziewa się Ksiądz, że to samo czeka nas po publikacji wyroku?

Ślady tej agresji już mamy w portalach internetowych. Wielu polityków, celebrytów, aktywistów i aktywistek feministycznych już się odgraża na różne sposoby. Ważne jest, byśmy nie ulegli w tej sytuacji ani pokusie nienawiści, ani reagowania przemocą, ale też abyśmy nie ulegli pokusie strachu. Po tamtej fali protestów, z wielkim niepokojem spoglądałem na tchórzostwo części polityków prawicy, mówiących coś o kompromisie. O nowej kompromisowej ustawie. Ktoś proponował referendum. Absurd gonił nonsens. A cała ta gonitwa była podszyta strachem. Niedawno w Ewangelii Chrystus pytał „Czy wolno […]  dobrze czynić, czy wolno źle czynić; życie ocalić czy zniszczyć?”. Tu nie ma miejsca na kompromis. Jest miejsce na pomoc i edukację. Nikt nie kwestionuje dramatu matek i ojców, ale zwłaszcza matek dowiadujących się o schorzeniach dzieci. Ale miarą cywilizacji jest opieka nad chorymi i umierającymi. Po to są hospicja, także perinatalne. To jest pole do działania. To jest ogromna przestrzeń do zagospodarowania. Wiem, że wiele w tym kierunku jest czynione. Musimy odeprzeć te ataki werbalne, które już są, być może także fizyczne. I musimy walczyć o każde życie.

Kiedy w Polsce możemy cieszyć się krokiem w kierunku ochrony życia poczętego, w Stanach Zjednoczonych prezydentem został polityk absolutnie proaborcyjny. Kard. Müller udzielił wywiadu niemieckiemu portalowi Kath.net, w którym odnosząc się do osoby prezydenta Joe Bidena podkreślił, że katolik nigdy nie może zaaprobować aborcji. W manifestacjach tzw. Strajku Kobiet uczestniczyło jednak również wielu polskich katolików. W jakiej pozycji stawia się osoba jednocześnie deklarująca wiarę i wyrażająca poparcie dla zabijania dzieci nienarodzonych? Jest heretykiem, apostatą, sama wyklucza się z ze wspólnoty Kościoła?

Określenia, które Pan przywołuje mają swoje znaczenie, mają ciężar wpisany w określenia kanoniczne, prawa kanonicznego. Ale nie chcę rozstrzygać kwestii, czy w takim ujęciu kanonicznym, prawnym na przykład pan Biden jest heretykiem czy apostatą. Wiem, że nie jest katolikiem. Bo nie można być – jak to kiedyś napisał pewien publicysta katolicki głoszącym wegetarianizm i zażerającym się stekami. Nie można przyznawać się do Kościoła katolickiego i szydzić z nauczania Chrystusa. To jest wyłączenie się ze wspólnoty Kościoła, to jest odebranie sobie samemu prawa do przyjmowania Komunii świętej. A jeśli ktoś cynicznie po powrocie ze strajku czy marszu feministek i aborcjonistów idzie do komunii, bluźni. Szydzi z Boga. Przywołam tylko dwa zdania z Pisma świętego: „Nie łudźcie się: Bóg nie dozwoli z siebie szydzić” (Gal 6, 7).  „Upomnę się też u człowieka o życie człowieka i u każdego - o życie brata” (Rdz 9, 5). Pan Bóg tych słów nie odwołał.

 

Rozmawiał Karol Kubicki

Komentarze

126 komentarzy

Dodawanie komentarzy wymaga zalogowania.

Foster 31.01.2021, 06:30

Po zajściu w ciążę potrzebna jest izolacja w izolatce na terenie któregoś z klasztorów aż do porodu.

Grizzly 30.01.2021, 14:55

Won złodziejska mendo bolszewicka od mojego nicka!

Grizzly 30.01.2021, 12:23

Ok, przepraszam komentujących. Jak popiję to piszę to co naprawdę myślę, a nie te katolickie bzdury.

Foster 30.01.2021, 08:58

W większości krajów europejskich kobieta może przerwać ciążę do 12. tygodnia. Wyjątkiem są Watykan, San Marino i Malta - tam aborcja jest nielegalna, oraz Polska, Monako, Andora i Liechtenstein, czyli kraje, w których możliwość przerwania ciąży jest mocno ograniczona. Polska jest ostatnim dużym krajem Europy z tak rygorystycznym dostępem do aborcji.

Foster 30.01.2021, 08:56

Aborcja (przerwanie ciąży) jest legalna w całej Wielkiej Brytanii. Aborcji można dokonać tylko w publicznym szpitalu NHS (odpowiednik polskiego NFZ) lub w licencjonowanej klinice.22 paź 2020

Foster 30.01.2021, 07:53

No przecież to widać, że Ziemia jest płaska.

Anonim 30.01.2021, 00:43

katopedofile wiecznie zywi w polskim kk? lubisz to, koles?

Ela 29.01.2021, 23:30

A ja wierzę, że niedługo odpłyniecie rurą na śmietnik historii. Że scenariusz irlandzki, który się u nas realizuje, będzie postępował geometrycznie. Nawet siłą aparatu państwa nie uda się tego powstrzymać.

Nazim 29.01.2021, 19:04

Do sprawy lewactwa trzeba podejść systemowo. Stworzyć sieć obozów filtracyjnych, do których kierować klientele ze Strajku Kobiet. Część kobiet w młodym wieku można kierować prosto z łapanek w dużych miastach, bo statystycznie wiele wśród z nich to lewacy. Kiedy pozbędziemy się kobiet o nieodpowiednim światopoglądzie, problem lewactwa sam się rozwiąże, bo nie będą się rozmnażać.

Foster 29.01.2021, 18:04

Przecież państwo fundamentalistów religijnych jest zaprzeczeniem cywilizacji.

Foster 29.01.2021, 17:59

No i co zrobisz szpiclu - doniesiesz na Policję czy do Proboszcza ?

JS 29.01.2021, 17:46

PIS i współpracujący z nim karmią smoczka ! Czym skończy się tolerancja protestów ? https://gloria.tv/post/ZWeRHRWd98sh12LCK1KePhgjH Króluj nam Chryste !

Michał 29.01.2021, 17:44

Czy jeśli uważam że aborcja jest złem muszę wymagać by inni myśleli tak samo. Każdy ma swoje sumienie i sam musi za siebie zdecydować. Nie jest rolą państwa żeby o tym decydowało. Może zakażmy także związków pozamałżeńskich i rozwodów?

Skrzypek na dachu 29.01.2021, 17:30

To mie bylo wyzwolenie to zmiana okupanta .

Skrzypek na dachu 29.01.2021, 17:27

Bardzo dobry komentarz masz 100% racje Anonim 2021 . 01 . 28 . 19.20 .

Skrzypek na dachu 29.01.2021, 17:03

Pan Jezus jest najprawdziwszym zbawicielem .

Skrzypek na dachu 29.01.2021, 17:01

Brawo Ks Bortkiewicz masz 100% racje .

parafianin 29.01.2021, 16:41

Pro domo tua. Duchowni doprowadzili do tego, że w tak trudnym czasie ludzie nie szukają w kościele ratunku, a uciekają zeń. Może więcej o tym, proszę księdza. I nie udawać, że się nic nie stało, bo stało się bardzo dużo złego właśnie tu, w kościele.

antoni.s 29.01.2021, 16:27

Przypominam że mówi facet który modli się do trupa na krzyżu.

Foster 29.01.2021, 16:24

Trzeba być szaleńcem, żeby wierzyć w skuteczność zarządzania prawem cudzymi macicami. To się nie może udać. trzeba przekonywać, a nie zmuszać, bo przymus zawsze rodzi opór, dobre słowo najczęściej skłania do dialogu.

Jan 29.01.2021, 14:32

Słusznie księże! Trzeba tylko jeszcze zabronić: aborcji w następstwie gwałtu, gdy zagrożone jest zdrowie i życie matki, in vitro i antykoncepcji. A potem to już z górki : zakaz rozwodów, edukacji seksualnej, nauczania teorii ewolucji, obowiązkowa religia i matura z niej. No i żeby tego Franciszka, papieża którego nie lubicie było mniej

Mikolaj 29.01.2021, 12:19

Kolega Bergoglio dopilnuje osobiście powrót kultury Azteków; z kolegą Bidenem, Gatesem, Morawieckim bedzie to miało formę nieco cyfrową ale krwi i przemocy oczywiście nie zabraknie

Tom Bombadil 29.01.2021, 01:18

Tekturowe państwo prawa niczego nie powstrzyma.

Dziennikarz TVN 28.01.2021, 22:04

Aha jeszcze mówi Zofia Kretynauer i Janina Gófno.

Dziennikarz TVN 28.01.2021, 22:02

A u nas w telewizyjce wypowiadaja się specyjaliści. Pani Krystyna Kapucyn i Zofia Małpar mówią o tragedii kobiet.

Grizzly 28.01.2021, 21:22

Won złodziejska mendo bolszewicka od mojego nicka!

salon24 28.01.2021, 19:58

Marsaladodał - gdyby ten jakże zjadliwy wirus przyszedł trzysta czy czterysta lat temu, żaden kronikarz by go nie odnotował, może tylko co bardziej uważni proboszczowie zapisaliby, że tego roku w parafii zmarło trochę więcej starych ludzi niż zwykle.

NaziBarbi 28.01.2021, 18:51

Chyba że do sexilandu --------- https://gab.com/NaziBarbi

Anonim 28.01.2021, 18:20

Swoim ciałem niech sobie rozporządza ,dziecko to nie jest jej ciało.

NEOS com pl 28.01.2021, 17:38

... nooooo kandydatow jest wiecej .... i to nawet w POPISowym ePYSkopacie ... a pastor franio ..... pierwszy ...

NEOS com pl 28.01.2021, 17:36

... njapierw umiwera kultura ... a panstwo goni bezmas(on)eczkowych .... cywilizacja pedzi do szamba ... trzymajmy sie rozanca ... co i nas ... 5 przykazanie nie ... przygniecie i starmosi ... jak kastrowano tyncza ... https://www.youtube.com/watch?v=NpOFcqrqBa0&t=66s

JS 28.01.2021, 17:10

Gdy przejdziemy przez straszne, okrutne oczyszczenie, czyli prześladowania anty-Chrysta, jakich świat nie widział, a potem przyjdzie Pan Jezus, wtedy zatrzymana zostanie zagłada, proszę księdza profesora. Niech kapłani wzywają do pokuty, do nawróceń aby złagodzić to przez co musimy przejść. Panie Jezu przyjdź !

Izydor 28.01.2021, 17:02

Do ks. Bortkiewicza. Dlaczego taka Lempart i jej podobni blużniercy z tzw. SK. nie są jeszcze ekskomunikowani , mniej gadania i filozofowania a wiecej zdecydowanego działania.

cam 28.01.2021, 16:29

Edzio, czytam wasze katolickie wypowiedzi i wiem o was katozyeby WSZYTKO! Nazibarbi jest prolajferką ale taką wybiórczą. Jak nie widzi to już jej nie przeszkadza. Katolicyzm to religia dwulicowości, bigoterii, obłudy i zakłamania.

Foster 28.01.2021, 15:40

Nie na Policji tylko u miejscowego proboszcza, bo Policjanci się na ciąży nie znają.

Foster 28.01.2021, 15:24

Czy ten facet pomógł jakiemuś niepełnosprawnemu dziecku i jego matce ?

Foster 28.01.2021, 15:23

Teraz już nie będzie mogła, bo zostanie ukarana.

Grizzly 28.01.2021, 15:17

Klechy to są jednak po...je...by żyją nie nadążają za postępem kulturowym, najczęściej to ludzie niedorozwinięci psychicznie którzy wierzą w jakiegoś boga i reptirian

Nie pozwól mi się onanizować samemu. 28.01.2021, 14:55

Szukam mężczyzny na namiętne spotkania. Mam 72 lat ale zgrabne ciało, moje nagie zdjęcia i kontakt na stronie: ---- https://tinyurl.com/y5rd2uvc ---- Wyszukaj mnie tu: lechkeller@gmail. napisz do mnie lub zadzwoń o każdej porze, odpisuje zazwyczaj do 5 minut, czekam.

PracaWsieci. 28.01.2021, 14:49

Zarabiaj 20 000zł miesięcznie nie wychodząc z domu! Cześć :) Od ponad roku inwestuje w kryptowaluty na platformie http://pracawsieci.online Jak wiadomo cena bitcoina szybko rośnie 1btc kosztuje 60 000zł na ten moment i jest to najlepsza opcja na zarabianie w internecie. Na start nie wymagało to ode mnie żadnej wiedzy, wszystkiego się nauczyłam tam od specjalisty który doradzał mi co i jak robić. Aktualnie zarabiam około 10 000zł miesięcznie przy inwestycji tylko 250euro. Wystarczy wejsć na stronę http://pracawsieci.online wypełnić szybki formularz kontaktowy. Po chwili skontaktuje się z Tobą konsultant, który wprowadzi Cię krok po kroku, oraz dostaniesz dostęp do poradników zrobiony przez ekspertów.!

Spierdalaj Po 11..., ty kurwa twoja mać! 28.01.2021, 14:36

Znowu plujesz, znowu ...

Anonim 28.01.2021, 14:22

A co, to już Katolicy w Niemczech nie mogli podpisać konkordatu? I to świadczy o tym, że tam byli tylko Katolicy? Nie masz pojęcia o historii i bredzisz.

Ed 28.01.2021, 14:21

Co ty wiesz o katolicyzmie? Twoje moskiewskie wykształcenie kwalifikuje cię do pracy obozie zagłady jako kapo. Ta mowa pełna miłości, tolerancji jest dowodem na twoją wrażliwość do drugiego człowieka.

klik 28.01.2021, 14:20

Taaa... Alberciku... ale wiesz, że Twój żywot w końcu dobiegnie końca? Ciekawe czy wtedy tyż będziesz taki mondry...

Klapaucjusz 28.01.2021, 14:00

Kobieta nie może podejmować decyzji za swój za płód, ale jak się dziecko urodzi, to może zdecydować o jego religii, kiedy i do jakiej szkoły pójdzie, albo sprać gówniarza na kwaśne jabłko, bo nie chce jeść owsianki, a kto ruzgi żałuje ten dziecię zepsuje.

XYZ 28.01.2021, 13:56

Puki co w naszym kraju nie wolna karać kobiety za to że poddała się aborcji.

AAAtomek 28.01.2021, 12:40

Lepiej się zapytaj swojej mamusi, czy miała ochotę wyabortować takie coś jak ty? Chyba, że to błędy wychowawcze twoich rodziców doprowadziły cię do takiego stanu?

cam ten mądrzejszy 28.01.2021, 11:56

Kobieta ma prawo do rozporządzania swoim ciałem przed zajściem w ciąże, a po już nie jest sama i nie ma prawa decydować za innych. Paniał? Jak nie paniał toś debil i niebezpieczny typ, ktśry powinien się znaleźć na oddziale zamkniętym.

cam 28.01.2021, 11:34

CUDO! Porostu kwintesencja zgniłej, obłudnej, dwulicowej, załganej katolickiej moralności. Dulszczyzna w klasycznym wydaniu. Nie widać, to nie ma zgorszenia. Serio katole, jak wy nie rzygacie patrząc w lustro?

cam 28.01.2021, 11:30

Otóż katofaszystowska glisto ludzka, kobieta ma PEŁNE prawo do rozporządzania SWOIM ciałem i może LEGALNIE sobie pojechać do Niemiec lub Czech gdzie wykona LEGALNY zabieg. Do czego kobiety potrzebujące takiej pomocy gorąco namawiam. A wy katonaziole możecie im skoczyć na pukiel.

Klapaucjusz 28.01.2021, 11:25

Słusznie prawisz! Można zatosować rozwiązania rumuńskie; każda kobieta od wieku lat 12 do 50 co miesiąc ma poddać się obowiązkowym badaniom ginekologicznym. Te, u których stwierdzono poczęcie obejmowane są nadzorem policyjnym 24/7.

fdf 28.01.2021, 11:14

Powtarzam jeszcze raz. To nie koniec wiele kobiet będzie kombinowało, trzeba się rozglądać, chodziła z brzuchem nagle brzuch zniknął. To sygnał że coś nie tak, po prostu trzeba to wyjaśnić najlepiej na policji (jeśli rozmowa z taką kobietą nic nie przyniesie).

XXXXX XXX 28.01.2021, 11:01

Aha, a konkordat Niemcy podpisali z krasnoludkami, nie z Watykanem przeciez.

Nie pozwól mi się onanizować samemu. 28.01.2021, 10:56

Szukam mężczyzny na namiętne spotkania. Mam 72 lat ale zgrabne ciało, moje nagie zdjęcia i kontakt na stronie: ---- https://tinyurl.com/y5rd2uvc ---- Wyszukaj mnie tu: lechkeller@gmail. napisz do mnie lub zadzwoń o każdej porze, odpisuje zazwyczaj do 5 minut, czekam.

PracaWsieci. 28.01.2021, 10:47

Zarabiaj 20 000zł miesięcznie nie wychodząc z domu! Cześć :) Od ponad roku inwestuje w kryptowaluty na platformie http://pracawsieci.online Jak wiadomo cena bitcoina szybko rośnie 1btc kosztuje 60 000zł na ten moment i jest to najlepsza opcja na zarabianie w internecie. Na start nie wymagało to ode mnie żadnej wiedzy, wszystkiego się nauczyłam tam od specjalisty który doradzał mi co i jak robić. Aktualnie zarabiam około 10 000zł miesięcznie przy inwestycji tylko 250euro. Wystarczy wejsć na stronę http://pracawsieci.online wypełnić szybki formularz kontaktowy. Po chwili skontaktuje się z Tobą konsultant, który wprowadzi Cię krok po kroku, oraz dostaniesz dostęp do poradników zrobiony przez ekspertów.!

cam 28.01.2021, 10:31

I bardzo dobrze, bo aborcja MUSI być na żądanie i będzie, bo do poprzedniego kompromisu już NIE MA powrotu. Aborcja to osobista, intymna, dramatyczna i traumatyczna decyzja która dotyczy WYŁĄCZNIE KOBIETY i JEJ ciała. Nie mają najmniejszego prawa decydować o tym skorumpowani władzą i zeszmaceni politycy, ani zyebani i porąbani fanatycy religijni, ani tym bardziej scoorwiały, do cna zepsuty i zgniły moralnie kler. Jedyną drogą do zmniejszenia liczby niechcianych ciąż jest PRAWDZIWA edukacja seksualna (nie to katolicie pier..lenie kotka za pomocą młotka) oraz powszechny dostęp a nawet refundacja antykoncepcji np. do 18 roku życia. Żadne zakazy nie "uratują" żadnego płodu. Służą one tylko do prania ZGNIŁYCH i robaczywych katolickich sumień. ZAKAZANE, zamiecione pod dywan, nie widać, to nie ma zgorszenia. Aborcja eugeniczna jest w ogóle poza wszelką dyskusją. KAŻDA kobieta ma prawo urodzić ZDROWE dziecko. Scoorwiali katole szansę na zdrowe dziecko kobietom odbierają.

Klapaucjusz 28.01.2021, 10:28

Skoro w momencie poczęcia człowiek nabywa wszystkie prawa włącznie z prawem do życie, to data poczęcia powinna pojawiać się na wszystkich dokumentach. To nie są żarty: 9 x 500 = 4500 PLN. Każda kobieta, która poroni powinna trafić do wiezienia. Każda krwawa podpaska powinna zostać zbadana przez lekarzy na obecność poczętego zarodka pozbawionego prawa do życia.

Anonim 28.01.2021, 09:42

A w ilu hospicjach pracowałeś zaklamancu?

ping pong 28.01.2021, 09:20

Lewacy to chyba bez zabijania nie mogą żyć - tak było dawniej: bolszewizm, stalinizm, nasizm, komunizm, maoizm, czerwoni khmerzy, tak jest i dzisiaj, tylko tym razem zabrali się za najsłabszych: dzieci (aborcja) i starców (eutanazja).

Polak 28.01.2021, 09:19

Bortkiewicz nie musi się martwić, cywilizacja śmierci jest w Polsce w odwrocie, zwłaszcza odkąd do Polaków zaczęło docierać jak szkodliwy jest katolicyzm, a protesty pokazały jak w rzeczywistości słaba ta sekta jest w Polsce.

lewacka logika 28.01.2021, 09:05

Przykłady tego lewackiego "logicznego myślenia" widać na transparentach i wypowiedziach julek, np. z wczoraj: "Kobietą może nie jestem, ale macicę mam"

lewacka logika 28.01.2021, 09:02

Nie słuchasz swojej/jego lidera/derki - ono chce aborcji na żądanie - zawsze, wszędzie i dla wszystkich (dla osób bez macić pewnie też).

xyz123 28.01.2021, 08:59

w koncu wygra empatia, prawda i logiczne myslenie dlatego sekta KK, zydowska czy ciapata w koncu znikna z powierzchni Ziemi.

cam 28.01.2021, 08:57

Debilka z ciebie modelowa - taki zwykły patokatol. Problem aborcji eugenicznej dotyczy głównie kobiet które CHCĄ i MAJĄ PRAWO urodzić ZDROWE dziecko. Zmuszenia jej do donoszenia ciężko uszkodzonego płodu jest nie tylko KATOLICKI CHORYM BESTIALSTWEM ale również zmniejsza lub niweczy szansę na kolejną ciąże.

Daria 28.01.2021, 08:51

Czy nakazywanie kobiecie rodzenia dziecka z wadami letalnymi jest przejawem cywilizacji miłosierdzia? Dlaczego ona ma ponosić biologiczne konsekwencje wynikające z bycia ciąży i porodu- a więc narażać swoje życie, tylko po to aby urodzić człowieka, który zaraz umrze albo nawet nie przeżyje porodu?

abc 28.01.2021, 08:47

Masz za malutkie XXXXdełko. Ale jest postęp: dawniej prości ludzie podpisywali się krzyżykiem - teraz gwiazdkami.

abc 28.01.2021, 08:44

Dla lewackich tzw. kobiet (a raczej osób z macicami) najważniejsza na świecie jest ta właśnie macica - nie dziecko (może dziewczynka), nie prawo, nie opinia ojca - macica zastępuje im wszystko, a zwłaszcza mózg.

MaxFiend 28.01.2021, 08:44

Może sama się przenieś skoro większość Polaków nie popiera Twoich przekonań?

Cool 28.01.2021, 08:36

Normalni ludzie nie zabijają chorych dzieci!!!

Anonim 28.01.2021, 08:35

Niemcy w zdecydowanej wiekszości są protestantami.Ale głupek jak ty, nie musi o tym wiedzieć.

Cool 28.01.2021, 08:33

Polska od zawsze uwierał Europę ... szczególnie europejskich komunistów i faszystów.

XXXXX XXX 28.01.2021, 08:32

Auschwitz, ktorym tak chetnie buzke sobie ksiezulo wyciera, wyzwalali wlasnie pozyteczni leninowscy idioci. A kto stanowil zaloge Auschwitz? Bogobojni katolicy z "Got mit uns" na pasach.

modlitwa szturmowa 28.01.2021, 08:30

po ryju widać co go kręci

Albert 28.01.2021, 08:30

Piekło to urojenia katolickich psycholi. Normalni ludzie traktują tych debili wyłącznie z pogardą.

klik 28.01.2021, 08:24

Ależ czyż nie napisałem, że w ramach postępu aborcja nie ogranicza się tylko do fazy przedurodzeniowej? Obecnie wg. obowiązujących standardów to abortować można do śmierci w każdym czasie o każdej porze. A zresztą sam odniosłeś się do szczęścia rodzinnego. No wtedy pewnie koło Twoje mamusi nie było takiego @AAAtomka, który by jej doradził "uszczęśliwienie" dziecka zanim by zobaczyło ten podły świat taki pełen nierówności. Ciekawe, że niektóre dzieci są równiejsze i mogą się urodzić a inne nie...

AAAtomek 28.01.2021, 08:19

Twoja logika jest porażająca, ale mnie to już nie dziwi u prawaków.

klik 28.01.2021, 08:18

No fakt, Bergoglio i wpatrzone w niego zastępy leninowskich "pożytecznych idiotów"robią co mogą by ziścić tę Twoją pewność. Tylko baczcie na to, że może wyjść Wam piekło w którym sami będziecie prosić o śmierć.

NaziBarbi 28.01.2021, 08:17

Niech się przeniosą i mordują dzieci w innym kraju. W Polsce nie będzie niecywilizowanego tolerowania holokaustu --------- https://gab.com/NaziBarbi

AAAtomek 28.01.2021, 08:17

Gdyby mnie moja matka wyabortowała, to byłaby jej decyzja, do której jako kobieta miała pełne prawo. Proste.

klik 28.01.2021, 08:14

Jesteś najlepszym dowodem tego, że - zgodnie z Twoimi bredzeniami - powinno się Ciebie wyabortować. Ale tam, dojdziemy do zachodniego rozwiązania typu "aborcja pourodzeniowa" i też się to zrobi. W końcu nie widać byś miał szczęśliwą, kochającą się rodzinę. I w przeszłości i teraz..

mojauwaga 28.01.2021, 08:09

można się stawiać złu przez protesty, petycje, pisanie komentarzy.... ale to niewiele da a często też przynosi skutek odwrotny, po prostu musimy: sami zacząć sie nawracać i żyć tym o co prosi Bóg, dużo modlić się na różańcu (modlitwie ludzi pokornych, wytrwałych), na uczestniczyć w pełni na mszach świętych (Komunia św.), tylko Bóg może zniszczyc duchowe zło w świecie, my sami ze złym duchem nie wygramy, nie ma szans, nie ma co sie łudzić, zawsze bedzie sprytniejszy, trzeba wszystko oddać Bogu - niech On działa

AAAtomek 28.01.2021, 08:09

Więc nie odmawiaj aborcji i decydowania o własnym losie innym kobietom. Proste? Proste.

XXXXX XXX 28.01.2021, 08:08

My tez wierzymy - ba, jestesmy wrecz pewni - ze juz bardzo niedlugo uda sie wreszcie powstrzymac a nastepnie zlikiwidowac swiatynie smierci, jaka jest kosciol katolicki.

AAAtomek 28.01.2021, 08:07

Odważny się znalazł! W twojej prawicowej główce wszystkie dzieci są zdrowe i rodzą się różowiutkie w rodzinach pełnych miłości ??? A teraz zejdź na ziemię i rozejrzyj się, życie to nie bajka.

Tylko PO 28.01.2021, 08:07

SASZA, nie musi. Właśnie studiuje 5-ty fakultet. Jak się ma wiedza to się zarabia.

klik 28.01.2021, 08:01

Ps. Właściwie to mamy nawet więcej niż mieliśmy bo pod zagrożenie zdrowia psychicznego możemy podciągnąć nawet warunki społeczne czy domowe. Wychodzi w zasadzie aborcja na życzenie.

NaziBarbi 28.01.2021, 08:01

Jestem kobietą z krwi i kości, 100% hetero i NIE popieram tzw. Strajku Kobiet. Jeśli ktoś chce zabijać swoje dzieci bo puścił się z niewłaściwą osobą, to niech tego chce wyłącznie za siebie. Nie za wszystkie kobiety ----------- https://gab.com/NaziBarbi

klik 28.01.2021, 08:00

A Ks. Prof. poważa "Drogiego Ojca Świętego Franciszka"? Poważa. No to niech Ksiądz przestanie bredzić, że walczy z cywilizacją śmierci. To po pierwsze a po drugie, skoro można dokonać aborcji ze względu na zagrożenie zdrowia w tym psychicznego kobiety a nie tylko ze względu na zagrożenie życia to dalej mamy to co mieliśmy. Profesor powinien to doskonale rozumieć. Ale skoro czcicie Pachamamę ręcami swych "umiłowanych przywódców" to trudno się dziwić, że dzisiejsze profesury kościelne służą umacnianiu herezji.

januszek 28.01.2021, 07:46

Kolejny Portkiewicz którego zamiłowaniem jest zaglądanie pod kołdry innym..

Jola 28.01.2021, 07:45

Sądzę, że za naszego życia uda się powstrzymać tą zagładę niosącą śmierć jaką jest Kościół katolicki w Polsce.

Albert 28.01.2021, 07:45

Nic nie wie, więc dużo gada. Jak każdy katoprawak.

Albert 28.01.2021, 07:44

Normalnych ludzi nie interesują wasze chore, fanatyczne, religijne urojenia.

Albert 28.01.2021, 07:43

Bortkiewicz udowadnia w ten sposób, że rozwinięciem skrótu "ks. prof." jest "niepełnosprawny intelektualnie".

Cool 28.01.2021, 07:43

Prawo do zabicia dziecka to prawo zabójcy! ... a co z podstawowymi prawami dziecka? ... prawem do życia??????????????

katolik 28.01.2021, 07:37

Okazuje się, ze zbiórki róbta co chceta zupełnie zbyteczne, co on właściwie zawodowo robi? czy ma jakiś zawód? Natomiast teraz się okazuje, że na max drukują kase i dają szpitalom , wszyscy wypisują , ze umarł na covid, wchodzisz do szpitala, to ludzie mówia, ze musieli podpisywać, ze mieli kontakt z covid. Wiec niech panstwo finansuje szpitale, to ich psi obowiązek! Jest masa kasy, ale na ropowszechnianie i działania pseudowirusowe.Dodatkowo Bill Gates przekupywał stacje swiatowe TV aby nakręcać wirusa. To jest jawny bandytyzm pod potronatem nazistowskiego rządu w ramach Nowego Porządku. rząd który ulega szantażowi unijnemu i swiatowemu, pogrążajac obywateli ku śmierci- do dymisji

AAAtomek 28.01.2021, 07:35

Moja trójka dzieci miała przesiewowe badania słuchu dzięki WOŚP, w ramach "Programu powszechnych przesiewowych badań słuchu u noworodków realizowanego od 2000 roku w polskich szpitalach".

T. 28.01.2021, 07:29

Tylko dlaczego na nowego wroga musieli wybrać Naród Polski?

AAAtomek 28.01.2021, 07:28

Na całe szczęście, polskie kobiety w "trudnej sytuacji", po przekroczeniu granicy państwowej nabywają europejskie prawa do decydowania o swoim losie, którego państwo polskie im odmawia.

takich mamy katolików 28.01.2021, 07:24

https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,26729565,niemcy-media-nozownik-ktory-ciezko-ranil-ludzi-we-frankfurcie.html#s=BoxOpImg5

Anna 28.01.2021, 07:23

Skoro popierając liberalizację prawa aborcyjnego lub nawet utrzymanie tzw. kompromisu aborcyjnego wykluczamy się z kościoła to przestańcie nas liczyć do swoich śmiesznych statystyk. Powiedzcie prawdę: mamy w Polsce np. 94% ochrzczonych w k.rzymskokatolickim, w tym 40% katolików.

Cool 28.01.2021, 07:21

A co zrobił Owsiak dla medycyny?

anonim 28.01.2021, 07:20

Musimy się składać na jego wypłatę (a później emeryturę) więc chyba nie taki "kretyn". Raczej cwaniak.

Grzegorz 28.01.2021, 07:19

"zarabia nie mniej jak w UK (wydatki ma mniejsze)" - a gdzie tam. Zarabia więcej. Tylko czy nie marznie w tej kusej kiecce pod latarnią?

verizanus 28.01.2021, 07:19

A p. Michalkiewicz podpowiadał ;). Można by rzec cytując Klucznika z "Pana Tadeusz": Gdzież jest wdzięczność na świecie? - nie ma jej w Dobrzynie. Bracia! chcecie bój z ruskim wieść imperatorem, A boicie się wojny z Soplicowskim dworem? ;)

Albert 28.01.2021, 07:17

Gdyby ministranci zachodzili w ciążę, to aborcja byłaby sakramentem.

pp 28.01.2021, 07:16

Gdybyś zrobił dla polskiej medycyny 1/100 tego co Owsiak to i tak będzie znacznie więcej niż ksiądz pasożyt na którego utrzymanie musimy łożyć. Owsiak zbiera od chętnych a KK zabiera pod przymusem.

Anonim 28.01.2021, 07:15

Co o życiu może wiedzieć człowiek na którego utrzymanie wszyscy się składamy? Uczciwą pracą nie zarobił nawet złotówki. Jakim prawem nas poucza?

verizanus 28.01.2021, 07:14

Trzeba dodać kobiet socjalistycznych, normalne nie dewastują ;)

pp 28.01.2021, 07:14

Ile dzieci ma ten "ksiądz profesor"? Może opiekuje się jakimś chorym dzieckiem? Może opowie o sytuacji kiedy wiadomo że dziecko kilka minut po porodzie umrze. Może coś wie o deformacjach płodu, braku narządów, niewykształceniu płuc czy mózgu.

Cool 28.01.2021, 07:03

Mówisz o Owsiaku?

Cool 28.01.2021, 07:00

Ale kumasz JPII miał wybór ... wy lewackie pomioty nie dajecie wyboru, wy po prostu mordujecie, nawet chore dzieci!

PasożytBortkiewiczMordęMaNadętąFrazesami 28.01.2021, 06:59

Pasożytniczy spaślak. Całe życie beztrosko przepierdziane na koszt państwa. Żadnej odpowiedzialności: męskiej za żonę, rodzicielskiej za dziecko, synowskiej za rodziców. Nie mówię już o trosce nad czyjąś niepełnosprawnością. Całodobowej, dożywotniej. Takiej, która determinuje los, przykuwa do drugiego człowieka bez szumnych pustosłowi o "bliźnich". Kto nie ma własnej rodziny, temu żadni "bliźni" nie są bliscy.

verizanus 28.01.2021, 06:58

Chrystusowcy nie potrafili powstrzymać wyroku niezależnego sądu (nie wiadomo czy wolno go skrytykować w ramach wolności słowa na obecnym etapie dziejów), który nakazuje im wypłacanie ogromnego odszkodowania a mają nadzieję powstrzymać kulturę śmierci? Do tego potrzeba jednak jakiejś odwagi i choć trochę zdeterminowania.

Cool 28.01.2021, 06:58

Często mówisz do siebie w liczbie mnogiej, towarzyszko?!

qaz 28.01.2021, 06:43

Szykuje się koniec pisich odchodów.

modlitwa szturmowa 28.01.2021, 06:42

normalnie oszust albo kretyn

katolik 28.01.2021, 06:35

Oczywiscie masz rację, ludzie muszą zdac sobie spraw, że to wojna, ale tez to jest rola rzadu, takiego prawdziwego, a nie idącego w ramach róznych układów unijnych i swiatowych na współpracę ze złem, ze śmiercią. Taki rząd, który ogłasza Nowy Porządek Polakom nie jest potrzebny!!! Więc niech ma honor i w poczucie odpowiedzialnosci przed Narodem, że sobie nie radzi z szantażem masońsko- nazistowskim poda się do dymisji!!! Niech przyzna przed Polakami i światem, ze to niestety układ z mordercami gatesem sorosem nazistami masonami i że wycofuje się z tej śmiertelnej gry! Oczywiscie na to ich nie stać, ale obywatele nie pozwolą robic z siebie bydła jak chcą naziści gates i soros masoni

Anonim 28.01.2021, 06:33

Katabasów chyba kręci cierpienie wiernych. Oni są piewcami kultury wstydu, winy i męki. Sami natomiast uciekają od tego cierpienia jak tylko mogą, przykładem JPII, który nie chciał być podłączony do aparatury. Himalaje hipokryzji kleru to podstawa ich obecnego upadku...

Natalja Siwiec 28.01.2021, 06:28

Powinieneś skierować to pytanie wprost do Ducha Świętego dlaczego przesypia kolejne konklawe.

Tylko PO 28.01.2021, 06:27

Jest jeszcze EUTANAZJA (MORDERSTWO) w UK. PRAWDZIWI POLACY PATRIOCI, czy nie czas wrócić do DOMU???? Jak zachorujecie to już wiecie co Was może czekać w UK??? Wiele razy odwiedzałem UK, córka moja pracowała na bloku operacyjnym w szpitalu uniwersyteckim. Jak przyjeżdżałem do CÓRKI, do UK, to z POLSKI brałem zestaw leków na choroby które mogły mnie spotkać w UK. Córka powiedziała, że w razie czego nie mogę trafić do szpitala, stwierdziła, że trzeba natychmiast w razie choroby "DAĆ DYLA Z UK DO POLSKI". Sama z całą swoja rodziną wróciła po 6 latach do Polski. Mieszka we Wrocławiu już 3 lata, pracuje i ma się dobrze, czuje się BEZPIECZNIE w POLSCE. A zarabia nie mniej jak w UK (wydatki ma mniejsze).

Antonim 28.01.2021, 06:25

Pan Bóg sam nie usunie kasty politycznej, musimy w tym pomóc. Swoją drogą kto wybierał tych zboczeńców?

Antonim 28.01.2021, 06:23

Dalej finansujcie nazistę Gatesa i jemu podobnych. Każdy, kto używa produktów jego firm (np Microsoft) finansuje ten nazizm! A Ci, którzy tam pracują to kolaboranci. Czy to tylko moje zdanie?

katolik 28.01.2021, 06:16

Kościół niech się obudzi do Boga! Sama mowa nic nie da. Wezwijcie wiernych do Różańca!

fdf 28.01.2021, 06:11

A ja "wierzę" w pana Kaczyńskiego i jego bandy broniące wejścia do kościoła. Tylko twardą ręką jak bicie kobiet na protestach można ocalić kościół i religię.

katolik 28.01.2021, 06:10

Psychol Bill Gates ogłasza światu, ON decyduje, kiedy skończy się to co wypuścili i że przyjdą gorsze pandemie i jego szczepionki będą dokonywac Holocaustu. Czy ktoś wreszcie takich psycholi zamknie za HOLOCAUST, czy te masońskie rządy będą się tak przygladać i zgadzac na pociąganie sznurkami kosztem pozwolenia na zabijanie OBYWATEWLI w ramach NOWEGO PORZADKU? Rząd, który poddaje się SZantażowi nazistów musi podac się do Dymisji!

ladychapel 28.01.2021, 06:06

Wy bez wroga funkcjonować nie potraficie i z łezką w oku wspominacie czasy komuny, gdy kościoły pełne były

Polecane

Czytaj dalej